Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Soloman zei:
the Fox zei:
Ik heb onwijs lekker gegeten vanavond en ik hoefde alleen maar aan te schuiven. Wat een luxe (y) .
Thanks S en JD

Goed, dat weten we dan ook weer.

Ben jij de vader van het stel? Het moet niet gekker worden hier.:eek:

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de aanwezigheid van Rob0118. :D
Dolle boel hier in BoZ :p

Soloman zei:
Was dat de enige fout?
Volgens mij is dat niet fout, want je bakt pannekoeken met 1 pan.

Quote van het Genootschap Onze Taal;

Pannekoek / pannenkoek
Wat is juist: pannekoek of pannenkoek?
Volgens het officiële Groene Boekje (2005) is alleen pannenkoek juist. Volgens onze eigen spellinggids, het Witte Boekje (2011), mag pannekoek ook.

In het Witte Boekje is het wel of niet schrijven van een tussen-n een vrije kwestie: de taalgebruiker mag dat zelf bepalen. Pannenkoek lijkt tegenwoordig iets gebruikelijker te zijn; de meeste mensen zien het als een 'gewone' samenstelling die 'koek die in een pan wordt gebakken' betekent. Toch zijn er ook veel mensen die de tussen-n hier nog steeds storend vinden, omdat ze duidelijk één pan voor zich zien waarin elke pannekoek wordt gebakken. Pannekoek en pannenkoek zijn allebei prima; er bestaat bij de tussenklanken nu eenmaal veel variatie. Zo zijn werktuiglijk en werktuigelijk, en landnaam en landennaam eveneens allemaal juist, overigens ook volgens de officiële spelling.

In het overzicht hieronder staan meer voorbeelden met panne(n)... Wat vetgedrukt is in het rijtje onder 'Witte Boekje' lijkt tegenwoordig de gewoonste vorm. Als er één vorm staat, is de andere duidelijk ongewoon. In bijvoorbeeld pannenset is de tussen-n voor de meeste taalgebruikers duidelijk het gewoonst, omdat het woord set direct de gedachte opwekt aan meer afzonderlijke pannen. Daarom wordt panneset niet genoemd.

Solo, je hebt dus helemaal gelijk...o_O

Ik hieraan... :)
Afb._Lays_Cheese_Onion_200_gram_.JPG

Gisteravond hadden we "tegen wil en dank" roti. Was weer eens heerlijk.
Ik kreeg laat in de middag plotseling een spoedklus op mijn bureau gesmeten. Het werd laat. En ik moest nog koken thuis ook. Ik dacht, dat wordt niks. Dus naar de Surinamer.

Inkopen vandaag gedaan en het menu: vanavond hamburgers (surinaams), morgen broodje shoarma, zondag lasagne, maandag en dinsdag zuurkool.

Renaultje zei:
Heerlijke kapsalon (y)

grappig. hoorde van de week op 3fm, tijdens de zero week, het ontstaan van de kapsalon..

Is nog niet heel oud.. stamt uit 2003..

de '2e uitvinder' had de kaas toegevoegd.

Wat heb ik vannacht gehad? Vier boterhammen, twee met chocopasta en twee met ham. Twee appels.
En verder veel koffie. Hete chocolademelk. En een blikje cola. Om wakker te blijven.

Is gelukt!

Ik moet nog eten!:)
Net shoarma in de oven gezet, wordt een broodje shoarma met knoflooksaus.
Het was een hele drukke dag. Kwam de dag door met boterhammen in de auto.:T

Was een mooie rit hoor! Auto reed heerlijk trouwens ondanks het slechte weer. En wat is cruise control toch een prachtige uitvinding!

Drie gegaarde gehaktballen van de Jumbo. Met flink wat mayonaise. En daarna 450 gram aardbeienkwark.

Terwijl ik naar deze meneer keek. :)

sugarbear-490x491.jpg

Vanavond alvast pikante balletjes klaargemaakt voor de zuurkool deze week.
Enkele kleine pikante balletjes erbij gedraaid voor in de lasagne vanavond om te kijken hoe het smaakt.

Lasagne van de slager dus vanavond, maar soms mis ik wat stevigheid en pit, vandaar dat ik er een paar balletjes induw voor ik het gerecht in de oven schuif.:T

Hema magnetronmaaltijd aardappelpuree, andijvie + gehaktbal. Voor 2,27 euro.

Vanmiddag lange wandeling met mijn vrouw door Oranjewoud gemaakt. Tussendoor twee koffie en citroenkwark/slagroom bij Tjaarda. Samen buiten de zonsondergang nog gezien. Wat is het leven dan mooi!

Wat eet ik?

Van alles, maar 100% vegetarisch en 80% veganistisch. Heel af en toe een product waar zuivel of ei in verwerkt zit.

Al meer dan 3 jaar. Gaat prima!

Zemelaar zei:
Hema magnetronmaaltijd aardappelpuree, andijvie + gehaktbal. Voor 2,27 euro.

Vanmiddag lange wandeling met mijn vrouw door Oranjewoud gemaakt. Tussendoor twee koffie en citroenkwark/slagroom bij Tjaarda. Samen buiten de zonsondergang nog gezien. Wat is het leven dan mooi!

Heb je de maan nog op zien komen? Hij is op zijn mooist! Gisteren reed ik een verre rit met maneschijn in mijn auto.
Ik heb nu de kleine telescoop even op de maan gericht.

Maan met wolkjes, buitengewoon. Dat ontroert me, kan ik zelfs een traan om laten! Dat verzin ik niet.

Soloman zei:
Heb je de maan nog op zien komen? Hij is op zijn mooist! Gisteren reed ik een verre rit met maneschijn in mijn auto.
Ik heb nu de kleine telescoop even op de maan gericht.

Maan met wolkjes, buitengewoon. Dat ontroert me, kan ik zelfs een traan om laten! Dat verzin ik niet.

Als je naar de maan kijkt en je realiseert wat het is, wat je ziet, hoe ver het is, dan raak ik ook wel eens licht ontroert.
Wij zijn maar zo klein en tijdelijk.

Doch miljoenen mensen nog anders geloven, haha, wij zijn het middelpunt, wij zijn waar het allemaal op gaat. Wij zijn de hoofdrolspelers van de grootste show.

Zemelaar zei:
Drie gegaarde gehaktballen van de Jumbo. Met flink wat mayonaise. En daarna 450 gram aardbeienkwark.

Terwijl ik naar deze meneer keek. :)

sugarbear-490x491.jpg
Lol aparte kerel dat...

Gisteren pannenkoeken gebakken en gegeten. (y)
Vanmorgen van zeven tot negen bezig geweest met pastasaus maken. Een grote pan vol! Vanavond lekker spaghetti erbij, de rest van de saus gaat de vriezer in.

Toen ik nog thuis woonde, had je ook van die weekend rituelen. Iedere zaterdag snert, nasi of bruine bonen. En iedere zondag soep, patat met schnitzel ein ijs.

Terug
Bovenaan