Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Zowaar eens een "ketelapper-kleurtje" op een A6.
1000015960-edited.jpg

1000015961-edited.jpg

En deze 545e was heel donkerblauw, tegen zwart aan, met een fraai bruin interieur.
1000015963-edited.jpg

1000015964-edited.jpg

IMG-2226.jpg

Had ooit een 5 mee met winterwielen; heerlijke kleur als het winterzonnetje om de hoek kwam. Ook heerlijke auto trouwens.

Laatst bewerkt:
dat is toch echt nog een fraaie 5, niet dat rare ding van nu, wat afgezien van de grille ook een chinese ev had kunnen zijn.

• Leuk
Waarderingen: ENTE
De BMW is toch echt blauw
Bij BMW noemen ze het Carbonschwartz :ROFLMAO:

Ruim 20 jaar geleden werd Carbonschwarz voor het eerst geïntroduceerd op de BMW M5 e39 en nog steeds is het een populaire keuze uit het kleurenpallet van BMW. Zoals de naam al suggereert heeft deze kleur de tint van carbonpapier, de voorloper van het kopieerapparaat. Het is in de basis een zwarte lak met een donkerblauw metallic effect. Het donkerblauwe metallic is veel meer aanwezig dan het metallic effect van andere kleuren, hierdoor lijkt Carbonschwarz in direct (zon)licht op een marineblauwe lak en in andere gevallen op een hele donkerblauwe, bijna zwarte lak. De kleurcode van Carbonschwarz is 416.

ik zeg nergens dat ie zwart is….:rolleyes:
BMW noemt het Carbonschwartz

Diamant Schwartz Metallic 181 had hetzelfde principe; in zonlicht lijkt het meer op grijs/antraciet dan zwart.
Bij mij staat ie langs 2 zwarte auto’s, dan valt het erg op. BMW was kwistig met de metallic deeltjes…

Laatst bewerkt:
Staat me toch weer een pracht exemplaar te koop in Duitsland …

Een ik denk serieus écht full option uitgevoerde Alpina B5 F10 uit 2016 met 86,000 km. Uitloopmodel. €50,000 voelt als een koopje…

B&O, night vision, head-up, massage, geventileerde stoelen, 360 camera ..

Prachtig witte alpina leder.

Die logo’s buiten horen natuurlijk niet, maar ach…

Link naar advertentie

IMG-6805.jpg

IMG-6806.jpg

IMG-6807.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben wel een Alpina fan moet ik zeggen. Interessant, alleen, is het de foto en schaduw of is het leer op met name de bestuurdersstoel toch wel wat vies. Zou je dat als verkoper, zeker met zo'n besmettelijke kleur, niet eerst even fatsoeneren.

Wel heel dik, maar helaas geen full option ;)
Ik zie dat de massage stoelen er toch niet in zitten. Welke optie heb ik nog meer gemist? :p
Ik ben wel een Alpina fan moet ik zeggen. Interessant, alleen, is het de foto en schaduw of is het leer op met name de bestuurdersstoel toch wel wat vies. Zou je dat als verkoper, zeker met zo'n besmettelijke kleur, niet eerst even fatsoeneren.
Ja zo’n schitterend merk.. ooit staat er eentje bij mij voor de deur.

Het lijkt denk ik vies - door de geperforeerde gaatjes van de geventileerde stoelen icm de schaduw. Bij mijn eigen auto heb ik dat ook soms, terwijl m’n stoelen echt schoon zijn en goed ingevet

In dit teutonia gremium hadden we et recentelijk regelmatig over het belang van een schuifdak. ;)
Aaahh shoot. Nou ja zeg. Ik ging er vanuit dat die er gewoon op zit dus niet eens naar gekeken. Een occasion 5 serie zonder schuifdak is echt vrij uniek :p

In dit teutonia gremium hadden we et recentelijk regelmatig over het belang van een schuifdak. ;)

In 2011 kocht ik bij de hofleverancier een witte W124. Handgeschakeld. Geen airco. Geen elektrische ramen.

