rke
Wegverkenner
Een paar jaar terug maakte ik een periode door die niet prettig was. Er waren enkele persoonlijke uitdagingen en ook zakelijk ben ik slachtoffer geweest van gewoonweg schofterig gedrag.
Maar goed, na deze "mindere periode" merkte ik dat mijn gewoonte om frustraties weg te schrijven naar autoweek therapeutisch werkte. Gewoon even de boel de boel laten en leuteren over de mogelijkheden het vette lijf met een blikken doosje te vervoeren.
Inmiddels heb ik een nieuwe relatie, ik heb een paar van die botsdoosjes afgetrapt en mijn kinderen zijn uitgevlogen.
Maar mijn zakelijke wereldje blijkt nog steeds dezelfde methodes toe te passen en daarmee heb ik mezelf het etiketje "jobhopper" toebedeeld. Dat is uiteraard minder handig maar zo zit deze ezel nu eenmaal in elkaar.
Ik werd recent benaderd door een oud forumlid via het werk. Met hem had ik het overbekende "hoestie" babbeltje waarin hij ook naar mijn verhaaltjes-schrijverij op autoweek informeerde.
Deze verhaaltjes-schrijverij werkte voor mij heel erg goed. Volgens mensen die mij goed kennen mis ik in grote mate het verlangen naar bevestiging die andere mensen wel hebben. Autogerelateerd: voor mij is een twintig jaar oude Fiat Seicento een zeer bruikbaar zakelijk vervoersmiddel wat vervoer tegen lage kosten biedt in ruil voor een stuk veiligheid en comfort. Mijn vriendenkring zegt dan "Dat doe je toch niet...."
Ik knutsel nog steeds met regelmaat aan auto's. Zoals men wel vermoedt maken de fabrikanten het doosje steeds meer afhankelijk van de monteur die de juiste software aangeschaft heeft, maar binnen deze grenzen is echt nog wel iets mogelijk. Zeker als je bolides uitzoekt waar weinig electro-spielerij aan geschroefd zit.
Dit geknutsel zorgt er ook voor dat mensen mijn mening vragen over een auto.
Wat vindt jij van deze Botsdoos GTI?
Is hij niet te klein?
Kan hij met het verkeer meekomen?
Is hij wel zuinig?
Zal hij hoge onderhoudskosten hebben?
Hoe makkelijk is hij te parkeren?
Vroeger schreven we hele epistels over deze onderwerpen waarbij ik het enorme voordeel had deze epistels te kunnen schrijven zonder enige verplichtingen aan een willekeurige autohandelaar. Als ik een bepaalde premium bolide een duur stuk "blingbling-ijzer" vind wat bovendien meer in de garage staat dan dat hij rondrijdt, dan kon ik dat zo bot als ik er over denk schrijven.
Heerlijk was dat en ik heb het voornemen dat weer te gaan doen.
Aan de geachte lezer de keuze dit te negeren, te zien als een waarschuwing of als een aankondiging van een stukje automobiel gerelateerd cabaret.
Maar goed, na deze "mindere periode" merkte ik dat mijn gewoonte om frustraties weg te schrijven naar autoweek therapeutisch werkte. Gewoon even de boel de boel laten en leuteren over de mogelijkheden het vette lijf met een blikken doosje te vervoeren.
Inmiddels heb ik een nieuwe relatie, ik heb een paar van die botsdoosjes afgetrapt en mijn kinderen zijn uitgevlogen.
Maar mijn zakelijke wereldje blijkt nog steeds dezelfde methodes toe te passen en daarmee heb ik mezelf het etiketje "jobhopper" toebedeeld. Dat is uiteraard minder handig maar zo zit deze ezel nu eenmaal in elkaar.
Ik werd recent benaderd door een oud forumlid via het werk. Met hem had ik het overbekende "hoestie" babbeltje waarin hij ook naar mijn verhaaltjes-schrijverij op autoweek informeerde.
Deze verhaaltjes-schrijverij werkte voor mij heel erg goed. Volgens mensen die mij goed kennen mis ik in grote mate het verlangen naar bevestiging die andere mensen wel hebben. Autogerelateerd: voor mij is een twintig jaar oude Fiat Seicento een zeer bruikbaar zakelijk vervoersmiddel wat vervoer tegen lage kosten biedt in ruil voor een stuk veiligheid en comfort. Mijn vriendenkring zegt dan "Dat doe je toch niet...."
Ik knutsel nog steeds met regelmaat aan auto's. Zoals men wel vermoedt maken de fabrikanten het doosje steeds meer afhankelijk van de monteur die de juiste software aangeschaft heeft, maar binnen deze grenzen is echt nog wel iets mogelijk. Zeker als je bolides uitzoekt waar weinig electro-spielerij aan geschroefd zit.
Dit geknutsel zorgt er ook voor dat mensen mijn mening vragen over een auto.
Wat vindt jij van deze Botsdoos GTI?
Is hij niet te klein?
Kan hij met het verkeer meekomen?
Is hij wel zuinig?
Zal hij hoge onderhoudskosten hebben?
Hoe makkelijk is hij te parkeren?
Vroeger schreven we hele epistels over deze onderwerpen waarbij ik het enorme voordeel had deze epistels te kunnen schrijven zonder enige verplichtingen aan een willekeurige autohandelaar. Als ik een bepaalde premium bolide een duur stuk "blingbling-ijzer" vind wat bovendien meer in de garage staat dan dat hij rondrijdt, dan kon ik dat zo bot als ik er over denk schrijven.
Heerlijk was dat en ik heb het voornemen dat weer te gaan doen.
Aan de geachte lezer de keuze dit te negeren, te zien als een waarschuwing of als een aankondiging van een stukje automobiel gerelateerd cabaret.