Wat voor auto is dit?

Dat had je vroeger toch ook met de Fiat 500 en 600? Eerst deuren die naar achteren opensloegen en een paar jaar later naar voren?
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjD1ImavJHQAhVLnBoKHd0DCvYQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FFiat_600&psig=AFQjCNGTrzNb--zEMCF5hmhAPegibRl7ew&ust=1478430288664636

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwjwlfepvJHQAhUK2hoKHfFeA_sQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.fiat600ricambi.nl%2F&psig=AFQjCNGTrzNb--zEMCF5hmhAPegibRl7ew&ust=1478430288664636
 
speedtouch zei:
Dat had je vroeger toch ook met de Fiat 500 en 600? Eerst deuren die naar achteren opensloegen en een paar jaar later naar voren?
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjD1ImavJHQAhVLnBoKHd0DCvYQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FFiat_600&psig=AFQjCNGTrzNb--zEMCF5hmhAPegibRl7ew&ust=1478430288664636

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwjwlfepvJHQAhUK2hoKHfFeA_sQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.fiat600ricambi.nl%2F&psig=AFQjCNGTrzNb--zEMCF5hmhAPegibRl7ew&ust=1478430288664636

Ja klopt, maar dat is algemeen bekend. Bij de BMW is dat beslist niet het geval en is er tot dusver nog geen enkel spoor dat leidt naar het bestaan van zo'n versie.
 
Kwam deze tegen op een foto genomen in Zuid-Frankrijk in 1973. Zal dus wel een Franse 'break' zijn, maar welke?

os4vnq.jpg
 
Volgens mij is dat een Citroën B2
Citroen was in deze jaren duidelijk nog niet zo eigenzinnig qua ontwerp als in de tweede helft van de eeuw.
 
Is dat Suriname? (Antillen kan het niet zijn, want ik zie gras)
De mensen uit die streken hadden inderdaad de gewoonte om veel foto's te nemen van familieleden in auto's. Viel me op bij mijn schoonfamilie.
 
Quadrifoglio Verde zei:
Wat is dit? Komt me bekend voor, maar kom zo even niet verder dan Amerkaans en Jaren 70. Gezien in Noorwegen.

P1070017_zpsuktyjm7x.jpg

Een Dodge Dart Sport +/- 1974.
In Scandinavie zijn ze gek op Amerikanen, met name uit de Mopar stal.
 
Ik kwam laatst dit plaatje tegen, duurde even voordat ik wist welke auto het was. Vraag me af of hier iemand deze auto herkent :)

pmk.jpg
 
Zadelsnuiver zei:
Ik kwam laatst dit plaatje tegen, duurde even voordat ik wist welke auto het was. Vraag me af of hier iemand deze auto herkent

Aston Martin.
 
Even afstoffen met een foto. Wie kan mij helpen?
Ehh...? by My Name, on Flickr
Op een aanhanger gisteren op de A2. Merknaam lijkt te bestaan uit 2/3 woorden waarvan de laatste lijkt te beginnen op een 'S'.
Opvallend zijn de klaproos en het AA-logo, misschien is het een Brits merk?
 
Stif zei:
Renault. Als ik het neusje zo zie moet ik daar aan denken.

Was ook mijn eerste gedachte, maar die kan ik niet matchen met de grille en bijbehorende letters.
Update: vandaag was kennelijk de nationale oldtimerdag in Lelystad, dit jaar gefocust op auto's gebouwd tussen 1890 en 1918. Ik weet niet alles van zulke oude auto's, maar acht het waarschijnlijk dat deze auto uit die periode komt en misschien al onderweg was naar Lelystad. Misschien helpt dat?
 
dion bouton.
Zo ook nog kunnen, zo hete renault voor ze renault werden geloof ik
 
Ben bang van wel. Motorkap doet inderdaad ergens wel denken aan Renault, maar de lettertjes in de grille niet. AX lijkt verder tot op zekere hoogte nog, maar daar zijn bij de foto's op Google altijd verschillen in koplampen, wielkasten, etc...
Misschien ben ik te geobsedeerd door die klaproos, maar die laat me toch denken dat de auto ofwel in België ofwel in de UK gemaakt is. Bouwjaar zou ik tussen 1900-1910 inschatten, na 1918 lijkt me niet waarschijnlijk.
Ik waardeer het meedenken heel hard (y)
 
Stif is me net voor maar ook ik moest denken aan De Dion Bouton en dan uit de periode 1903-1906.
Iets zoals deze.
De_Dion_Bouton_1904_942cc.JPG
 
Dat kan niet missen!
Aan de hand hiervan ben ik een slag in de rondte gaan Googelen, ik weet nu vrij zeker dat het inderdaad een De Dion-Bouton is, hoogstwaarschijnlijk gebouwd tussen 1902 en 1907, dat waren de enige bouwjaren waarbij ik die sleufjes terug vond. Iedereen bedankt voor het meedenken (y)

@Stif: de enige match (buiten het Frans-zijn) tussen die merken die ik kon vinden was dat Louis Renault een De Dion-Bouton van 1898 in zijn bezit gehad heeft, van een overname/naamswijziging weet Wikipedia niets.
 
Gewoon Dirk zei:
En om helemaal zeker te zijn: Klik

De poppy heeft er misschien mee te maken dat hij mee heeft gedaan aan London to Brighton.

Dat zal het zijn. Via Google een artikeltje gevonden waaruit blijkt dat de eigenaar inderdaad in België woont en nog minimaal 1 auto van 100+ jaar in zijn bezit heeft.
 
De Dion Bouton en Renault hebben vele jaren naast elkaar bestaan en verder historisch niets met elkaar te maken.
 
