Barri's bolides

Wauw, dat staat echt waanzinnig goed. Toen ik de foto's zag, mompelde ik meteen "perfect zo", precies zoals Elco ook zei.

Ik vind de eerste het meest chique eruit zien en de middelste het meest sportief. :) De laatste het minste dan.

Die middelste zijn vrij typisch voor de cabrio maar bij deze uitvoering en kleur matcht de bovenste beter vind ik.
Vandaag lekker open naar kantoor gereden.
En vanavond nog even het aftermarket S logo van de grille af gehaald.

Ze zijn wel zwart, maar met dat gepolijste front maakt het de look van dit model wel af.
Er is zwart en er is zwart. Ik ben zelf geen fan van zwarte velgen. Dat gezegd hebbende, ik heb zelf ook zwarte velgen (met grijze beadlock ring).

Gisteren heb ik het leer behandeld. Dat is nu weer lekker zacht en soepel.

En zojuist even een rondje gereden. Vaak toer ik een rondje door Loosdrecht, maar vandaag koos ik voor een ander gebied waar deze auto zich zo'n 15 jaar geleden enorm thuis voelde: de Groenlandsekade, tussen de Vinkeveense plassen door.
En verderop bij Nieuwer ter Aa is een leuk weggetje om wat foto's te schieten.
Om te beginnen, een remake van de persfoto:

En verder nog wat leuke plaatjes:

Gisteren heb ik het leer behandeld. Dat is nu weer lekker zacht en soepel.

En zojuist even een rondje gereden. Vaak toer ik een rondje door Loosdrecht, maar vandaag koos ik voor een ander gebied waar deze auto zich zo'n 15 jaar geleden enorm thuis voelde: de Groenlandsekade, tussen de Vinkeveense plassen door.
En verderop bij Nieuwer ter Aa is een leuk weggetje om wat foto's te schieten.
Om te beginnen, een remake van de persfoto:

En verder nog wat leuke plaatjes:

Ik heb het al eens gezegd maar zij is Prachtige en in de juiste kleur en velgen.

Vele gezonde kilometers toegewenst

Ik had nog niet gereageerd op deze aanwinst: Zeker met de laatste aanpassing een erg geslaagde uitvoering! Hier kan je veel plezier aan gaan beleven.

Echt een nette auto in goede kleuren (interieur/exterieur). De nieuwe velgen zijn een enorme verbetering. Het enige wat ik in je auto niet zie is de 'dak open-meter'. Zinloos maar wel grappig.

Prachtige foto's, zeker die remake van de persfoto is goed gelukt. De velgen staan echt super. De auto is echt perfect zo.

Dank heren!
De remake van de persfoto moet nog een keer iets beter, maar het begin is er :D

Klassiekerrijder, die 'always open meter' kwam pas bij de generatie, maar het viel mij ook op dat ie daar niet altijd op zit. Misschien pas vanaf een bepaald modeljaar?

Mooie Mini Berry, heel smaakvol zo.
Maar niet-zo-standaard-en-daardoor-bijzonder-leuk zijn we van je gewend. ;)

Die polder rond Nieuwer ter Aa is ook een regelmatig terugkerende plek bij testritten van de diverse media.
Voornamelijk de parkeerplaats Bosdijk wordt regelmatig gebruikt.

PS, ik heb nadat we elkaar spraken bij de taxatie toevallig ook een Mini cabrio gekocht, R57 in Spice Orange.

Mooie Mini Berry, heel smaakvol zo.
Maar niet-zo-standaard-en-daardoor-bijzonder-leuk zijn we van je gewend. ;)

Die polder rond Nieuwer ter Aa is ook een regelmatig terugkerende plek bij testritten van de diverse media.
Voornamelijk de parkeerplaats Bosdijk wordt regelmatig gebruikt.

PS, ik heb nadat we elkaar spraken bij de taxatie toevallig ook een Mini cabrio gekocht, R57 in Spice Orange.
Naast de andere oranje cabrio dus? Gaaf hoor! Binnenkort maar even bandjes trappen, ben wel benieuwd naar zo'n R57 cabrio!

Vandaag in een stevige bui ervaren dat ie goed waterdicht is.
De tweede sleutel zou het niet doen, maar ik kan m er wel mee starten. Meevaller dus. Zou betekenen dat de (oplaadbare, vast gesoldeerde) batterij het ook nog een beetje doet.
En de pdc werkt weer! Zekering was kapot en er zat een 7,5 in ipv 5. Dat zal een reden hebben, en dat ie kapot was ook, dus ik juich nog niet te snel.

