x-trailrijder: Nissan Juke 1.6 DIG-T. In de verkoop :(

@Sultan: idd leuk om te zien hoe een Juke zich 'verhoud' als ie naast een andere auto staat. Helaas heb ik dergelijke Infiniti nog niet gezien dus weet niet wat z'n afmetingen zijn. Maar de/je Juke oogt in ieder geval lekker dik (vergeleken met de prijs... 20.000 vs 50.000 euro)

Heb zojuist op autoweek.nl review geplaatst over m'n nieuwe zilvergrijze Nissan Juke 'Visia' ervaringen en beloofd + 3-tal foto's te plaatsen, bij deze:

NissanJukeSilverFront.jpg

NissanJukeSilverSide.jpg

NissanJukeSilverBack.jpg

qazana zei:
@Sultan: idd leuk om te zien hoe een Juke zich 'verhoud' als ie naast een andere auto staat. Helaas heb ik dergelijke Infiniti nog niet gezien dus weet niet wat z'n afmetingen zijn. Maar de/je Juke oogt in ieder geval lekker dik (vergeleken met de prijs... 20.000 vs 50.000 euro)
20.000 vs 80.000 ;)

Mooie kleur ook, jou Juke, reed vanmorgen ook achter zo 1.
En leuk, die velgen, ziet er stoer uit!!

Maar eens een update vanaf mijn kant dan....

M'n Juke bevalt nog steeds perfect! Auto vertoont geen rare kinderziektes, rammeltjes, kraakjes of wat dan ook. Gewoon een degelijke wagen. Sinds aflevering heb ik ook nog geen olie verbruikt dus ook dat zit snor. Ophanging lijkt na 14000km ook wat meer gezet te zijn, nog steeds stug en sportief maar iets vriendelijker op korte oneffenheden. Verbruik tot nu toe is 8.1 L / 100km oftewel 1 L op 12.35km. Vind ik zeer netjes als je weet dat ik verder niet mijn best doe om superzuinig te rijden en geregeld nog ff goed het gas intrap en m'n ritjes altijd gecombineerd zijn. Binnenkort weer naar Duitsland, dan zal het verbruik niet zo leuk zijn ben ik bang. Zal m'n benzineverspilling daar wel weer compenseren met een tankje of 2 zuinig rijden, kan ik mooi de 2 uitersten bekijken:)

Verder gezien dat de dubbele kofferbak wel heel veel loze ruimte inneemt. Als je die bak onder de kofferbakbodem eruit haalt kan je ruim het dubbele aan volume erin te steken! Oftewel, ga je op vakantie... laat je dubbele kofferbak lekker thuis:)

Motorgeluid begint ook lekker los te komen ondanks dat het met stationair toerental echt ruk klinkt. Blokje loopt tegen de 500 toeren stationair en het tikken van de injectoren is dan het enige wat je hoort samen met een soort schrapend geluid op de achtergrond. Nissan mag hem best iets hoger afstellen... Op de koppeling rijden is wel nog steeds een eitje, zelfs op lichte hellingen hoef je geen gas bij te geven! Heel soepel blokje!

Direct-inspuiters lopen stationair sowieso een stuk minder mooi vind ik. Mijn sloop Audi V6 hoor je stationair niet als je er naast staat. Een soort zoempje hoor je.

Geinig ding, zo'n Juke. Heerlijk afwijkend! Ik heb er eens een testrit mee gemaakt en verwonderde me vooral over het lekkere speelse weggedrag, zonder naar onderstuur.

Ja het is helaas een trekje wat al die DI-motoren hebben... Het is niet anders maar mooier wordt het er niet van!

Juke rijdt inderdaad echt fantastisch! Uiterlijk moet je van houden maar het interieur en het weggedrag is gewoon top! Onderstuur is minder makkelijk bereikt dan overstuur, hij is echt erg listig met z'n kont in krappe bochten! Al meerdere malen een tegenstuur-reactie gehad terwijl ik me niet kan herinneren wanneer ik voor het laatst onderstuur heb moeten voorkomen. Kan ook aan m'n rijstijl liggen.....

Vooral op lange doordraaiers (opritten/afritten) is de Juke niet te kloppen, ik word eerder bang van de snelheid waarmee het gaat dan dat ik van het gas af moet omdat de ophanging het niet meer trekt. Kan je nagaan wat die 4wd versie kan doen... oef!

