Ik heb even mijn review-schrift er bij gehaald, waarin ik schrijf wat ik vind van aangekochte kant-en-klaar producten en restaurants:
McDonald's
Hamburger
Niet voldoende als vleesgerecht. Tomatenketchup overheerst. Niet meer waard dan 1 euro. Eenhapsbroodje. Heb het geprobeerd met open mond. Op een goede dag heb ik hem in een hap naar binnen gewerkt. Stikte wel bijna.
Cheeseburger
Aangeklede hamburger, niets meer en niet minder
Frietjes
Goed, maar direct opeten. Flauw en zoutloos.
Fritessaus
Smaak is veel te sterk. Waarom geen gewone fritessaus zonder kruiden? In andere landen kennen ze deze niet.
Bacon Burger
Goeie burger, maar in twee happen weg.
Big Tasty
Geweldige burger, zeer smakelijk, maar ik zet mijn vraagtekens bij de gezondheidsgevolgen. Ik kreeg er hartkloppingen van.
Moet je met mes en vork eten. Sla en troep er af schuiven en sambal en Hellmans mayonaise er op. Heerlijk.
Kroketburger
Lekker, maar mag ietsje meer krokant zijn
Burger King
Whopper
Stukje forser dan de hamburger van McDonald's, maar de overige ingrediënten zoals tomaat, overheersen, eerst schuiven boven de prullebak.
Double whopper.
Perfect middenklasser. Tomaten toedeledokie doen.
Triple whopper
Teveel van het goede. Wat een homp vlees. Krijg je niet in een keer op. Is niet leuk meer.
Frietjes
Vreemde bijsmaak. Geurt ook zeer sterk. Niet meer kopen.
Steak burger
Lekker, maar als je dat geld gaat uitgeven kun je beter doorgaan naar:
Big King XXL,
voor de flinke trek. Niet aan beginnen als je gewone trek hebt. Dan krijg je hem niet op. Sla en augurken richting gemeenteafvalbedrijf verwijzen, daar weten ze er wel raad mee. Insmeren met Surinaamse sambal en dan langzaam opeten. Wel een beetje droog. Maggi en Hellmanns bieden de oplossing.
Nog even een laatste opmerking
De Big tasty moet concurreren met de Big King XXL, maar voor de XXL krijg je veel meer waarde voor je geld, net zoals de Whopper tegenover de hamburger.
De BigMac nog vergeten: klein dingetje met overheersende saussmaak. Snel wegwezen.