Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - Witte rook....!

Ja, maar dan wel specifiek in deze uitvoering.
Er is zelfs nauwelijks een foto van deze samenstelling te vinden op internet. Two-tone combinatie zie je wel in de media op de California, maar niet op de Multivan. Vind ik leuk.
Maar alles hangt af van de calculatie van de lease-maatschappij. Ik heb mijn samenstelling gebaseerd op wat online calculaties. Het is nu afwachten of die calculaties klopten of dat het buiten budget valt voor "mijn" leasemij.

Zo niet, gaan we wel wat verder kijken.

Poeh….eerste calculatie van de leasemaatschappij valt fors tegen. :oops:
Maakt de Multivan wel echt te duur. Wat opties inleveren zal daar niet helpen, helaas.

Nu eerst maar even oriënteren wat bij deze leasemaatschappij qua budget een beetje mogelijk is. Want ik heb geen zin om telkens een configuratie in te leveren en dan nul op rekest te krijgen. Dus ik wil even een inschatting van catalogusprijs/type auto wat nu al rondrijdt in deze catagorie zodat ik weet waar ik vanuit kan gaan.

Ondanks dat er genoeg andere opties zijn voelt het wel een beetje als teleurstelling dat deze Multivan niet kan. Vooral de two-tone zou (als duurste optie) moeten afvallen en dat is voor mij dan eigenlijk meteen een no-go.

Maakt de Multivan wel echt te duur. Wat opties inleveren zal daar niet helpen, helaas.

Nu eerst maar even oriënteren wat bij deze leasemaatschappij qua budget een beetje mogelijk is. Want ik heb geen zin om telkens een configuratie in te leveren en dan nul op rekest te krijgen. Dus ik wil even een inschatting van catalogusprijs/type auto wat nu al rondrijdt in deze catagorie zodat ik weet waar ik vanuit kan gaan.

Ondanks dat er genoeg andere opties zijn voelt het wel een beetje als teleurstelling dat deze Multivan niet kan. Vooral de two-tone zou (als duurste optie) moeten afvallen en dat is voor mij dan eigenlijk meteen een no-go.
En de auto uit Duitsland halen? Of mag dat niet?

En de auto uit Duitsland halen? Of mag dat niet?
Geen idee

Two tone is ook best duur af fabriek dacht ik. Is de helft wrappen niet een optie?
Dan mis je wel nog het chroompakket. Dat is bij Pon alleen maar een (gratis) optie op de two-tone en zorgt voor een chromestrip tussen beide kleuren. Rare (Pon-)constructie.

Maar voor beide opmerkingen geldt: ik werk er nog niet eens, hè! Dus ik wil ook niet meteen alle grensjes opzoeken.
De Multivan was, als verwacht, al wel de grens opzoeken van het budget. Ook heb ik al een dealervoorraadauto ter calculatie aangevraagd. Is normaal boven budget (Mercedes E) maar staat bij een dealer met veel lagere prijs dus wellicht toch net te doen.
Verder ga ik maar eerst weer even “normaal doen” en kijken wat “normale mensen” in deze categorie leasen. :p

IMG-0834.jpg
IMG-0835.jpg

Nee, een Toyota :ROFLMAO: ;)

Laatst bewerkt:

Ik was er al een beetje bang voor in vergelijk met de andere auto’s in je lijstje stak deze er in mijn calculaties ook met kop en schouders bovenuit. Had je misschien de prijs excl. in je hoofd zoals Volkswagen deze op de website toont? (Vw schaart hem namelijk onder de bedrijfswagens)

Waar zit je ongeveer qua budget en kilometrage? Wil je dat we meedenken? Of deel je dat liever allemaal niet? (Dat is natuurlijk ook helemaal prima)

Als ik de Multivan door de calculator heen haal bij ons dan kom ik op €1200,00 ex btw (48 maanden, 40000km per jaar) heb ik alleen winterbanden als extra. Voor de rest is ie zo kaal als zijn kan….

Voor dat geld kan je een boel aangekleed leuks uitzoeken! :cool:

Van een Duits kwaliteitsmerk naar een Toyota... dat doet toch niemand?
Ligt eraan. Ik denk dat iemand met veel TSI- en/of DSG-problemen niet veel tijd nodig heeft om na te denken. Maar wat betreft bovenstaand model, welke fabrikant verkoopt deze nog niet? :ROFLMAO:

Hé wat leuk! Helemaal gemist. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan. Mooie stap! En erg leuk om weer iets moois uit te zoeken en zo te lezen stuk flexibeler dan hiervoor.

Benieuwd wat het wordt

Als ik de Multivan door de calculator heen haal bij ons dan kom ik op €1200,00 ex btw (48 maanden, 40000km per jaar) heb ik alleen winterbanden als extra. Voor de rest is ie zo kaal als zijn kan….

Voor dat geld kan je een boel aangekleed leuks uitzoeken! :cool:
Het is iets hoger. ;)
En nee, ik wil ook geen kale Multivan. Daarom ook deze Bulli laten calculeren. Maar die komt dus te hoog uit. Was ik inderdaad ook al wel een beetje bang voor, hoor. Dus ik moet de shortlist iets aanpassen.

Laatst bewerkt:
Out of the box: DFSK E5 PHEV.
deze dus
Formaat Skoda Kodiaq maar als PHEV wel 7-persoons
Vanaf nog geen 34k en duurste uitvoering nog geen 37k.
Kon nergens trekgewicht vinden maar op een buitenlandse site stond dat maximaal trekgewicht op een 12% helling 1.500 kg was :)
Kan nooit meer afschrijven dan de helft van die VW :)

In deze kleur vindt ik hem wel hèèl mooi

0-16722e5c113c5e01513065fce8edb334.jpg

Een koperkleurige vindt ik ook wel wat hebben.

