Welke auto word het is de vraag...

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

We zitten hier in een dillema en dus wil ik dingen tegen elkaar wegstrepen en meningen horen.

Laat ik bij het begin beginnen:
8 maanden terug hebben we een ford focus 3 station gekocht echter is deze niet meer onder ons.
Op de terug weg vanuit oostenrijk was er een knal te horen uit de motorruimte en na stilstand vloog hij in de brand.
Altijd goed onderhouden en nooit signalen vanuit te auto gekregen dus geheel onverwacht.

Ondertussen is alles afgerond en is het geld binnen en kunnen we opzoek naar een nieuwe auto.
Uit gevoel zoeken we geen nieuwe ford meer dus zijn we verder wezen kijken.
Mijn zoeksuggesties waren:
Station
+/- 12.500,-
+/- 100.000km
Airco, cruise control, parkeersensoren en getint glas
Het vrouwtje der eisen waren geen lijkenwagen en moet betrouwbaar zijn.

Qua betrouwbaarheid kom je al snel bij toyota, en in onze prijs klasse kom je al snel bij de auris.
Zelf valt die qua looks niet in mijn smaak, maar goed alles voor het vrouwtje.

Ondertussen hebben we of eigenlijk ik 3 auto's op het oog.

Auto 1:
W Golf Variant 1.2 TSI Business Edition
2014
116.439 km
12.900,- (6 maanden garantie)
En voldoet aan de minimum opties: Airco, cruise control, parkeersensoren en getint glas

Auto 2
Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Aspiration
2014
96.203 km
13400.- (6 maanden garantie)
Helaas geen getint glas

Auto 3
Hyundai I30 wagon 1.6 GDI
2012
81.000 km
10.700,- (2 jaar garantie)
En voldoet aan de minimum opties: Airco, cruise control, parkeersensoren en getint glas

Qua looks gaat mijn keuze naar de VW enkel weet ik zelf niks over VW gezien ik altijd asiatisch heb gereden op de overstap naar Ford na.

Wat zijn jullie ervaring, meningen of technische adviezen over de 3 opties?
De looks zal altijd persoonlijke smaak zijn overigens.

De Golf zou ik laten staan teveel problemen.
Heb je al een proefrit gemaakt? Persoonlijk zou ik voor de Auris gaan, maar ook de I30 is een goede auto.

Goed inlezen en onderzoeken voordat je aan een TSI begint. Als de Ford verder goed beviel, waarom geen nieuwe Focus?. Volgens mij is het niet een algemeen probleem van de Ford dat ze 'spontaan' gaan branden. Is de oorzaak achterhaald?

De Toyota Auris en Hyundai I30 zijn beiden goede en betrouwbare auto's, die zou ik kiezen.

In de VW Golf 1.2 TSI uit 2014 ligt volgens mij nog de oude motor. Een hoog olieverbruik en vervuiling komen relatief veel voor.

In geen enkele auto is nog proefgereden moet ik zelf zeggen.

Ook na wat verder onderzoeken blijf ik steeds richting de I30 te gaan.
Enige minpunt maar dat is niet heel belangrijk is dat het een I motion is en geen I vision, maar goed climate control en parkeercamera is leuk maar dat hadden we in de ford ook niet.
En de LM velgen die dan zouden ontbreken valt nog denk over te praten met de dealer, hij valt enkel puur goed in ons budget.

De TSI lees ik gemengde verhalen over, eigenlijk is het enige van de VW wat me aanspreekt de interieur, al vind ik de hyundai ook goed uitzien.
De toyota daarin tegen vind ik verre van luxe uitstralen en wat ik merkte toen ik erin zat is dat ik tegen de hemel zat te kijken.

Ik zou persoonlijk voor een Honda Civic Tourer gaan. Aparte auto die zeer ruim is en zeer betrouwbaar. Vegeleken met een Golf Variant een vlotter model en rijdt fijner als een Hyundai. Ook is de 1.8 motor een stuk vlotter als de 1.6 in de Hyundai terwijl ze ongeveer hetzelfde verbruiken.