Ik ben dol op overstuur! En het uiterlijk vind ik top. Eindelijk een auto die de grijzemuizenmassa doorbreekt. (y)

Ja hoor, ik moet bekennen dat ik nu toch echt een min puntje heb gevonden aan de Juke :(

Het dashboardkastje, wat een ongelooflijk irritant ding is dat, alles valt steeds naar voren omdat deze
niet achter iets schuin naar beneden loopt maar echt helemaal recht zodat zodra je een beetje gas geeft ales naar voren valt.
Heb het nu min of meer opgelost met een anti slip matje, maar dat werkt ook niet echt geweldig.

In een dashboardkastje liggen toch voornamelijk instructieboekjes, een schadeformulier en een parkeerschijf? Die liggen horizontaal en vallen dus niet om.

Grijze muizen, daarvan hebben we er veel te veel. Wat zou een dag zonder zwarte leasebakken op straat een verademing zijn.

grensrijder zei:
In een dashboardkastje liggen toch voornamelijk instructieboekjes, een schadeformulier en een parkeerschijf? Die liggen horizontaal en vallen dus niet om.

In de mijne liggen ook nog andere spulletjes :p

Hee!

Ben de laatste 2 weken van juli met de Juke op vakantie geweest, eens gekeken hoe de auto zich daarvoor leent. Om de kofferbak wat te vergroten heb ik de dubbele bodem + de bak die eronder zit eruit gehaald en toen kwam er een joekel van een laadruimte tevoorschijn! Uiteindelijk niet heel veel minder mee kunnen nemen dan ik normaal in de primera meehad (y)

De eerste dag was meteen een fikse reisdag met 1250km achter het stuur. De totale reis inclusief pauzes nam 13 uur in beslag en het gemiddelde verbruik lag zeer keurig rond de 1 op 13.5! De auto heeft zich ontpopt als een (stug geveerde) kilometervreter, ligt gewoon goed op de weg en zolang het asfalt strak is rijdt het zeer comfortabel! Stoelen zijn goed, heb geen last van rug of benen gehad! In de bergen ontpopte de auto zich als een echte sportwagen! Wat een power en wat een wegligging!!! De Juke valt echt met gruwelijk hoge snelheden een bocht in te sturen en het uitkomen van een bocht gaat trefzeker en met zeer veel kracht. Banden zijn van het type "niet slippen en piepen" zolang het droog is, met nat wegdek hebben de bandjes het moeilijker maargoed er zit ook nogal wat vermogen op de voorkant! De Duitse autobahn op de terugweg was extreem druk, harder dan 225 heb ik niet gereden.

Maargoed, de vakantie was iig HEEERLIJK!!!!! Ondanks het mindere weer echt genoten samen met mn meissie! Lekker veel gewandeld en terrasjes bezocht en genoten van de Franse keuken! Prima (y)

Jukevakantiefotos015.jpg

Jukevakantiefotos014.jpg

Jukevakantiefotos013.jpg

Jukevakantiefotos012.jpg

Jukevakantiefotos011.jpg

Jukevakantiefotos010.jpg

Jukevakantiefotos009.jpg

Jukevakantiefotos008.jpg

Jukevakantiefotos007.jpg

Jukevakantiefotos006.jpg

Jukevakantiefotos005.jpg

Jukevakantiefotos004.jpg

Jukevakantiefotos003.jpg

Jukevakantiefotos002.jpg

Groetjes,

Rens

Zoo zeker wel! Maar in Frankrijk rijden er wel al heel erg veel Jukes rond! op een gegeven moment reden we met z'n 3en achter elkaar! De "Hé, weer een!?" heb we veel gebruikt deze vakantie:)

Ondertussen staat er 20.000km op de teller en moest ik even terug met de Juke naar de dealer. Dit ivm een piepende rem linksachter en ik heb nu 3 keer een ABS+ESP storing gehad. Rem is schoongemaakt maar was nog gewoon gangbaar dus waarschijnlijk iets van vuil, nu is het weg. De ABS+ESP storing bleek door een stekkertje te zijn veroorzaakt. Deze is doorgesoldeerd en nu moet het goed zijn. Hele kleine dingetjes, zeker voor een Juke van de aller-aller eerste lichting!!

Vorig weekend nog geweest bij een Nissan Juke meeting, hiervan zijn er 2 filmpjes gemaakt. Met 6 auto's hebben we in ieder geval een gezellige ochtend, middag en avond gehad in de limburgse heuvels!!

Nissan Juke toer filmpje

Nissan Juke toer foto-filmpje

En ook maar eens een filmpje gemaakt van 0-175. Tellerafwijking is gruwelijk klein en ik heb net aan niet de 180 aangetikt in z'n 4 dus dat klopt ongeveer wel:T Bij deze dus het filmpje:

Nissan Juke 0-175

Verder bevalt de Juke nog steeds fantastisch!! Verbruik blijft constant rond de 1L op 12.5 liggen met een aantal gruwelijke uitschieters naar boven en beneden. Het heeft echt zin om met deze auto spaarzaam te rijden, als je rustig doet haal je relatief eenvoudig 1L op 17.5. Dat soort uitschieters worden teniet gedaan als je eens naar Duitsland (oftewel laagvliegen) gaat, dan rijdt ie 1L op 7 gemiddeld

zeker voor een Juke van de aller-aller eerste lichting!!

