Ik kan nog niet helemaal warm worden van de laatste XJ. Dus concentreer me nu vooral op de X350, de classic. Ik ga dit weekend wel een nieuwere bekijken om een goede indruk te krijgen.
Gister avond terug gecrossed naar het VK aan de rij beleving en power van de tbi ligt het niet in elk geval.
Vandaag de eerste 2 XJ's bekeken. 2x donker grijs ,beide diesel.
Meer als vergelijkings materiaal, en om te oefenen. Oefenen? Ja. Ik ervaar altijd dat 's ik voor mij vreemd model ga bekijken ik een soort sensory overload krijg. En zo dingen mis. Hebben andere dat ook of is dat mijn design detail brein?
Dit was het in elk geval niet, 2x een schuur. Waarschijnlijk prima tot 1 mooi model te maken

maar los beide te grof.
Morgen ga ik naar een zilvere: Long Wheel Base Sovereigh kijken. Deze heeft alles, inc klap tafels achter en zeldzame geventileerde voor stoelen. Ook een 2.7 diesel. Mooie 20" velgen.
De diesel is natuurlijk een beetje jammer maar ik zie dit als een daily die net wat leuker is dan dat ik een passat zou kopen. Ik rij best veel lange stukken.
De 2.7 is euro 4, mag Duitse steden wel in maar Amsterdam bijvoorbeeld niet.
Dat gezegd hebbende....
Ik ben al een tijdje op zoek (maar nu iets meer tijd) en sprak een paar maanden geleden een eigenaar. Die geeft een spuit bedrijf en zijn XJ, die hij met kleine schade gekocht heeft en overgespoten in OEM blauw (ik denk de zelfde kleur blauw, Indego Blue, als mijn oude XK) maar Matt.
Best wel smaak gevoelig op een statige auto, maar ik ben er wel van gecharmeerd. Ik vind alleen de velgen en donkere achterlichten niet zo mooi. Hoe dan ook, hij wil hem kwijt, het is een 4.2 V8 met niet gek veel miles (100k) en hij staat inmiddels flink in de weg. Dus er is een hele goede deal te doen.
Daar wil ik begin volgende week nog eens heen.
Dan staat er ook nog een oude diplomaten bak uit Japan te koop locaal in mooi groen. Maar die man is op vakantie. Ook mooi ding.