Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Mooie kleur die groene!

Mijn volgende zakelijke zal waarschijnlijk nu wel hybride of EV worden, daarvoor zijn de budgetten opeens behoorlijk tov benzine.

Deze staat onder andere in de lijsten en ook al gekozen door enkele collega’s ; voor de Benz mensen….is dit wat?
Qua looks wel een beetje anders dan het gebruikelijke Tesla spul. Dat hoekige heeft wel wat m.i.

MercedesBenzEQB2.jpg

Weleens meegehad als leenauto. Het rijdt meer dan prima, maar zowel van binnen als van buiten vind ik hem niet mooi.

Mooie kleur die groene!

Mijn volgende zakelijke zal waarschijnlijk nu wel hybride of EV worden, daarvoor zijn de budgetten opeens behoorlijk tov benzine.

Deze staat onder andere in de lijsten en ook al gekozen door enkele collega’s ; voor de Benz mensen….is dit wat?
Qua looks wel een beetje anders dan het gebruikelijke Tesla spul. Dat hoekige heeft wel wat m.i.

MercedesBenzEQB2.jpg
Veel collega’s hebben deze, zijn wel tevreden erover ! Alleen algehele interieur kwaliteit is wel echt achteruit gegaan bij Das Haus

Veel collega’s hebben deze, zijn wel tevreden erover ! Alleen algehele interieur kwaliteit is wel echt achteruit gegaan bij Das Haus
Dat geldt voor de modellen onder de C-Klasse, in de A,B, CLA, EQA/B etc. zit vrijwel een identiek (niet zo fraai) dashboard en het materiaal is op bepaalde plekken ondermaats. In de C, E en S is het daarentegen prima voor elkaar met mooiere dashboards en hoogwaardige materialen, beter dan bijvoorbeeld de nieuwe BMW 5-Serie.

in spanje zie ik nog geregeld een e23 in redelijke staat voor maar ietsje meer dan dat.
Echt gewild zijn ze ook niet volgens mij.
qua jegdsentiment zou ik nog wel een keer eentje willen hebben, heb er nu de ruimte voor, een lichtgroene met groen stof

IMG-0364.jpg
Zondag ochtend vroeg linkerbaan, niemand op de weg en een prettige doorstoom snelheid.

Daar zijn die Teutonische brokken metaal toch voor bedoeld ;). Heerlijk. Het ultieme rijden voor mij. *

*Normaliter ligt de telefoon netjes in het middenconsole hoor :)

Gisteren ben ik de nieuwste E ook eens gaan bekijken. Qua ontwerp en beleving toch echt wel een mooiere auto dan de BMW 5. Ik blijf alleen moeite houden met een viercilinder in die auto. De 550E is dan wel leuker. Belangrijkste plus bij Mercedes: je kunt nog een schuifmansje krijgen!

IMG-0364.jpg
Zondag ochtend vroeg linkerbaan, niemand op de weg en een prettige doorstoom snelheid.

Daar zijn die Teutonische brokken metaal toch voor bedoeld ;). Heerlijk. Het ultieme rijden voor mij. *

En dan op de linkerbaan blijven plakken?

IMG-0364.jpg

Eerst natuurlijk "foei, met je mobiel in de hand." Los van dat, heerlijk op de linkerbaan als dat zo kan, zelfs in Nederland soms nog. De C55 AMG vond ik het lekkerste rijden met 180 km/u op de cruise, op de Autobahn natuurlijk. ;)

Gisteren ben ik de nieuwste E ook eens gaan bekijken. Qua ontwerp en beleving toch echt wel een mooiere auto dan de BMW 5. Ik blijf alleen moeite houden met een viercilinder in die auto. De 550E is dan wel leuker. Belangrijkste plus bij Mercedes: je kunt nog een schuifmansje krijgen!
Ik reed laatst een weekje met een E300, een hybride die ruim honderd kilometer elektrisch kan rijden. Ik vind het een kermiskar om te zien, maar hij rijdt fantastisch. En het dak kan open, dus wat mij betreft is 'ie beter dan een 5 Serie.

Bedankt nog voor de organisatie! Erg leuk om naar de verhalen van Sjoerd te luisteren.

Bedankt voor de tip van Mulhouse trouwens! Ik ga zaterdag die kant op, in mijn eentje met de Z4. Ik zit redelijk in de buurt (1,5 uur rijden), dus ik ga daar zeker even een dagje van maken!
Ik kon het toch niet laten om een stukje te rijden met een C1 Corvette. ;)

bZ8VE17.jpeg

Hele gave ervaring. Dat is nog echt werken!

jQxnQIh.jpeg

XprKujH.jpeg

Weer 2.000 km verder. Ondertussen al ruim 10.000 km gereden in een half jaar tijd. En dat zonder woon werkverkeer. :oops:

Ik kon het toch niet laten om een stukje te rijden met een C1 Corvette. ;)

bZ8VE17.jpeg

Hele gave ervaring. Dat is nog echt werken!

jQxnQIh.jpeg

XprKujH.jpeg

Weer 2.000 km verder. Ondertussen al ruim 10.000 km gereden in een half jaar tijd. En dat zonder woon werkverkeer. :oops:
Heb nu de triumph hier staan. Van hetzelfde laken een pak. Best werken maar geweldige ervaring.

