Zeldzame opties & accessoires

Geweldig Fura! Weet je hier meer over? OF heb je meer foto's? Ik heb een kameraad die een 305 helemaal het einde vind, en er ook meerdere heeft, die vind dit dus fantastisch!

cirKel zei:
Idefiqs zei:
Dat alles in cijfers is wil niet zeggen dat het digitaal is.

Is dit wel of niet digitaal volgens jou?

6pasr9.jpg

Nee, digitaal gaat om het datatransport. Er zijn twee mogelijkheden, stroom of geen stroom. Nul of een. Analoog kan een signaal meerdere mogelijkheden transporteren. Daarom mijn vraag over dat dashboard.

Die wekker is dus niet digitaal.

Idefiqs zei:
Nee, digitaal gaat om het datatransport. Er zijn twee mogelijkheden, stroom of geen stroom. Nul of een. Analoog kan een signaal meerdere mogelijkheden transporteren. Daarom mijn vraag over dat dashboard.

Dus wel. Lees hier hoe Van Dale het woord digitaal omschrijft.
En de tweede alinea onder het kopje 'Analoog versus digitaal' van de Wikipedia-pagina over analoog geeft aan wat de oorspronkelijke betekenis van digitaal is, die nog steeds óók geldt.

cirKel zei:
Idefiqs zei:

Dus wel. Lees hier hoe Van Dale het woord digitaal omschrijft.
En de tweede alinea onder het kopje 'Analoog versus digitaal' van de Wikipedia-pagina over analoog geeft aan wat de oorspronkelijke betekenis van digitaal is, die nog steeds óók geldt.

Nope, digitaal is binair, tweetallig dus. Die wekker is decimaal

Pjötr zei:
Geweldig Fura! Weet je hier meer over? OF heb je meer foto's? Ik heb een kameraad die een 305 helemaal het einde vind, en er ook meerdere heeft, die vind dit dus fantastisch!
Nee, helaas weet ik hier verder ook niet meer van. Ben geen Peugeot kenner...

In plaats van wekkers, weer een paar auto gerelateerde plaatjes ;)

Mitsubishi Cordia Super Shift...
v6ogr09fspkha.jpg

Colt Super Shift
emjklqtmag9km.jpg

4WD op de Corolla is geen zeldzame optie, het is een Zwitserse auto en daar heb ik er veel van gezien in de alpen, hier in Nederland wel zeldzaam.

rzasa zei:
Waartoe dient dat tweede knopje linksboven? (en wat een verschrikkelijke radio...)

Bij een R11 zit deze een kwartslag gedraait naast de tellerbak en is daar voor de achterruitenwisser
Waartoe die bij een R9 dient weet ik niet, net als de knoppen ernaast, in principe is dat voor de achterruitverwarming en sproeier
Maar de knop voor de achterruitverwarming zit ook al links boven de aansteker

Guus Leferink zei:
rzasa zei:
Waartoe dient dat tweede knopje linksboven? (en wat een verschrikkelijke radio...)

Bij een R11 zit deze een kwartslag gedraait naast de tellerbak en is daar voor de achterruitenwisser
Waartoe die bij een R9 dient weet ik niet, net als de knoppen ernaast, in principe is dat voor de achterruitverwarming en sproeier
Maar de knop voor de achterruitverwarming zit ook al links boven de aansteker

Nou zie ik het! Vaak genoeg op zo'n knop gedrukt. Dit moet huisvlijt zijn dan.

Barri zei:
Roder zei:
Zeldzamer dan de kleine extra achterklep is de Modus Velofux:
Waarom is die zo zeldzaam? Was ie duurder dan het Opel systeem, of lastiger omdat het een los apparaat is?

Ik vermoed het laatste, en dus uiteindelijk beide. Moet los als optie op de auto én het apparaat moet er los bij.

s velthuis zei:
Barri zei:
Roder zei:
Waarom is die zo zeldzaam? Was ie duurder dan het Opel systeem, of lastiger omdat het een los apparaat is?

Omdat het tamelijk onzinnig is voor een auto waar gewoon een trekhaak op kan?
Dat is bij een Opel net zo. Sterker nog: met dat EasyFix kan er geen eens een trekhaak meer op! Dubbel onzinnig dus.

2ywsemx.jpg

De Fiat 131 Mirafiori eerste serie (1974-1977) had in Europa stalen bumpers zonder (N) of met (Special) rubberen rand en met rubberen eindstukken op de hoeken. Deze leken grotendeels op de dikkere bumpers die voor de VS gemonteerd werden (welke van een Nederlands bedrijf kwamen, genaamd Reynoolds Aluminium - volgens Wikipedia met dubbele o), maar die onderhuids op een speciaal schokabsorberend systeem waren bevestigd, wat niet standaard was voor Europa. Maar... het kon hier tegen meerprijs worden geleverd - en dan met de slankere Europese bumpers erop die dan wel een paar cm verder uitstaken. Waarschijnlijk stond het alleen in de Italiaanse prijslijsten en folders (zie rode streep).

In dezelfde optielijst stond ook een zelfsperrend differentieel (blauwe streep): misschien een beetje overdreven voor een 1300- of 1600-motor met maximaal 75 pk.

Barri zei:
s velthuis zei:
Barri zei:
Roder zei:

Omdat het tamelijk onzinnig is voor een auto waar gewoon een trekhaak op kan?
Dat is bij een Opel net zo. Sterker nog: met dat EasyFix kan er geen eens een trekhaak meer op! Dubbel onzinnig dus.

Zeker, daarom rijdt ook geen hond daar mee rond. En volgens mij was je nog je reservewiel kwijt ook, aangezien dat ding in de bak van het reservewiel schoof. Daarbij was de optie net zo duur, zo niet duurder dan het installeren van een trekhaak en een los, fatsoenlijk fietsenrek, waarmee je dus ook nog oneindig keer flexibeler bent.

Cirkel zei:
In dezelfde optielijst stond ook een zelfsperrend differentieel (blauwe streep): misschien een beetje overdreven voor een 1300- of 1600-motor met maximaal 75 pk.

Misschien ook wel handig op onverharde weggetjes?

Barri zei:
Velthuis, ik zie toch regelmatig Opels met die drager, tot mijn verbazing.

Serieus? Ik heb er in het begin wel veel op gelet, toen het op de Corsa kwam. was er benieuwd naar of het verkocht werd, maar zag het nooit. Ik zal er nog eens op gaan letten.

Een paneeltje met zo'n formaat genereert nog geen 5W. Daar hou je net de klok mee aan de praat. 12V accu opladen is zinloos, die wordt bij een EV geladen vanuit de tractieaccu. Ik kom niet verder dan een PR stuntje.

Even doorgezocht, dat paneel is niet voor niets een zeldzame optie. Hij is namelijk nog nuttelozer dan een urinoir in een nonnenklooster. Het ding is inderdaad bedoeld om de 12V accu op te laden (zinloos dus, want die wordt op spanning gehouden door de veel grotere tractieaccu). Zo te zien niet eens voorzien van MPPT.

https://www.youtube.com/watch?v=uTbFuBnAwpQ

Een PR stunt dus. Maar geen zin in het risico voor saai versleten te worden, dus verdere uitleg zal ik achterwege laten.

Zoals ik het begrepen heb is de functie van bijladen gericht op het functioneren van die systemen bij (langdurige) stilstand.

https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/leaf/design.html

Terug
Bovenaan