Zadelsnuiver - '21 Tesla M3 Dual Motor. Welkom '17 e-Golf! Op zoek naar wielen voor de Golf

Wow wat een strakke velg! Ik stuur 'm gelijk door naar m'n vrouw!

Overigens nog wat minder leuk nieuws mbt de Golf, we hebben een probleem met laden. Thuis aan de Tesla lader deed 'ie het altijd perfect maar gisteren weigerde 'ie opeens. Eerst gecheckt of het aan de lader lag maar met de Tesla deed 'ie het gewoon probleemloos. Toen de granny charger geprobeerd en die gaf gelijk een storing aan. Daarna naar een snellader in de buurt gereden en op de CCS doet 'ie het gewoon. Ik denk dus dat de onboard charger de geest heeft gegeven, dus maandag gaan we naar de garage. We hebben nog 2 maanden garantie dus moet goed komen, ik hoop alleen dat het een snelle fix is.

Gefeliciteerd met de aanschaf van de e-Golf! Zo te lezen is ‘ie goed uitgerust, en de nieuwe velgen zorgen voor een hele nette winterlook. Ik ben benieuwd wat de zomerlook gaat geven.

Dat ie niet kan laden is wel lastig ja. Klinkt wel alsof jouw constatering juist is. Ben benieuwd wat de kosten zijn, ook al zou het garantie zijn.

De on-board charger is een van de zwakkere punten van de e-Golf als ik het me goed herinner. Na een service actie (ik dacht een combi van SW en iets vervangen) zou het wel goed blijven gaan.

@uwbuurman, grappig genoeg heeft de auto zichzelf blijkbaar gerepareerd; m'n vrouw probeerde het vanochtend weer even met de thuislader en prompt werkte alles weer. Gelukkig maar want de eerstvolgende afspraak bij de VW garage staat nu op (schrik niet) 28 december. Ik ben bang dat het probleem zich nog wel vaker voor zal doen dus we laten die afspraak voor nu lekker staan.

@Bluez, dank je! We zijn allebei best enthousiast over de Bilbao velgen die Barri op de vorige pagina had gedeeld, grote kans dat het zoiets gaat worden.

@Barri in een Finse VW groep had m'n vrouw al een lotgenoot gevonden, 2800 euro blijkbaar en het onderdeel is lastig te verkrijgen op het moment.

@engineer, dank je voor deze nuttige info, goed om te weten dat er een serviceactie voor voorgeschreven staat.

Ik had nog wat verder zitten Googlen en op Reddit vond ik toevallig 2 mensen met exact hetzelfde probleem, beiden ook begonnen op vrijdag! Het is dat VW geen updates OtA uitvoert maar anders... vind het wel ontzettend toevallig.

On-board chargers zijn wel vaker lastig bij EV's. Slim om meteen even met snelladen te testen, dat geeft vaak een aardige indicatie.

Hopen dat-ie het tot 28 december uit kan zingen, maar 't verdient hoe dan ook een goede diagnose. Dit soort grappen heb je liever niet buiten de garantie.

54443342003_f188144185_c.jpg

Pas zag ik deze Tesla, en toen dacht ik eigenlijk ook aan jou @Zadelsnuiver hoe staat het met je wagenpark? EN het leven in Finland?

Terug
Bovenaan