Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Fijne Kerstdagen aan allen!

Ik heb nog enkele spots te delen:

Twee weken terug werd ik door deze Citroën gepasseerd:

Ik weet niet of ik dit model Daihatsu nou mooi kan vinden maar bijzonder is deze ondertussen wel!

Op hetzelfde parkeerterreintje in Haarlem zag ik de volgende twee:

Bij de lokale supermarkt zag ik deze BX:

Deze Kadett kon ik nog net op tijd vastleggen:

Als laatste, deze Volvo is sinds 2022 pas bij zijn tweede eigenaar. In 2015 spotte ik de Volvo ook al eens, toen nog bij de eerste eigenaar!

Mooi spul. De Cuore wordt inderdaad zeldzamer, ik fotografeer inmiddels nette exemplaren.

Roestige 245
xS4XCrk.jpg

De linker zijkant van deze Starlet was aanmerkelijk roestiger
mk86Z2h.jpg

Nog zo'n auto die langzamerhand verdwijnt. Markante achterkant
qXEfcBG.jpg

Extreem beroerd geparkeerd, maar de sedanversie had ik al lang niet meer gezien
lE9iEg9.jpg

Nooit eerder gezien, en een pick-up past niet echt bij het imago van Lincoln
0sN46uk.jpg

ooYZOuu.jpg

@Klassiekerrijder Leuk, twee 'oude bekenden' voor mij tussen je weer bijzondere spots! Een collega had net zo'n generatie A6, zal eens informeren of 't kenteken bekend voorkomt :)
En naast die Opel Vectra staat een eerste generatie Citroën C3 die weleens nog ouder zou kunnen zijn dan de Opel. Helaas kun je net niet zien of hij pre- of post-facelift is, het gewijzigde deel van het achterlicht valt precies achter de Vectra weg.
Hoewel ik die generatie C3 nog verrassend vaak zie, ze waren weliswaar niet helemaal probleemloos maar nog best taaie karretjes. De mijne van medio 2003 is pas begin 2023 bij de RDW uitgeschreven (net geen 20), maar zie ze nog opvallend vaak van +/- 't zelfde bouwjaar rijden ...

Laatst bewerkt:
Prachtig dat model kenteken achterop die kever.
In mijn ogen hoort het zo, oke oke behalve de latere versies.

Ik deel nog snel mijn laatste spots van 2024 met jullie. Te beginnen met deze mooie MG ZT-T. ONK en sinds 2008 bij de huidige eigenaar:
spot2024319.jpg

Vroege ONK Jaguar XJ:
spot2024320.jpg

Leuke Mercedes 280SE in een kenmerkende kleur:
spot2024321.jpg
spot2024322.jpg

De definitie van een sleeper, deze (eveneens origineel NL-geleverde) BMW 545i. Zonder M-opsmuk en met "slechts" twee uitlaten, maar toch een dikke V8 en 300+ pk onder de kap.
spot2024323.jpg

Even later kwam de overtreffende trap hetzelfde parkeerterrein op gereden, nl. deze BMW M760Li (catalogusprijs van €250K+):
spot2024324.jpg

@Klassiekerrijder: Ondanks de roest toch een leuke Volvo! Wat zijn die Starletjes toch rap verdwenen in de afgelopen jaren. Ik kan mij nog herinneren dat ik ze niet eens altijd vastlegde als ik ze tegenkwam. Dat is nu wel anders.

@Marleen: Leuk! Ik zag van de week pas voor de tweede keer eentje rijden maar kon hem helaas niet vastleggen!

@MCW: Leuke Honda én DAF!

@rzasa: Jij bent zo te zien in Kampen geweest!? Die Galant heb ik daar toen niet gezien maar de grijskenteken-Renault wel! Die Urvan is ook erg leuk!

@Escher: Gave MG en Benz!

In een smal Haarlems straatje kwam ik toevallig deze Pontiac tegen:

In Den Bosch zag ik eergisteren deze 2CV:

Evenals deze Mercedes:

Een van de leukste van deze week was deze Corolla, net buiten Den Bosch:

Weer in Den Bosch een stukje 'jeugdsentiment'. Moeders heeft vroeger eenzelfde soort Civic gehad in het donkerblauw, mét spoiler en 1.6 met 125pk! :cool:

In twaalf jaar tijd is dit pas de vijfde Daewoo Espero die ik vastleg!

De lay-out van de achterkentekenplaat vond ik bij deze Citroën ietwat vreemd. :confused:

Ik was nog net op tijd voor deze Jaguar!

Terug in Haarlem kwam ik deze Volkswagen tegen:

En misschien wel mijn laatste spot van 2024, toch best bijzonder, deze Rover 111!