0-13b56de43602f67c9d9be9cc64413a54.jpg

Donker blauw is ook altijd mooi

0-bc20b7f61fb1912cb4f414b717198545.jpg

Benieuwd welke kleur gaat worden en uitvoering.

Hoop wel met de lichte bekleding (wit of Crème)

Het merk en type denk ik al te weten.

Mooi dat die auto in het budget past. Zijn indrukwekkende auto's als je er eentje ziet rijden. Ben heel benieuwd hoe die bevalt in de praktijk.

Schitterende auto en kleur ! Het is dat die stoelen zo kort zijn, maar vind Mazda zulke prachtige auto’s maken.

Heel veel plezier ermee, mooie keuze

Mooi dat die auto in het budget past. Zijn indrukwekkende auto's als je er eentje ziet rijden. Ben heel benieuwd hoe die bevalt in de praktijk.
Heel indrukwekkend inderdaad. Echt beetje zo’n flair van voor de Amerikaanse markt ontworpen aziaat, zoals de wat grotere Lexussen , Genesis etc. Persoonlijk zwak voor

Dan is het de zelfde kleur die ik ook mooi vindt

5809_41794640-6-jpg

@Rembrandt hele mooie auto heb je gekozen duimen dat het binnen de leasebedrag past.
Dat is ‘m, inderdaad.
Hij past in budget. Offerte is dan ook door mij al goedgekeurd. Moet alleen formeel nog even bevestigd worden door de werkgever en besteld.
Maar voorraad-auto bij de plaatselijke dealer (heb er dus al ingezeten met het hele gezin) en dus meteen rijden na de vakantie.

Het is dus zeker dat je de CX-80 hebt gekozen? Gaaf en onverwachts! Arisan red is echt prachtig.

Nou, ff op de fiets stappen en die IJssel over naar de Kayersdijk voor een foto. ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Snelle wending, Rembrandt. Eigenlijk ook beter om na zoveel VAG jaren weer een wat anders te kiezen.
Na je vakantie start je direct met je nieuwe baan dus? Proeftijd niet van toepassing of beide partijen zien die wel met vertrouwen tegemoet?

Rood ! (y) :)

Mazda Motor Corporation has applied its proprietary painting technology Takuminuri to develop a new special color Artisan Red Premium. This color will be introduced as a premium highlight for vehicles in our current lineups as well as forthcoming releases in our Large Product group.

Mazda believes color to be a crucial element of what gives form to a vehicle; thus, we are focusing our efforts on developing colors that accentuate a dynamic and delicate expression in line with the Kodo – Soul of Motion – design theme. Artisan Red Premium, the fourth Takuminuri color, was developed to extend the range of how the world views red, one of the colors symbolizing Mazda, as a culmination of the Takuminuri evolution to mark the 10th year since the first color Soul Red Premium was released.

Artisan Red Premium conveys the connotation of a red color created by skilled artisans. This extraordinary red produced by Mazda designers, engineers and other artisans manifests a mature outlook that is more refined and sophisticated than previous special colors. The concept underlying design was to create the red found in a mature wine made with unsurpassed craftsmanship. Artisan Red Premium accentuates the strength and beauty of form that takes shape as highlights hit by light portray a fine-grained transparent red shining brightly and dominant shade produces a profound depth and richness, rendering high contrast.

Also, similar to Soul Red Crystal, Artisan Red Premium is comprised of three layers: a clear layer, translucent paint layer, and a reflective/absorptive layer. It combines an outstanding aesthetic appearance with a reduced environmental footprint. For the translucent paint layer, a high-chroma pigment is employed that people perceive to be the reddest of reds, a pigment also used for the Soul Red Crystal. For the reflective/absorptive layer, we applied a technology that more smoothly aligns aluminum flakes at regular intervals. This was also leveraged for the third Takuminuri color Rhodium White Premium. In addition, we improved on the jet-black pigment, which renders shade in the second color Machine Gray. This combination of technologies developed over a period of 10 years conveys brightness in highlights produced by strong reflection and the richness of shades created as light is soundly absorbed so as to achieve a balance between transparency and a mature profoundness.

221115aa.jpg

Dan is het de zelfde kleur die ik ook mooi vindt

5809_41794640-6-jpg

@Rembrandt hele mooie auto heb je gekozen duimen dat het binnen de leasebedrag past.

Prachtige configuratie zo. Vind het model an sich een beetje gek qua verhoudingen maar je krijgt er wel veel voor terug en sowieso chique bak. Hoe beviel het rijden? Zijn de meningen nogal over verdeeld. Zeker als de elektromotor bijspringt.

Ik was met een collega, had een afspraak bij de vestiging in Apeldoorn. Ook nog ff ijsjes gehaald bij de Lidl, maar dat is wel een bijzondere wijk :)

Kan me niet heugen er ooit een te hebben gezien, echt een zwarte zwaan -alhoewel ik die wel eens heb gezien :ROFLMAO:

Toch echt meer auto dan zo’n multivan!
Leuk ding die Mazda, alhoewel op de foto’s de wielbasis wel heeeeel erg groot lijkt voor de rest van het ontwerp. Benieuwd hoe dat ik het echt overkomt. Maar er zal vast wel een meeting zijn tzt:cool:

Terug
Bovenaan