Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

1920x1080.webp

2a17f58c-58bd-4c81-b862-31b4edba500e

Bij die Renault R9 is het dashboard gescheurd, zie rechts naast de middenconsole. Bekende kwaal en jammer want verder is deze best netjes.

Goedemiddag, Wij gaan verhuizen (lees kleiner wonen). Ik heb een hele voorraad oldtimeronderdelen. Voornamelijk van de VW passat <1977. Veel plaatwerk, glaswerk, interieur en motoronderdelen (carburateurs etc). Met pijn moet ik het verkopen aan een liefhebber. Je kunt het voor duizenden verkopen maar ik wil geen gezeur van marktplaatskoopjesjagers. Het gaat nu voor een paar honderd euro weg. Ben benieuw of er interesse is.

ec6bda10-78aa-4090-88b2-bb7cd585ee65

Prachtig apparaat!! Die Browning sticker maakt het helemaal af : )

Leuke km-stand! Nog een paar maanden apk.
mercedes-benz-240-td.jpg
Jaren geleden woonde ik in Overvecht en deze kwam daar elke week op bezoek bij iemand. Was een oud mannetje die er vroeger taxi mee had gereden. Deze man was de eerste en tot op heden enige eigenaar! 15-04-1982 - 15-01-2024. Destijds stond de teller op 738K maar was blijven hangen meen ik. Heb hem toen nog eens ingestuurd voor in het wild: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/in-het-wild-mercedes-benz-240td-1982/

Ik had de advertentie wel willen zien. Wat was de prijs?

Ik meen dat de Benz 2950 moest opbrengen. ^^

fb6cbebf-40e0-4b45-8b95-88b0e80ee94d

f7cd21d6-7584-45fc-811a-4ca6943d760a

Werkt het bij de RDW niet zo dat ze na zoveel jaren bezit het aantal eigenaren weer op 1 zetten? Meende daar destijds iets over gehoord of gelezen te hebben. Misschien heb ik het ook wel mis… Grappig ding in ieder geval!

Het ZZ kenteken is sowieso niet origineel. In 1951 zijn er ook nieuwe kentekens gekomen, waardoor de RDW sowieso niet kan vaststellen hoeveel eigenaren er geweest zijn als je de periode voor 1951 meetelt. Daarnaast valt me op dat de eigenaren wissels vóór 2001 vaak niet bekend zijn bij de kentekengegevens.

Werkt het bij de RDW niet zo dat ze na zoveel jaren bezit het aantal eigenaren weer op 1 zetten? Meende daar destijds iets over gehoord of gelezen te hebben. Misschien heb ik het ook wel mis… Grappig ding in ieder geval!
Bij invoer van een willekeurig kenteken op ovi.rdw.nl krijg je de volgende opmerking bij aantal eigenaren:

OVI: RDW Kentekencheck

Aantal eigenaren privé / zakelijk​

Aantal keren dat het voertuig in de afgelopen 9 jaar geregistreerd is geweest op naam van een Nederlands persoon, bedrijf of instantie. Eerdere registraties worden niet meegeteld.

Die check op aantal eigenaren via het RDW zegt dus lang niet alles.

Bij invoer van een willekeurig kenteken op ovi.rdw.nl krijg je de volgende opmerking bij aantal eigenaren:

OVI: RDW Kentekencheck

Aantal eigenaren privé / zakelijk​

Aantal keren dat het voertuig in de afgelopen 9 jaar geregistreerd is geweest op naam van een Nederlands persoon, bedrijf of instantie. Eerdere registraties worden niet meegeteld.

Die check op aantal eigenaren via het RDW zegt dus lang niet alles.
Dat was inderdaad wat ik met mijn opmerking bedoelde.

Dat is toch gewoon zijn muur, op de zaak, in Brummen? Die pareltjes staan er dus al, lijkt mij. ;)
Heb ik mij ook al vaker afgevraagd hoe dat bij hun werkt. Misschien dat ze er inderdaad al wel zijn, maar dat ze eerst verkoopklaar gemaakt moeten worden. Maar dan nog zou ik de foto’s als laatste pas maken.

