Boppie zei:
Begin maar eens om 4 gelijke banden te monteren. Daarnaast weet ik niet hoe lang ze er al onder zitten. Een nieuwe band kan in het begin best wat zoekerig gedrag vertonen.
Zoveel oorzaken die je kan aanwijzen.
Gooi ze eens op de vooras. Kijk wat er dan gebeurt. Misschien is het de combi wat niet goed reageert.
Sportief rijgedrag is overigens een breed begrip. Wat jij als normaal gedrag kan zien, kan reëel gezien wel eens het randje opzoeken zijn.
Ik snap wat je bedoeld hoor maar ik zoek geen grenzen op. Als een 'normale' bestuurder met 60 een bocht door gaat omdat het veilig is. Kan ik er zonder moeite met 80 door. Maar niet met 2 wielen door de bocht ofzo, of met gierende banden. Dat dan weer niet. Gewoon, normaal sportief.
Had deze banden besteld om in de toekomst de Kumho's te vervangen. Die zijn wat slechter op aquaplanning en dacht met de Vredesteins een goede keuze gemaakt te hebben. Maar waar de Kumho niet vervormd, doet de Vredestein dat wel.
Hoelang zou een band er over doen voor ie 'ingereden' is?? Heb ze er nu 1000 - 1500km er op zitten en 1.5 week ongeveer. Heb er juist heel wat mee gestuurd om de laag eraf te krijgen. Dus moet naar mijn idee nu gewoon normaal rubber op zitten.
En het is ook niet dat hij wegglijd. Dat juist niet. Maar doordat de wang instabiel is, en in en uitveert en in en uitveert (2x) in een bocht, en dan weer uit de bocht sturen, voelt gewoon erg ongemakkelijk en vergt extra inspanning om de achterkant niet daadwerkelijk te laten glijden (wat ik nog nooit gehad heb met de Alfa)
Zal ze van het weekend dan wel even omwiselen als je denkt dat het daarmee beter wordt.
Ik denk juist van niet aangezien de voorkant zwaarder is als achter. Maar zal het eens proberen

.