Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Zemelaar zei:
AH magnetronmaaltijd bami met pindasaus. 3 euro nogwat. Heerlijk.

Écht lekker of 'lekker' met de wetenschap dat het je weinig gekost heeft?

Ik ga dadelijk erwtensoep opwarmen + tosti.
Morgen 'beter leven' kip uit de oven. + broccoli en gekookte aardappels
Verder aankomen week een stamppot van spitskool, Mie, restje Pasta en witlof en nog iets met gestoofde prei en katenspek.

@R. Breijer. > voor mij is jouw keuze heftig.. Ik ben wel meer en meer flexitarier aan het worden.. Jij eet veel peulvruchten en noten?

Die bami van AH is heel goed te doen. Ik zeg dit niet vaak van AH, maar de bami is erg goed. Die van de Plus is smakeloos. De bami van de Plus kom je trouwens overal tegen. Wat ik altijd doe is de gewone bami (niet de rijkgevulde) met sate van Mora. Beetje sambal erin. Is gewoon heerlijk.
Kun je bijna zelf niet voor maken.

De rijkgevulde versie is trouwens niet lekker.

Wat Jan al beaamt, de bami van de AH heeft mij aangenaam verrast.
Hun nasi daarentegen vond ik vies. Die koop ik niet weer.

Vrij regelmatig eet ik magnetronmaaltijden van de Hema. Andijvie met gehaktbal. Of eerder deze winter zuurkool met worst.

Nasi moet je zelf maken. Het is helaas maar waar. Kant en klaar is ie niet lekker, bij de Chinees is ie niet te vreten. Dus ik heb mijn eigen recept. Als je wilt kan ik je wat toesturen, maar ik ben bang dat dat moeilijk zal gaan.:(

Als er rijst over is van de ajam pangang, maakt mijn vrouw daar nasi van. Groentemix gooit ze erdoor, geloof ik. Weet zo niet. Gebakken eitje. Wat augurken.
Echt veel en veel lekkerder dan die nasi rotzooi van de AH.

Ik ben weer op mijn werk. Dat wordt weer droog brood.

Een collega begon laatst een interessante discussie. Het eten wat hij at was altijd lekker. Immers, vies/minder lekker eten eet je niet, was zijn conclusie.

Ik eet ook weleens eten tegen mijn zin. Die viese nasi van de AH laatst. Niet lekker maar toch volledig opgegeten.
Eten weggooien, als het niet bedorven is, is zonde. Heeft geld gekost. Dat doe je niet.

Dus eet ik soms eten tegen mijn zin.

Herkennen we dit? Of juist niet!

Haha. Daar word je hard van.

In je verdere leven zul je ook weleens iets tegen je zin moeten doen.

Zemelaar zei:
Ik ben weer op mijn werk. Dat wordt weer droog brood.

Een collega begon laatst een interessante discussie. Het eten wat hij at was altijd lekker. Immers, vies/minder lekker eten eet je niet, was zijn conclusie.

Ik eet ook weleens eten tegen mijn zin. Die viese nasi van de AH laatst. Niet lekker maar toch volledig opgegeten.
Eten weggooien, als het niet bedorven is, is zonde. Heeft geld gekost. Dat doe je niet.

Dus eet ik soms eten tegen mijn zin.

Herkennen we dit? Of juist niet!

Het éne smaakt nu eenmaal beter dan het andere. Altijd hetzelfde gaat echter ook vervelen.

Bruine bonensoep. Die is ook van Albert Heijn (blikje). De rookworst is wat zuinig bijgevoegd, ik doe er een paar pittige coctailworstjes bij.

Geroosterd brood erbij (dat is ook droog) en het is pima eten. Zondag doe ik altjid een beetje bescheiden. Geeft een mooie trage hartslag en past mooi bij de voorbereidingen van de nieuwe werkweek, waar ik me 's zondags tussen 18 uur en 20 uur mee bezg houd.

Ik eet wel eens tegen mijn zin. Zo hou ik niet van zuurkool, maar het is het lievelingsgerecht van mijn vrouw. Dus dan offer ik me op. De zuurkool van de week was een voltreffer bij haar. Ik heb er ook veel liefde in gestopt en een dag van te voren klaargemaakt. De volgende dag was het lekker. Zelf ik vond het te pruimen.

Soloman zei:
Ik eet wel eens tegen mijn zin. Zo hou ik niet van zuurkool, maar het is het lievelingsgerecht van mijn vrouw. Dus dan offer ik me op. De zuurkool van de week was een voltreffer bij haar. Ik heb er ook veel liefde in gestopt en een dag van te voren klaargemaakt. De volgende dag was het lekker. Zelf ik vond het te pruimen.

