Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De kaleIk heb m zien staan, naast een andere XK. Denk dat jij ervoor stond met iemand te praten, maar geen idee welke van die twee jij dan was![]()
Ja dat was leuk maar ik heb je inderdaad daarna niet meer gespotIk heb je wel even in de rij gesproken maar ben je daarna volgens mij helaas niet meer tegen gekomen.
Geweldig leuke auto's en dito evenement, maar heel eerlijk, ik zie maar weinig echte 'misfits' in het filmpje. Ik verwacht dan modellen als de Fiat Multipla, Audi A2 en AMC Pacer, auto's die niet goed begrepen werden toen ze nieuw werden verkocht. In het filmpje zie ik vooral opgepoetste oldtimers, auto's waarvan er weinig zijn overgebleven of gewoon nieuw weinig zijn verkocht. De Reliant Robin vind ik wel een mooi voorbeeld van een 'misfit'.Paar van de forum auto's gespot maar helaas niemand kunnen echt kunnen spreken, iedereen was net als ik een rondje lopen. Ik heb een snelle impressie gemaakt. Ik vond het echt geweldig, wat een fantastische wagens waren er.
De SAAB had er natuurlijk beter tussen gepast, maar de XK had snel een buddy gevonden. Ik had hem aanvankelijk op de parkeerplaat gezet maar de ander XK eigenaar wilde een foto van de beide Jags dus toch maar er naast gezet
Moderator
Ik was er! Alleen zie ik jouw oproep vandaag pas...Kleine update:
Ik ga eerst nog eens proberen mijn Disco weer op de weg te krijgen, later deze maand een week vrij genomen om er aan te spenderen. Andere opties lonken maar het is toch mijn eerste droom auto.
SAAB staat te koop. Ben er wel mee bezig nog wat dingetjes aan te pakken. Best een aantal serieuze geïnteresseerde.
Er is mogelijk een deal in the making. Iemand verkoopt zijn 159 TBI SportWagon (enigste nu te koop in het VK) en was opzoek naar een Jaguar XK dus een ruil (met geld mijn kant op) zou kunnen. Bianco Ghiaccio Pastello Wit, een ti. Iets meer KM dan ik zou willen maar te doen.
![]()
Maar nu ben ik in NL met de Jaaaag. Lekker mijn to do lijstje aan het afwerken terwijl het team lekker thuis zitMaar zaterdag ga ik naar het ElkMerkWaardig EMW Whallahala, Wie van hier komt er ook?
Ik had natuurlijk daarvoor mijn SAAB mee moeten nemen maar ik had de Jaguar hier al staan dus ik zal die op de parkeerplaats zetten. Maar heb er veel zin in, lijkt mij een leuke show. Misschien zie ik sommige van jullie daar ook.
Moderator
Daarom is iedereen welkomAch het is een leuke diversiteit aan auto's. Het lijkt me ook lastig om harde criteria te hebben voor zo'n club.
Welke auto had je mee?Ik was er! Alleen zie ik jouw oproep vandaag pas...
En jij, met welke auto was je daar?Multipla's en A2's (niet de mijne) waren er inderdaad genoeg, maar je trof er ook veel andere modellen die je waarschijnlijk alleen tijdens dit evenement zult tegenkomen. En de meeste 'opgepoetste oldtimers' zijn als je er langer naar kijkt ook best bijzonder, omdat ze veelal van merken zijn die allang niet meer bestaan of al flink lang niet meer worden gekoesterd. Sketcher zei het al; Audi R8'en, Ferrari's en dergelijke stonden keurig op de bezoekersparkeerplaats. En dat er af en toe iets minder bijzonders doorheen glipt... dat hoort erbij!
Is ook. Maar de Jaguars zijn hier voor het oprapen en voor bodem prijzen, gelukkig kreeg ik er nog iets meer voor dan dat ik er voor betaald heb en de velgen kocht.Blijft mooi een 159, al vind ik het jammer van de Jag…
We zullen zienZeer mooi, en nu maar houden.
Zeker weten. Is voor mij ook absoluut één van de auto’s die ik graag een keer gehad zou hebben. Misschien de volgende als Cabrio?Is ook. Maar de Jaguars zijn hier voor het oprapen en voor bodem prijzen, gelukkig kreeg ik er nog iets meer voor dan dat ik er voor betaald heb en de velgen kocht.
Ik sluit niet uit nog eens een XKR (of XJR) op te picken voor de prijzen weer lijken te gaan stijgen of ik meer ruimte heb, of naar NL verhuis maar voor nu was het een leuk avontuur.
Wat staat wit toch schitterend op Alfa’s. Dan komen die Italiaanse lijnen er echt mooi uit
Ja helaas wel. De spatborden voor roesten van binnen uit, de achter spatborden begonnen ook, maar vooral net als de vorige 9-5 roestte de "dog legs" het stuk dorpel tussen onder de achterdeuren en het achterwiel.Doet zo'n moderne Saab roesten joh?
Ik kom ze vooral tegen als ik NIET met de mijne rij, wel zwaaien als een idioot natuurlijk met rare blikken tot gevold.leuke 159, ik kan me niet herrineren voor het laatst een 159 gezien te hebben, ze schijnen allemaal te verdwijnen
Ik heb er toen ze populair waren veel uit elkaar gehaald i.v.m. elektra- en elektronische storingen. Het enige waar je van uit kon gaan was dat de kabelbomen in geen enkel model hetzelfde waren en niet voldeden aan de tekeningen. Dat zal ook niet meehelpen want het was ook toen al erg prijzig om zo'n 159 helemaal storingsvrij te krijgen.Ze rijden heerlijk maar zijn wel wat te zwaar helaas.
Ik heb er toen ze populair waren veel uit elkaar gehaald i.v.m. elektra- en elektronische storingen. Het enige waar je van uit kon gaan was dat de kabelbomen in geen enkel model hetzelfde waren en niet voldeden aan de tekeningen. Dat zal ook niet meehelpen want het was ook toen al erg prijzig om zo'n 159 helemaal storingsvrij te krijgen.
Desalniettemin qua ontwerp wat mij betreft een van de mooiste ontwerpen uit de jaren 90-begin jaren 00. En dat zie je want ook nu nog is het een 'fris' ontwerp. Dus vooral heel veel plezier ermee gewenst!
Ja en de SAAB. Beetje 2 in 1. Maar wat ie, vrees ik, ook met de SAAB deelt, en waarom die weg is, is dat onderdelen lastig te vinden zullen zijn. Niet veel winkels in de VS willen naar Europa iets verzenden, dan moet het weer via vrienden en familie in de VS.Dat zou wel een waardige opvolger in lijn van de Jaguar zijn, hoe mooi ik de Alfa ook nog steeds vind. Gaat je hier in NL niet lukken voor dat geld.
Yep, maar nog geen concrete plannen. Maar je moet een auto minimaal een half jaar in min bezit zijn dus ergens heb ik het wel in het achterhoofd......Zit dat in de planning dan?
Van voren vind ik het wel een echte Jaguar en zoals gezegt doe je het vooral voor het interieur. Bovendien is de 3.0 een fijne motor voor heel veel KM's. Maar kwa uiterlijk heb ik ook meer met de classic!Misschien het persoonlijk, maar de onderste XJ vind ik erg lijken op een Audi A6/A8. Dan zou ik het oudere model kiezen.