Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Bmwlover1 zei:
Overigens is het vlees 100% rundvlees.

Wat betreft de kipnuggets etc vind ik wel troep ( dat is samengeperst kippenafval )
Toch eet ik soms ook kipnuggets :p

100% rund betekent niet dat het allemaal VLEES is... Bovendien worden voor die hamburgers niet de "mooie" en "prime" vlees-slachtkoeien gebruikt, maar veelal uitgemolken en regelmatig ook zieke melkkoeien. Vlees is taaier maar maakt niet uit, in die hamburgerpaddys merk je daar weinig van. Alleen jammer dat die koeien ook weer volgespoten zijn met god weet wat.... Een burger is niet veel meer dan wat een nugget is, maar dan van rund. Uitgaande van je uitspraak over nuggets. Die overigens niet klopt, want nuggets - in ieder geval die van de Mac - worden gemaakt van "pink goo", een brei van kipdelen (inderdaad meestal afval en ingewanden) en smaak- en conserveringsmiddelen.

Ik AT soms kipnuggets... :p

Blijkbaar zijn die dubbele cheesburgers een succes. 2 euro per stuk toch? Ik zal er een 2-euro munt aan wagen.

Vanavond bonen met ananas (en de rest)

Soloman zei:
Blijkbaar zijn die dubbele cheesburgers een succes. 2 euro per stuk toch? Ik zal er een 2-euro munt aan wagen.

Vanavond bonen met ananas (en de rest)
Inderdaad de dubbele cheeseburgers zijn zeker een succes.
Alle cheeseburgers zijn in de aanbieding.
Cheeseburger = 1 euro
Double cheesburger = 2 euro
Triple cheeseburger = 3 euro

Ha ha, klopt, ik heb net het kortingsvel binnen van McDonald's in het wekelijkse folderpakket (dat ik altijd spel). Vandaar dat ik het weet!:T

Klinkt lekker. Ik had Hema magnetronmaaltijd zuurkool met worst. Heerlijk.

Ik moet nog steeds de cheeseburgers proberen, maar ik ben de laatste tijd nog niet in de buurt van een McDonald's geweest. Bij de volgende gelegenheid probeer ik er een. (of twee, of een triple)

Net toch maar weer naar de Mac.
En inderdaad het waren weer 2 dubbele cheeseburgers.

Meergranen stokbrood met kruidenboter van de AH. Paar witte bolletjes met knakworst en mosterd. En dubbelvla met witte druiven.

Bmwlover1 zei:
Net toch maar weer naar de Mac.
En inderdaad het waren weer 2 dubbele cheeseburgers.

Je hebt me werkelijk overtroffen!
Vrijdag kom ik in de buurt van McDonald's. Ik zal het een en ander meenemen.:)

Gisteravond eens gevarieerd. Gevolg: overheerlijke zelfgemaakte Wraps!
1185531_457781130988532_704225780_n.jpg

Ziet er erg goed uit LMJ, wij aten gisteren draadjesvlees zo zacht dat je het kon snijden met een lepel met een witlofstamppotje erbij.

Zo, de lunch zit er weer in. Altijd lekker, steak en frietjes in het bedrijfsrestaurant.
Lekkere Belgische mayonaise en een vruchtensalade erbij. (abrikoos, appel, kaneel en rozijnen)

Vanavond een broodje pindakaas ofzo, zit nu echt goed vol.

Goed nieuws en slecht nieuws.

Het slechte nieuws: Ik ben gewond. Bij het snijden van riblappen heb ik een stukje van mijn duim gesneden. Ik zag het vlees. Een telefoontje met de arts maakte duidelijk dat het nog wel een dagje kan duren voor het stopt met bloeden. Vreselijk.

Goede nieuws:

Gisteravond bij de Mac twee quarterpounders met kortingsbon en een triple cheesburger gekocht. Toen ik thuiskwam, dacht, nee, wat is dit? Wat zijn dit voor dubbeltjes? Die stop ik in mijn hollle kies! (Ik ben van Mac de Big Tasty en van Burger King de Big King XXL gewend).
Maar goed, een beetje Surinaamse sambal tussen gestopt en het was toch een aardige hap eten (ik heb nog een quarterpounder over).

De triple cheese was erg lekker! Goeie smaak! Heerlijk!

Oef, de schade aan mijn duim is dermate, dat ik voorlopig niet meer kan koken. Als het morgen nog bloedt, moet ik naar de poli. Wat een dramadag, eerst woorden met mijn vrouw, dan drukte op de weg. Snel vergeten deze rotzaterdag. Bah!!