Yup een GLE is gewoon een fraaie auto, de w164 vind ik ook nog steeds een nette auto, en die zie je ook nog veel.

@ENTE, kan je die renault kangoo look-a-like weghalen van de start van deze pagina, het doet pijn aan mijn ogen :D

GLE is echt m’n guilty pleasure. Zo’n dikke bak. Wat beter in harmonie dan de X5
Vind ik ook. Maar je ziet ze heel weinig vergeleken met de X5, die ontzettend goed verkoopt als 45e en 50e. Zoals ook bij de C en de E lijkt Mercedes het weer te verliezen op motorisering, waar BMW fijne 6-cilinders aanbiedt zet MB daar een 4-pitter (in dit geval de GLE400e) tegenover.
De fraaie GLE53AMG plug-in op de foto hierboven is dan wel een 6-cilinder, maar die kost 25k meer dan een X5 50e en is nauwelijks sneller.

Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag was het evenement stars and @ coffee bij Klaas de Poel in Surhuisterveen.
Ongeveer 500 Benzen waren aanwezig.
Echt alles was aanwezig van goedkoop naar heel erg duur exclusief.
Ook de Benz collector uit Sneek met 2 Hammers. Wat een bijzondere auto's blijven dat toch zeg.
Leuke middag! Ben heen getoerd in een witte R129 300 SL van een kameraad van mij.
Vrij uniek ding ook met zijn handbak, al zou ik altijd een automaat willen in een SL.

Klaas heeft in 2016 mijn CLK 430 ingekocht.

Untitled by bofkont OEM, on Flickr

Laatst bewerkt:
Waaaaauw die SEC is echt waanzinnig. MB Sneek heeft wel heel veel mooi spul staan hè. Die gozer doet het echt leuk.

Vind ik ook. Maar je ziet ze heel weinig vergeleken met de X5, die ontzettend goed verkoopt als 45e en 50e. Zoals ook bij de C en de E lijkt Mercedes het weer te verliezen op motorisering, waar BMW fijne 6-cilinders aanbiedt zet MB daar een 4-pitter (in dit geval de GLE400e) tegenover.
De fraaie GLE53AMG plug-in op de foto hierboven is dan wel een 6-cilinder, maar die kost 25k meer dan een X5 50e en is nauwelijks sneller.
Niet normaal hoeveel X5 45/50e ‘s ik zie inderdaad. Het lijkt wel alsof elke aannemer / ondernemer die nu heeft.

Leuk evenement Bofkont(y). Ik was daar vorig jaar met de 280SEL, nu schikte het niet maar volgend jaar waarschijnlijk ook weer die kant op met één van de Benzen.

Ja heb nog even naar je gezocht en je Benzen, wordt elk jaar drukker lijkt het wel.
Was weer erg leuk, dan jeukt het ook wel weer om een Benz te kopen ;)

Afgelopen zondag was het evenement stars and @ coffee bij Klaas de Poel in Surhuisterveen.
Ongeveer 500 Benzen waren aanwezig.
Echt alles was aanwezig van goedkoop naar heel erg duur exclusief.
Ook de Benz collector uit Sneek met 2 Hammers. Wat een bijzondere auto's blijven dat toch zeg.
Leuke middag! Ben heen getoerd in een witte R129 300 SL van een kameraad van mij.
Vrij uniek ding ook met zijn handbak, al zou ik altijd een automaat willen in een SL.

Klaas heeft in 2016 mijn CLK 430 ingekocht.

Heel gaaf, ik ben Klaas maar even gaan volgen op Facebook voor volgend jaar. ;)

Was dat schermpje in het dashboard bij de bijrijder origineel destijds?

Ik denk het wel HarmenA, TV kijken in de auto was natuurlijk behoorlijk exclusief in de jaren 80/90.
Ja echt een aanrader, veel AMG's gezien van oud naar nieuw.

Mooi zo’n evenement. Schitterende Benzen, ik heb vooral een zwak voor de W124 al vind ik de W201 ook leuk.
Qua rijbeleving ga je niet snel iets leukers vinden dan je E85 hoor. Ik kan hem niet meer missen.

Mooi zo’n evenement. Schitterende Benzen, ik heb vooral een zwak voor de W124 al vind ik de W201 ook leuk.
Qua rijbeleving ga je niet snel iets leukers vinden dan je E85 hoor. Ik kan hem niet meer missen.
Rijbeleving heb je zeker een punt! Maar naarmate ik nu ouder begin te worden kan ik comfort toch ook wel erg waarderen merk ik aan mijzelf. Een knappe C of E klasse cabrio vind ik zelf erg fraai!
Ook een E89 Z4 sluit ik niet uit, en kijk ook nog wel naar een knappe E46 325ci/330ci cabrio.
Heeft geen haast of stress verder, hoe dan ook de E85 zal ik zeer zeker gaan missen als het ooit zover komt.

IMG-0530.jpg

Zo hier staat wel echt een hele mooie auto zeg. Ik moet wat bekennen…

Ik vind de E klasse fraaier dan de 5… Goh.. :p.

Zes-in-lijn, 3.8sec naar de 100. Lekker.

Helaas is deze ook echt flink aan het gewicht met 2,300 kg

Link naar test

Ja het zijn de mooie nog open (!!) velgen, mooi gebruik van chroom, niet té overdadige grill en mooie rustige lijnen.

Erg fraai. Ik ben fan.

Ik ben ook fan. Hoewel ik de sedan net iets mooier vind zou ik wel voor de estate gaan, die heeft meer bagageruimte en je kunt altijd iets meer de hoogte in waar het bij de sedan “vol=vol” is. Over de kleur ben ik nog niet uit, verdezilver of patagoniërood… of toch velvetbruin… grafietgrijs, ook altijd goed maar ook wat saai… In welke kleur dan ook, de E53 lijkt mij een topper.

Laatst bewerkt:
IMG-0534.png
IMG-0533.png

Zet maar voor de deur…

Al ben ik wel fan van ouderwetse ster op de motorkap, ik vind de niet-luxury line grill mooier. Vroeger heette dat toch Elegance?

Wel humor dat de E53 maar 1 gram CO2 uitstoot heeft.. ;). En dus goedkoper is dan de E450

Link naar configuratie

In NL is de E53 geen verkeerde aanbieding omdat er bijna geen bpm op zit, daardoor is ie goedkoper dan de E450, veel goedkoper dan de oude E53, en zelfs goedkoper dan de 4 cilinder C43.
e1okd6E.png

Ik heb toch liever de 5 serie, die heeft gelukkig nog niet zo'n vreselijk groot scherm aan de binnenkant.

100% de E klasse. Statig sportief, en leverbaar met schuifdak, was dat al eens genoemd hier? :D Van binnen ook (veel) mooier dan de C klasse.

Ik heb toch liever de 5 serie, die heeft gelukkig nog niet zo'n vreselijk groot scherm aan de binnenkant.
Je kan bij de E-klasse dat grote scherm rechts als optie aanvinken, wel eens dat dit erg veel is - het lukte mij niet om dit uit te vinken bij de luxury line.

Had iemand het al eens gehad over hoe lastig die pakketten tegenwoordig zijn :p

Ik vind het dashboard in de E-Klasse strakker en het interieur oogt en voelt hoogwaardiger dan in de 5-Serie.
Moet ik toch eens in de nieuwe E-klasse gaan zitten. Één van de grootste MB dealers zit bij mij vlakbij, maar eens kijkje nemen.

Ik ben er erg van gecharmeerd. Ik heb altijd al een stiekeme 2e liefde voor Mercedes-Benz gehad :)

In het begin moest ik best wel wennen aan het dashboard met superscreen, maar eigenlijk oogt het best heel clean en rustig. Van het passagierscherm moet ik nog zien of het enig nut heeft, maar gebruik je het niet en je zet het op standje sterrenhemel zoals op bovenstaande foto dan oogt het ook fraai en rustig. Er zal echter af en toe even een microvezeldoek overheen moeten maar dat moet ook in mijn huidige auto. Wel mooi bij Mercedes is dat het een soort iPhone-glas is wat niet krast en snel weer schoon is, bij BMW is het een soort kunststof wat op mij kwetsbaarder en krasgevoeliger overkomt.

Je kan bij de E-klasse dat grote scherm rechts als optie aanvinken, wel eens dat dit erg veel is - het lukte mij niet om dit uit te vinken bij de luxury line.

Had iemand het al eens gehad over hoe lastig die pakketten tegenwoordig zijn :p
In NL is superscreen bijna altijd standaard, of je mist gelijk ook veel andere opties zoals akoestisch glas. De E53 is hier zelfs niet te bestellen met klein scherm.
Ook vind ik wel dat het kleine scherm er een beetje lijkt te zijn opgeplakt, bij superscreen is alles mooi geïntegreerd.

Terug
Bovenaan