Civic Tourer

De Civic lijkt mij ook een prima optie. Of kijk naar het broertje van de Hyundai I30 de Kia Ceed. Ook een goede optie is de Renault Mégane 4
vanaf 2016. Onder de € 15.000 kun je al nette exemplaren uit 2016 en 2017 vinden.

Maar als jij tevreden bent met de I30 dan ga je daar toch voor, zou wel een proefrit gaan maken.
i30 i-vision
3741315_4_19032020114254.jpg

I30 I-vision
hyundai-i30-wagon-1-6-gdi-i-vision-navi-parkeercam-climatic-bluetooth.jpg

Is een Renault Megane nog een optie?
Megane Station
14564967_1.jpg

beretta zei:
Goed inlezen en onderzoeken voordat je aan een TSI begint. Als de Ford verder goed beviel, waarom geen nieuwe Focus?. Volgens mij is het niet een algemeen probleem van de Ford dat ze 'spontaan' gaan branden. Is de oorzaak achterhaald?
Misschien om de simpele reden dat het vertrouwen weg is.

Misschien dit nog iets ?

55.000k gelopen, staat bij een goede garage en de 1.4 turbo van Opel is wel betrouwbaar.
de 6 bak uit deze auto, die in meer producten zit van gm heeft wel zijn aandacht nodig,

Heeft ook nog een achteruit rij camera

cruze

0-70acc580-3de5-4923-a5ef-860a593d93bb.jpg

De ceed en de civic zijn ook goede keuzes

p de wit zei:
De toyota daarin tegen vind ik verre van luxe uitstralen en wat ik merkte toen ik erin zat is dat ik tegen de hemel zat te kijken.

Aha... was het eentje met panoramadak, luxe dus...
a048.gif

De enige opmerking die ik wil maken is dat je met de Auris Hybrid makkelijk 1:18 á 1:19 zult halen en met álle andere genoemde opties (lang) niet...

Ik heb 'm gevonden! Mét panoramadak, leren bekleding, navigatie, xenon, parkeersensoren voor en achter plus achteruitrijcamera, inparkeerautomaat, fraaie kleur en velgen... wat een luxe! O... en getint glas!

https://www.autotrack.nl/a/49405830 Carfax rapport: https://www.autotrack.nl/tweedehands/49405830/carfax/icr

0-777b711b-0e32-4547-9129-4cf3fc44b75d.jpg

0-1fe9aa5c-ef18-4d2a-b511-071bad1def97.jpg

0-7c005c21-1b07-4ac4-9446-2b610381b451.jpg

Déze Toyota met Exclusive-pakket vind ik dan weer heel véél luxe uitstralen...
midi.gif

En het verbruik spreekt ook in z'n voordeel: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&minkm=20000&gearing=3&exactmodel=TS&powerunit=2
Gemiddeld werkelijk gemeten over 20.000 km: 1:18,6. Bij een max. van 100 wordt gewoon dat 1:20..

PS Ik denk dat je hier rap bij moet zijn... die is héél snel weg!
[size=x-small].[/size]​

Jazzik zei:
Ik heb 'm gevonden! Mét panoramadak, leren bekleding, navigatie, xenon, parkeersensoren voor en achter plus achteruitrijcamera, inparkeerautomaat, fraaie kleur en velgen... wat een luxe! O... en getint glas!

https://www.autotrack.nl/a/49405830 Carfax rapport: https://www.autotrack.nl/tweedehands/49405830/carfax/icr

midi.gif

En het verbruik spreekt ook in z'n voordeel: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&minkm=20000&gearing=3&exactmodel=TS&powerunit=2
Gemiddeld werkelijk gemeten over 20.000 km: 1:18,6. Bij een max. van 100 wordt gewoon dat 1:20..

[size=x-small].[/size]​

Ik zie geen reden om niet voor deze te gaan.

AH de Toyotabrigade is er al...

Tussen een Hyundai en een Toyota kun je bijna geen foute keuze maken. Wat misschien nog wel een dingetje is; onderhoud van Hyundai is vele malen goedkoper.

De kans op storingen en defecten is bij beide modellen laag, maar gaat er iets stuk, dan ben je bij Toyota duurder uit. En dat geldt ook voor slijtage onderdelen, als bijvoorbeeld een uitlaat. Ik heb ook wel eens gehoord, maar dat is van horen zeggen, dat het uurtarief bij Toyota in de garage ook vrij fors is.

Auris ook een uitstekende keus alleen is het geen auto waar je voor je plezier een rondje in gaat rijden. Vrij afstandelijk allemaal, ook door de CVT. De I30 en Ceed zijn ook vooral comfortabel met een weinig directe besturing.

Verder kan ik uit eigen ervaring de Mazda 6 Sportbreak aanraden. Ook het model voor 2012 is een echte aanrader en ziet er wat mij betreft nog heel bijtijds uit.

Mazda 6 Sportbreak 2012
Mazda 6 Sportbreak 2012

mazda-6-sportbreak-2-0-gt-m-line-trekgewicht-1500kg-cruise-climate-control-stoelverwarming-trekhaak.jpg

mazda-6-sportbreak-2-0-ts-lease-pack.jpg

Zeer betrouwbare techniek, laag gewicht en zuinig.

Het nieuwere model, de SkyActive-G 2.0 TS+ zit zo'n € 2000,- boven budget en heeft 146.000 km. op de klok.
Voor die Mazda 6 Sportbreak GT-M Line (licht...?) (het oudere model) betaal je om te beginnen per jaar zo'n € 85,- meer aan belasting. De SkyActive-G 2.0 TS+ zit in de zelfde belastingklasse als de Auris Hybrid TS.
Qua ruimte ontlopen ze elkaar weinig, de Auris heeft iets meer bagageruimte, de Mazda's wat meer ruimte op de achterbank.
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=74656&id2=57597&id3=70387

Het echte verschil wordt aan de pomp afgerekend:
Auris Hybrid TS had ik hierboven al aangegeven: 1: 18,6 - https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&minkm=20000&gearing=3&exactmodel=TS&powerunit=2

De (oudere) Mazda 6 verbruikt gemiddeld iedere 100 km. zo', 2.8 liter meer: 8,17 l/100 km.= 1: 12,2 - https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&constyear_s=2010&constyear_e=2012&power_s=153&power_e=158&minkm=20000&gearing=1&exactmodel=Kombi&powerunit=2

De nieuwere SkyActive doet het beter. Gemiddeld 6,74 l/100 km. (slechts 1,4 liter meer dan de Auris) = 1:14,8 - https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&constyear_s=2012&constyear_e=2018&power_s=142&power_e=148&minkm=15000&gearing=1&powerunit=2

Over de E-CVT van de Toyota hybrides verschillen de meningen. Ik vind het de ideale automaat. Hij zoekt in iedere omstandigheid het ideale motortoerental. Bij constante snelheden lage toeren. Bij snel invoegen/inhalen gaat de motor (tijdelijk) naar het (hoge) toerental met maximum koppel. Dat hoor je. Net als even doortrekken in de versnellingen met een handbak.
Zolang je het gaspedaal niet als on/off schakelaar bedient rijdt het heel relaxed.

Jazzik zei:
Het nieuwere model, de SkyActive-G 2.0 TS+ zit zo'n € 2000,- boven budget en heeft 146.000 km. op de klok.
Voor die Mazda 6 Sportbreak GT-M Line (licht...?) (het oudere model) betaal je om te beginnen per jaar zo'n € 85,- meer aan belasting. De SkyActive-G 2.0 TS+ zit in de zelfde belastingklasse als de Auris Hybrid TS.
Qua ruimte ontlopen ze elkaar weinig, de Auris heeft iets meer bagageruimte, de Mazda's wat meer ruimte op de achterbank.
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=74656&id2=57597&id3=70387

Het echte verschil wordt aan de pomp afgerekend:
Auris Hybrid TS had ik hierboven al aangegeven: 1: 18,6 - https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&minkm=20000&gearing=3&exactmodel=TS&powerunit=2

De (oudere) Mazda 6 verbruikt gemiddeld iedere 100 km. zo', 2.8 liter meer: 8,17 l/100 km.= 1: 12,2 - https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&constyear_s=2010&constyear_e=2012&power_s=153&power_e=158&minkm=20000&gearing=1&exactmodel=Kombi&powerunit=2

De nieuwere SkyActive doet het beter. Gemiddeld 6,74 l/100 km. (slechts 1,4 liter meer dan de Auris) = 1:14,8 - https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&constyear_s=2012&constyear_e=2018&power_s=142&power_e=148&minkm=15000&gearing=1&powerunit=2

Over de E-CVT van de Toyota hybrides verschillen de meningen. Ik vind het de ideale automaat. Hij zoekt in iedere omstandigheid het ideale motortoerental. Bij constante snelheden lage toeren. Bij snel invoegen/inhalen gaat de motor (tijdelijk) naar het (hoge) toerental met maximum koppel. Dat hoor je. Net als even doortrekken in de versnellingen met een handbak.
Zolang je het gaspedaal niet als on/off schakelaar bedient rijdt het heel relaxed.
Maar er is meer in het leven dan alleen maar zuinig rijden, jij moet overal maar het verbruik bij iedereen door de strot drukken. Dat soort dingen worden interressant als je meer dan 30dkm per jaar rijdt.

Epica zei:
Maar er is meer in het leven dan alleen maar zuinig rijden, jij moet overal maar het verbruik bij iedereen door de strot drukken. Dat soort dingen worden interressant als je meer dan 30dkm per jaar rijdt.

Helemaal mee eens. Jazzik kan beter reageren op een geld besparen site. Soms willen mensen gewoon een leuke auto i.p.v. een saaie zuinigere.

Om het verschil in gebruikskosten van de Mazda 6 2.0 GT-M Line en de Auris Hybrid (alleen verbruik plus belasting) even in €uro's uit te drukken:
Bij 20.000 km. op jaarbasis ben je aan brandstof bij een verbruik van 8,17 l/100 km. zo'n € 2615,- kwijt bij de huidige prijs van € 1,60 p/l.
Zelfde berekening bij een verbruik van 5,36 l/100 km.: € 1715,-
Verschil € 900,- plus € 85,- meer aan wegenbelasting is bijna € 1000,-
Bij genoemde 30.000 km. p/j wordt het verschil bijna € 1450,- Dat is iedere maand dus zo'n € 120,- Tja...
[size=x-small]Da's toch even slikken...[/size]

Voor haarr: dus volgens jou is de Auris die ik post saai en bijvoorbeeld zo'n Hyundai i30 of die grijze Mazda (ik bedoel niet die dik boven budget) is leuk...
a014.gif

haarr zei:
Epica zei:

Helemaal mee eens. Jazzik kan beter reageren op een geld besparen site. Soms willen mensen gewoon een leuke auto i.p.v. een saaie zuinigere.

Ook helemaal mee eens, verbruik interesseert me echt 0,0, echt om $#%@&#ziek van te worden steeds datzelfde gedram.

Alles goed en best, maar beste Jazzik, je haalt wel zoals altijd de tips van een ander naar beneden, met soms totaal irrelevante dingen die vooral in JOUW straatje passen.

Altijd maar je eigen zin doordrammen begint echt vervelend te worden, je hebt een Toyota aangedragen, prima.

Prima dat een Toyota heel zuinig is en dus heel veel geld bespaard, maar als je zo op de centjes bent, waarom neem je in al je berekeningen en al je linkjes, aangevuld met smilies, geen onderhoud mee? Oh ja wacht, dat is duur bij Toyota.... Maar misschien hoef je dat in Polen niet te betalen en is alles gratis?

Nogmaals prima dat je Toyota aanraad, maar een tandje minder en wat objectiever mag ook wel.....

p de wit zei:
Qua looks gaat mijn keuze naar de VW enkel weet ik zelf niks over VW gezien ik altijd asiatisch heb gereden op de overstap naar Ford na.

Als je Aziatisch gewend bent moet je zeker geen VW nemen, daar waar je bij de gemiddelde Aziaat geen storingslampje ziet en je soms afvraagt of de storingslampjes uberhaupt wel functioneren, worden bij Volkswagen de storingslampjes vervangen omdat ze te vaak en te lang branden.

