Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Lekker aan het rijden in het zonnetje, schuifdak open. :cool:
Komt er ineens een eikel door het dakraam.
WVBAb2d.jpg

Stuitert op de achterbank, vliegt langs mijn hoofd en landt voor op het dashboard:
63pnOO0.jpg

Inmiddels van de schrik bekomen…:p
Zo'n vrucht heet niet voor niets eikel...

Ik was op vakantie trouwens omringd door eekhoorntjes die met eikels rond liepen. Dat je het eerste uur denkt, leuk, een eekhoorntje.
Maar ze bleven komen, alsof ze achter mijn eikel aan zaten.

Laatst bewerkt:
Ik was op vakantie trouwens omringd door eekhoorntjes die met eikels rond liepen. Dat je het eerste uur denkt, leuk, een eekhoorntje.
Maar ze bleven komen, alsof ze achter mijn eikel aan zaten.
Paartijd voor de eekhoorntjes waarschijnlijk?

Eekhoorntjes nemen je eikel met twee pootjes vast en knabbelen er dan op tot ie barst

Laatst bewerkt:
Teveel olvarit gehad als kind? Daar gooien ze teveel zooi door elkaar waardoor het niet te vreten is. (en dan vinden ze het gek dat een kind geen groente lust)
Wij hadden een keer zo'n potje mee voor onderweg, lekker makkelijk. Vervolgens lust onze dochter het niet, ergens blij mee maar op dat moment onhandig. Liever "vers" eten, even door de mixer of anders pureren en klaar.

Met spekjes en een rookworst, en niet te vergeten door mijn vrouw klaargemaakt, smullen maar.
Of zuurkool uit de oven, ook met appel erdoor. En lekker gratineren!

Wij eten sinds een aantal jaar vrijwel geen vlees, dus dan is het wat meer uitdaging zonder spekjes/ rookworst. Want dat maakt het wel snel lekkerder inderdaad.

Wij hadden een keer zo'n potje mee voor onderweg, lekker makkelijk. Vervolgens lust onze dochter het niet, ergens blij mee maar op dat moment onhandig. Liever "vers" eten, even door de mixer of anders pureren en klaar.
Proef het zelf eens. Als je het zelf niet lust, lust je kind het gegarandeerd ook niet...
Met vers spul is dat ook.

mag ik vragen waarom je (vrijwel) geen vlees meer eet?

Proef het zelf eens. Als je het zelf niet lust, lust je kind het gegarandeerd ook niet...
Met vers spul is dat ook.

mag ik vragen waarom je (vrijwel) geen vlees meer eet?
Zeker ook zelf geprobeerd. Was niet heel lekker inderdaad. Gelukkig hadden ze ook bakje te ver gekookte groenten bij het restaurant, dus was opgelost.

Onze eigen (verse) maaltijden altijd ook voor de kleine kinderen gemaakt en dan geprakt. Waarom zou dat niet kunnen? Of ik begrijp je verkeerd?

We eten vrijwel geen vlees meer gezien de voetafdruk van vleesproductie. Mijn vrouw is vrijwel geheel vegetarisch, ik eet het hooguit 1x in de week. Mits je de bitterballen niet meetelt haha.

Onze eigen (verse) maaltijden altijd ook voor de kleine kinderen gemaakt en dan geprakt. Waarom zou dat niet kunnen? Of ik begrijp je verkeerd?
Ik doelde op het proeven van zelf gemaakte maaltijden. Niet alles wat je bij elkaar gooit blijft lekker na het blenden/prakken.
Niet dat het verkeerd is om te prakken. Dat deden wij ook hoor.
Mijn moeder had de gewoonte om van dingen die we niet lusten, juist een stamppot te maken zodat we het wel zouden eten. Maar wel dusdanig dat het ook wel echt lekkerder was. En een aantal van die recepten gaan we nog speciaal voor langs thuis om ze te eten, want dan wordt er nog steeds een grote pan gekookt :D

We eten vrijwel geen vlees meer gezien de voetafdruk van vleesproductie. Mijn vrouw is vrijwel geheel vegetarisch, ik eet het hooguit 1x in de week. Mits je de bitterballen niet meetelt haha.
Duidelijk. Ik zal er maar geen discussie over starten.
Ik eet inmiddels wel wat minder vlees, maar meer niet vanwege de eventuele voetafdruk. Dat compenseert zich wel weer elders. Ik probeer vooral wat minder te eten in totaal. :LOL:

Ik doelde op het proeven van zelf gemaakte maaltijden. Niet alles wat je bij elkaar gooit blijft lekker na het blenden/prakken.
Niet dat het verkeerd is om te prakken. Dat deden wij ook hoor.
Mijn moeder had de gewoonte om van dingen die we niet lusten, juist een stamppot te maken zodat we het wel zouden eten. Maar wel dusdanig dat het ook wel echt lekkerder was. En een aantal van die recepten gaan we nog speciaal voor langs thuis om ze te eten, want dan wordt er nog steeds een grote pan gekookt :D