Ik baal er verschrikkelijk van. Boel zit in verband, maar ik wist niet dat je linkerduim zo vaak gebruikt bij huishoudelijke werkzaamheden (ik ben rechts). Probeer maar eens zelf het verband er omheen te doen. Nou lekker...

Sterkte Soloman. Ik hoop dat de schade aan de duim snel herstelt.

En af en toe woorden met de vrouw kan de lucht klaren. Het is niet leuk, maar het werkt vaak stukken beter dan zwijgen.
En vanavond weer lekker tegen elkaar aan kruipen.

the Fox zei:

En af en toe woorden met de vrouw kan de lucht klaren. Het is niet leuk, maar het werkt vaak stukken beter dan zwijgen.

Ach, het was een huishoudelijke ruzie, ik ben stronteigenwijs. Toen ze terug uit de stad kwam (uitgeweest met haar zus) en mijn duim zag, veranderde ze plotsklaps in een Florence Nightingale.:)

Soloman zei:
the Fox zei:

Ach, het was een huishoudelijke ruzie, ik ben stronteigenwijs. Toen ze terug uit de stad kwam (uitgeweest met haar zus) en mijn duim zag, veranderde ze plotsklaps in een Florence Nightingale.:)
Fijn, als je zo'n zorgzame vrouw hebt. Wat zeg je: 'Haal meteen even een biertje en mijn pantoffels?' ;)

Het klinkt wel weer als echt iets voor jou Solo ;)

Zometeen maar eens piepers jassen. Dan ligt er straks een lekker balletje gehakt met bloemkool en aardappels op het bord. Hoe Hollands wil je het hebben? :p Misschien schiet ik nog een plaatje...

Nee, dat doet ze niet. Ik heb een nogal.... pittige vrouw, soms iets te pittig. Iemand die je niet voor de gek houdt, die door alle smoesjes heenprikt. Is soms moeilijk mee te leven, maar je leert er wel van. Soms begrijp ik waarom ze zo goed betaald wordt voor haar werk.

Ik heb even mijn review-schrift er bij gehaald, waarin ik schrijf wat ik vind van aangekochte kant-en-klaar producten en restaurants:

McDonald's

Hamburger
Niet voldoende als vleesgerecht. Tomatenketchup overheerst. Niet meer waard dan 1 euro. Eenhapsbroodje. Heb het geprobeerd met open mond. Op een goede dag heb ik hem in een hap naar binnen gewerkt. Stikte wel bijna.

Cheeseburger
Aangeklede hamburger, niets meer en niet minder

Frietjes
Goed, maar direct opeten. Flauw en zoutloos.

Fritessaus
Smaak is veel te sterk. Waarom geen gewone fritessaus zonder kruiden? In andere landen kennen ze deze niet.

Bacon Burger
Goeie burger, maar in twee happen weg.

Big Tasty
Geweldige burger, zeer smakelijk, maar ik zet mijn vraagtekens bij de gezondheidsgevolgen. Ik kreeg er hartkloppingen van.
Moet je met mes en vork eten. Sla en troep er af schuiven en sambal en Hellmans mayonaise er op. Heerlijk.

Kroketburger
Lekker, maar mag ietsje meer krokant zijn

Burger King

Whopper
Stukje forser dan de hamburger van McDonald's, maar de overige ingrediënten zoals tomaat, overheersen, eerst schuiven boven de prullebak.

Double whopper.
Perfect middenklasser. Tomaten toedeledokie doen.

Triple whopper
Teveel van het goede. Wat een homp vlees. Krijg je niet in een keer op. Is niet leuk meer.

Frietjes
Vreemde bijsmaak. Geurt ook zeer sterk. Niet meer kopen.

Steak burger
Lekker, maar als je dat geld gaat uitgeven kun je beter doorgaan naar:

Big King XXL,
voor de flinke trek. Niet aan beginnen als je gewone trek hebt. Dan krijg je hem niet op. Sla en augurken richting gemeenteafvalbedrijf verwijzen, daar weten ze er wel raad mee. Insmeren met Surinaamse sambal en dan langzaam opeten. Wel een beetje droog. Maggi en Hellmanns bieden de oplossing.

Nog even een laatste opmerking

De Big tasty moet concurreren met de Big King XXL, maar voor de XXL krijg je veel meer waarde voor je geld, net zoals de Whopper tegenover de hamburger.

