x-trailrijder: Nissan Cherry 1.5 Turbo. Roadtrip! En weer een motorrevisie.... :/

Wat vind jij van de veranderingen?


  • Totaal aantal stemmers
    50
  • Opiniepeiling gesloten .
Waanzinnig gewoon hoe grondig je dit weer allemaal aanpakt o_O

99% van de wereld verklaart je waarschijnlijk gek als ze horen hoeveel geld je in die Cherry pompt, maar hier kan je zeker op respect rekenen :) 150pk in zo'n licht bakje moet echt vet rijden! Ik ben superbenieuwd naar het resultaat.
 
Tnx!! En ag, er zullen vast genoeg mensen zijn die me nu nog voor gek verklaren maar als straks de auto weer in elkaar zit zullen er vast een boel mensen zijn mening bijstellen...:D Ben heel erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!!

Standaard gaat zo'n Cherrytje trouwens al naar de 100 in 8.3 seconden, met 115PK! Met 140-150PK zal dat vast rond de 7 seconden worden of misschien wel sneller! Ziekelijk hardo_O

Jukevakantiefotos003-1.jpg
 
Haha dat is echt krankzinnig hard :p Je blijft lekker bezig hea!

greetz
R.L.
 
Ik ben volstrekt niet technisch, maar het ziet er op de foto's allemaal geweldig uit!(y)
Pas je het onderstel en de remmen ook aan om al dit geweld te beteugelen? En kan de bak het extra vermogen aan?
 
Dit ziet er allemaal heel erg netjes uit(y) Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, je zult er vast wel een keer mee naar een meeting komen.
 
@X-trailrijder,

Woon jij toevallig in Noord Bakkum aan de Bakkummerstraatweg geloof ik? Ik zie daar regelmatig een Juke en een Cherry staan.
 
ja klopt inderdaad! Je bent bekend hier?

De versnellingsbak kan het vermogen makkelijk aan! In het buitenland rijden er cherry's rond met meer dan 250pk uit deze 1.5! Verder worden uiteraard alle ophangingsdelen aangepast! Oa de schokdempers, veren en alle bussen en rubbers worden vervangen! Gaat helemaal goedkomen! En uiteraard mag hij als hij af is regelmatig mee naar meetings!
 
Je zit zeker ook bij een Nissan forum/club? Want ik denk dat je voor toertochten bij Autoweek lang kunt wachten, beetje meeting moe zijn de autoweekers volgens mij :(
 
En hij is natuurlijk lid van Elk Merk Waardig, dan heb je al een rit of 5 per jaar te pakken.
 
En, was het interessant wat er op de trailer stond vanavond, R?
A2, net voorbij Breukelen richting Utrecht zie ik ineens een rode Cherry 'cruisen' Ik denk, dat kan er maar 1 wezen..
idd. ;)

Ik toeterde ff zachtjes, ik was gehaast en dus snel voorbij:)
 
Monsieur Le Loure zei:
x-trailrijder zei:
ja klopt inderdaad! Je bent bekend hier?

Kun je wel zeggen, ik woon in Limmen. Boven Ten Dam parket.

Joh, dat is bekend! Ik zal eens opletten als ik daar langs rij!



Dat was wel een hele mooie Alfa Romeo zeg!! Maar was inderdaad lekker aan het cruisen richting Utrecht, avondje wezen stappen! Toetertje niet gehoord en zo snel even geen bekende auto voorbij zien komen als ik het me goed herinner?! Met welke auto was je??
 
met de rode 406 break. Nu had ik haast, snap wel dat je mij niet gezien hebt, zeker als je naar de trailer keek.
Ik dacht te zien dat er 2 witte bestelbussen op stonden (MB Sprinter).
Tja, da's dan het nadeel van te snel rijden.. je hebt weinig tijd om 'pareltjes'om je heen te ontdekken;)
 
ah was dat daarzo! Iets daarna zou je een schitterende oude racealfa zijn tegengekomen! Van 1 van die busjes vloog een stuk bumper af tegen m'n voorligger! Vandaar dat die oplegger m'n interesse had! Kan me verder ook niet herinneren een 406 te hebben gezien rond die plek...
 
hee,

Gisteren bezig geweest met het spuitklaar maken van de onderkant van de motorkap! Eerder al bezig geweest met wasbenzine en thinner en een schuurdoekje om oude verfresten, tectyl en roest te verwijderen en gisteren met iets groffer geschudt bezig geweest om de hardnekkigere roest te verwijderen zodat overal slechts schoon metaal te zien was. Hierna een rondje gedaan met primer en nu is de onderkant klaar voor een laagje kleur! Originele stikkers heb ik er allemaal heel afgehaald zodat deze na het spuiten weer teruggeplakt kunnen worden, we gaan wel voor een OEM feeling :D En na het schoonmaken met wasbenzine zagen ze er ook nog eens als nieuw uit, perfect!! Straks dus stickers over het afstellen van de E15ET, het vervangen van de bougies en over de emissie-normen waar de auto aan hoort te voldoen. Lijkt me wel leuk om te behouden!