Naast de andere oranje cabrio dus? Gaaf hoor! Binnenkort maar even bandjes trappen, ben wel benieuwd naar zo'n R57 cabrio!
De oranje SLK is weer weg. Fijne auto maar, het klinkt raar, zo'n Mini is echt veel ruimer.
Leuk om even af te spreken, we gaan voorlopig nog niet op vakantie.

Heb nu op vakantie een nagenoeg nieuwe Fabia MPI als huurauto. Fijn ding, maar hij heeft echt geen vermogen. Dat was ik niet meer gewend, maar wat irritant is dat! Inhaalacties zijn nagenoeg onmogelijk. Gewoon gevaarlijk.
Je raakt snel gewend aan ietsjes overschot aan vermogen. En dat hoeft echt niet veel te zijn.

Heb nu op vakantie een nagenoeg nieuwe Fabia MPI als huurauto. Fijn ding, maar hij heeft echt geen vermogen. Dat was ik niet meer gewend, maar wat irritant is dat! Inhaalacties zijn nagenoeg onmogelijk. Gewoon gevaarlijk.
Je raakt snel gewend aan ietsjes overschot aan vermogen. En dat hoeft echt niet veel te zijn.
Even opgezocht, max 80 pk? Heb jij die? Of nog minder. Ernstig inderdaad...

Hier in Bulgarije is het rijden op 'gewone' wegen opzich fijn, maar er wordt vrij hard en onvoorzichtig gereden. Inhalen in blinde bochten enzo. Zag hoe het mis kon gaan: ergens net iets voor me klapte een Scudo op - ik denk - een tegenligger of vrachtwagen. Zo te zien geen doden of gewonden maar het motorblok van de Scudo lag als Lego blokjes verspreid over de weg. Een Sandero die me even daarvoor nog voorbij kwam jagen (ik reed 100 waar je 90 mag, dus velen reden me voorbij) stond er ook in de berm bij.

Je gaat er wel heel anders mee rijden. Ik ben met de Trans natuurlijk net naar Italië geweest, en dan rijd je met 760 kilo, de aerodinamica van een kloostermop en 45 pk dussen auto's met 250pk plus. Ik moest er even aan wennen. Veel afstand houden, en ruimte bewaren zodat als het mis zou kunnen gaan er niets gebeurt. Een paar weken terug was ik met mijn vader onderweg naar Limburg, toen er voor mij ineens 3 à 4 auto's vol op hun rem sprongen. Die klapten dus keihard op elkaar. Ik hield ruimte en moest ook vol in de ankers, maar had tijd te reageren en kon bijsturen de berm in. Dat scheelde een haartje... Ik was toen even blij met de Meriva van mijn ouders te rijden...!

Heftig om zo'n ongeluk voor je neus te zien gebeuren! Als je op vakantie bent in het buitenland realiseer je je dat we in Nederland eigenlijk heel nette verkeersdeelnemers zijn. Vorig jaar in de Balkan ook dergelijke gekke capriolen gezien. Iemand ging in een blinde bocht in een dorpje twee vrachtwagens inhalen. Ook mensen gezien die langs of zelfs over de snelweg liepen met hun kinderen erbij.

Ik zag m dus net niet gebeuren, was net een halve minuut voor me denk ik. Maar je zag wel dat ook de locals daarna de eerste vijf minuten toch even iets rustiger reden. Daarna waren ze dat ongeluk alweer vergeten denk ik. Maar het doet je wel even beseffen wat de risico's zijn en hoe makkelijk veel mensen die risico's nemen aldaar.

Het wagenpark in Bulgarije is wel bijzonder. Van oude Lada's tot best veel nieuwe Mercedes G klasses. De kloof tussen arm en rijk is er blijkbaar groot.
Ook zie je wel wat EV's rijden, maar vooral de veelheid aan de Audi 80 en de Golf 3 viel me op. Verder natuurlijk veel Skoda's en Dacia's.
De taxi's zijn groen of geelgoud, ook diverse Volkswagens in exact 'mijn' kleur als taxi, waaronder een Golf variant. Grappig om te zien. Verder diverse beige Caddy Kombi's die geel gewrapt zijn en veel Dacia Lodgy's.

Terug naar Nederland. Ik heb zojuist de accu degradatie test voltooid, binnenkort de resultaten (en ook in het blad).
57dkm op de klok, 5,5 jaar oud, nagenoeg altijd met 10A geladen, in totaal nog geen 5 keer aan de snellader geweest. Maar: de stekker heeft er nog wel vaak een tijd ingezeten als ie op 100% SOC was.
Wat denken jullie? Ik zet m gevoelsmatig toch wel op 95% want ik merk nauwelijks afname in range.

Terug
Bovenaan