Goedemiddag, Wij gaan verhuizen (lees kleiner wonen). Ik heb een hele voorraad oldtimeronderdelen. Voornamelijk van de VW passat <1977. Veel plaatwerk, glaswerk, interieur en motoronderdelen (carburateurs etc). Met pijn moet ik het verkopen aan een liefhebber. Je kunt het voor duizenden verkopen maar ik wil geen gezeur van marktplaatskoopjesjagers. Het gaat nu voor een paar honderd euro weg. Ben benieuw of er interesse is.
Wellicht beter om zo'n oproep te doen op een van de volkswagen forums zoals volksforum. ;)

Fiat Ritmo met weinig kilometers:

Peugeot 205 Rallye:

Talbot Horizon:

Plymouth Satellite:

Van der Aa vraagt al jaren zulke idiote prijzen...ik snap niet dat zo'n bedrijf nog bestaat. De Ritmo staat overigens ook al jaren te koop.

alfa-romeo-145-1-4-ie-boxer-1995.jpg

mazda-626-hatchback-1-6-glx.jpg

0-70228c6d138dedd949bb75ecfe8d8e7b.jpg

Eindejaarssale, zou De Allerlaatste Orginele Volvo 480 1.7ES Injection Automaat Coupe eerst nog duurder zijn geweest? o_O

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...1-7-es-inj-coupe-3-drs-automaat-fabrieksnieuw

2d625a7e-a82c-43c3-a0f9-839924d3f992
Van der Aa is inderdaad nogal aan de prijs, maar dit is wel een héél mooi exemplaar. Ik ken deze auto uit mijn 480-tijd, die was ook lid van de 480 club. Was van liefhebbers die er werkelijk àlles aan deden om de auto netjes te houden, met resultaat. Stond binnen de club inderdaad bekend als de beste, originele 480. Ik sta ervan te kijken dat zij hem weg gedaan hebben.

Wow, wat een unicum, zo'n mooie Evasion. :oops:

Wilde ik inderdaad ook zeggen. Je ziet ze amper nog. Zag van de week op Instagram nog een felrode Lancia Z(eta) voorbijkomen. Niet mijn kleur voor dat type auto, maar wel leuk om te zien dat er mensen zijn die ze graag bewaren.

Die golf I
Heb zelf veel van die golfjes gehad.
Maar deze, ik weet het niet, eigenlijk vind ik hem niet mooi, dat dashboard ook en dat stuur, volgens mij is hij ook niet Amerikaans maar Zuidafrikaans ofzo.
En dan die prijs 29.999:oops:

Wilde ik inderdaad ook zeggen. Je ziet ze amper nog. Zag van de week op Instagram nog een felrode Lancia Z(eta) voorbijkomen. Niet mijn kleur voor dat type auto, maar wel leuk om te zien dat er mensen zijn die ze graag bewaren.
(Oud) forummer Timo (Espace, Xantia, BX) heeft onlangs een Evasion gekocht zag ik.

Die golf I
Heb zelf veel van die golfjes gehad.
Maar deze, ik weet het niet, eigenlijk vind ik hem niet mooi, dat dashboard ook en dat stuur, volgens mij is hij ook niet Amerikaans maar Zuidafrikaans ofzo.
En dan die prijs 29.999:oops:
De Golf I is wel degelijk een Amerikaanse uitvoering. Bezwaarlijker is dat het hier helemaal geen Rabbit GTI maar een vrij eenvoudige Rabbit L Wolfsburg Edition is, een uitloopmodel van de laatste Golf I modellen. Ook modeljaar 1984 kende in de USA een Rabbit GTI maar die is op veel punten afwijkend van de getoonde Rabbit. Zo had de GTI volledig zwarte bumpers, rood GTI logo in de roodomrande grill, sportstoelen, handschakeling met de 'golfbalpookknop', drie extra meters onderaan de middenconsole, volledig beklede portieren aan binnenzijde, het bekende GTI-stuurwiel met vier claxonknoppen, een zwart omrande achterruit enzovoorts. In dat licht bezien is de gevraagde prijs voor deze Golf dan ook aan de zeer optimistische kant.

Opel Ascona GT van 1988:

Mitsubishi Starion van 1982:

Terug
Bovenaan