Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Het is niet echt het seizoen, maar deze twee vond ik wel top om te delen:

Zo goed als nieuwe Opel Astra cabrio, mooi stukje terug naar de jaren '90. De foto's zijn wel echt super bedroevend.

Opel Astra - 1.6 I BERTONE CABRIO AUT||ALS NIEUW||

1996, Benzine, Automaat, Cabriolet, Zwart
€ 9.950 32.500 km NAP
opel-astra-1-6-i-bertone-cabrio-aut-als-nieuw.jpg

En van deze ben ik zelf fan, een fraaie 230K SLK. Ze worden langzaam wat duurder.
Heerlijke motor, ook redelijk snel en rijdt erg leuk. Lijken we eerlijke KM's te zijn, die beschadigingen aan het interieur horen er helaas bij. Leuke uitvoering. Was nog toffer geweest als het een AMG-pakket had gehad, dat oogt net wat dikker.

Mercedes-Benz
SLK-klasse - 230 K., origineel NL auto, airco, 76.000 km, NAP, topstaat

1999, Benzine, Handgeschakeld, Cabriolet, Grijs
€ 10.950
76.450km
mercedes-benz-slk-klasse-230-k-230-k-origineel-nl-auto-airco-76-000-km-nap-topstaat.jpg

Mooi rijtje weer.

Prachtig varkensneusje!
De zilver kleurige ONK audi 80 (wat is er mis met die ramen?)
De bordeaux kleurige 80. ( dezelfde kleur die ik ooit heb gehad)

Ik begrijp niet dat de adverteerder de Omega aanbied als 2.0 GLS, het is overdeuidelijk een CD diamond edition! nog met de originele velgen, mooi ding

En dan de CR-v in amerika staat/stond hij op iedere straat hoek.
In de ideale kleur, zal wel een automaat zijn geweest want hij is al weg.

renault-megane-scenic-1-6e-rn-84-000km-apk-01-2025.jpg

daf-66-marathon-marathon-57-pk-automaat-nl-auto-oldtimer.jpg

0-ede2cd40010ef392b446ffda50c876af.jpg

Wordt wel een beetje onrustig van die Vectra. Gelukkig heb ik geen stallingsruimte. :ROFLMAO: Alhoewel ik normaal meer Italofiel ben voel ik bij die Alfa 75 toch minder.

Blijft prachtig, zo’n Alfa 166. :love:

Die Sprinter is ook leuk, maar ik zou niet weten in wat voor museum of collectie die zou passen, behalve iets wat gericht is op Mercedes-Benz. (Zie advertentietekst) Misschien iets voor Klaas de Poel of Benz Collector Sneek?

Klopt. Enige optie die ik dan ook zie is om er een camper van te maken. Staat ook niet bij of er een kenteken bij zit of dat dat überhaupt nog mogelijk is.

Ik zou dit niet zo snel zeggen over een Doblò, maar goh, dit is wel een heel leuk exemplaar!

Hij kan nog aardig sprinten ook: 0-100 km/h in 12,6 s (volgens de advertentie). Maar alle gekheid op een stokje - het is natuurlijk wel een handig werkpaardje en heeft ook nog eens 7 zitplaatsen en schuifdeuren. Dus als je zegt 'ik moet toch nog wat naast die EV met laadbeperkingen' dan is het misschien een optie...

Ik vind de kleur en de wielkastranden niet zo mooi. Wel bijzonder dat het een zevenzitter is. Mijn overbuurvrouw heeft haar tweede Doblo, een knaloranje exemplaar. Ook met deurtjes achter.

Mooi zijn zowel kleur als wielkastranden niet, maar een Doblò koop je sowieso niet voor mooi. Hij is wel vrolijk, goed uitgerust en lekker anders. Ik hoop dat hij bij een liefhebber terecht komt, hoewel die kans klein is.

goed uitgerust en lekker anders.

Eens.. maar wát mist een koper nu door die loze knop in het cluster tussen de ventilatieroosters?
Ik dacht de airco knop.. maar die zit in de ventilatordraaiknop, zoals in die tijd wel bij meerdere merken voorkwam. Die afbeelding is alleen wat versleten, dus ik zag het pas op de detailfoto.

Er zit ook geen glazen dak in.. dat hebben een speciaal uitgevoerde Kangoo of Berlingo, uit die tijd, vaak wel, naar mijn ervaring.

Eens.. maar wát mist een koper nu door die loze knop in het cluster tussen de ventilatieroosters?
Ik dacht de airco knop.. maar die zit in de ventilatordraaiknop, zoals in die tijd wel bij meerdere merken voorkwam. Die afbeelding is alleen wat versleten, dus ik zag het pas op de detailfoto.

Leuk om op te zoeken. Blijkbaar een weinig gekozen optie want de foto’s die ik heb gezien van Doblo‘s missen het bijna allemaal. Als ze het hebben is de foto niet scherp.

Die knop wordt in het instructieboekje ook nergens beschreven. Misschien was hij bedoeld voor een standkachel in bepaalde verkooplanden.

Alweer verkocht, die Doblo!

Ik zat eens te zoeken op 3-series. Een E36 zie je echt nauwelijks meer, ook niet in het occasion aanbod.
Deze leuke 316iN staat wel te koop. Echt een basic ding, maar de foto's doen geen recht aan de auto denk ik:

Had ze al een berichtje gestuurd. :ROFLMAO: Ben ook aan het kijken voor een leuke e36.

E36 begint inderdaad best zeldzaam en duur te worden. Compact nog wel wat voor leuke prijzen... Maar ja. Compact. Niet lelijk, maar niet zo mooi en tijdloos als de coupé of sedan.

Op FB staan er ook nog wel wat.

Alweer verkocht, die Doblo!

Ik zat eens te zoeken op 3-series. Een E36 zie je echt nauwelijks meer, ook niet in het occasion aanbod.
Deze leuke 316iN staat wel te koop. Echt een basic ding, maar de foto's doen geen recht aan de auto denk ik:
Dit is er wel een met de M40-motor. Vlak daarna kwam de M43-motor die een hoop verbeteringen had.

M40 waren toch vrij probleemloze motoren.... (muv de eerste serie waarbij de spanrollen van de distributieriem uit elkaar vielen, maar die zijn allemaal onder garantie gemodificeerd)

Terug
Bovenaan