Omdat ik veronderstel dat een recentere auto minder kwalen heeft en langer meegaat. We kennen zelf niks van techniek en weten daarom bij aankoop niet of een auto echt ok is.
Om dit laatste te ondervangen zou je een aankoopkeuring kunnen laten uitvoeren. Je kan tegenwoordig ook iemand inhuren die het hele traject voor je overneemt, inclusief technische beoordeling. Een autocoach. Is misschien wel ideaal voor jullie, je weet immers al wat er gewenst is.
Uiteindelijk blijft het techniek. Natuurlijk, van een recente auto die niet al te zwaar belast is geweest mag je betrouwbaar, zonder 'dingetjes', vervoer verwachten en jaarlijks onderhoud moet dan voldoende zijn.
Echter, tegenwoordig kan software de zaken ook in de war schoppen, al is dat bij een Fiat 500 wat minder een issue dan, bijvoorbeeld, de nieuwe elektrische Fiat (Grande) Panda..
Er zijn wat aankooptips voor een Fiat 500 te vinden op het internet.
Onderstaande link is uit 2017 en gaat over de generatie in de jaren 10.
Fiat heeft met de 500 een regelrechte kaskraker in huis....
www.autoweek.nl
Onderstaande link is van een autobedrijf dat zich volledig richt op de 500 2e hands verkoop.
De tips zijn van algemene aard.
In dit Fiat 500 aankoopadvies artikel, vertellen we je meer over waar je op moet letten als je een Fiat 500 wil gaan kopen. Eerlijk advies.
tweedehands500.nl
Onderstaande bespreking vind ik eigenlijk het beste hout snijden. Informatief en uitgebreid, over de serie vanaf 2015. Uiteindelijk is ook hun advies om voor de 1.2 motor (de viercilinder) met 69 pk. te gaan of de 1.0 hybride drie cilinder. De twee cilinders zijn voor de fijnproevers die zelf de techniek ter hand kunnen nemen, daar komt het op neer eigenlijk.
Onder de kleintjes is de moderne Fiat 500 ontzettend populair. Hij stamt uit 2007, maar wij concentreren ons hier op de versie die in 2015 werd gepresenteerd. Hoe houdbaar is het knuffelgehalte van de kleine Italiaan?
www.autoreview.nl
Voor onze dochter haar 21ste verjaardag willen we haar een Fiat 500 kopen.
Is het echt bedoeld als verrassing en dus kopen jullie zonder haar vooraf erbij te betrekken?
Dat vind ik wel gewaagd, eerlijk gezegd, voor het geld dat ervoor uitgetrokken wordt. Als het nét niet in de smaak valt of dat de uitvoering nét niet helemaal raak is.. dan is het toch zonde om niet samen het cadeau vooraf uit te zoeken, denk ik. Kost natuurlijk wel wat tijd.. maar ja, vaak is het zoeken leuker dan het bezit..