Ik denk dat dat de kracht van een goede relatie is. Heb ik wel moeten leren trouwens. Door schade en schande.

Och, het is geven en nemen. Ik ben zelf heel gemakkelijk met eten. Als vrijgezel dan, of op "een avondje vrij". Dan maakt het me niet uit hoe laat ik eet, voor mijn part laat. (En daar zit de valkuil, want je slaapt er zo lekker op... En dat is niet goed, want tijdens de slaap gaat het licht uit in de darmen)

M'n meisje wil op tijd eten (zeven uur 's avonds). Dat is best wel pittig hoor, als je om zes uur thuis bent van je werk. Want dan heb je de reis achter de rug, moet je omkleden, even bijkomen. Voor je het weet sta ik pas om half zeven piepers te jassen. Dan sta ik dus knap te balen. Tegenwoordig los ik het op om vantevoren al wat klaar te maken. Dinsdag is weer zo'n uitdaging: dan ben ik op reis voor het werk en kom ik hooguit zeven uur thuis. En dan is het nog rennen om klaargemaakt eten op tafel te krijgen, tafel gedekt, kaarsen aan etc...
Best wel moeilijk hoor, een huwelijk.

Vrouwlief wil graag binnenkort Frittata eten. Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik ben nu aan het rondkijken op internet. Nooit geweten dat zoiets bestond. Maar ja, ze leest damesbladen. Ik heb haar aangemoedigd om meer met dat soort ideeen te komen.

Vrouwen, je moet ze toch een beetje op een voetstuk plaatsen. Daar heb je zelf uiteindelijk dan het meeste profijt van!;)

Dat ben ik met je eens. Want je leeft toch in een bevoorrechte positie als man dat je er eentje hebt. Dat moet je nooit vergeten.
Vrouwen houden ervan om verwend te worden en ik doe het graag.

Soloman zei:
rennen om klaargemaakt eten op tafel te krijgen, tafel gedekt, kaarsen aan etc...

da's wel uitgebreid voor een doordeweekse avond.. Kan je vrouw niet alvast de tafel dekken?

Soloman zei:
Best wel moeilijk hoor, een huwelijk.

Dat zeker en helaas is er geen opleiding die je vooraf kan doen..

Dan neem ik haar 's avonds mee uit eten. Afgelopen 12 januari werd ik 49. Toen zijn we ook uit eten geweest.

Twee zure haringen met ui. Daar kun je me 's nachts voor wakker maken. In dit geval letterlijk!

Haring uit een pot inderdaad. Van Ouwehand. 1,79 of zo! Met ui. Een ware traktatie.

Ajam pangang. Helaas geen rijst over. Dus geen nasi. En daarna deze vla. Zo lekker romig.
Slagroomvla-Karamel.ashx

Zure haringen vind ik ook niet lekker, zoute wel. (y) Lof (mét ham en kaas) vind ik ook erg lekker.

Net lekker simpel gegeten. Twee gehaktballetjes, wat aardappels en spinazie met een gekookt eitje. En als toetje luchtige vanillevla.

Mora pittige kipsaté + 3 fijn volkoren boterhammen. En 500 gr AH volle Franse kwark.

Gehaktballen van extra mager rundergehakt.
Laten kruiden door de slager en een goede rundvlees jus gebruikt.

Heb ze alleen bereid, niet gegeten.
Morgen kijken hoe ze smaken.:T

Is ook een rare zin, met kijken weet ik nog niet hoe ze smaken...

Ben benieuwd. Mager rundergehakt is altijd goed, nadeeltje: de smaak is wat minder vol.
Hoe l*llig het ook klinkt en hoe rottig het lot ook is: ik ben er achter gekomen dat vet smaak aan het vlees geeft.

Maar je hebt het de slager laten kruiden.

Nog nasi van gisteren over. Met sate. Eitje bij gebakken. :T

Ck, hoe is het met de gehaktballen gegaan????

Gehaktballen! Zal ik nog even naar de Jumbo? Heb er wel zin in een stuk of drie. Met flink wat mayonaise. Slaatje erbij.

Lekker ongezond!

Maar nee, voordat de drie borden macaroni zijn gezakt, is de Jumbo dicht.

Het was gezond hoor, had extra mager rundergehakt gebruikt.

Gebakken in roomboter en geserveerd op de broodjes met mayo

Terug
Bovenaan