Wel een 6 pitter en schuifmans.

Meer was er niet nodig.. Meer is nooit nodig geweest. In 2020 geëxporteerd zie ik, de 23pnk8.

Ik dacht dat je de witte (met rode bekleding toch?) nog steeds had… De zwarte 300E wel toch? Hoe staat ie er nu bij?

Het rijdt nog steeds fijn zo’n W124 en alles voelt na 35 jaar nog zo heerlijk solide. De stilte aan boord, het grote pruimenleren stuur, de klik-klak handbak, leunend op de middenarmsteun, schuifdakje open… ik rij er de laatste weken geregeld en met veel plezier mee!

UZdbdof.jpeg

Laatst bewerkt:
Met rode bekleding inderdaad! 260E. Die is allang weg, tijdje ook als daily gebruikt.

De 300E zit net 10k in, technisch weer in topstaat. Nog geen tijd gehad om er mee te rijden maar dat gaat deze zomer zeker nog gebeuren!

Serieus geld (wat is er allemaal aan gedaan?), maar mooi dat de techniek weer 100% is. Dan geniet je ook met een zorgeloos gevoel van de auto. Lekker mee gaan rijden nu, en we zien de foto’s graag tegemoet!

Met rode bekleding inderdaad! 260E. Die is allang weg, tijdje ook als daily gebruikt.

De 300E zit net 10k in, technisch weer in topstaat. Nog geen tijd gehad om er mee te rijden maar dat gaat deze zomer zeker nog gebeuren!
Heb ik daar toen niet nog een keer mee gereden?

Merk dat ik mijn interesse in nieuwe auto's weer rap aan het verliezen ben. Maak best wel wat kilometers de laatste jaren dus al die rijhulp systemen zijn echt wel fijn. Maar om nu te zeggen dat ik heel warm wordt van nieuwe auto's. Nu ik weer volop met de youngtimers bezig ben merk ik dat rijden in een Renault 5gt turbo echt stukken vermakelijker is dan het geluidloos snel optrekken van de ID3. Heb zelfs voor mezelf een TR6 aangeschaft voor deze zomer. Dak open en wat een geweldig geluid. Ja ik word definitief oud ;)

Laatst bewerkt:
Heb ik daar niet nog een keer mee gereden?

Zo. Volgens mij wel ja.. en michel, jij in de 300E denk ik?

Maak best wel wat kilometers de laatste jaren dus al die rijhulp systemen zijn echt wel fijn. Maar om nu te zeggen dat ik heel warm wordt van nieuwe auto's.

Hier ben ik het ook mee eens.. die egolf is met z'n acc en lane assist echt een ideaal file-vervoersmiddel. Maar ik moet alles wat nieuwer is dan dat eigenlijk niet.. dus dan maar zo goedkoop mogelijk.

Merk dat ik enorm veel zin heb om weer in de 300E te rijden. Een echte auto.

Zo. Volgens mij wel ja.. en michel, jij in de 300E denk ik?

Hier ben ik het ook mee eens.. die egolf is met z'n acc en lane assist echt een ideaal file-vervoersmiddel. Maar ik moet alles wat nieuwer is dan dat eigenlijk niet.. dus dan maar zo goedkoop mogelijk.

Merk dat ik enorm veel zin heb om weer in de 300E te rijden. Een echte auto.
Heb vooral lol in die oude gebakkies weer. Was een tijd wat minder maar toen was het rijden vooral heel functioneel met een Kodiaq en ID3 voor de deur. Na de aankoop van de Niva was toch wel weer het vlammetje overgesprongen. Kijk er naar uit tot de TR6 hier is. Tot die tijd de 968 maar op naam zetten.

Heb heel bewust géén ID3 gekocht. Zo een egolf heeft dan wel minder range, maar voelt nog ergens als een auto aan..