Duidelijk. Ik zal er maar geen discussie over starten.
Ik eet inmiddels wel wat minder vlees, maar meer niet vanwege de eventuele voetafdruk. Dat compenseert zich wel weer elders. Ik probeer vooral wat minder te eten in totaal. :LOL:
Discussie mag hoor, toch? Zolang we elkaar maar met respect behandelen :)

Ik weet dat mijn voetafdruk meer is dan alleen (vlees) eten. Op andere manieren houd ik er ook rekening mee. En op sommige gebieden niet, want ja, er is net een tweede vierwieler bij bijvoorbeeld ;)

En het klopt, niet alles blijft lekker na het door elkaar prakken. Maar dat proefden we ook altijd zelf, wanneer we het prakten. Op die manier hadden we vrij snel een goed aanbod hèhè!

dichte bomen
De tweede al binnen een week die om wat voor reden de slagbomen mist.
Ongeacht of de bomen al half open gingen of niet.

WACHT tot het rode licht gedoofd is.(WACHT) Er kan Nog een trein aankomen....

Dit is een Gevalletje borden negeren, eigen schuld... grote bende...
Edit: natuurlijke Selectie doet zijn/haar werk...

Vind het erger voor de omgeving van het slachtoffer en de machinist/conducteur/passagiers en hulpverleners.

Wordt tijd dat ze standaard van die extra hekken onder alle bomen gaan monteren. Dan kun je ook bij halfopen bomen al niet echt er langs.

Laatst bewerkt:
Begrijp ik, maar is niet zo'n beetje elke discussie sterk gepolariseerd tegenwoordig? Zo'n spoorwegovergang is wellicht een mooie metafoor; geduld...

Heel veel discussies zijn sterk gepolariseerd inderdaad. Ik ga zoiets aan op diepere lagen en veel mensen begrijpen dat niet, mede doordat polarisatie vooral door oppervlaktemeningen wordt veroorzaakt.
Daarom ga ik ze liever niet aan. Dat wordt sowieso veel te serieus voor hier ;)

En frieten of pieten? :unsure:
Het was opzettelijk de meest voorkomende en onzinnige gepolariseerde discussie die er bestaat als contrast.
De Frietendiscussie.

Dat blijft je ook verbazen. Wel benieuwd hoe het dan precies is gebeurd, maar geduld tot de bomen omhoog zijn en het licht is gedoofd... dat vind je nog zelden denk ik!?
Er gaan dagelijks mensen onder de bomen door, gelukkig gaat het bijna altijd goed. Heb wel eens iemand geweigerd, hij ging met zijn 2 kinderen onder de bomen door, maar had alleen oog voor zichzelf zijn jongste was op een haar na geraakt.

Ik eet ook minder vlees. Bij ons is dat we het vlees van de supermarkt niet te vreten vinden. Dan halen we het maar bij de slager, maar dat is stukken duurder. Dan maar wat minder vaak vlees en een paar keer per week vis en een paar keer vegetarisch.

Slecht vlees bij de supermarkt is trouwens echt iets van ons land. In de meeste europese landen kun je in de supermarkt wel een lekker stukje halen.

Overigens de voetafdruk van vlees eten (moet dat dan niet pootafdru zijn?) is een lastige. Ik vraag me af of die van vegetarische gerechten nou echt kleiner is.

Overigens de voetafdruk van vlees eten (moet dat dan niet pootafdru zijn?) is een lastige. Ik vraag me af of die van vegetarische gerechten nou echt kleiner is.
Ik weet niet wat de juiste/beste term is. Ik ben een mens dus een voet?
Afijn, ik weet wel dat een stuk biefstuk meer eten en drinken nodig heeft dan een bord vol groenten ;)
Dat is wat kort door de bocht, maar ook met alle overige zaken zoals vervoer is het nog steeds beter, zover ik daar zicht op heb.
Bij een gehele maaltijd is het natuurlijk wel interessant om te kijken wat er allemaal in zit. Zo eten wij weinig vleesvervangers.
Daarnaast eten/ drinken we nog wel wat zuivel, wat natuurlijk ook dierlijk is. En eieren.

Klinkt goed.

Ik heb net een lekker varkenshaasje gebraden voor mijn gast en mij.
Was goed gelukt, maar is ook niet heel moeilijk.

Kijken jullie ook wel eens filmpjes van Hagerty? Deze dragrace op gewoon asfalt en daarna op de drag strip is leuk. Filmstijl en presentatie is altijd goed van Hagerty! ;)

Kijken jullie ook wel eens filmpjes van Hagerty? Deze dragrace op gewoon asfalt en daarna op de drag strip is leuk. Filmstijl en presentatie is altijd goed van Hagerty! ;)
Niet zozeer de filmpjes. Een tijd geleden ontdekte ik van verschillende veilinghuizen dat ze Live op YouTube ook wel eens oldtimerveilingen uitzenden, die vind ik wel leuk om te volgen. Ongelofelijk wat een geld er soms wordt neergelegd voor bepaalde auto’s… :oops:

Ja die veilingen volg ik ook en weleens mee geboden toen ik nog een auto wilde kopen. Uiteindelijk mijn auto via Carsandbids van Doug DeMuro gekocht (ook een veiling).

Duurte horloge ooit

Deze heb ik live gezien! Was bizar!

Terug
Bovenaan