Fiat 500 voor dochter

Mijn vrouw heeft een Fiat 500 en het wagentje trekt altijd veel bekijks. Om het autootje puur een mode-item te noemen is onzin. Het rijdt best leuk en hij overleefd zelfs de rijstijl van mijn vrouw. Ze neemt vluchtheuvels alsof ze er niet zijn, daardoor is de airco slang een keer gesleurd. Bij vervanging is deze anders gelegd, volgens mij is dat zelfs een standaard vervanging want de originele plek is gevoelig voor schade. Dat zou je kunnen checken.
Daarnaast is de kabelboom in de achterklep vaak een probleem bij de oudere modellen. Maar dat is redelijk makkelijk te verhelpen.
Ik hoop dat dat drempels zijn:)

Is het echt bedoeld als verrassing en dus kopen jullie zonder haar vooraf erbij te betrekken?
Dat vind ik wel gewaagd, eerlijk gezegd, voor het geld dat ervoor uitgetrokken wordt. Als het nét niet in de smaak valt of dat de uitvoering nét niet helemaal raak is.. dan is het toch zonde om niet samen het cadeau vooraf uit te zoeken, denk ik. Kost natuurlijk wel wat tijd.. maar ja, vaak is het zoeken leuker dan het bezit..
Thanks voor de gedetailleerde informatie.
Nee, het is de bedoeling dat we haar hierin gaan betrekken. Maar ik wou vooraf al wat info via jullie. De respons is overweldigend. Dank daarvoor.

Marlies. Wordt het haar eerste auto en heeft ze allang haar rijbewijs.

Zoja (eerste auto) dan zal ik willen zeggen kijk naar een oudere exemplaar ivm eventueel schade's en met een een auto van pak en beet 9 á 10 jaar oud kan je nog jaar of 5 á 6 rijden en misschien ook wel langer.
Haar eerste, maar ze heeft al bijna 3 jaar haar rijbewijs. Momenteel gebruikt ze af en toe mijn wagen.

panoramadak ( staat in omschrijving, zie ik zo snel niet op foto's)

Denk dat dat er niet op zit. De foto's op de dealersite tonen 'm ook niet en staat ook niet in de specificatielijst.
Foto's van interieur vind ik overbelicht, zal wel door de fotostudio komen. De foto van de tellerstand is ook mis gegaan, wordt de trip B stand getoond. :rolleyes:

.. 'als het nog mag'.. check de aangeboden alternatieven onderaan de advertentie.. > allen 5 deuren.. máár een fris gekleurde Mii,

Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij
Denk dat dat er niet op zit. De foto's op de dealersite tonen 'm ook niet en staat ook niet in de specificatielijst.

Ik ga ervan uit dat het er wel op zit, het dak is namelijk van voren zwart en van achteren in carrosseriekleur. Doorgaans zit daar een panoramadak tussen. Ook staat het wel degelijk in de specificatielijst.

Ik vind dit exemplaar een mooie optie waar je volgens mij moeilijk nat op gaat. De Fiat 500 is technisch behoorlijk goed en na de nodige facelifts is-ie (iets) beter gaan rijden. Je moet alleen niet per ongeluk een versie met TwinAir tweecilinder kopen, wat nog net kan in het bouwjaar waarnaar gekeken wordt. De 1,0-liter driecilinder waar net iets te groot HYBRID achterop staat is een betere keuze.

De uitstraling van zo'n 500 blijft tijdloos, dus ik begrijp wel dat je zo'n auto wil. Zelfs als er mogelijk beter rijdende of praktischere alternatieven zijn.

Wij hebben de 2de al als 2de auto. De eerste was een 85pk 2 cilinder cabrio, nieuw in 2011 en tot 2018 en 115000km gehad. Daarna een 80pk 2 cilinder cabrio nieuw in 2018 en die staat nu op 130000km. Beide geheel probleemloos, de eerste een keer wat herrie uit de airco, maar dat was een kleinigheid en de airco werkte nog wel. Verder nooit wat. Ondanks de beschikking over een ruime leaseauto hebben we ze ook meegenomen voor langere ritten, 1x rondrit door Engeland en een keer via de Vogezen en Alpen naar de Middellandse zee bijv. Dak werkt altijd probleemloos, auto's altijd buiten. Zondermeer aan te raden, destijds ook zeer goede restwaarde op de 1ste.
De 2 cilinder turbo past qua karakter perfect bij een 500 en met 145nm trekt ie als een dolle voor zo'n soort auto.

Helaas is dit niet altijd het geval. Auto’s van nu bevatten zoveel meer elektronica dan vroeger, en dan hebben we het nog niet eens over de kwaliteit van bepaalde onderdelen. Apparaten in het algemeen worden tegenwoordig zo gebouwd dat mensen eerder geneigd zijn iets nieuws of iets anders te kopen. Gaat allemaal helaas minder lang mee dan vroeger. Natuurlijk kun je met goed en regelmatig onderhoud nog steeds ver komen.

Totdat ze een paar keer met de MINI heeft getankt. Heb al meerdere keren gehoord van MINI rijders dat ze best wel wat lusten qua brandstof. ;)
Maar vele Mini’s zijn voorzien van het beruchte THP-blok van PSA/BMW. Als je die in de soep in draait kun je voor dat geld alsnog een betrouwbare 500 kopen…

Maar vele Mini’s zijn voorzien van het beruchte THP-blok van PSA/BMW. Als je die in de soep in draait kun je voor dat geld alsnog een betrouwbare 500 kopen…
Voor het budget heb je ook al de nieuwere Mini met de betrouwbare 1.5. Alleen is de auto dan geen 5 jaar oud.

