Magnifieke malloot
Asfaltkampioen
Ik voel mij vandaag net die reclame (dacht van de Tsjech);
Van dit naar dat en weer terug via via...
Maar lekker zoeven met ZoWie
Van dit naar dat en weer terug via via...
Maar lekker zoeven met ZoWie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zo'n vrucht heet niet voor niets eikel...Lekker aan het rijden in het zonnetje, schuifdak open.
Komt er ineens een eikel door het dakraam.
![]()
Stuitert op de achterbank, vliegt langs mijn hoofd en landt voor op het dashboard:
![]()
Inmiddels van de schrik bekomen…![]()
Paartijd voor de eekhoorntjes waarschijnlijk?Ik was op vakantie trouwens omringd door eekhoorntjes die met eikels rond liepen. Dat je het eerste uur denkt, leuk, een eekhoorntje.
Maar ze bleven komen, alsof ze achter mijn eikel aan zaten.
Paartijd voor de eekhoorntjes waarschijnlijk?
Eekhoorntjes nemen je eikel met twee pootjes vast en knabbelen er dan op tot ie barst
We hebben het niet over kuteikels he...Van worst naar eikel... Toeval?
En allemaal niet te eten wat mij betreft.Stamppot kan nog van alles zijn. Stamppot andijvie, boerenkool, enzovoort. Het is een bereidingswijze in mijn ogen.
Teveel olvarit gehad als kind? Daar gooien ze teveel zooi door elkaar waardoor het niet te vreten is. (en dan vinden ze het gek dat een kind geen groente lust)En allemaal niet te eten wat mij betreft.![]()
Lekker maken, dus eigen variaties. Ik weet nog goed dat ik thuis het record "lang aan tafel zitten" had bij stamppot zuurkool... alleen maar zuurkool en aardappel volgens mij, de rookworst was gelijk op. Nee, dan ben ik ook geen fan...En allemaal niet te eten wat mij betreft.![]()
Wij hadden een keer zo'n potje mee voor onderweg, lekker makkelijk. Vervolgens lust onze dochter het niet, ergens blij mee maar op dat moment onhandig. Liever "vers" eten, even door de mixer of anders pureren en klaar.Teveel olvarit gehad als kind? Daar gooien ze teveel zooi door elkaar waardoor het niet te vreten is. (en dan vinden ze het gek dat een kind geen groente lust)
Of zuurkool uit de oven, ook met appel erdoor. En lekker gratineren!Met spekjes en een rookworst, en niet te vergeten door mijn vrouw klaargemaakt, smullen maar.
Proef het zelf eens. Als je het zelf niet lust, lust je kind het gegarandeerd ook niet...Wij hadden een keer zo'n potje mee voor onderweg, lekker makkelijk. Vervolgens lust onze dochter het niet, ergens blij mee maar op dat moment onhandig. Liever "vers" eten, even door de mixer of anders pureren en klaar.
Zeker ook zelf geprobeerd. Was niet heel lekker inderdaad. Gelukkig hadden ze ook bakje te ver gekookte groenten bij het restaurant, dus was opgelost.Proef het zelf eens. Als je het zelf niet lust, lust je kind het gegarandeerd ook niet...
Met vers spul is dat ook.
mag ik vragen waarom je (vrijwel) geen vlees meer eet?
Ik doelde op het proeven van zelf gemaakte maaltijden. Niet alles wat je bij elkaar gooit blijft lekker na het blenden/prakken.Onze eigen (verse) maaltijden altijd ook voor de kleine kinderen gemaakt en dan geprakt. Waarom zou dat niet kunnen? Of ik begrijp je verkeerd?
Duidelijk. Ik zal er maar geen discussie over starten.We eten vrijwel geen vlees meer gezien de voetafdruk van vleesproductie. Mijn vrouw is vrijwel geheel vegetarisch, ik eet het hooguit 1x in de week. Mits je de bitterballen niet meetelt haha.
Discussie mag hoor, toch? Zolang we elkaar maar met respect behandelenIk doelde op het proeven van zelf gemaakte maaltijden. Niet alles wat je bij elkaar gooit blijft lekker na het blenden/prakken.
Niet dat het verkeerd is om te prakken. Dat deden wij ook hoor.
Mijn moeder had de gewoonte om van dingen die we niet lusten, juist een stamppot te maken zodat we het wel zouden eten. Maar wel dusdanig dat het ook wel echt lekkerder was. En een aantal van die recepten gaan we nog speciaal voor langs thuis om ze te eten, want dan wordt er nog steeds een grote pan gekookt
Duidelijk. Ik zal er maar geen discussie over starten.
Ik eet inmiddels wel wat minder vlees, maar meer niet vanwege de eventuele voetafdruk. Dat compenseert zich wel weer elders. Ik probeer vooral wat minder te eten in totaal.![]()
Dat blijft je ook verbazen. Wel benieuwd hoe het dan precies is gebeurd, maar geduld tot de bomen omhoog zijn en het licht is gedoofd... dat vind je nog zelden denk ik!?dichte bomen
De tweede al binnen een week die om wat voor reden de slagbomen mist.
Ongeacht of de bomen al half open gingen of niet.dichte bomen
De tweede al binnen een week die om wat voor reden de slagbomen mist.
Discussie mag hoor, toch? Zolang we elkaar maar met respect behandelen![]()
Het was opzettelijk de meest voorkomende en onzinnige gepolariseerde discussie die er bestaat als contrast.En frieten of pieten?![]()
Er gaan dagelijks mensen onder de bomen door, gelukkig gaat het bijna altijd goed. Heb wel eens iemand geweigerd, hij ging met zijn 2 kinderen onder de bomen door, maar had alleen oog voor zichzelf zijn jongste was op een haar na geraakt.Dat blijft je ook verbazen. Wel benieuwd hoe het dan precies is gebeurd, maar geduld tot de bomen omhoog zijn en het licht is gedoofd... dat vind je nog zelden denk ik!?
Ik weet niet wat de juiste/beste term is. Ik ben een mens dus een voet?Overigens de voetafdruk van vlees eten (moet dat dan niet pootafdru zijn?) is een lastige. Ik vraag me af of die van vegetarische gerechten nou echt kleiner is.
Nooit gezien, zal eens kijken.Kijken jullie ook wel eens filmpjes van Hagerty? Deze dragrace op gewoon asfalt en daarna op de drag strip is leuk. Filmstijl en presentatie is altijd goed van Hagerty!
Niet zozeer de filmpjes. Een tijd geleden ontdekte ik van verschillende veilinghuizen dat ze Live op YouTube ook wel eens oldtimerveilingen uitzenden, die vind ik wel leuk om te volgen. Ongelofelijk wat een geld er soms wordt neergelegd voor bepaalde auto’s…Kijken jullie ook wel eens filmpjes van Hagerty? Deze dragrace op gewoon asfalt en daarna op de drag strip is leuk. Filmstijl en presentatie is altijd goed van Hagerty!![]()
Zou jammer zijn, maar wanneer je kijkt naar de voorspelling is dat voorlopig wel het geval.Laatste mooi weer dag van het jaar vandaag?
Ja dat was niet best daar. Mijn schoonzusje woont er, in het noorden. Geen pretje!Ja, het weer kan nog omslaan.
Kennis van mij was vorige week in Tsjechië op vakantie.
Hij leeft nog...