Serieus geld (wat is er allemaal aan gedaan?), maar mooi dat de techniek weer 100% is. Dan geniet je ook met een zorgeloos gevoel van de auto. Lekker mee gaan rijden nu, en we zien de foto’s graag tegemoet!

De factuur is 3 kantjes lang. Van nieuwe remmen (schijven, blokken, klauwen) en banden (michelin), tot laswerk, aircopomp, multiriem, uitlaat, thermostaat..

Heb heel bewust géén ID3 gekocht. Zo een egolf heeft dan wel minder range, maar voelt nog ergens als een auto aan..

De factuur is 3 kantjes lang. Van nieuwe remmen (schijven, blokken, klauwen) en banden (michelin), tot laswerk, aircopomp, multiriem, uitlaat, thermostaat..
Geen idee of een ID3 wel of niet aanvoelt als een auto, maar ik vind zo'n eGolf er toch echt een stuk beter uit zien en dan helemaal van binnen.

Geen idee of een ID3 wel of niet aanvoelt als een auto, maar ik vind zo'n eGolf er toch echt een stuk beter uit zien en dan helemaal van binnen.
Ik zou helemaal gek van die beperkte range worden. Overigens rijdt het prima zo’n id3. Maar heb toch meer met de ouderwetse petrol cars. Voelde me net weer 20 met die pops and bangs met Renault 5 GT turbo. Gelukkig heb ik een ruime keus waar ik uit kan kiezen.

Qua auto doet die id3 weinig verkeerd hoor. Zoals ik net al zei die id3 was puur praktisch en dan is de range van die e golf een bron van ergernis (enkele reis werk 84 km)

Ja dat werkt inderdaad niet met een golf haha, kantoor is 26km retour voor mij.. Voor 2 a 3 dagen in de week. Af en toe 140km. Gaat meer dan prima

Ik merk aan mezelf dat ik graag een auto heb die een beetje uitgesproken is op bepaalde fronten. Zo heeft een Golf me nooit weten te boeien, terwijl het op zoveel fronten een heel goede auto is. Wanneer ik een Golf rijd, maakt niet uit welke generatie, weet ik meteen waarom veel mensen het een fijne auto vinden. Zo zijn tegenwoordig veel meer auto's.

Ik merk aan mezelf dat ik graag een auto heb die een beetje uitgesproken is op bepaalde fronten. Zo heeft een Golf me nooit weten te boeien, terwijl het op zoveel fronten een heel goede auto is. Wanneer ik een Golf rijd, maakt niet uit welke generatie, weet ik meteen waarom veel mensen het een fijne auto vinden. Zo zijn tegenwoordig veel meer auto's.
Ik heb een Golf en dit is ook direct een beetje het 'probleem': een andere auto heeft soms wel een aantal pluspunten tov de Golf, maar ook weer minpunten waar ik me aan zou ergeren. Dus blijf ik er maar lekker mee door rijden.

Harmen, zo'n Benz is wat mij betreft de enige auto die zilvergrijs hoort te zijn! (y) Al kan een kleurtje ook nooit kwaad natuurlijk ;)

Dat is echt het golfjesprobleem... ik heb er helemaal niks mee. Maar toch is dit al m'n 4e golf. En ze waren allemaal.. prima. De Golf 6.5 cabrio was zelfs leuk te noemen met DSG pufjes en 160pk plofjes. Het verschil in TCO van de eGolf en een 'leuke' auto die hetzelfde comfort en luxe bieden is mij nu ook gewoon te groot.

Ik heb een Golf en dit is ook direct een beetje het 'probleem': een andere auto heeft soms wel een aantal pluspunten tov de Golf, maar ook weer minpunten waar ik me aan zou ergeren.
Begrijpelijk. Ik vind het daarentegen wel leuk wat minpunten te hebben in een auto, dat geeft wat karakter. Een mooi voorbeeld is mijn Bronco. Ben er na een jaar nog steeds helemaal weg van, maar perfect is 'ie zeker niet.

Afgelopen weekend een mooi roadtripje gemaakt met de Z4. Eerst naar Slenaken, daarna via België en Luxemburg naar Saarburg, Trier en langs de Moezel naar Bernkastel-Kues, Zell, Beilstein en Cochem. Het is elke keer weer genieten in deze streek, niet alleen het rijden over de prachtige wegen maar ook de fijne sfeer in de stadjes, hotels en restaurants. De Z4 is een heerlijke auto gebleken op zo’n rit, natuurlijk mede door de fantastische B58 motor.
E3KHT9P.jpeg

hkgWgcP.jpeg

JMVVM9Q.jpeg

7yHIkqS.jpeg

cEEtg7w.jpeg

wfuVCdg.jpeg

Wel geschrokken toen we door het Ahrdal reden, na 3 jaar zijn daar nog heel veel sporen zichtbaar van de verwoestende overstroming in juli 2021. Het altijd zo sfeervolle Altenahr is veranderd in een waar spookdorp en je vraagt je af of de oude sfeer hier ooit weer terugkeert…
VcKbOhy.jpeg

Bij de Nürburgring hadden we nog een probleempje, rijdend over wat grind op de weg ineens een oorverdovend lawaai bij het linker voorwiel, was er een steentje tussen remschijf en beschermkap gekomen. Ik stond net vlakbij het BMW M Testcenter (vaak te zien op scoop-foto’s en filmpjes van nieuwe BMW-modellen), en ben daar maar even naar binnen gelopen ondanks de bordjes verboden toegang. Stond ik daar ineens tussen allemaal gecamoufleerde BMW-modellen! Ik werd vriendelijk te woord gestaan, en kreeg de tip om naar een bedrijf verderop te rijden waar ze mij konden helpen. Dat pakte goed uit, een half uurtje later was het steentje verwijderd en konden we weer verder zonder nare bijgeluiden.
HQY4AHO.jpeg

boG5JI8.jpeg

Laatst bewerkt:
Heb de afgelopen dagen een nieuwe 520i meegehad als leen/huurauto terwijl de G30 bij de garage was voor een nieuwe voorruit (2e al dit jaar ). Nu de tijd gehad om dus wat langer en met meer aandacht ermee te rijden. Een erg competente auto, erg stil ook. Qua design spreekt het mij ook wel aan. De specificaties van de huurauto waren ook goed (Oxid Grau, comfortstoelen, zwart, stoel ventilatie, glas dak, M sport en 20’’). Over het dakje zullen we het maar niet meer hebben, maar wat me stoorden was de enorme schijnkeuzes in de menu’s. Het lijkt of je alles in kan stellen, maar eigenlijk is veel verbonden met een of ander bestuurdersprofiel en kan niet samen. Voorbeeld, dat irritante start/stop is alleen in Sport stand uitgeschakeld, echter het schakelprogramma van de bak is dan gewoon te onrustig voor het soort auto en houdt onnodig lang de versnellingen vast. Het schakelprogramma kan je niet aanpassen. Dus dan een ander profiel Expresive (oid, *diepe zucht over domme profielnamen*) past beter bij het karakter van de auto en de manier waarop je ermee rijdt, echter je kan dan niet de klokken aanpassen zodat je een toerenteller ziet (overbodig, maar ik vindt dat fijn) en start/stop niet te uit te zetten. Gezeur op laag water wellicht, en iets waar je aan kan wennen. Maar dan de prijs. Pffff deze komt volgens de dealer op 88K, en links om of rechts om is dat een heleboel geld voor een auto, zeker een die ondanks de stappen vooruit in techniek en comfort gevoelsmatig een compromis is op materiaalvlak en BMW identiteit.

