Blackadder the 5th
Net ingestapt
Nico GTR zei:@S. Velthuis.
Modus, Scenic allemaal voor de "voetgangersveiligheid" maar ja, niet lekker bereikbaar inderdaad.
Grappig dat je de Prius aandraagt, want dat is echt geen moderne motor. Rumor has it, en daarbij kan ik jammer genoeg geen bewijs aanleveren. Dat Toyota op het ideale moment uit het return of investment kwam voor de huidige motorenfamilie.
Die zijn nu met Hybride bezig om die levensduur van de techniek zo lang mogelijk te rekken en met succes denk ik. Tuurlijk hebben ze die 1.2's nog maar de Hybride is nog steeds die 1.8 en het werkt. Vervolgens is de theorie dan dat ze momenteel dus experimenteren wat het beste is en als de markt weet of het EV of Waterstof wil gaan. Dan komen ze ineens uit, en daarmee houden ze de nummer 1 positie.
Maar nogmaals, ik heb geen enkel bewijs daarvoor! Het is een theorie die ik opzich wel wil geloven.
Ik denk dat juist bij een plugin hybride de ICE-motor zo simpel en eenvoudig mogelijk moet zijn,
omdat het de bedoeling is om zoveel mogelijk elektrisch te rijden.
een ICE-motor heeft het meest te lijden van korte ritjes (net buiten het elektrische bereik en/of haast waarbij het elektrisch vermogen niet toereikend is) waarbij de motor amper op temperatuur komt.