Ik ga ervan uit dat het er wel op zit, het dak is namelijk van voren zwart en van achteren in carrosseriekleur. Doorgaans zit daar een panoramadak tussen. Ook staat het wel degelijk in de specificatielijst.
Bij de Fiat 500 had je een glazen dak als optie. Alleen tegen meerprijs (€150) kon ie open.

Dat is nogal een hoog verbruik voor zo'n kleine auto. Of bedoel je dat ook?
Ik vind het zuinig voor in ons geval een Cabrio automaat met 136pk bij 1260kg kentekengewicht die voornamelijk op binnenwegen wordt gebruikt. We hadden ooit een Fiat 500 Twin Air 85pk, die dronk wel wat meer.

Ik vind het niet per se zuinig, maar wel realistisch. Als je een 500 Hybrid voor korte ritten inzet zul je weinig beter uitkomen.

Al met al denk ik dat wat voor de topicstarter geldt is: je zit op het goede spoor, met de eisen die je stelt aan de 500 kun je een goed exemplaar met de juiste motor en uitrusting vinden. Er is geen reden om je af te laten leiden door suggesties van anderen, in dit geval komen die net zo goed neer op smaak.

Ik vind het zuinig voor in ons geval een Cabrio automaat met 136pk bij 1260kg kentekengewicht die voornamelijk op binnenwegen wordt gebruikt. We hadden ooit een Fiat 500 Twin Air 85pk, die dronk wel wat meer.

Ja, fair enough, het hangt zeker van veel omstandigheden af. Ik kwam iets verder dan 1:16 met een 500 met (waardeloze) semi-automaat met heel veel bergwegen en stukken offroad. Met veel stadsverkeer gaat het wel hard, trouwens (inderdaad).

ik mijn eigen auto weer voor mijzelf.
:giggle: aha, een belangrijke reden voor aanschaf, dus.

Nou, succes gewenst. Houdt er rekening mee dat, gezien het prijssegment waarin je koopt, de auto nog even de afleveringsbeurt (het te kiezen afleverpakket) moet krijgen ivm te geven garantie en wellicht een betere poetsbeurt, zodat je nog even een week of wat de auto met dochter moet delen.;)

Liep ik gisteren, bij toeval, langs een rode Fiat 500 Dolecvita, uit 2021, Hybrid 3 cilinder dus, 80 duizend kilometer op de teller, € 12.500,- mét panoramadak welke je gewoon duidelijk op de foto's van de aanbieder kan zien.

Wat wel vreemd is dat de advertentie een lagere prijs vermeld, (600 euro dan de leaflet aan de binnenspiegel ter plekke) én de kilometerstand op de foto dik 20 duizend lager is. :unsure:

Maar, leuke auto hoor, rood met wit van binnen, ik snap wel dat dit aantrekkelijk is voor veel (jonge) mensen.

Dit weekend naar een aantal 500en gaan zien. Mijn dochter (en ik ook) was op slag verliefd op een lichtblauw model 500c uit 2018. Kost wel 14000 EUR. Speciale uitvoering. Spiagena of zoiets.

De Spiaggina waarschijnlijk. Fiat is Italiaans, en dat is het Italiaanse woord voor strand. Spiagena betekent namelijk niks.

Zoiets?
iu

Kijk wel even goed welke motor er in deze 500C zit. Een Twin Air zou ik niet direct kopen.

Laatst bewerkt:
Tja, als ik een bedrag voor ogen heb wat ik wil uitgeven voor een auto wijk ik daar niet van af. Wat er ook voorbij komt. Maar goed, zelf weten.

Qua bouwjaar en motorisering doe je een (flinke) stap terug, qua geld eentje omhoog. Maar goed, ratio en 500 zijn dan ook moeilijk met elkaar te verenigen. Je krijgt er wel een van de leukste uitvoeringen voor terug.

Dit weekend naar een aantal 500en gaan zien. Mijn dochter (en ik ook) was op slag verliefd op een lichtblauw model 500c uit 2018. Kost wel 14000 EUR. Speciale uitvoering. Spiagena of zoiets.

Gezien en gekocht, dus, als ik het goed begrijp?

Ja, als je dan tóch voor de cabrio gaat dan inderdaad maar een redelijk uniek exemplaar. Die meerprijs blijft wel een beetje bij de auto als je dochter er goed op past en ooit wat later weer wil verkopen. Of niet, houdt ze 'm voor de rest van haar leven omdat het haar eerste auto is en is het over dertig jaar een ware klassieker. ;)

^^

Een 1.2 staat op de fiche. 40.000 km en met 1 jaar garantie. De auto is van 2019.

Verstandig, zo'n bromtol (dat vind ik die 2 cilinder toch wel vaak van buiten klinken) wil je toch niet horen bij het open rijden?

Ja, de snerp bij hoge toerentallen is wel leuk.. maar dat kost je telkens xtra brandstof..

Mijn buren hebben een Fiat 500 Twinair (geen idee van welk bouwjaar). Bevalt ze prima, ze hebben er nooit iets mee, en dat ding doet 99% korte ritjes.

Zolang je de achterbank niet gaat gebruiken lijkt het me een prima ding.

Mijn buren hebben een Fiat 500 Twinair (geen idee van welk bouwjaar). Bevalt ze prima, ze hebben er nooit iets mee, en dat ding doet 99% korte ritjes.

Zolang je de achterbank niet gaat gebruiken lijkt het me een prima ding.
Leuk dat je advies komt geven, maar er is al een auto gekocht dus hier kunnen ze niet veel meer mee.

Terug
Bovenaan