Bullpower zei:
Enkel na 2006 zijn de sproeiers verplicht. Veelal haalt men de zekering gewoon los na de APK. Halogeen in z'n algemeen bij Volvo is verdriet, evenals de ombouw.. dus bezint eer ge begint.
De auto is van na 2006. Dank voor de waarschuwing voor wat betreft de combinatie Volvo en halogeen.
Zojuist nog eens getest voor de zekerheid, maar de sproeiers van de koplampen werken gewoon!
Dit, terwijl de garage meldde dat ze het niet doen en dat dit een APK-afkeurpunt is in het geval van Xenon lampen. (Ze namen daarbij niet de moeite om even te kijken wat voor lampen er daadwerkelijk in zitten.)
Maar (verder zoekende) denk ik dat ik al weet waar de vergissing zit: ik las in het boekje (vd auto) dat hij:
A. Maar 1 op 5 keer sproeit (Anders verlies je erg snel en veel vloeistof, wanneer je je ruiten regelmatig moet sproeien.)
B. Wanneer het niveau van de tank ongeveer rond een liter komt, dan wast de vloeistof alleen nog maar de voorruit.
Ik denk dat hier het misverstand bij de garage is ontstaan. Dit zijn dus blijkbaar dingen wat niet iedere monteur weet.
Het eventueel verwisselen van een lamp is dus ook niet meer nodig. Het werkt allemaal gewoon nog....
Iedereen hierboven hartelijk dank voor het meedenken en de hulp!