Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Sterker nog, zodra ik een auto gekocht heb kijk ik vaak voor weken niet meer naar auto's.

Ik doe soms maar een paar maanden met een auto, vind de markt ook gewoon interessant. Geen week gaat voorbij zonder dat ik wel even (al is het een kwartier) zoek..

Heb ik ook. Zelfde met huizen - in m’n vriendenkring ben ik de enige die niet op Funda zit

Afgelopen jaar op huizenjacht geweest. Blijkt dat we niet genoeg geld hebben. :ROFLMAO:

Ik doe soms maar een paar maanden met een auto, vind de markt ook gewoon interessant
Ik op zich ook. Maar zodra ik een auto heb gekocht wil ik niet weten wat ik óók had kunnen kopen.

En de prijs van mijn auto’s houd ik ook niet bij, heb ik niets aan. Toen ik mijn Bronco kocht heb ik even gekeken wat mijn Expedition nog op zou brengen, die hebben we dus maar gehouden :ROFLMAO:

Autosites en Funda bekijk ik altijd graag, ook als ik niet in de markt ben. Ik blijf graag een beetje op de hoogte. Maar het is toch vaak schrikken van al die hoge prijzen…

Het is bizar ja. Er wordt nu voor een 8 jaar oude M140i met een ton op de klok méér gevraagd dan waarvoor ik 'm 8 jaar geleden als 1-jarige kocht met 13.000 km op de bult.

Heb ook een 440i GC gehad die ik destijds niet lang heb gehouden ivm financiën. Achteraf gezien had ik die moeten houden want die zijn nu dus ook duurder dan toen..

De golf cabrio die ik kocht toen hij 3 jaar oud was is nu met 10 jaar oud ook net zo duur als ik toen had betaald..

(Enzovoorts)

Zal eens een keer een lijstje maken met alle auto’s. Wel leuk.

Bij sommige wagens is dat niet moeilijk. Heb ook nog een Jimny, die blijven ook behoorlijk stabiel. Zelfs voor eentje van 4 jaar oud durven ze bijna de nieuwprijs te vragen -en ze krijgen het ook nog.

Dit soort blijft ook waanzinnig waardevast. Fantastisch ding ook!

Ik ben van plan mijn Bronco lang te houden. Hopelijk is er over 10 jaar vraag naar een mooie originele, zonder allerlei aanpassingen.
Van de Toyota Camry die we recent hebben gekocht verwacht ik wel dat 'ie waardevast is, maar goed, die moet ook lang blijven.

Ja.. heb een 73 Giulia 1.3 super gehad…

Voor veeeeel te weinig te vroeg verkocht..

story of my life o_O

Maar dat was een leuke auto!! Had zelfs matching handschoenen besteld (bruin interieur).

Die Alfaatjes hadden natuurlijk wel een dramatische roestpreventie... overal vielen er gaten in (Zat er wel metaal aan? ze wogen ook bijna niets toch? 840 kg?). Dan zijn ze vaak met stoffer en blik op te halen... Liefhebbers weten ze weer mooi te maken en te houden. Net als de E30 nu... Veel is al aan gort gereden en onderdelen worden schaars...

Laatst bewerkt:
Die Alfaatjes hadden natuurlijk wel een dramatische roestpreventie... overal vielen er gaten in. Dan zijn ze vaak met stoffer en blik op te halen... Liefhebbers weten ze weer mooi te maken en te houden. Net als de E30 nu... Veel is al aan gort gereden en onderdelen worden schaars...

Ja die van mij was ook niet perfect maar zeker gewoon goed.

Zal eens een fotootje opsnorren en Teutonia verder bevuilen

De prijzen van de goede teutonen zijn echt bizar inderdaad. Ik schrik ook elke keer als ik weer zoek naar een opvolger.

Waar ik wel echt verbaasd over ben , zijn de tweedehands prijzen van de vorige generatie zeven serie. Zeker een pre LCI haal je voor minder dan 40k op. En ik vind dat echt schitterende auto’s!

Het is bizar ja. Er wordt nu voor een 8 jaar oude M140i met een ton op de klok méér gevraagd dan waarvoor ik 'm 8 jaar geleden als 1-jarige kocht met 13.000 km op de bult.
Volgens mij heb ik je 8 jaar geleden al gezegd dat je een goede investering hebt gedaan, met zekerheid een klassieker die in de toekomst flink in waarde zal stijgen.

Laatst bewerkt:
Waar ik wel echt verbaasd over ben , zijn de tweedehands prijzen van de vorige generatie zeven serie. Zeker een pre LCI haal je voor minder dan 40k op. En ik vind dat echt schitterende auto’s!
Gisteren zat ik nog eens in een 745Le. Fantastische auto. Een mooie pre LCI 740i is niet te versmaden!

Er stond hier afgelopen week nog een (best mooie) 7-serie G11 met 4 platte banden en ingeslagen ruiten in de parkeergarage. Was hem diezelfde week ook (in betere staat) tegengekomen.
Waarschijnlijk de verkeerde mensen (of specifiek: verkeerde vrouw :ROFLMAO: ) tegengekomen.
:p

En ik met de almandinrode 300 CE-24.
Ja die weet ik nog wel wat een beauty was dat. Rood metallic op een Benz is over het algemeen erg mooi. Kan niet iedere auto hebben. Had hier de 300E24 Perl blauw nooit weg moeten doen. Gekocht voor, schrik niet, €3500. Wat reed dat ding lekker. Ingeruild bij Marco destijds en de nieuwe eigenaar heeft er niet lang van kunnen genieten, was met een paar weken voor de deur gestolen.

• Leuk
Waarderingen: funf
Zie trouwens opeens op LinkedIn een bericht dat forummer ZEN afgelopen jaar is overleden door een hartstilstand.

De oudgedienden kennen hem vast.
Altijd uitgesproken in z’n mening, markant mens. Ook op meetings wel eens ontmoet.

Joh echt waar? Wat heftig! Ik had jaren terug nog wel eens contact met hem, heb m ook een paar keer ontmoet.

• Leuk
Zie trouwens opeens op LinkedIn een bericht dat forummer ZEN afgelopen jaar is overleden door een hartstilstand.

Altijd uitgesproken in z’n mening, markant mens. Ook op meetings wel eens ontmoet.
Oow echt? Was Zen geen citroen liefhebber of heb ik het nu verkeerd?

• Leuk
Hij woonde al een poos in Duitsland. Meen dat hij op het laatst een Mercedes-Benz W 210 Estate had.
Z’n Peugeot 504 coupe kwam wel eens voorbij in z’n posts. En vooral dat er meer plamuur op zat dan op Marijke Helwegen!

Laatst bewerkt:
Ja die weet ik nog wel wat een beauty was dat. Rood metallic op een Benz is over het algemeen erg mooi. Kan niet iedere auto hebben. Had hier de 300E24 Perl blauw nooit weg moeten doen. Gekocht voor, schrik niet, €3500. Wat reed dat ding lekker. Ingeruild bij Marco destijds en de nieuwe eigenaar heeft er niet lang van kunnen genieten, was met een paar weken voor de deur gestolen.
Perl blau had ik op mijn 300 CE. Ook zo mooi, en gekocht voor:….. €3.500,—. ONK ook nog. Mooie auto…

Hier ben ik even stil van.

Terug
Bovenaan