Ja hee! Bij een Franse auto van de eerste lichting verwacht je dat je een soort testrijder bent, maar bij een echte Japanse auto mag ik toch hopen dat ze vanaf dag één al perfect zijn :p

:)

Toch had ik een lager verwachtingspatroon... Ik denk dat ik niet een echte Nissan-rijder ben... Zoals iemand op Nissanclub al heel terecht zei "Iemand met een renault verwacht dat er dingen kapot gaan, iemand met een Nissan is verbaasd als na 10 jaar de accu overleden is" :):)

Oww wat een gave filmpjes zeg, daar had ik ook wel bij willen zijn! Echt gaaf om te zien al die jukes bij elkaar, jullie zullen wel veel bekijks hebben gehad!

Ja had je zeker moeten doen, was leuk geweest!! We hebben heel veel bekijks gehad, heel erg gaaf!

Op een geven moment stonden we stil waar ook 2 jochies waren en die zeiden heel enthousiast: "HEE moet je kijken, 2 Jukes!!!". Toen ik zei dat ie even achter zich moest kijken was de reactie "WHOOOOOOO".

Vreselijk gelachen:):T

Ja ik wist niet dat er zulke meetings werden georganiseerd! Laat het ff weten via hier de volgende x :)
Echt heel gaaf om dit zo te zien zeg!

Zal ik zeker doen!!! (y) Volgend jaar komt er een meeting die waarschijnlijk in de veluwe wordt gehouden! iets centraler dan Limburg:LOL:

@X-Trailrijder en Heidikee:
Rens, Heidi, heb ook wel weer zin om in het voorjaar met wat Juke mensen te gaan touren en rondom de Veluwe is idd mooi centraal en mooi gebied.
Ligt ook mooi heel stuk snelweg tussendoor, dat rijd het lekkerste (en trekt daar meeste bekijks ook nog haha). Cheba zal ook vast meedoen?!
Ter info: ben zelf diegene met de zilvere Juke vorig jaar.

Binnenkort eens kijken of er bepaalde toeristische route is rondom de Veluwe en dat we stuk snelweg mee kunnen pakken. Vooral dat laatste vond ik vorig jaar wel lachen!
Rond april Juke tour 2012???? Dames/heren? Daarna zit je weer met vakantietijd etc...
We houden contact!

Lijkt mij een goed idee om weer een meeting te plannen! Vorig jaar snelweg was inderdaad leuk, vooral het stukje afrit racen:D

Veluwe stikt van de mooie wegen dus dat gaat helemaal goed komen!(y)

De Juke heeft trouwens alweer bijna 30.000km op de teller staan! Heb wel wat geneuzel met m'n koppeling, een of ander drukvatje zorgt ervoor dat m'n koppling stroef gaat. Hiervoor gaat binnenkort de auto langs bij Nissan, tegelijk met een beurtje! Gaat helemaal goedkomen!

Die koppeling krijgt het ook best zwaar te verduren bij zo'n sterke turbomotor.

Zeker waar! Agja m'n dealer doet enorm zijn best om dingetjes op te lossen dus je zal mij niet horen klagen! Als er echt iets spannends voorbij komt meld ik me wel hier!

Overigens is de achterklep nu ook "clean"! Het Juke logo is er sinds 2 weken af, erg tevreden mee(y)

Ik hoorde dat er zondag 22 april een Juke meeting (incl. qashqais) gepland staat in het zuiden des lands Brabant en stukje België) staat ook op het qashqai forum. Voor mij dichtbij maar vanuit noord/zuid-holland weer niet echt in de regio... 22 april ben ik er sowieso wel bij. Tja mochten we tochtje @ de veluwe gaan houden kunnen we dat beste ergens posten op het qashqai forum of?

Aha 30d op de teller is alweer heel wat, bij mij nu 16d (vanaf 1 april '11) en gelukkig nog geen mankementen! En goed bezig, geen typeplaatjes erop. Had ik al gelijk aangegeven dat die er niet op moesten bij aflevering (zie 1 pagina terug, laatste foto zilvere Juke)

Allemachtig. Nu zie ik wat ik mis hier in Gent, nog geen vlokje sneeuw. Of ja, dat is gelogen. Ik zie de eerste paar van het jaar dwarrelen. Fraai hoor, hoe rijdt dat in de sneeuw met zo'n sterke Juke?