Ook nog snel een fototje gemaakt:

05092011239.jpg
 
Hee!

Laatste week is er veel vooruitgang geboekt na een aantal maanden weinig tot geen updates! Ondertussen is de versnellingsbak volledig gereviseerd, de motor volledig gereviseerd, de auto volledig afgelast, de lassen afgewerkt met plamuur en de nodige nieuwe originele onderdelen zijn binnengekomen! Omdat foto's meer zeggen dan woorden:

KopievanEuropoort2011060.jpg

Europoort2011061.jpg

BluebirdDynobank002.jpg

BluebirdDynobank003.jpg

BluebirdDynobank004.jpg
 
Tnx allen!!! Die velgjes zijn inderdaad van een 900! Een van de andere restauratieprojecten zegmaar! Staat oa een saab 900 cabrio 2.0T, een ford escort MK3 XR3I cabrio, mijn Cherry turbo en nog een Cherry van 1983.
 
Tnx!!!

Gisteravond ook weer bezig geweest met het gladschuren van de eerste plamuurlaag. Heb nog in ieder geval een tweede laag nodig om het zo goed als onzichtbaar te maken! Heb voor mezelf ook een beetje een planning gemaakt van de komende weken... Deze week staat geplaned voor het volledig afwerken en strakzetten van alles. Dit weekend of na het weekend alles in kleur. Vervolgens zal ik het even laten uitdampen en daarna 2 lagen blank geven. Dus zeg eind volgende week wil ik de auto klaar hebben voor de opbouw. Dan is het nog even de draagarmen eronder uit en die schoonmaken en spuiten en alle nieuwe bussen/lagers monteren. Als de draagarmen eraf zijn kan ik ook eindelijk de benzineleiding en dootrekken. Dan alle leidingen die rondom de motor lopen en de kabelboom terugplaatsen. Dus ik denk dat ik nog een 10-tal klusdagen nodig heb.

Na het spuiten van de blanke lak geef ik de lak dus ook nog de tijd om goed uit te harden, zo'n 2 weken! Dan is de kans op beschadigingen niet zo groot en kan ik mooi de motorruimte polijsten om spuitneven ed weg te halen:D
 
Ik ben echt zó benieuwd naar wat dat ding op de weg gaat neerzetten. Met alle voorbereiding en moeite wordt dit m.i. de fraaiste sleeper die er in Noord-Holland rondrijdt!(y)
 
x-trailrijder zei:
Na het spuiten van de blanke lak geef ik de lak dus ook nog de tijd om goed uit te harden, zo'n 2 weken! Dan is de kans op beschadigingen niet zo groot en kan ik mooi de motorruimte polijsten om spuitneven ed weg te halen:D
Zitten je neven bij de brandweer? Wat doen ze dan in je motorruimte?:p
Maar even serieus: het ziet er echt geweldig uit wat je allemaal hebt gedaan!(y)(y)(y)
 
Je zou binnenkort eens langs moeten komen als je toch bij Rush0251 langs komt(y) Het is 5 minuten rijden vanaf mijn huis;)

Gisteren de laatste hand gelegd aan het plamuren:

Plamuren.jpg


De auto is nu helemaal klaar voor het spuiten! vanmiddag nog even met carroseriekit langs de naden lopen voor de laatste keer en dan hoop ik zondag hier plaatjes te kunnen posten van een keihard glimmende motorruimte(y)
 
gehe ja stel je voor dat ie gaat roesten!!!:D

Dit weekend druk bezig geweest met het afronden van het spuitwerk in de motorruimte. Zaterdag de wielkasten + verstevigingsbalken in de overspuitbare stone-chip gezet en vandaag maar eens alles in kleur gezet! Ook de blanke lak maar meteen gedaan en het resultaat is echt verbluffend geworden! Het komt alleen niet zo heel erg mooi uit op de foto's omdat het eigenlijk te donker was in de loods en door alle spuitnevel werden de foto's er ook niet beter op. Maargoed, foto's:

blankelak001.jpg

blankelak002.jpg

blankelak003.jpg


Hier in de blanke:
blankelak004.jpg


Zoals je ziet is de gerestaureerde parafanbak in de motorruimte nog steeds erg hobbelig. Deels is dit omdat het origineel ook zo is en ik kan en ga daar niet teveel aan zitten restaureren (allemaal plaatjes over elkaar heen gelast, hobbelig, rare vormen, montagegaten). Ook het chassisnummer gooit roet in het eten, daar kan ik geen plamuur gebruiken. Gelukkig wordt een groot deel vol gehangen met relais, ruitenwissermotor en een drop-resistor (wat dag ook mag zijn...) en stickers over afstellen. Het deel wat je ziet heb ik erg m'n best op gedaan en dat is erg strak geworden.
 
Prachtig gedaan!(y) Ik heb je een pb gestuurd voor het geval ik weer eens in de buurt ben!
 
Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D Vanavond ga ik werken aan de onderzijde motorkap + losse delen als accubak en houdertjes. Dan zal dat ook allemaal mooi in kleur gezet zijn!
 
Drop resistor of te wel voorschakelweerstand. Deze weerstand verlaagd de spanning op de bobine. Echter tijdens starten wordt de weerstand via het contact slot overgeslagen waardoor tijdens starten de bobine de volledige accuspanning krijgt. Daarmee heb je tijdens het starten een sterkere vonk waardoor de auto beter aanslaat. Overbrug je de weerstand permanent dan sloop je de bobine.

Weer wat geleerd;)

Mooi werk verder!
 
Bedankt voor de uitleg!! Blij dat jij het wist(y)

Gisteren eens verder gegaan met het spuiten van de laatste dingetjes! De motorkap, accubak, motorkapscharnieren en een verstevigingsbalkje waren deze keer aan de beurt! De motorkap was wel een rare jongen. Ondanks het meermaals ontvetten en een goed pakkende primer wou de kleurlak dan weer niet mooi pakken, alsof er allemaal siliconen inzaten. Uiteindelijk heb ik dat wel weten op te lossen door hem meerdere keren een heel erg dun laagje te geven, toen pakte hij wel mooi. Op 1 plekje na dan... daar ga ik vandaag aan werken! En vanavond tevens in de blanke lak ermee!

motorkap002.jpg

motorkap001.jpg


Overigens zie je straks dat plekje niet eens, zit aardig uit het zicht! Maar dan nog o_O
 
Hee!

De laatste week alles nog eens in de blanke lak gezet voor een wat hardere laag en meer glans en bescherming. Na het drogen ook een paar foto's gemaakt:

blankelak007.jpg


blankelak010.jpg


En ook gisteren lekker bezig geweest! Allereerst eens de achterwand achter het dashboard in kleur gezet voor wat extra bescherming. Vervolgens goed wezen opruimen en alle ventilatiedelen wezen schoonmaken. Op alle verbindingen tussen de ventilatiedelen horen schuimrubberachtige isolatiebanden te zitten, deze waren echter grotendeels vergaan. Bij de Karwei dus wezen shoppen voor tochtband en deze geplakt op alle verbindingen. Vervolgens de gehele achterwand beplakt met 1cm dik isolatiemateriaal, beetje extra demping kan geen kwaad:cool: En vervolgens alle ventilatiedelen teruggebouwd! En als laatste dingetje (wat nog vies tegen bleek te vallen trouwens) de nieuwe gaskabel gemonteerd!

Uiteraard wat foto's:

opbouwen002.jpg

opbouwen001.jpg


Vanmiddag ga ik weer verder! Heerlijk zo dit opbouwen!!
 
stom, hoe kon ik dat nu vergeten haha! Maar er moeten ooknog dingen gedemonteerd worden en er moeten zelfs nog 7 mm gaten in het chassis gemaakt worden!! Dat is jouw specialiteit toch!?
 
Nu je de motorkap nog los hebt kun je 'm ook goed behandelen aan de binnenkant. Ik zou de komende 4 dagen de motorkap telkens op 1 zijde zetten en wax of iets dergelijks in de onderste naad laten lopen en laten drogen. Zoiets lukt je nooit rondom als 'ie weer gemonteerd is.
 
Terug
Bovenaan