De BigMac nog vergeten: klein dingetje met overheersende saussmaak. Snel wegwezen.

Ik vul de boel even aan met mijn tot nu toe best geslaagde hamburger:

Meng 250 gram tartaar met 250 gram rundergehakt (geen magere). Meng er hamburgerkruiden doorheen, niet teveel paneermeel, knoflookpoeder (uit molen) en cayennepeper. Schijfjes maken. Vuur middelhoog en met zonnebloemolie de hamburgers in tien minuten garen. Hamburger "toppen" met een streek Surinaamse sambal, beide kanten. Vuur even hoog onder het keren van de hamburgers voor een kleurtje.

Gebruik een wat steviger broodje, zoals schnittbroodjes, dit is ook een stevige hamburger.
Plakje kaas op het broodje, hete hamburger er gelijk bovenop. Blaadjes ijsbergsla erboven op.
Hellmann's mayo

En: ook perfect:
Maak eens kleiner hamburgers en platter. Pitabroodjes in de broodrooster, hamburger erin, met kaas erbij wurmen. Verrassend!!!

Ik geef de voorkeur aan Burger King. De Mac smaakt steriel, alsof het vlees niet van een dier afkomstig is maar uit een laboratorium.

Prachtige review trouwens, over de hamburgers :D . Met plezier gelezen.

Dank je. Je moet het niet te vaak eten. Maar ik heb wel eens, als vrouwlief 's avonds van huis is en ik heb een dag keihard gewerkt, dan neem ik een XXL-tje mee voor thuis (eventjes uit- en aankleden dat ding en even in de oven).

Ik zie deze hamburgers ook als een totaal ander gerecht dan mijn eigengemaakte hamburgers. Mensen maken de fout door die twee dingen met elkaar te vergelijken, moet je niet doen.

Als ik al bij de Mac eet, (wordt de laatste jaren steeds minder, trouwens...) ga ik eigenlijk altijd wel voor een Chicken Sensation Menu.

Als het een hamburger betreft, dan thuis uit de frituur van Mora.
produits_image_829.jpg

Ik ben in mijn leven drie maal bij een fastfood keten geweest. Alle drie McDonalds. Waarvan één keer noodgedwongen. Ik heb geen enkele ambitie dit aantal te verhogen.

Goed dat de triple cheeseburger je heeft gesmaakt Soloman.

Ik ben net ook weer naar de Mac geweest, 2 dubbele cheeseburgers weer.
En wat betreft de grootte van de burgers heb je wel gelijk, daarom moet je ook altijd 2 big macs nemen of 2 dubbele cheeseburgers ipv 1.
Daar is de prijs ook naar he(y)

the Fox zei:
Ik geef de voorkeur aan Burger King. De Mac smaakt steriel, alsof het vlees niet van een dier afkomstig is maar uit een laboratorium.

Prachtige review trouwens, over de hamburgers :D . Met plezier gelezen.

De BK doet de dingen niet anders dan de Mac hoor... En dat smaakje, denk je echt dat dat van het "flamegrillen" komt? Interessant....

Als ik in mijn herinneringen graaf heb ik nooit specifiek voorkeur gehad voor één van beide. Het "vlees" van de BK vond ik altijd lekkerder, maar de broodjes hebben een weeïg zoet klef smaakje.

Desondanks blijf ik er voortaan maar weg. Want wat ze zeggen over rokers, dat die hun gezondheid om zeep helpen met de chemie die ze naar binnen zuigen, geldt net zo goed voor de Mac-ers en BK-ers. Je moet in ieder geval niet raar opkijken als je op een gegeven moment ook met iets als kanker wordt geconfronteerd als je regelmatig dat soort voedsel-achtig spul eet...

Wat nog het naarst is, is dat je in de supermarkt nog kan kijken wat je koopt. Hoe groter de lijst met ingrediënten en vooral hoe meer ingewikkelde namen of E-nummers, hoe beter je het kan laten staan. Maar die staan niet op je hamburger- of frietkartonnetje bij de Mac. Ze hebben de ingrediënten wel beschikbaar, maar daar kijkt echt nooit iemand naar... En wat ik het ergst vindt is dat vooral mensen met weinig geld denken dat ze geen "beter" eten kunnen kopen en hun kinderen al volproppen met die meuk. Een stevige basis voor een ongezonde toekomst zeg maar. En dan nog vragen mensen zich af waarom de zorg steeds duurder wordt...