Instappen in de G30 voelde wel als een hele grote stap terug in de tijd. Niet erg, maar duidelijk een generatie ouder. Inmiddels krap de 200.000km gepasseerd. Rijdt nog prima en voldoet ook nog prima. Blijf er voorlopig mee doorrijden. Helaas dit jaar door pech dus 2x een nieuwe voorruit, voor de rest geen issues.

De E61 was een beetje ziekjes, moeizame loop bij starten en inhouden bij rijden. DE hoge druk brandstofpomp en disa klep waren stuk en zijn vervangen. Ergens speelden we met het idee deze dame dit jaar te vervangen voor een frissere andere auto (bv S211 Mopf) maar om profijt te hebben van deze aderlating, rijden we nog maar een jaar door (of twee). En dat is ook prima, omdat de rest gewoon goed bijgehouden is qua onderhoud en de slijtagedelen als remmen en banden ook nog meer dan voldoende leven hebben. Met rond de 10.000km per jaar kunnen we echt nog wel voort. Huidige km stand van de E61 is 230.000km.

Laatst bewerkt:
Instappen in de G30 voelde wel als een hele grote stap terug in de tijd. Niet erg, maar duidelijk een generatie ouder.

Ja, dat heb je altijd. Nieuw rijdt altijd weer stiller, comfortabeler etc. Ik merkte het ook toen mijn 318i E91 bij de garage stond en ik een nieuwe 320e meekreeg, veel stiller, stijver, comfortabeler. De eerste rit in de E91 was weer even wennen, met name het geluidsniveau in het interieur, maar ik wende er weer heel snel aan. Ben nog steeds helemaal tevreden met onze E91, ook al is die alweer bijna 13 jaar oud. Vergeleken met nieuwe BMW's is het een soort 'mentale wasstraat'. Die laatste kreet leen ik even van Octane Magazine.

Octane Magazine zei:
Robert van Ieperen haalde zijn 60 jaar oude Renault 4L, na 15 jaar stilstand, uit de garage en reed ermee naar de historische (heilige?) grond van Garage Rédele in Dieppe en terug. Na 1.500 kilometer in acht dagen staat er nu 106.000 km op de teller van zijn klassieke Francaise. De reis heeft hij ervaren als een ‘mentale wasstraat’: eenvoud en onthaasting. Who needs more?
yvVIoTb.jpg

Wat een geweldige trip MB300SL, mooie foto's!
Heb direct Bernkastel-Kues in mijn favorieten gezet, wellicht dat ik dit jaar nog even tijd heb.
Echt prachtig zeg.
Mooi dat de Z4 zo goed bevalt ook, natuurlijk een fenomenale wagen in combinatie met die motor.

Alleen voor dat dashboard wil je al een 124. :love:

Ik lees alles altijd mee hier, mooi om de belevenissen te lezen van iedereen. Hier onlangs naar Süd-Tirol gereden met de Qwijf euh 5. Fijne reisauto wel ondanks de bescheiden 250pk 4-pitter die in elk VW product ligt. Rolt mooi dankzij de luchtvering en op een rustige A7 richting Oostenrijk was cruisen tussen 180 en 220 km/h prima mogelijk.

Heb zeker een stuk of 5 W124's op verschillende trailers gezien op de terugreis, allen in mooie optische staat. Van andere generaties E zie je er een stuk minder. Ook opvallend: de nieuwe E T-modell en 5 touring vooral als diesel gezien. Laatste observatie: zeker 20 verschillende M3 Tourings gespot. xDrive, een berg vermogen en praktisch, ik snap het wel in de Alpen.

Hier de 968 ff op mijn naam gezet om er zelf ff wat kilometers mee te maken. Wel een tijdcapsule hoor. Nog niet zo erg als de 5 Gt turbo maar de tijd heeft niet stil gestaan.

Laatst bewerkt:
@Twix jij woont toch in Houston? Ben je al in Nederland geweest? Dat is net 2 uur rijden van je :cool:
Een van onze subcontractors komt uit beamont en kwam hier net mee

Terug
Bovenaan