Nee, ik heb geen idee. Maar wil het wel weten.
Ik dacht, omdat het gewoon een moderne auto is, dat iemand hier hem misschien meteen herkent omdat hij/zij er zelf een heeft.
 
Er zijn niet veel auto's die de toerenteller rechts hebben. Dat verkleint het zoekgebied.

BMW, Jaguar, Toyota om maar de eerste te noemen.
 
Ik denk ook een matiz. De tellerklok zit ook in het midden van de auto. Er zijn er maar heel weinig die dat ook hebben

edit;
mm_gal_item_c2_1.img_resize.img_stage._3.jpg
 
Even het topic levend houden met nogmaals een vraag, wie weet... Gelukkig weet ik zelf al meer dan de vorige keer :)



1927 Ford Model T / Model A (?)
Deze Ford (Britse platen) is van 1927, dat maakt het ofwel een Model T uit de laatste vijf maanden van productie, ofwel een Model A uit de eerste drie maanden van productie. De voorbeelden die ik op Google kon vinden lijken behoorlijk op elkaar, in ieder geval dusdanig dat ik uit deze hoek niet met zekerheid kan zeggen wat het is. Iemand?
 
Overigens kun je het vooral zien aan de motorkap (die is iets korter bij de T) en de grille. Bij de T is de grille vrij hoekig en zonder opsmuk, bij de A is hij wat meer afgerond, wat hoger en zit er aan de bovenkant in de vorm van een soort puntje naar beneden. Tevens zijn de verhoudingen wat anders, de A is optisch lager en breder.

Ford_Model_T_1908-1927_(03)_-AB1-.jpg


1928%20ford%20model%20a%20phaeton%20front.jpg
 
Vanuit die hoek is het inderdaad al duidelijker, van waar ik de foto's maakte zag ik het niet. Ik heb ook ergens gelezen dat de deuren bij de A meer gebogen zijn dan de platte deuren van de T, klopt dat?
 
Staat daar Hasseltstraat 152-158? Ik kan op die plaats niets meer ontdekken dat op een witgoedwinkel lijkt, dus dat moet al een heel tijdje geleden zijn.
 
Klopt, Harrie Brocken. Failliet gegaan in '12. Nu staat zijn reclamebord om onduidelijke redenen te vergaan langs de openbare weg in Soesterberg.
 
junkyarddog zei:
https://myalbum.com/photo/G06ZR6zeeGDe/1k0.jpg
Hi, de meeste lezers zullen wel weten wat voor een auto dit is, een BMW 501. Zoals alle BMW's 501 openen de achterste deuren "andersom".
https://myalbum.com/photo/sgp52324OSes/1k0.jpg
Op een fimpje (Look at life) op U-tube zag ik een BMW 501 waarbij alle portieren andersom opengaan.
https://myalbum.com/photo/e6L9u2DL9iMU/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/jL24Z1MlxZDQ/1k0.jpg
Vreemd, was dit een speciale uitvoering voor de politie ? Een prototype of een one-off ? Ik ben nergens een andere foto tegengekomen van een BMW 501 met vier van dit soort deuren. Wie het weet mag het zeggen.

Ik kwam net dit tegen op MB Exoten

image55273.jpg


zum BMW-Pol. E541-501B/1954>55

Ab 03.1954 wurden <30 dieser Sondermodelle mit Türanschlag B&C-Säule (hand)gefertigt und dem Münchner Polizeipräsidium unterstellt. Man hatte damals 26 Wagen im Fuhrpark. Je Schicht war es Vorschrift, das 15 Wagen zu rollen hatten. (Die weiteren waren Reserve bzw aus Wartungsgründen nicht nutzbar.) Auch hatten darunter immer möglichst 5 dieser 'Sonderwagen' im Einsatz zu sein. Es sollte geprüft werden, ob diese Türenanschlagsanordnung zeitnah vergleichsfähige Einsatznutzungsvorteile erkennen läßt. Vergleiche mit den Fahrzeugen der Vorkriegsjahrzehnte hielt man für nicht (mehr) zweckdienlich.
Mit der Einstellung des 501B-2000 in 1955 endete auch die Fertigung des Sondermodells. Da die Wagen keine Vorteile erkennen ließen, wurden sie ab 1958 zu Fotowagen für die Geschwindigkeitsüberwachung umgerüstet - nicht zu verwechseln mit den späteren Radar-Wagen, welche stationär eingesetzt wurden. Hier fuhr man dem 'Heizer' noch hinterher, und fertigte Lichtbildaufnahmen seiner Fahrkünste. Bis weit in die 60er-Jahre hinein wurden die letzten fahrfähigen Wagen noch zu Propaganda-Zwecken wie auch Lehr- & Unterhaltungsfilme abgestellt. Fernsehbekannte Beispiele sind ua 'Achtung Funkstreife & ISAR-12'.
Das Ende der 60er-Jahre (>31.12.1970) hat keines der Sonderwagen noch erlebt. Alle wurden vorher verschrottet ..., ... mittlerweile ist auch die Erinnerung an sie verblaßt ..., ... täten nicht vereinzelt noch Fotos zum Beweis ihrer Existenz auftauchen ..., ... immer dieselben ~10 geretteten Aufnahmen.
--
Man muß die Aussage des BMW-V8-Fachmannes wörtlich nehmen: Dieses Modell gab es nie offiziell zu kaufen.
 
Klassiekerrijder zei:
Klopt, Harrie Brocken. Failliet gegaan in '12. Nu staat zijn reclamebord om onduidelijke redenen te vergaan langs de openbare weg in Soesterberg.

Ah, dan is het toch 252-258.:) De winkel is nu omgebouwd tot, je raadt het niet, een appartementencomplex.
 
Terug
Bovenaan