Vanavond wordt het spaghetti, mijn eigen recept (dat is zonder tomatentoestanden, wel met veel ui, pepers en knoflook).
Zat nog in de vriezer. Deze twee weken is het vriezer leegeten. Dat wordt leuk zag ik wel, legaal. Over twee weken wordt onze keuken vernieuwd.

Update: het gaat goed met mijn zieke duim. Bij het verschonen van de hele mikmak zag het er goed uit. Wel kon ik de afgelopen nacht slecht slapen door de pijn. Na de jodiumbehandeling voelt het nu wat beter en de boel zit mooi dicht.
Overkomt me nooit weer bij het snijden.

LoveD MyJeep zei:
En wat ik het ergst vindt is dat vooral mensen met weinig geld denken dat ze geen "beter" eten kunnen kopen en hun kinderen al volproppen met die meuk. Een stevige basis voor een ongezonde toekomst zeg maar. En dan nog vragen mensen zich af waarom de zorg steeds duurder wordt...

Thuis koken is heel wat goedkoper dan elke dag naar de Mcdonalds of Burgerking gaan hoor.

Eerder vanavond met mijn vrouw gegeten in Hajé Joure. https://www.haje.nu/restaurant-joure
Het was behoorlijk druk. Gezellig druk. Zigeunerschnitzel smaakte uitstekend. Lekker met patat.

Vandaag op ambachtelijke wijze hutspot gemaakt. Was heerlijk. Ik heb een voorraad voor meerdere dagen. En morgen is het nog lekkerder.

Bmwlover1 zei:
LoveD MyJeep zei:
En wat ik het ergst vindt is dat vooral mensen met weinig geld denken dat ze geen "beter" eten kunnen kopen en hun kinderen al volproppen met die meuk. Een stevige basis voor een ongezonde toekomst zeg maar. En dan nog vragen mensen zich af waarom de zorg steeds duurder wordt...

Thuis koken is heel wat goedkoper dan elke dag naar de Mcdonalds of Burgerking gaan hoor.

Dat weet ik, maar er zijn veel mensen in de laagste inkomenslagen die anders denken. Hier misschien minder dan bijvoorbeeld in de US, maar nog steeds genoeg. En je hoeft niet naar de Mac om meuk te eten, dat kan je namelijk ook thuis maken...

Vanavond de rollade gemaakt die eigenlijk voor de kerst bedoeld was. Heerlijke aardappelpuree erbij en "haricots verts". Helaas bleek de rollade wat te klein voor het recept dat ik er voor had en was de grilltijd wat te lang. Leermomentje! Maar gesmaakt heeft het wel :)

LoveD MyJeep zei:
Bmwlover1 zei:
LoveD MyJeep zei:

Dat weet ik, maar er zijn veel mensen in de laagste inkomenslagen die anders denken. Hier misschien minder dan bijvoorbeeld in de US, maar nog steeds genoeg. En je hoeft niet naar de Mac om meuk te eten, dat kan je namelijk ook thuis maken...

Mensen die arm gaan lopen doen bij de snackbar kunnen van mij een bult krijgen. Voor een grijpstuiver kan je een voedzame maaltijd maken van macaroni, paprika, uitje en wat kipfilé. Of van welke ingrediënten dan ook. Da's een stuk goedkoper dan voor vier man friet met snacks en sausjes.
Gezond eten heeft weinig met geld te maken, maar vooral met de wil om moeite te doen voor een verantwoorde maaltijd.

Vanavond heb ik weer hutspot gegeten die ik gisteren had klaargemaakt. Omdat ik erg laat thuis was dacht ik slim te zijn door de prak even in de magnetron te doen. Dat had ik niet moeten doen. Even opwarmen in een braadpannetje is namelijk veel lekkerder.

Gisteren heerlijke witlofschotel uit de oven gegeten. Met een lekkere kaaskorst en hamblokjes erdoor. Scheutje ketchup erdoor en smullen maar!
Nu moet het snel koud worden want voor vanavond staat er boerenkool met worst gepland.

Janus Diedericus zei:
Gisteren heerlijke witlofschotel uit de oven gegeten. Met een lekkere kaaskorst en hamblokjes erdoor. Scheutje ketchup erdoor en smullen maar!
Nu moet het snel koud worden want voor vanavond staat er boerenkool met worst gepland.
Jamaarree... Da's pas lekkerrrrr! En daar hoeft het niet eens koud voor te zijn, heb het al 3 keer gegeten afgelopen maanden. En zeg nou zelf, koud was het nog niet echt....

Terug
Bovenaan