Tnx!

Tsja, hoe dat rijdt in de sneeuw. De auto heeft van zichzelf al een geweldige wegligging maar met regen kan hij z'n vermogen al lastig kwijt. Met sneeuw of andere vormen van gladheid hoef ik dan ook geen tractie te verwachten. Als de auto onder de 2500tpm blijft valt er echter heel erg goed mee te rijden, dan behoud hij z'n grip prima! En dankzij het lichte overstuurkarakter loopt hij mooi door de bochten heen!

Ik hoop dat je veel sneeuw krijgt in Gent! We hebben hier zo'n 8cm!

Zijn er meer mensen die schade hebben door een produktiefout wat betreft de bumper.
De bumper zit de strak tegen de spatborden gemonteerd waardoor, na verloop van tijd, de lak eraf springt .

Daar is een upgrade voor, er worden een soort spacers gemonteerd tussen het voorscherm en de bumper zodat de bumper geen contact meer maakt en lakschade wegblijft! Even naar uw dealer toe in dit geval!

Vreemd dat de lak er af spingt, want bij mijn Audi's zit de bumper toch ook strak tegen het plaatwerk, letterlijk geklemd. Is het niet een probleem van beweging van/in de bumper? Te dun kunststof bijvoorbeeld?

Het is absoluut door beweging ja, hoek op hoek in dit geval. Spanning werd bij mij pas zichtbaar na 15000km doordat er een heel klein randje aan het pellen was. Nu zit het nog steeds net zo strak maar heb ik geen last van dat pellen, zit een soort rubber tape tussen...

volgens de dealer komt hij eind mei binnen , hij stond al in bestelling.

Toen ik de juke voor het eerst zag , vond ik hem gelijk al mooi
en als je een hoge betaalbare auto zoekt , met ook wat pk's
kun je bijna niet om de juke heen.
Ik kreeg een mooi inruil bedrag en ook nog eens 1000e korting
toen maar gelijk de knoop doorgehakt.

Zat ook nog even te twijfelen over de kleur , een zwarte is natuurlijk
ook mooi , maar ooooiiiiii zo kras gevoelig en dat weet ik uit ervaring
Ik had al een keer een witte voorbij zien rijden en dat stond de
auto zeker niet verkeerd , het maakt hem iets groter en de donkere
ramen achter springen er mooi uit en het grootste voordeel
is toch wel , dat je kleine krasje bijna niet ziet.

Het is alleen moeilijk een witte auto van een foto te bekijken
pas als je de auto in het echt ziet , kun je zeggen of het mooi staat
of niet.

Zeker waar! Mijn Juke is tot op heden nog helemaal krasvrij op 2-3 kleine krasjes na maar die zie je eigenlijk niet eens, alleen ik zie ze o_O

Wit vind ik zelf ook een hele mooie kleur voor de Juke, precies hetzelfde voor die gunmetalgray die ze ook leveren. Toen ik mijn Juke bestelde hadden ze enkel de beschikking over zwarte Turbo's dus werd mijn keuze een zwarte. Keuze werd dus al voor mij gemaakt bij de importeur, lekker makkelijk!

Tzt zou je je ook kunnen melden op qashqai-passion, die zijn ook aardig op de Juke gericht tegenwoordig!

Wat hebben wij dan een zaai filmpje op tv

https://www.youtube.com/watch?v=E36_zr4brCA&feature=player_embedded#!

Vorig jaar vroegen een aantel mensen mij om hier een bericht te posten als er weer een Juke-rit gehouden zou worden. Ditmaal is de rit in de veluwe op 23 september(y)

Ik vind persoonlijk de Juke een leuke auto, lekker anders zoals de rest, daar zouden er idd meer van moeten zijn ;-)

Mooi om je tevreden verhalen zo te lezen! Ik voel je blijdschap met de auto hier helemaal :D:D

Zooo, eindelijk is het winter dus snel mijn winterbanden gemonteerd. Van de zomer een leuk tweedehans setje gesmeden velgen van een 350ZGT + continental wintersportcontact bandjes gekocht. De velgen hadden echter nog wat krassen en stoeprandschades en alles dus ze moesten even overgespoten worden. Gisteravond dan ook even de velgen geschuurd, geprimered, gespoten en afgelakt. Agja, ook maar meteen gemonteerd. Een kleine 5 uur later reed ik rond met vet coole winterbanden.

Even serieus, vind ze echt heel erg VET staan, apetrots erop :D:

juke4.jpg

juke3.jpg

Terug
Bovenaan