Wat voor auto is dit?

Op de Balilla heb ik lang zitten studeren, maar daar waren te veel detailverschillen. Nu is de NSU-Fiat 1100 natuurlijk een afgeleide van die Balilla, en daar heb ik naar gezocht, maar geen passend model gevonden. Met de Gläser carrosserie is er wel een zeer grote overeenkomst. Ik zie als enige verschil (maar dat zou een accessoire of een modeljaarwijziging kunnen zijn geweest) de ventilatieruitjes vooraan de portieren.

Dank!

PS ik had ooit een zonnebril die bij die firma Mayscheider vandaan kwam. Nu bestaan ze helaas niet meer.

Wat voor een ontzettend SCHATJE van een FIAT zien we hier? :D
075239.jpg

Bedankt voor de reacties. Van dat specifieke type zullen er toch ook geen 10 meer zijn in Nederland..

HarmenA zei:

Voor de duidelijkheid, dit is de Trasformabile, in feite de basisversie van de Autobianchi Bianchina uit 1957, waarvan er maar zo'n 36.000 gemaakt zijn - daarvan zullen er niet heel veel buiten Italië zijn terechtgekomen. De andere genoemde varianten kwamen later.

Tydelyck zei:
HarmenA zei:
https://i.postimg.cc/VsTT3dkn/075239.jpg

Voor de duidelijkheid, dit is de Trasformabile, in feite de basisversie van de Autobianchi Bianchina uit 1957, waarvan er maar zo'n 36.000 gemaakt zijn - daarvan zullen er niet heel veel buiten Italië zijn terechtgekomen. De andere genoemde varianten kwamen later.

Echt een bijzonder wagentje dus. Als ik 50 jaar eerder had geleefd had, dan had ik hem zeker proberen te behouden in een verwarmde garage! :p

In de Jordaan staat er nog eentje, die al sinds de import (1993) bij de huidige eigenaar is.

Hallo Heren,
Vandaag heb ik een VW Scirocco gekocht en daar zitten deze velgen onder. Weet iemand wat voor velgen deze zijn?

l3XTU4q.jpg

6aip67C.jpg

Iets over velgen uit de jaren 70/80 dan moet je bij mij zijn.
Zeker als het om staal gaat.
Echter heb ik deze nog nooit gezien.
Het zijn zeker te weten velgen uit die tijd.
Verder valt me de hoge etwaarde op.
Waarschijnlijk komen deze dus uit de accessoire catalogus van de dealer of de automaterialenzaak.
Enkele tuners leverden natuurlijk ook LMV.
Zoals Zender, lexmaull, Ronal, etc etc.

Leuke scirocco btw(y)

Schopje, heeft iemand enige idee wat de zilveren sportwagen rechtsboven is? We zijn in het Parijs van 1960, maar de auto in kwestie hoeft natuurlijk daarom nog niet perse Frans te zijn. Gezien de grille dacht ik zelf aan een Osca, maar daarvan vind ik toch geen model dat verder qua vorm een match is...

wJLbmgl.jpg

iQaQrxb.jpg

Edit: nog iets groter. Een 2CV is geen enorm hoog ding, maar evengoed lijkt hij maar net tot de onderkant van het raam daarvan te komen.

whM6NM8.jpg

speedtouch zei:
Ik denk inderdaad dat het een Osca is!
https://www.klassiekerweb.nl/merken/osca/

Ik zat zelf initieel aan dit model te denken, maar ik denk toch niet dat het hem is. De zilveren auto lijkt langgerekter, heeft een duidelijk andere voorruit, en bovendien heb ik de indruk dat er een soort bult op de motorkap zit...

image

Tijdens mijn vakantie in Zuid-Frankrijk zag ik dit ding staan. Het kan rijden, maar ook varen. Nergens zag ik een logo, ook niet op het stuur.

NOZuGpI.png

Wat is die auto rechts? Ik dacht Twingo I maar spiegels en stukje voorbumper komen niet overeen. Toen dacht ik Peugeot 106 maar die heeft andere stootstrips en heeft meer rechthoekige handgrepen ipv deze ronde. Wat zou het zijn?

Gezien de schade lijkt het ook een auto van crepepapier of peperkoek.

@MCW: het zal een reden hebben, toch? :)

Gespot door een vriend. Lijkt ook de nodige huisvlijt en zelfbouw aan te zitten en ik vraag me af of het ook echt een Mercedes -busje is, wat het logo voorop wel suggereert.
IMG-20220927-WA0002.jpg

IMG-20220927-WA0004.jpg

IMG-20220927-WA0003.jpg

Het dichtste bij qua Mercedes -busje lijkt een L206 te komen gezien de vorm en achterkant, maar toch ook weer niet.

Edit: Zelf ook nog even doorgezocht, zou het een Hanomag-Mercedes Matador/Transporter kunnen zijn?
vehicle-ad-standard-image-0142220b98ded697359caae50af29766.jpg

Inderdaad een IMV. Deze had een 3-cilinder 2-takt motor, zal me niet verbazen dat deze in de loop der jaren vervangen is door een OM615 Mercedes diesel, vandaar die radiateur met grille.

Timo zei:
Ik zet in op een IMV 1000:
https://i.imgur.com/nweTPnm.png

https://i.imgur.com/0ygERfR.png]

Top, deze had ik zelf niet zo snel gevonden, leuk ding wel. Van Sloveense makelij oorspronkelijk, Industrija Motornih Vozil .

En wat betreft het plaatsen van een Mercedes motor, dat klinkt wel aannemelijk en het Mercedes logo zal ook een soort 'status-symbool' zijn.

Zadelsnuiver zei:
Inderdaad een IMV. Deze had een 3-cilinder 2-takt motor, zal me niet verbazen dat deze in de loop der jaren vervangen is door een OM615 Mercedes diesel, vandaar die radiateur met grille.

Hoe weten jullie dit soort dingen? :p

HarmenA zei:
Zadelsnuiver zei:

Hoe weten jullie dit soort dingen? :p

Dat het een IMV was wist ik niet, dat moest ik even checken door te Googlen dus props voor Timo (y) maar dat het geen Mercedes is was me wel duidelijk. Ik vroeg me dus af waarom iemand die neus er zo op had gefabriceerd en ging er van uit dat de motor ooit vervangen zou zijn voor iets anders, immers heeft een grotere motor ook een grotere radiateur nodig. Na wat Googlen las ik dus dat er oorspronkelijk een 2-takt 3-cilinder in lag dus lijkt het me niet vergezocht dat deze na tientallen jaren gewoon versleten was. De Mercedes OM615 is een van de meest verkochte dieselmotoren wereldwijd, gebruikt in talloze applicaties en is bij uitstek geschikt voor dit soort conversies, dat is iets wat ik den wel wist want het is gewoon een legendarische motor. Het "200 D" logo op de grille en natuurlijk het Mercedes logo op de neus doen mij dus denken dat toen de originele 2-takt de geest heeft gegeven er een OM615 in is gelepeld :)

Topicstarter meldt zich weer!

Ik heb wel 3 auto's uit de familiegeschiedenis. Herkennen jullie het merk/type?

auto-1929.jpg

auto-1918.jpg

auto-1930.jpg

Nummer 1 is een Chevrolet van rond 1930, nummer 3 is een Ford T. Nummer 2 is vanuit een (qua herkenningsstandpunt) ongelukkige hoek gefotografeerd, kan van alles zijn eigenlijk...

Ik dacht een bowtie te herkennen op de naaf van het achterwiel, maar de foto is zo onscherp dat het inderdaad ook een Blue oval kan zijn... :rolleyes:

Terug
Bovenaan