Frits79
Asfaltkampioen
Nee want daar zit het accupakket en kan je je benen niet kwijtOok niet achteraf?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee want daar zit het accupakket en kan je je benen niet kwijtOok niet achteraf?
Nee dit ivm accu pakketOok niet achteraf?
Die ga ik zeker aan de kinderen voorleggen.@Rembrandt en is zoiets niet iets? Denk dat de kids daar helemaal happy van worden. En dan kan je zelf een leuke c-klasse rijden ofzo.
![]()
Zoveel gedoe is dat toch niet? Ik vind zo'n laabkabel aan de gevel geen porem.Ik heb een wallbox, geadviseerd door een locale installateur. Kast hang in de garage met een vaste kabel die onder de deur naar buiten gaat. Met een losse kabel ben je altijd eerst aan het klooien... waar ligt'ie, aansluiten etc. Nu kom ik aan, druk op laadpoort openen en hang dat ding erin. Bij wegrijden alleen ontkoppelen en de kabel over de haspel slingeren.
Zoveel gedoe is dat toch niet? Ik vind zo'n laabkabel aan de gevel geen porem.
Nou, je moet die losse kabel ook weer ergens laten. Neem je die mee? Leg je die in de gang? Sta je in de regen met een natte kabel, of kom je aan in de regen en dan klep open te gooien om bij je kabel te komen? Ik pak 'm en hij gaat in de auto. Ik heb donkere stenen en de kabel is zwart, valt nauwelijks op. Als we langer wegblijven gooi ik de kabel de garage in.Zoveel gedoe is dat toch niet? Ik vind zo'n laabkabel aan de gevel geen porem.
Moderator
De laadkosten worden gewoon doorgezet naar de werkgever, dus een leasemaatschappij boeit het echt niks waar je laadt hoorOok de leasemaatschappij kan hieraan meewerken, immers kunnen ze potentieel het nodige besparen in vergelijking dat je bij een openbare laadpaal zou gaan laden.
Allemaal opties die ik wel in mijn hoofd had……voor later.Kijk ook even dat je er een kiest die V2G, Vehicle to Grid (of home) ondersteunt. Dat kan in de toekomst nog wel eens heel erg fijn zijn.
Ik kijk geïnteresseerd mee met alle opties.Allemaal opties die ik wel in mijn hoofd had……voor later.
Ik heb geen zonnepanelen, stook nog een paar duizend kuub gas per jaar en heb zelfs nog wat enkel glas.
Tuurlijk…..idealiter wil ik ook naar HR+++++++, zonnepanelen, van het gas af, V2G en 3-fasen.
Maar voorlopig hoeft dat nog niet. Daar is het huis (van meer dan 100 jaar oud) echt nog niet klaar voor.
Dus voorlopig een simpele wallbox zonder kabel, in de basis gewoon op 1-fase. Met de beoogde hybrid ben ik niet afhankelijk van de electra.
Eigenlijk komt die elektrische/hybride auto gewoon te vroeg.![]()
De ouwe l*llen hebben ouwe huizen.Hier ook een huis uit 1886.
Ach, zelfs die tiener-tweeling die hier rondhing toen ik hier begon heeft de 40 al bereikt.37 is ook al oud hè![]()
![]()
Lijkt me op den duur ook wel gemakkelijker/beter. Het zou mij op een gegeven moment gaan irriteren om steeds voor het laden het keukenraam open te moeten doen en 'om het hoekje' de stekker in het stopcontact te steken. Dan zou ik minstens iets met een buitenstopcontact doen. En dan ben je met een lader wellicht wel duurder maar tegelijkertijd gemakkelijker uit.Dat zou ik op zich ook voldoende vinden. Gewoon de kabel door het keukenraam en inpluggen. Kan ie zelfs op een aparte groep.
Maar de leaseregeling heeft het over een verplichte aanwezigheid van een lader bij elektrisch/hybride.
HR+++, balansventilatie, 21 zonnepanelen, bodemlus warmtepomp, 3-fasen. Schiet aardig op hier, mis alleen nog de V2G-auto / wallbox haha.Allemaal opties die ik wel in mijn hoofd had……voor later.
Ik heb geen zonnepanelen, stook nog een paar duizend kuub gas per jaar en heb zelfs nog wat enkel glas.
Tuurlijk…..idealiter wil ik ook naar HR+++++++, zonnepanelen, van het gas af, V2G en 3-fasen.
Maar voorlopig hoeft dat nog niet. Daar is het huis (van meer dan 100 jaar oud) echt nog niet klaar voor.
Dus voorlopig een simpele wallbox zonder kabel, in de basis gewoon op 1-fase. Met de beoogde hybrid ben ik niet afhankelijk van de electra.
Eigenlijk komt die elektrische/hybride auto gewoon te vroeg.![]()
Dat zou ik op zich ook voldoende vinden. Gewoon de kabel door het keukenraam en inpluggen. Kan ie zelfs op een aparte groep.
Maar de leaseregeling heeft het over een verplichte aanwezigheid van een lader bij elektrisch/hybride.
Ik begreep dat Peblar qua hardware ook al palen heeft die klaar zijn voor V2G/V2H. Misschien ook interessant? Toekomstbestendig!Voor de lader viel mijn oog op Coolblue. Gewoon een whitelabel Peblar (die ik al een beetje op het oog had), maar dan incl installatie en 5 jaar garantie. Ook daar nog geen knopen doorgehakt.
Moderator
Qua financiering kan dit wel een verschil maken. Heb mijn laadpaal aan de muur, is gewoon meegefinancierd (nieuwbouw) en box 1. Zou ik hem op een paaltje hebben laten monteren > box 3, niet mee te financieren bij sommige banken en sowieso niet aftrekbaar.Ik zou zo'n ding, als het even kan, niet direct aan de muur maken. Gewoon op een paal(tje) die wellicht strak tegen de muur aan staat en waarbij de "wallbox" alsnog op exact dezelfde plek uitkomt.
Dat geeft dan geen zichtbare herinneringen als je walbox toch nog een keer wilt verplaatsen of er een keer een andere komt, met andere gaten etc
Het linkje is denk ik niet goed meegekomen...Vond dit wel een leuk filmpje: