We nemen afscheid van de... Jaguar F-Pace

De nieuwe Porsche Panamera is gepresenteerd. De auto is er ditmaal alleen als liftback, de Sport Turismo is komen te vervallen en krijgt geen opvolger.
Zou je de bron kunnen delen waaruit blijkt dat de sport turismo niet terugkeert? Ik kan er niets over vinden
 







Knap dat je er niets over kunt vinden :ROFLMAO:
 
Vrijdag 8 december 2023 rolde de laatste Chrysler 300C van de band, die hier natuurlijk al jaren niet meer wordt geleverd.

2560px-Chrysler-300-C-AWD-LD-FL-Gloss-Black-4-cropped.jpg
 
Honda Motor Co., Ltd. announced on its official website that production of the battery EV (electric vehicle) "Honda e" will end in January 2024.Honda Motor Co., Ltd. announced on its official website that production of the battery EV (electric vehicle) "Honda e" will end in January 2024. (...) Sales of the ``Honda e'' will be discontinued once the production run is sold out, and some colors may not be available.

02_o.jpg


03_o.jpg


 
Audi A6 Allroad

Pon is gestopt met de levering van de A6 Allroad in Nederland, een auto waar in Nederland natuurlijk nooit veel vraag is geweest. Volgens Carbase stond de auto tot september 2023 in de prijslijst.


Politie | Eenheid Landelijke Expertise & Operaties | Dienst Koninklijke & Diplomatieke Beveiliging | Audi A6 by Marcel Hodiamont Fotografie, on Flickr

Ford Fiesta
De Ford Fiesta is een begrip en een auto die tot het einde toe succesvol was, maar de Amerikanen hebben geen zin meer om de weinig winstgevende Fiesta in productie te houden, in plaats daarvan wordt de fabriek omgebouwd voor de productie van de elektrische Explorer. Wie bij ford.nl naar de Fiesta gaat, ziet daar de volgende tekst staan: "Het is tijd om gedag te zeggen tegen de kleine auto die zoveel harten heeft geraakt." Vervolgens biedt Ford de Puma en elektrische Explorer als alternatieven aan. Er staat ook geen link meer naar de voorraadpagina van de Fiesta, op Fords voorraadwebsite staan er echter nog 4. Nu is vaker gebleken dat Fords voorraadpagina lang niet compleet is, er zullen er dus nog wel meer zijn. Hoe het ook zij, de bodem van de voorraad lijkt nu wel in zicht te komen.

630


Mercedes-Benz EQC
De Mercedes-Benz EQC zet ik hier ook maar eens tussen, de auto is al maanden uit productie. Er is nog steeds een voorraad van 25 auto's die met zesduizend euro korting de deur uit mag, maar er is niet zoveel animo voor.

Mercedes-EQC-400-11.jpg


Renault Twingo
Er is ook geen directe link meer naar de Renault Twingo op renault.nl. Wie de Twingo-pagina heeft gevonden, zal daar de volgende tekst tegenkomen: "De Renault Twingo is uit productie, je kunt alleen nog een nieuwe Twingo uit voorraad kopen." In die voorraad zitten nog 61 auto's niet gekentekende Twingo's. Renault blikte recentelijk vooruit op een nieuwe Twingo, maar de productieversie van dat studiemodel zal nog jaren op zich laten wachten.

fwryk2nbvmmh.jpg


Toyota GR86
De GR86 is ook niet meer middels een directe link te vinden op toyota.nl. Op de pagina staat het volgende: "Helaas is de Toyota GR86 niet meer leverbaar". Er lijken nog drie voorraadmodellen te zijn.

30466.webp


De Mercedes-Benz E-Klasse Coupé en Cabriolet staan nog steeds vermeld op mercedes-benz.nl, maar zijn alleen nog uit voorraad leverbaar. Er zijn nog respectievelijk 4 en 9 exemplaren. De kortingen variëren van 6.500 tot 13.000 euro, dus sla je slag nu het nog kan. ;)

Foto's: Flickr, AutoWeek, AD, AutoZine, GooiZaken
 
Laatst bewerkt:
Mercedes-Benz heeft de CLS uit het gamma gehaald. De productie was al op 31 augustus 2023 beëindigd. Er staan nog vijf exemplaren op voorraad met kortingen van 9,5 tot 15 duizend euro, wat procentueel gezien minder opzienbarend is. De Mercedes-Benz CLS. Concurrent Audi A7 Sportback verdween eerder dit jaar al.

mercedes-cls-2021-3.jpg


Foto: Autogids.be

Importeur Pon levert de Arteon alleen nog maar als Shooting Brake en dat betekent het einde voor de fastback. De productie van de Arteon wordt dit jaar toch al beëindigd, dus die Shooting Brake is ook geen lang leven meer beschoren. Een directe opvolger krijgt de Arteon niet, met de Passat en ID.7 sedan en binnenkort Tourer is Volkswagen toch al goed vertegenwoordigd in dit deel van de markt.


2021 Volkswagen Arteon eHybrid by harry_nl, on Flickr

Er zijn nog een aantal modellen die richting uitgang gaan en niet meer zullen worden aangepast aan strengere veiligheids- en milieueisen, zoals de Mitsubishi Space Star, Nissan Leaf, Renault Zoe, Suzuki Ignis, Volkswagen Up, genoemde Mercedes-Benz E-Klasse Coupé en Cabriolet.
De vraag is wat de toekomst in petto heeft voor de Fiat 500X en Jeep Renegade (in Nederland nogal overbodig sinds de komst van de 600 respectievelijk Avenger) en de zeer verouderde Panda en 500 ICE zullen ongetwijfeld behoorlijk moeten worden aangepast. Een nieuwe Panda (onderhuids gelijk aan de nieuwe Citroën C3) komt eraan, maar de bestaande Panda zou nog even blijven. De 500 ICE komt binnenkort alleen nog maar uit een nieuwe fabriek in Algerije en niet uit Polen.
 
Laatst bewerkt:
Dat auto's als de CLS en Arteon verdwijnen is jammer, maar de razendsnelle kaalslag in de kleinste segmenten vind ik pas echt behoorlijk zorgelijk.

Er zijn nog een aantal modellen die richting uitgang gaan en niet meer zullen worden aangepast aan strengere veiligheids- en milieueisen, zoals de Mitsubishi Space Star, Nissan Leaf, Renault Zoe, Suzuki Ignis, genoemde Mercedes-Benz E-Klasse Coupé en Cabriolet.

Mmm dat zou jammer zijn, de Ignis of een theoretische soortgelijke opvolger is een van de weinige modellen die m'n ouders als een serieuze vervanger van hun Swift zien. Als de stokoude Space Star verdwijnt heeft Mitsubishi de Nederlandse consument ook niet veel meer te bieden....
 
Hier is daar iets over te vinden:

"Der Suzuki Ignis, Swift Sport und Jimny werden in ihrer jetzigen Form ab Mitte 2024 auf dem deutschen Markt ausgesetzt", lassen die Japaner wissen. "Da Suzuki stets auf Umweltaspekte und die Mobilität betreffende Vorschriften reagiert, ist zum jetzigen Zeitpunkt keine Aussage zu potenziellen Nachfolgemodellen möglich."

("The Suzuki Ignis, Swift Sport and Jimny will be abandoned on the German market in their current form from mid-2024,” the Japanese say. "Since Suzuki always reacts to environmental aspects and mobility-related regulations, no statement about potential successor models is possible at this time.")


Dus niet alleen de Ignis, waarvoor geen opvolger is aangekondigd, lijkt te verdwijnen. In ruil daarvoor krijgen we binnenkort de elektrische eVX en wellicht een elektrische Fronx (kort door de bocht een Baleno crossover) uit India. Het wordt ook tijd voor een nieuwe Vitara, al wordt dat vast een reskin van het huidige model.
 
Laatst bewerkt:
Pfoh, ik weet nog dat ik in 2017 bij een evenement in de buurt van Wolfsburg een pre-productiemodel zag, en nu is ie alweer verleden tijd. Zonde hoor. Oja, en ik word oud... :D
 
Vrijdag 8 december 2023 rolde de laatste Chrysler 300C van de band, die hier natuurlijk al jaren niet meer wordt geleverd.
en daarmee is chrysler dus min of meer dood, net als fiat ec. De pacifica zie je af en toe nog, maar het is over en uit. Een voorbode voor een hoop europese merken. Iedereen die het nog kan betalen zal straks een sneue chinese ev kopen.
 
Audi A5 Coupé - de Audi A5 coupé is door Pon van de markt gehaald en is nog wel in productie. De Sportback en cabriolet zijn gebleven.

21-audi-a5-coupe-2020-uk-fd-static.jpg


Audi R8 - de Audi R8 is alleen nog uit voorraad leverbaar. Nu is de R8 geen Ford Fiesta, dus die voorraad is niet groot: er staat nog één coupé te koop voor 289 duizend euro. De TT verdween al eerder en daarmee is Audi nu een merk dat geen coupés meer levert, al kun je die A5 op verzoek ongetwijfeld nog wel krijgen.

audi-r8-gt-rwd-01-front-tracking.jpg


De Mercedes-Benz E-Klasse coupé en cabriolet zet ik er nu ook maar tussen, volgens Carbase zijn ze sinds oktober 2023 niet meer te bestellen. Er is dus nog een bescheiden voorraad.

20201201000792_0.jpg


Aston Martin DB11 - heeft plaatsgemaakt voor de opgefriste versie, die DB12 heet.

aston-martin-db11-testdrive-58abfd594af12.jpg


McLaren 720S - een soortgelijk verhaal hier: na een opfrisbeurt verving de 750S de 720S.

9.jpg


De Ferrari Portofino M staat nog op de website en is wellicht nog een paar maanden leverbaar, maar zal verdwijnen ten faveure van de Roma Spider.

Foto AutoCar / The Korea Herald / Citomotors / Autogespot.com

Daarmee wordt dit de lijst van automobiele slachtoffers van 2023:
Aston Martin DB11
Audi A5 Coupé
Audi A6 Allroad
Audi A7
Audi TT
Audi R8
Ferrari F8
Fiat Tipo
Ford Fiesta
Ford EcoSport
Ford Explorer (grote, Amerikaanse model)
Honda e
Kia Rio
Kia Soul
McLaren 720S
Mercedes-Benz E-Klasse coupé en cabriolet
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz EQC
Nissan Micra
Porsche Panamera Sport Turismo
Renault Twizy
Renault Twingo
Renault Grand Scénic
Smart Fortwo
Toyota GR86
Volkswagen Arteon fastback
 

Nog een model dat we na medio 2024 niet meer terug gaan zien (hooguit als voorraadmodel): de Mazda6. De productie in Japan en China is inmiddels beëindigd, kennelijk blijft de auto nog even in Zuidoost-Azië, onder meer via assemblage in Vietnam.
 
013_o.jpg


On January 19, Mazda announced the end of sales of domestic models (sedan and wagon) of its flagship model "MAZDA6". Production of the domestic model is scheduled to end in mid-April 2024, but orders will end when the production volume is reached.


Het zat er aan te komen natuurlijk. Blijft een schitterende auto die enorm opknapte van zijn laatste facelift.
 
mvvxhoyi1lc7kulgxmtr



Hyundai heeft de productie van de i20 N en i30 N beëindigd. Beide hot hatches, de laatste als hatchback én Fastback, waren in Nederland al niet meer leverbaar; de i20 N is hier überhaupt nooit verkocht. De Kona N verdween al eerder, wat betekent dat nu de Ioniq 5 N de enige Hyundai N op de Europese markt is.
 
Betekent dit ook een einde aan Hyundais rally-activiteiten? Hun rallykanon is immers op de i20 N gebaseerd.
 

Jaguar goes SUV-only as XE, XF and F-Type bow out in June​

Castle Bromwich to finish production of Jaguar's saloons, estate and sports car in a matter of weeks

Jaguar XE front quarter tracking


Jaguar will end production of the XE, XF and F-Type in a matter of weeks, as its Castle Bromwich factory in Birmingham prepares to transition to production of body panels for a whole new line of vehicles.
 
Het was al eerder aangekondigd...
Maar het einde voor de Volvo-modellen S60, S90 en V60 Cross Country is nu nabij in Europa. De auto's zijn niet meer te configureren op de Nederlandse website en alleen nog uit voorraad leverbaar.

Auto's die waarschijnlijk uit productie gaan vóór de zomer (en hooguit nog even uit voorraad leverbaar blijven)

Update 12/6:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Fiat 500 ICE (moet nog een paar jaar uit voorraad leverbaar blijven in afwachting van een 500 benzine op basis van de nieuwere generatie 500e).
Jaguar F-Type alleen uit voorraad
Maserati Ghibli
Maserati Quattroporte
Maserati Levante
Mazda6 alleen uit voorraad
Mitsubishi Space Star alleen uit voorraad
Nissan Leaf alleen uit voorraad
Opel Crossland alleen uit voorraad
Renault Zoe alleen uit voorraad
Seat Tarraco alleen uit voorraad
Suzuki Ignis alleen uit voorraad
Volkswagen Tiguan Allspace
Volvo S60 alleen uit voorraad
Volvo S90 alleen uit voorraad
 
Laatst bewerkt:
De hier altijd elektrische KGM Torres is nu in Nederland gelanceerd en dat betekent het einde voor de SsangYong Korando e-motion. De auto zal niet gemist gaan worden, want de Torres kost nauwelijks meer, is een klasse groter en komt een stuk verder met een grotere LFP-batterij. Het hele merk SsangYong heeft nu plaatsgemaakt voor KGM.

maxresdefault.jpg

*bericht aangepast
 
Laatst bewerkt:
Je zin klopt niet helemaal, nu lijkt het alsof die voordelen gelden voor de Korando :ROFLMAO: Zal hem niet missen. Hele merk niet.
 

The Subaru Legacy Is Dead After 2025

Legacy sales have stagnated in recent years. So Subaru is finally pulling the plug.

2020-legacy-xt-review.jpg


2020-legacy-xt-review.jpg


The Subaru Legacy will cease production at the end of the 2025 model year. The automaker is pulling the plug on the slow-selling sedan as it focuses on electrifying its lineup, it announced on Tuesday. The 2025 Legacy will go on sale with the same starting price as the 2024 car—$26,015 including a $1,120 destination charge—with Subaru’s EyeSight technology standard across the range.

Legacy sales began to stagnate in 2020 with the launch of the seventh-generation model, hovering at around 25,000 sales a year since then. The launch of the new model coincided with it no longer being sold in Japan and Australia due to disappointing sales. The Legacy had a solid 2023 in the US, increasing sales by 12.9 percent. However, sales for the car are already down 13.1 percent through the first three months of 2024. Its most recent sales high happened in 2016, with 65,306 Legacy models sold.

Subaru introduced the Legacy in 1989, becoming its first model built in the United States. Since then, the automaker has built every US-bound Legacy at its Lafayette, Indiana, factory, selling over 1.3 million models in the country in 35 years. Subaru previously announced it would have eight EVs in its lineup by 2028, so we suspect the Legacy-sized hole in its lineup will be filled sooner rather than later with something fully electric.

 
Bij Jaguar zijn de XE en XF verdwenen. De auto's staan nog op de website, maar zijn niet meer samen te stellen en niet gekentekende voorraadmodellen lijken er niet te zijn, dus dat is een definitief exit. Van de Jaguar F-Type zijn nog wel een paar voorraadmodellen te vinden.

yj9y423blqq6_1200.jpg


bw9ycbnbdl4z_1200.jpg


De Volvo V60 Cross Country is ook niet meer te vinden op de website.

Test-Volvo-V60-Cross-Country-D4-2019-e1555426956937.jpg


Foto's: AutoWeek.nl/Autoverhaal.nl

De aftakeling van Seat is begonnen, want de Tarraco is nu alleen nog uit voorraad leverbaar. Gezien de Seat Tarraco rechtstreeks is afgeleid van de Volkswagen Tiguan Allspace, van dezelfde band in Wolfsburg rolde en die Allspace binnenkort wordt opgevolgd door een nieuw model (de Tayron), lag een productie einde al voor de hand. De Tarraco was geen succes in Europa, maar deed het in Nederland juist relatief goed. De Cupra Terramar zal de plek innemen van de Seat Tarraco, maar dat wordt in tegenstelling tot de Tarraco een vijfzitter.

Volgens seat.nl zijn er nog 40 voorraadexemplaren (3x 1.5 TSI, de rest is een PHEV). In april registreerde Seat nog 196 exemplaren van de Tarraco in Nederland, waarschijnlijk een record, dus die voorraad zal nu wel snel uitgeput geraken.
 
In de VS is nu dus iedereen zo ongeveer verplicht een SUV (of Tesla) te kopen. Fraaie zaak is dat.
 
Zonde is dat. Nu heb je bij de midsized sedans nog de Kia K5, Toyota Camry, Volkswagen Arteon, Nissan Altima, Hyundai Sonata, Honda Accord en nog even de Subaru Legacy.
 
De Lexus LC is van de Nederlandse markt verdwenen: zowel de coupé als de convertible.

Lexus-LC-500-Convertible-2020-Autotest-Review-FOTO-01.jpg


Bij Renault is de Mégane Estate definitief verdwenen. De Estate was in Nederland de enig overgebleven carrosserievariant van de Mégane IV.

ipmys5ibg089_1200.jpg


Foto's: Autorai.nl / AutoWeek.nl
 
In de VS is nu dus iedereen zo ongeveer verplicht een SUV (of Tesla) te kopen. Fraaie zaak is dat.
Dat ligt toch echt aan de consument zelf, die willen SUV's of giga pick-up trucks.
Daarbij heeft BMW nog gewoon zijn lage auto's en ook Mercedes.
 
De Toyota Camry is nu van de Nederlandse website verdwenen. Er is nog één voorraadmodel te vinden. Inmiddels is er een nieuwe Camry voor Europa, maar die komt niet naar Nederland

630


Foto: AD.nl
 

Alle modellen op de F-Pace na verdwijnen...

https://www.carscoops.com/2024/07/j...s-this-year-only-f-pace-temporarily-survives/

Jaguar To Kill Five Low-Profit Models This Year, Only F-Pace Temporarily Survives​


Nou, dat gaat lekker daar. Alles weg behalve een enkele, toch al tamelijk lang geleden geintroduceerde, suv. Waarbij men dan maar moet hopen dat de nog te presenteren nieuwe ev's aanslaan...
 
Ja, jammer inderdaad, Jaguar is een mooi merk. Hopelijk wachten ze niet te lang met investeren, anders verdwijnt het merk van de radar bij de kopers.

De komende jaren moet de kracht toch liggen op het aanbieden van verschillende soorten aandrijflijnen, ik betwijfel of het met enkel ev's wel gaat lukken...
 
Jaguar is Jaguar allang niet meer. Je associeerde ze met statige mensen, de echte rijken. Tegenwoordig zijn het vrij anonieme leaseauto's en zelfs dat blijkt niet voldoende. Doek het merk dan gewoon op.
 
Jaguar is Jaguar allang niet meer. Je associeerde ze met statige mensen, de echte rijken. Tegenwoordig zijn het vrij anonieme leaseauto's en zelfs dat blijkt niet voldoende. Doek het merk dan gewoon op.

Ze willen nu kennelijk weer de andere kant op. Exclusieve productieaantallen, hoge marges.

https://www.carscoops.com/2024/06/j...ction-by-dealers-over-its-reimagine-ev-plans/
model.

While Land Rover has seemingly managed to be doing quite well, Jaguar has been quietly reinventing itself. After shelving a proposed XJ-replacement EV back in 2021, the brand decided to ditch the German-dominated premium space and move further upmarket, chasing fatter margins and lower volumes in the vein of Aston Martin and Bentley.


However, fewer cars mean fewer dealers and the company’s new electric vehicle strategy isn’t working well with its existing Canadian partners. According to industry insiders, Jaguar has planned to massively downsize its sales numbers from a target of 8,000 units to just 700 per year. The company also expects to transition to an online retail model.

Ik weet het zo net nog niet, is die kopersgroep te porren voor een Jaguar?
 
Bentley weet naar mijn mening wel hoe ze een klassieke/chique doch moderne sedan weten te ontwerpen.

gOXsmpG.jpg
 
De Renault Zoe is nu van de website verdwenen. Het studiemodel voor de Zoe, de Zoe Preview, werd al in 2010 getoond. Het productiemodel kwam in 2012 op de markt en in 2019 werd de auto opgefrist. De nieuwe Renault 5 maakt de Zoe nu overbodig.

renault.jpg


Een bijgewerkt lijstje van auto's die binnenkort verdwijnen, met tussen () de resterende vooraad.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Audi A4 sedan/Avant alleen uit voorraad (± 25)
Audi A5 Coupé/Cabriolet/Sportback alleen uit voorraad (± 23)
Audi RS Q3 Sportback alleen uit voorraad (± 1)
Audi R8 alleen uit voorraad (± 1)
Jaguar E-Pace alleen uit voorraad (± 10)
Jaguar I-Pace alleen uit voorraad (± 3)
Jaguar F-Type alleen uit voorraad (± 2)
Lamborghini Huracán alleen uit voorraad (± 3)
Maserati Ghibli alleen uit voorraad (± 1)
Maserati Levante alleen uit voorraad (± 2)
Mazda6 alleen uit voorraad (± 1)
Mercedes-Benz CLS alleen uit voorraad (± 1)
Mitsubishi Space Star alleen uit voorraad
Nissan Leaf alleen uit voorraad (± 122)
Volkswagen Up alleen uit voorraad (± 4)
Volkswagen Arteon Shooting Brake alleen uit voorraad (± 2)
Volkswagen Tiguan Allspace alleen uit voorraad (± 2)
 
Laatst bewerkt:
Bij Audi zijn de A4 sedan en Avant opgevolgd door de nieuwe A5. De RS4 Avant is inmiddels uitverkocht. Audi heeft ook de RS Q3 geschrapt in Nederland. Er staat nog één voorraadmodel te koop in Nederland, een Sportback.

le3y0bgbo956_1200.jpg


v9cymepbkodi_1200.jpg
 
Seat bedankt de Tarraco:

"Tarraco, bedankt!​

De Tarraco is volledig uitverkocht."

2loy6cub8v1u_1200.jpg



Seats versie van de Volkswagen Tiguan Allspace werd in september 2018 gepresenteerd. Populair is de auto nooit geworden met nog geen 30 duizend registraties in topjaar 2019 en nog geen 12 duizend in 2022. Evenknie Volkswagen Tiguan Allspace is ook vrijwel uitverkocht. Beide modellen rolden zij aan zij van de band in Wolfsburg en delen platform, veel van het plaatwerk en de onderste helft van het dashboard. De Seat Tarraco wordt indirect opgevolgd door de Cupra Terramar (wat echter een 5-zitter is en geen 7-zitter zoals de Tarraco).

Seat heeft nu nog vier modellen in het gamma: de Ibiza, Arona, Leon en Ateca.
 
De Opel Crossland is inmiddels uitverkocht. De auto liep verkooptechnisch al op zijn tandvlees, maar toch zijn er in Nederland ruim 20.000 van verkocht door zijn populariteit in de eerste vier jaar van zijn bestaan. De Crossland wordt opgevolgd door de nieuwe Frontera.

agcyua7bnqot_1200.jpg
 
Het was al aangekondigd, maar de Renault Express is nu definitief weg. Renault heeft alle resterende voorraadmodellen van de geschrapte modellen op kenteken gezet. Voor wie interesse heeft kan nog wel voor een gekentekend exemplaar kiezen van een Zoe, Mégane Estate of Express.

30046.jpg


Bij Fiat en Abarth is de 500 (595/695) met verbrandingsmotoren verdwenen. Voor Fiat was dat tot op het laatst de kurk waar de Nederlandse afzet op dreef. Fiat heeft hier nu de zware taak om het gemis van de 500 te compenseren met extra verkopen van de elektrische 500 en waarschijnlijk vooral de Grande Panda en 600 en later de 600 Multipla. Er komt van de huidige 500 (de 500e dus) uiteindelijk ook een versie met verbrandingsmotor, maar daar zal nog zeker een jaar op moeten worden gewacht. Op fiat.nl staan overigens nog 3 voorraadmodellen vermeld, maar die zullen wel binnen een mum van tijd verkocht zijn.

28315.jpg
 
Bij Fiat is de 500X inmiddels ook geruisloos verdwenen. De auto was overbodig geworden sinds de komst van de 600, hoewel er van die laatste geen 'Cabrio' bestaat. Daarmee heeft Fiat op dit moment slechts drie personenauto's in de showroom staan: de aloude Panda, de elektrische 500 en de 600.

3toy1q7b75pp_1200.jpg
 
En toch heb ik veel liever de 500X dan een 600. Dit ontwerp is alweer 10 jaar oud, maar veel evenwichtiger dan de Peugeot 600.

Zou-ie helemaal uit productie zijn gehaald? In Italië zijn de verkopen afgelopen maand ook met 95% gedaald…
 
Terug
Bovenaan