Nee zonder gekkigheid, ik zou zeker weer een Aziaat kopen. Met Pon (Volkswagen) wil je ook niks te maken hebben

Jazzik zei:
Om het verschil in gebruikskosten van de Mazda 6 2.0 GT-M Line en de Auris Hybrid (alleen verbruik plus belasting) even in €uro's uit te drukken:
Bij 20.000 km. op jaarbasis ben je aan brandstof bij een verbruik van 8,17 l/100 km. zo'n € 2615,- kwijt bij de huidige prijs van € 1,60 p/l.
Zelfde berekening bij een verbruik van 5,36 l/100 km.: € 1715,-
Verschil € 900,- plus € 85,- meer aan wegenbelasting is bijna € 1000,-
Bij genoemde 30.000 km. p/j wordt het verschil bijna € 1450,- Dat is iedere maand dus zo'n € 120,- Tja...
[size=x-small]Da's toch even slikken...[/size]

Voor haarr: dus volgens jou is de Auris die ik post saai en bijvoorbeeld zo'n Hyundai i30 of die grijze Mazda (ik bedoel niet die dik boven budget) is leuk...
a014.gif

Voor 1000 euro per jaar in een kloterige hybride rijden?
Nee bedankt, dat is nog geen 100euro per maand.

Peter O zei:
Alles goed en best, maar beste Jazzik, je haalt wel zoals altijd de tips van een ander naar beneden, met soms totaal irrelevante dingen die vooral in JOUW straatje passen.

Altijd maar je eigen zin doordrammen begint echt vervelend te worden, je hebt een Toyota aangedragen, prima.

Prima dat een Toyota heel zuinig is en dus heel veel geld bespaard, maar als je zo op de centjes bent, waarom neem je in al je berekeningen en al je linkjes, aangevuld met smilies, geen onderhoud mee? Oh ja wacht, dat is duur bij Toyota.... Maar misschien hoef je dat in Polen niet te betalen en is alles gratis?

Nogmaals prima dat je Toyota aanraad, maar een tandje minder en wat objectiever mag ook wel.....

Mijn eigen zin doordrammen? Vergelijken (objectief feiten naast elkaar leggen dacht ik toch...) = tips van anderen naar beneden halen...?
[size=x-small]En ja, het onderhoud van onze Toyota is de eerste 3 jaar geheel gratis. Was een dealeractie (van onze Poolse dealer) bij aanschaf.[/size]
En het onderhoud (in Nederland) van Toyota is duur? https://www.louwman.nl/uploads/onderhoud/onderhoudsprijzen/Onderhoudsprijzen-Toyota/onderhoud%20Auris%20Hybrid%202012.pdf

haarr zei:

Misschien is de mening van TS P de Wit (en/of zijn vrouw...) van meer belang. Wachten we daar nu maar even op, toch?

Jazzik zei:
haarr zei:

Misschien is de mening van TS P de Wit (en/of zijn vrouw...) van meer belang. Wachten we daar nu maar even op, toch?
Lees nergens dat ze opzoek zijn naar een zuinig auto.

Jazzik, jij snapt het volgens mij echt niet he?

Echt prima dat je een Toyota aanraadt, het zijn goede auto's, en zuinig ook. Dat je fan bent en misschien wat gekleurder reageert, nouja ook dat is prima. Dat is echt niet erg, maar er zijn grenzen.

Je hebt je Aurius aangeraden, prima. Als er forummers nog iets anders aandragen, is dat toch prima? Moet je dan echt met linkjes en cijfertjes aankomen om maar te laten zien dat jouw advies beter is? Niet iedereen staat er in zoals jij erin staat, jij vindt zuinig belangrijk, iemand anders vind misschien de kofferbak belangrijk of de uitstraling(wat subjectief is natuurlijk) of weet ik veel wat.

Het zou je sieren, als je het advies van anderen gewoon respecteert en niet naar beneden haalt, je HOEFT niet te reageren he? Het is geen wedstrijd...

Immers is je Toyota bericht al geplaatst en zijn er ook naast dit merk goede auto's van andere merken...

Ik vind de prijzen van Toyota erg schappelijk hoor, regulier onderhoud is volgens mij echt niet veel duurder dan bijvoorbeeld Kia of Opel. Qua vervangingsonderdelen moet ik echter antwoord verschuldigd blijven, in de 10 jaar en ruim 240 dkm heeft onze Prius alleen nieuwe ruitenwissers, lampjes en een 12V accu nodig gehad (banden tel ik niet mee) dus ja, kan er verder weinig over zeggen. De accu was 150€ inclusief installatie, lampjes (H11) zijn bij de dealer goedkoper dan bij de automaterialen zaak en gaan langer mee (OEM Toyota VS Philips) dus ik heb niet direct het gevoel dat ik afgetroggeld wordt bij de dealer. Ik weet dat de remmen een dure grap gaat worden wanneer die vervangen moeten worden (~700€ dacht ik) maar ja ze gaan dan ook 10 jaar mee.

Overigens snap ik wel dat Jazzik erg onder de indruk is van de (Toyota) hybrides, het is dan ook een ontzettend goed stukje techniek en de auto's lijken écht "over-engineerd", iets wat in deze tijden van plastic waterpompen en dunne olieschraapveren bijna niet meer voor te stellen is. Het is echter wel zo dat een hybride niet aan iedereen besteed is, voor wat voor reden dan ook zullen en er altijd mensen zijn die het gewoon niks vinden en dat moet je ook respecteren vind ik. Soms prikt het mij ook wel een beetje als ik zo'n opmerking lees als "kloterige hybride" maar zo zijn er nog steeds mensen die roken, mensen die te veel drinken, moedwillig elke dag vette meuk naar binnen werken etc. etc. terwijl ze weten dat het niet gezond is. Laten we het maar houden op verschillende prioriteiten, ik ga er in elk geval niet wakker van liggen :)

p de wit zei:
Mijn zoeksuggesties waren:
Station
+/- 12.500,-
+/- 100.000km
Airco, cruise control, parkeersensoren en getint glas
Het vrouwtje der eisen waren geen lijkenwagen en moet betrouwbaar zijn.

Qua betrouwbaarheid kom je al snel bij toyota, en in onze prijs klasse kom je al snel bij de auris.
[size=x-small]Zelf valt die qua looks niet in mijn smaak, maar goed alles voor het vrouwtje.[/size]

[size=x-small]Verstandige man...[/size]
smilie.gif

Hier reageerde ik dus op...

Peter O zei:
Jazzik, jij snapt het volgens mij echt niet he?

Echt prima dat je een Toyota aanraadt, het zijn goede auto's, en zuinig ook. Dat je fan bent en misschien wat gekleurder reageert, nouja ook dat is prima. Dat is echt niet erg, maar er zijn grenzen.

Je hebt je Aurius aangeraden, prima. Als er forummers nog iets anders aandragen, is dat toch prima? Moet je dan echt met linkjes en cijfertjes aankomen om maar te laten zien dat jouw advies beter is? Niet iedereen staat er in zoals jij erin staat, jij vindt zuinig belangrijk, iemand anders vind misschien de kofferbak belangrijk of de uitstraling(wat subjectief is natuurlijk) of weet ik veel wat.

Het zou je sieren, als je het advies van anderen gewoon respecteert en niet naar beneden haalt, je HOEFT niet te reageren he? Het is geen wedstrijd...

Immers is je Toyota bericht al geplaatst en zijn er ook naast dit merk goede auto's van andere merken...

(y)
+1

Zadelsnuiver zei:
Ik vind de prijzen van Toyota erg schappelijk hoor, regulier onderhoud is volgens mij echt niet veel duurder dan bijvoorbeeld Kia of Opel. Qua vervangingsonderdelen moet ik echter antwoord verschuldigd blijven, in de 10 jaar en ruim 240 dkm heeft onze Prius alleen nieuwe ruitenwissers, lampjes en een 12V accu nodig gehad (banden tel ik niet mee) dus ja, kan er verder weinig over zeggen. De accu was 150€ inclusief installatie, lampjes (H11) zijn bij de dealer goedkoper dan bij de automaterialen zaak en gaan langer mee (OEM Toyota VS Philips) dus ik heb niet direct het gevoel dat ik afgetroggeld wordt bij de dealer. Ik weet dat de remmen een dure grap gaat worden wanneer die vervangen moeten worden (~700€ dacht ik) maar ja ze gaan dan ook 10 jaar mee.

Overigens snap ik wel dat Jazzik erg onder de indruk is van de (Toyota) hybrides, het is dan ook een ontzettend goed stukje techniek en de auto's lijken écht "over-engineerd", iets wat in deze tijden van plastic waterpompen en dunne olieschraapveren bijna niet meer voor te stellen is. Het is echter wel zo dat een hybride niet aan iedereen besteed is, voor wat voor reden dan ook zullen en er altijd mensen zijn die het gewoon niks vinden en dat moet je ook respecteren vind ik. Soms prikt het mij ook wel een beetje als ik zo'n opmerking lees als "kloterige hybride" maar zo zijn er nog steeds mensen die roken, mensen die te veel drinken, moedwillig elke dag vette meuk naar binnen werken etc. etc. terwijl ze weten dat het niet gezond is. Laten we het maar houden op verschillende prioriteiten, ik ga er in elk geval niet wakker van liggen :)

Ik gebruik natuurlijk expres de omschrijving "kloterige hybride " omdat ik moe word van altijd en eeuwig een hybride voor te stellen. En ik heb er weinig mee, tenminste niet met die budget hybrides.

Epica zei:
beretta zei:
Misschien om de simpele reden dat het vertrouwen weg is.

Dus dat de vertrouwen is er niet meer.
Oorzaak brand is simpel gat in Carter olie op uitlaat en toen had je brand.
Waarom het gat er kwam weet ik niet en hoef ik niet meer te weten.

Jazzik zei:

midi.gif

[size=x-small].[/size]​
Die mag er zeker wezen, alleen de stootlijst doet afbreuk verder duim omhoog

Wist trouwens niet dat er zulke mooie discussie uit voort kon komen.
Even nog snel kort samen gevat na het lezen op internet en hier.

1 ding is zeker ondanks dat ik de vw van binnen verre van het mooist vond, valt die toch af.
Gezien we zenuwachtig worden van lampjes die branden.

Het gevecht gaat door tussen de auris en de I30
Dit zal opgelost moeten worden in een proefrit.
Na het nog verder struinen en de blauw getoonde auris hier ben ik nog met een andere oog wesen kijken naar de auris. Enkel word het dus dan wel extra bijlappen misschien dan wat we gewild hadden.

Kort terugkomende op de Mazda. Ook een duim omhoog. Strakke wagen maar helaas de prijs is wat te hoog en wil toch onder de 100.000.
We rijden zo 15k per jaar en willen wel 5 tot 8 jaar rond rijden dus dan lijkt mij hoe lager hoe beter.

Qua betrouwbaarheid heeft de Toyota voor ons nog wel streepje voor. We hebben nog een yaris van 1999 die het nog altijd doet zonder problemen.

Kortom word lastig welke zal het worden hopelijk einde deze week meer na de proefritten.

Ow en de discussie brandstof verbruik alles boven de 1:10 is goed boven de 1:15 nog beter en 1:20 wie wil dat nou niet. Maar een beetj koppel is wel lekker soms

p de wit zei:
Na het nog verder struinen en de blauw getoonde auris hier ben ik nog met een andere oog wesen kijken naar de auris. Enkel word het dus dan wel extra bijlappen misschien dan wat we gewild hadden.

We rijden zo 15k per jaar en willen wel 5 tot 8 jaar rond rijden dus dan lijkt mij hoe lager hoe beter.

Qua betrouwbaarheid heeft de Toyota voor ons nog wel streepje voor. We hebben nog een yaris van 1999 die het nog altijd doet zonder problemen.

Maar een beetj koppel is wel lekker soms

Die blauwe zit amper boven de +/- 12.500,- Zie de advertentie: All-in rijklaar.

Kijk hier eens wat er hier te koop wordt aangeboden en met welke kilometerstanden/prijzen... https://www.gaspedaal.nl/toyota/auris/hybride?kmin=250000&srt=df-a

Dat dus...

Koppel heb je vanaf 0 (nul) toeren door de elektromotor...
https://www.youtube.com/watch?v=raW529bKv6E

p de wit zei:
Jazzik zei:

midi.gif

[size=x-small].[/size]​

Ik zou zeggen: dwing af dat ze meegespoten worden bij de aankoop, of misschien zijn ze wel te verwijderen. Zou persoonlijk voor dat eerste kiezen.