Ik heb op de laatste twee dagen van 2024 nog twee spots vastgelegd, te beginnen met dit bizarre geval waarvan ik even dacht dat het een Rivian was. Deze Chery iCar 03 is een weinig subtiele kopie van een Land Rover Defender en is - voor zover ik kon terugvinden - niet officieel leverbaar in Europa:
spot2024326.jpg

spot2024325.jpg

En deze ONK Opel Zafira A OPC is inmiddels al haast 18 (!) jaar bij diens tweede eigenaar:
spot2024327.jpg

Op 30 december deed ik toch nog een bijzondere spot die ik hier nog even deel:

Vandaag zag ik o.a:

Enigszins valsspelen want bij een Suzuki-dealer maar te leuk om niet te delen:

Deze Ford heb ik al vaker zien staan in Haarlem maar ik kon er nu eindelijk enkele foto's van maken!

En een op-het-oog keurige Suzuki Alto!

Veel interessants tegengekomen de afgelopen maanden, helaas weinig vast kunnen leggen omdat het tijdens het rijden was:(

Kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst een Swift sedan ben tegengekomen:
8c66c4441b7b7f90c81c7ef7dfcd0f62.jpg

Net ogende Cinquecento met leuk kleurtje:
b1f69a37c718b4b664575766915f76d8.jpg

Beide auto's hebben betere tijden gekend:
eca9159e1bbbfc822dd09869e6d4c21a.jpg

Interessante ombouw:
eb854a7db74aaebad954f4c33c7c17df.jpg

Mastodont buiten zijn natuurlijke habitat:
34ced518a390beae976c4b14cc8c1c1c.jpg

EDIT: links naar de afbeeldingen waren stuk :(

Laatst bewerkt:
Dagje Enkhuizen en Hoorn..

Jeep Cherokee '76
ZavLfdj.jpeg

Mooie spot.(y)
Dit is trouwens geen Jeep Cherokee (= 2 deurs) maar een Jeep Wagoneer (= 4-deurs) die is aangekleed met de Chief optie.
Deze Chief optie (stripingset en interieurbekleding) werd destijds alleen maar geleverd op de Cherokee's, een Jeep Wagoneer Chief bestaat officieel gezien niet eens.

• Leuk
Waarderingen: Stif
Op 30 december deed ik toch nog een bijzondere spot die ik hier nog even deel:

Vandaag zag ik o.a:

Enigszins valsspelen want bij een Suzuki-dealer maar te leuk om niet te delen:

Deze Ford heb ik al vaker zien staan in Haarlem maar ik kon er nu eindelijk enkele foto's van maken!

En een op-het-oog keurige Suzuki Alto!

Bedankt voor de uitleg :) Wel gek dat ie staat geregistreerd als Cherokee Chief. Zelfs typenaam achterop is Cherokee
Dat Cherokee handvat op de achterklep zit ook maar met 4 boutjes vast en is gewoon uitwisselbaar met een Wagoneer handvat, de achterkleppen zijn verder geheel identiek.

Dat deze bij RDW als Cherokee geregistreerd staat is niet zo vreemd als dit al een oude(re) USA-import betreft, de RDW was in het verleden absoluut niet zo secuur in het uitpluizen van de benamingen van grijs geïmporteerde auto's.
Op vele USA titles stonden ze slechts vermeldt als Jeep SJ of FSJ zonder de verdere toevoeging van Cherokee of Wagoneer, maar in de database van RDW werd die type-aanduiding vroeger niet geregistreerd en als handelsbenaming werd dan maar geregistreerd wat er op de auto vermeld stond.

In de beginjaren van het SJ model heeft Kaiser nog wel een paar 2-deurs SJ Wagoneers uitgebracht, maar dit waren voornamelijk panel vans die Kaiser al vrij snel weer uit de productie heeft gehaald.
AMC heeft de productie van de 2-deurs SJ later wel weer opgepakt en heeft deze verschillende benamingen altijd aangehouden als onderscheid tussen de 2 en 4-deurs Jeep SJ modellen.
Pas toen Renault/Chrysler z'n kont bij het AMC concern ingedraaid had en de Jeep XJ op de markt kwam (ergens beginjaren '80) werd dit weer veranderd: voor de Jeep XJ modellen werd het toen Cherokee voor de 2/4 deurs basismodellen en Wagoneer voor de 2/4 deurs luxe versies.

Ik was vandaag met de trein op pad en zag bij een station op de heenweg een vintage Volvo stationwagon staan. Dus voornemen om als het even kon, op de terugweg een foto proberen te maken (soms gemakkelijker gezegd dan gedaan). Zowaar, dat lukte (de Volvo staat links) en toen ik de foto qua licht wat wilde opkalefateren zowaar een verrassing: er vlak vóór stond een goudkleurige Simca of Talbot Horizon geparkeerd en die zie je ook niet elke dag! Twee die-hards die gewoon de winter doorrijden met hun klassieker. Mijn dag was weer goed :)
KuXZvg8.jpeg

Mijn eerste spots van dit jaar.

Bijzonder net exemplaar
Ld2oSzi.jpg

Deze kwam even later voorbij rijden, wat een fijn geluid
aaBYYWX.jpg

Ik heb niet het idee dat Geely/smart hier heel goede zaken doet. Ik zie de nieuwe modellen zelden
dCHeHYU.jpg

Mijn topper, deze Lantra. Als er niemand in had gezeten, had ik de voorkant met de karakteristieke dichte neus gefotografeerd
42ITS6c.jpg

Terug
Bovenaan