Xpeng G9

Matt 5069850

Asfaltkampioen
TuRHztc.jpg

EejSYUM.jpg

qrHi5UO.jpg

b9M2NBk.jpg

Oi97Hdb.jpg

WVsq5pN.jpg

TvgShoY.jpg

Lf0yjhY.jpg

iLf3hIc.jpg

Billed as the company’s first model to have been “conceived and designed from the outset for both domestic Chinese and international markets,” the G9 is a flagship SUV that is compliant with Euro NCAP “5-star safety design standards” as well as “stringent EU WVTA vehicle certification standards.”

XPeng was coy on specifications, but confirmed the model has their new XPower 3.0 powertrain. It features 800V technology and a five minute charge will be able to provide up to 124 miles (200 km) of range.

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2021/11/x...ver-will-be-offered-in-international-markets/

Ziet er gewoon goed uit. Rustige lijnen, kunnen sommige merken nog wat van leren. Er is ook nog een compacte SUV/Crossover G3, de sedan de P5 en de P7, de grotere sedan dat van de zijkant lijkt op de Tesla Model S. Die arriveert volgend jaar in Nederland

Laatst bewerkt:
Prijzen Xpeng G9
G9 Standard Range 313 pk - 430 Nm achter 78,2 kWh 460 kilometer € 57.990
G9 Long Range 313 pk - 430 Nm achter 78,2 kWh 570 kilometer € 61.990
G9 Performance 551 pk - 717 Nm voor+achter 98 kWh 520 kilometer € 71.990

Meer info over prijzen en uitrusting: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/xpeng-g9-eqe-suv-formaat-e34-000-goedkoper/

Ook hier kiest AutoWeek auto's die in de praktijk geen concurrenten zijn.

De Xpeng G9 (4891 mm) moet het vooral opnemen tegen de aankomende Kia EV9 (ca. 4930 mm) en de BYD Tang (4870 mm).

De BYD Tang kost € 73.300 met 86,4 kWh accupakket, heeft elektromotoren voor en achter die samen 516 pk leveren en een rijbereik van 400 km. Al met al lijkt de Xpeng behoorlijk wat efficiënter te zijn.

Ik heb van de week voor het eerst de Xpeng gezien en in gezeten. Ben echt heel erg onder de indruk zeker ook voor het geld.

Benieuwd wat deze over paar jaar doet aan restwaarde , ik zou m wel willen voor m’n vrouw (ben zelf zo’n verstokte BMW rijder geworden en hou niet van SUVs als daily).

Ik vind ‘m ook echt mooi. Geen rare frutsels, gewoon echt een mooi getekende auto en interieur

@De Dude misschien omdat het wat op een RR velar lijkt? :D

restwaarde zal ongetwijfeld een drama zijn.Die chinese autos moet je echt als verbruiksartikel zien. Kopen, en houden tot ze kapot zijn, en dan kun je m weggooien. Hoe zit het eigenlijk met de onderdelen voorziening ?

Deze doet me van schuin voren eigenlijk het meest denken aan een Mitsubishi Outlander PHEV. Maar dan wat groter. Op zich niet verkeerd. Deze zal, gelet op het segment, wel flink afschrijven dus misschien over een paar jaar interessant als occassion.

Is dit het enige xpeng g9 topic?

Er komt een update aan, september in de showroom. Vind hem interessant! Komende donderdag even een rondje in de huidige g9. Hoop dat de long range luchtvering & softclose krijgt.

Van de Chinese auto's zie ik deze vrij regelmatig rijden. Oogt ook gewoon goed en meer clean dan sommige Duitse concurrenten

Heb er een rondje in gereden.

Bijzonder comfortabel. Bijzonder ruim. Kwaliteit van de materialen binnen is ook erg goed! Goed leder, knappe afwerking.

En erg zuinig in verbruik (kWh). Gemiddeld tijdens de proefrit op 18kwh/100km gereden. Heb een paar dagen een etron gereden en die zat op 25+ kWh met dezelfde rijstijl..

Minpunten:
Alles via het scherm te bedienen, niet fijn. Zelfs de richting van de blower en de spiegels via het scherm. Ook niet het meest intuïtieve menu, al is het zeker niet slecht.

De panelen van de body zijn ERG flimsy. Je drukt het te makkelijk in, rondom. Beetje het Corvette gevoel aan de achterkant. Op de snelweg zie je de motorkap ook bewegen (!).

Voor 67.000 euro (long range) echt geen verkeerde aanbieding.

Dit is dus nog het 2023/2024 model, nieuwe komt in september / oktober naar de showroom in nl.

Het kan dan relatief betaalbaar zijn, maar ik zou me echt continu blijven ergeren aan een bewegende motorkap op de snelweg.
^^ Nieuw platform, sneller laden (tot 525 kW) en wat meer vermogen.

Klinkt leuk, grote cijfers. Maar hoe is het in de praktijk. Mijn auto kan op papier met 180 kW laden maar ik moet de eerste lader nog vinden die dat kan leveren. Zowel bij de superchargers als anderen nooit boven de 130 gekomen. Het begint weer zoiets te worden als we vroeger bij PC's zagen (hogere klok was beter, en de rest van het systeem werd vergeten), of digitale camera's (heel veel megapixels maar een plastic lensje). Hogere cijfers omdat het een makkelijk verkoopargument is.

In de praktijk heeft een lager verbruik veel meer waarde. Alles wat je niet verbruikt hoef je ook niet te laden.

Terug
Bovenaan