Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Ook ik heb dit weekend uit de vriezer gegeten. Tenminste, vrijdag dan.
Heerlijk Indonesisch stoofvlees, lekker met een frietje mayo erbij.
Zaterdag hebben we zelf pizza gemaakt, ik ben voor redelijk klassiek gegaan. (Spek, proscuitto, pesto, (punt)paprika, zwarte olijfjes en gedroogde pommodori)
Zondag aten we Kippenbout met friet, helaas was de kip (voor één keertje) van de super i.p.v. de slager*.
Niet te vreten dat vlees, zelfs het velletje was minder dan normaal.

[size=x-small]* Ik weet het, erg hypocriet. Een burger van de Mac duw ik ook zonder morren en met plezier naar binnen.[/size]

Mijn vrouw heeft een lievelingsgerecht, daar kan je haar midden in de nacht voor wakker maken. Sinds wij elkaar kennen (nu alweer ruim 10 jaar) ben ik meestal degene die kookt, maar als het tijd was voor haar lievelingsgerecht dan kookte zij dat.

Helaas is ze door omstandigheden niet meer in de mogelijkheid om te koken en moet ze dus genoegen nemen met mijn uitvoering ervan, tot nog toe meestal met e.e.a. aan commentaar omdat het niet zo smaakt als wanneer zij het maakte.

Gisteren was het weer eens tijd voor haar favoriete kostje: Stoofrundvlees ("draadjesvlees") met stoofpeertjes en een aardappeltje. Ondanks haar kritische oordeel en mijn toch van haar methode afwijkende bereidingswijze was ze dit keer lyrisch over het resultaat! Dus zij blij en ik ook.... Bovendien is het ook daadwerkelijk erg lekker dus het was dubbel geslaagd.... ;)

peertjes.png

vlees.png

(In het eggie op mijn bord zag het er toch lekkerder uit :D )

@LMJ,
Stoofvlees oogt op foto's altijd als een bordje poep of kots. Maar het smaakt er niet minder om!
Als kenner van stoofvlees (ahum) moet ik zeggen dat het geheel er erg smakelijk uitziet. Jammer dat het al op is.

Ouwediesel zei:
Janus Diedericus zei:
De Schaduw zei:
Dat is (o.a.) Gronings voor stamppot boerenkool.

Gewoon boerenkool dus, dialecten horen bij een stad, streek of provincie. Niet op een nationaal georiënteerde website. :p

Bij het hoekje ''Stamgasten'' kan wat meer natuurlijk. :p

Pas maar op, voor je het weet sta je (binnen de rubriek stamgasten) te kijk in het taalneuzelaarstopic. ;)

Droog brood van gisteren. Met chocopasta. Ben op mijn werk. En had nog brood van gisteren over. Dat gaat vandaag gewoon weer mee!

Zemelaar zei:
Droog brood van gisteren. Met chocopasta. Ben op mijn werk. En had nog brood van gisteren over. Dat gaat vandaag gewoon weer mee!

Goed spoelen met koffie en melk dan maar. Werkze!

Drama hier. Het interieur van de keuken is uitgestald in de woonkamer en de hal. De inhoud van de koelkast, wat er van over was, staat in tassen op het balkon, incl. de groeten waar we de soep morgen van gaan maken. Het is nu een paar dagen zo en ik ben er kribbig van. Wat een zooitje.
Morgen is het over.

Straks hamburgers van Burger King en morgen droog brood met kaas bij het onbijt. Gelukkig kan de spa ook naar buiten, nooit opgekomen. Zat vandaag lauwe spa te drinken, bah!

Die fratsen heb ik ook weleens beleefd. Kregen we een nieuwe Fransgrenen houiten vloer in de woonkamer en (open) keuken.
35 m[sup]2[/sup] hout wat in de was kwam en 24 uur moest uitharden. Leefomgeving was dat etmaal tot bovenverdieping en hal beperkt.

De vloer is vandaag gelegd in de keuken. Morgen komen de nieuwe wasmachine en de nieuwe koelkast. Maar het is altijd behelpen met eten en kijken naar tv tussen het witgoed door. Gisteren was het patat, vandaag hamburgers. Dat is best lekker hoor, maar het klinkt heel erg gek (ik vind het heel raar dat ik dit nu ga zeggen): een verse gezonde hap gaat er morgen wel in.

Binnenkort moet ik een moeilijke beslissing nemen: de inrichting van mijn studeerkamer. Moet ik helemaal zelf doen. De huiskamer, hal en slaapkamers, daar neemt mijn vrouw de leiding in (lekker makkelijk:), vooral als je kleurenblind bent)

Soloman zei:
De inhoud van de koelkast, wat er van over was, staat in tassen op het balkon, incl. de groeten waar we de soep morgen van gaan maken. Het is nu een paar dagen zo en ik ben er kribbig van. Wat een zooitje.

U moet de groeten van Hak hebben :) .

Gisteren een soepje met kruidenstokbrood (ik had al warm geluncht).
Vanavond een lekkere biefstuk (van de slager) met verse frietjes en rauwkost.

@Janus:

Was het koude soep?
De stokbrood moet je trouwens even bij 150 graden in de oven doen, vijf minuten, dan heb je niet zo'n koude hap.

3½ minuut doen wij altijd. Op 175 graden. Beetje nat maken. Dan is die lekker warm. En lekker knapperig.

Bakje lasagne van de slager. Voortreffelijk.

De hele keuken is nu trouwens klaar. En de woning weer normaal. Heerlijk.

Gelukkig. Kun je weer lekker kokkerellen. Mooi geworden, en tevreden met het resultaat?

On-topic: Wij hadden een lekkere Quiche.

Soloman zei:
@Janus:

Was het koude soep?
De stokbrood moet je trouwens even bij 150 graden in de oven doen, vijf minuten, dan heb je niet zo'n koude hap.

Grapjas. :T

Maargoed, de gazpacho was heerlijk. De gedachte dat je een kruidenstokbrood op moet warmen in de oven is veel te conformistisch voor mij.
Ik ben een rebel, als ik mijn stokbroodje koud wil dan eet ik hem koud. :p

Ai!!!! Wat een domme fout. Dat me dit overkomt! De reactie was om half een 's nachts. Blijkbaar was ik toen niet meer zo bij.
Ik ga mezelf aangeven in het taaltopic.;)

Terug
Bovenaan