Gideon zei:
p de wit zei:

Ik zou zeggen: dwing af dat ze meegespoten worden bij de aankoop, of misschien zijn ze wel te verwijderen. Zou persoonlijk voor dat eerste kiezen.

Ik zou ze lekker laten zitten. Combineert volgens mij niet verkeerd met de donker getinte ruiten en de grafietkleurige velgen.

Voor mij doet het echt afbreuk maar goed staan genoeg op internet.
https://vanrijswijkautos.nl/collectie/22499888-toyota-auris-1-8-hybrid-touring-sports-lease/

Gisteren een proefrit tevens gemaakt in deze auris:
https://www.autobedrijfvanlieshout.nl/Toyota/Auris/Touring-Sports-1.8-Hybrid-Aspiration-NL-Auto-Navclimate-3566249/2175/1/1/details.aspx?zoek=&mrkid=78&mrk=Toyota&sv=per&wid=62944&so=gallerij
Mede ook omdat dit bij ons in de buurt was, leuke auris en het rijd heerlijk.
Mocht het een auris worden is het nog de vraag of het deze zal worden.

Dat hang even allemaal af hoe de I30 van de week eruit ziet en rijd, voor alsnog gaat de keuze naar de I30 omdat die wat kleiner is.

Soms vraag ik me af of ik uberhaupt op een site vertoef welke de naam Autoweek mag dragen. Het lijkt vaak meer op zuinigeheidsweek of dagobertduckweek. Blijkbaar is voor sommige mensen het genieten van een auto gekoppeld aan het zo goedkoop mogelijk rijden. Ikzelf ben van mening dat als het toch geld moet kosten het dan ook maar leuk moet zijn.

mike 1834566 zei:
Soms vraag ik me af of ik uberhaupt op een site vertoef welke de naam Autoweek mag dragen. Het lijkt vaak meer op zuinigeheidsweek of dagobertduckweek. Blijkbaar is voor sommige mensen het genieten van een auto gekoppeld aan het zo goedkoop mogelijk rijden. Ikzelf ben van mening dat als het toch geld moet kosten het dan ook maar leuk moet zijn.

Het is autoweek, geen liefhebbersweek. Veel autoliefhebbers vertoeven zich op op Autoweek. Zo noem ik mijzelf ook een liefhebber. Ik rij zelf in een Renault Zoë als dagelijkse auto, heb een Citroën BX 16RS van 1983 in de garage staan (1 van de oudste bx'en van Nederland) Dus laat je mij een auto uitkiezen met mijn hart, kies ik uiteraard geen Zoë. Echter als ik naar het kostenplaatje kijk van een Zoë is dat erg interessant. Mijn boodschap is, veel mensen hebben een auto ook als daily nodig en zullen ze dus een auto moet hun hoofd moeten kopen en niet perse met hun hart. Uiteraard is het leuk als je die dingen met elkaar kunt combineren.

Gideon zei:
mike 1834566 zei:

Het is autoweek, geen liefhebbersweek. Veel autoliefhebbers vertoeven zich op op Autoweek. Zo noem ik mijzelf ook een liefhebber. Ik rij zelf in een Renault Zoë als dagelijkse auto, heb een Citroën BX 16RS van 1983 in de garage staan (1 van de oudste bx'en van Nederland) Dus laat je mij een auto uitkiezen met mijn hart, kies ik uiteraard geen Zoë. Echter als ik naar het kostenplaatje kijk van een Zoë is dat erg interessant. Mijn boodschap is, veel mensen hebben een auto ook als daily nodig en zullen ze dus een auto moet hun hoofd moeten kopen en niet perse met hun hart. Uiteraard is het leuk als je die dingen met elkaar kunt combineren.

a040.gif
Kijk, Gideon snapt het!​
Als er iemand hier advies vraagt voor een leuke sportieve auto kom ik niet met een Jazz of Yaris hybride aan [size=x-small](misschien wél met een Honda CR-Z...).[/size]
Voor sommigen hier is het lastig te begrijpen dat het gros van de vraagstellers gewoon een goede, betrouwbare en als het kan niet te duur te rijden auto zoekt...

Terug
Bovenaan