Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Gisterenavond had mevr rke gekookt.

Gebakken aardappelen, sperzieboontjes en een varkenshaasje met spek omrold. Heerlijk (en zij leest niet eens mee...).

Zonet nog 450 gram konings halfvolle aardbeien kwark van de jumbo van 89 cent verorberd.

Sukadelap (2 uurtjes geprutteld) met gekookte aardappelen en sperziebonen (met zakje groentefinish van Versteeghen)

Gisteravond de kerstmaaltijd: Indonesische rijsttafel. (ik neem daar bami bij, want ik lust geen rijst). Dat doen we al jaren: halen bij de Indonesier. Dit keer vond ik het anders. Ik moest er sambal bij doen, dat ben ik niet van ze gewend. Ook was het een beetje droog en bami was wat magertjes. Bij het afhalen zag ik ook niet de bekende gezichten die ik gewend ben. Ik denk dat de oude dame met pensioen is. Jammer, wat kon die koken zeg.

Vanmorgen heb ik ons kerstontbijt gemaakt:
- aspergesoep
- warme croissants (natural, kaas, kaas-ham)
- scrambled eggs met zout en peper
- ontbijtpannekoekjes (pan cakes)
- kerstbrood

Het was de eerste keer dat ik pan-cakes heb gemaakt. Ik zag er tegen op, maar het viel reuze mee. Ik heb gewoon zo'n schudbus van Koopmans voor pannekoeken gekocht. Hoef je alleen water toe te voegen. Schudden, koekepan flink heet laten worden, wat olie er in gooien en dan zo'n vier a vijf scheutjes verdelen over de pan. Ging heel snel. Keerde heel gemakkelijk en ze werden ook mooi rond! Ongeveer twee keer zo groot als een flensje, kleiner dan een bierviltje. Ik heb ze naturel gemaakt en met spek (eerst ontbijtspek in snijden in hapklare stukjes en eerst in de pan gooien voor je het beslag erover heen gooit. Eist wel een beetje handigheid om het goed te vormen).

Viel zeer in de smaak! Goed gelukt en lekker!

Veel "grondstoffen" over in de koelkast.

Dus heb ik die verwerkt in een pittige macaroni vandaag. Heerlijk!

Ik heb nog aardig wat stukjes kipfilet over van het gourmetten (allemaal al klaargemaakt), die niet in de macaroni zijn beland.
Aardappels erbij met worteltjes en we hebben vanavond weer wat op tafel staan. Het leven is zo gemakkelijk.

De lunch bestaat uit een soepje en stokbrood met kaas/kruidenboter. Even in de oven en de broodjes worden weer knapperig. Zelfs nog wat scrambled eggs over van nieuwjaar.

Zo, ik ben blij dat de feestdagen zijn afgelopen. Kunnen we wat eten betreft weer normaal doen. Weg met die soepkommen zo groot als speciekuipen (vrouwlief houdt ervan). Die dingen zijn super-onpractisch. Je hebt maar een bodempje soep dat heel snel afkoelt. En dan die vierkante feestborden. Niks voor mij. Doe maar gewoon denk ik dan. Rare soepen, raar eten, buhhh....:(

Soloman zei:
Zo, ik ben blij dat de feestdagen zijn afgelopen. Kunnen we wat eten betreft weer normaal doen. Weg met die soepkommen zo groot als speciekuipen (vrouwlief houdt ervan). Die dingen zijn super-onpractisch. Je hebt maar een bodempje soep dat heel snel afkoelt. En dan die vierkante feestborden. Niks voor mij. Doe maar gewoon denk ik dan. Rare soepen, raar eten, buhhh....:(

Helemaal mee eens. :)(y)

Vanavond een broodje Shoarma gegeten.

Je ziet de meest vreemde gerechten voorbijkomen. Rollades met vieze vullingen, makrelen met onnatuurlijke spikkeltjes, mixjes van goedkope jam met rare jachtsaus. Dan denk ik wel eens: welke malloot verzint dit allemaal? Welke idioot krijgt het voor elkaar om dit in onze supermarktschappen te krijgen?

Blijkbaar vinden ze ieder jaar in januari weer een nieuwe manager die die rotzooi weer uit de schappen haalt.

Zo komen we er nooit.

Of je maakt gewoon wel een goed of lekker diner;) Je hoeft niet alles te kopen... Bij goede winkels is natuurlijk genoeg lekker eten te vinden, of het nou raar is of niet;)

Was ook eigenlijk meer als grap bedoeld, ik wilde lollig zijn.
Maar speciaal spul is inderdaad niet aan mij besteed. Hoewel ik er altijd wel iets speciaals van maak bij de feestdagen.

Gisteren niet zo heel spannende maaltijd gegeten.
Vissticks met aardappelpuree en spinazie.
Vrijdag is altijd makkelijk, een pizza ofzo. Vanmiddag ga ik om een vers belegd Belgisch broodje, een zeer goed gevulde maag voor nog geen vijf euro.

Zonet na het werk twee beste borden macaroni. En daarna een halve bak volle Franse AH kwark.

1530586_455854067847905_935726369_n.jpg

Zelfgemaakte boerenkool stamppot... Yum!

Heerlijk, boerenkoool!
Zo jammer dat mijn meiden zulke zeurpieten zijn met betrekking tot stamppotten, anders zou ik in de winter elke dag stamppot eten.

Vanavond waren het de overgebleven hamburgers van gisteren.
Inmiddels zijn we ook door de restanten van de feestdagen heen, op enkele niet lekkere loempiaatjes na.

Als de loempia's niet lekker zijn, dan bewaar je ze toch niet?

Afgelopen avond hamlap, met aardappelkroketjes en salade gegeten ;)

Vrouwlief vindt ze wel lekker. Ik gooi er zelf veel sambal overheen, is het nog een beetje te pruimen.:p

Net langs de Mcdrive, deze keer niet zo veel.
Een dubbele cheeseburger ( is nieuw )
En een hamburgertje.

De dubbele cheeseburger kan ik iedereen aanraden! heerlijk en dat voor maar 2 euro.
Triple is ook verkrijgbaar voor 3 euro, maar dat is toch iets te veel kaas voor mij.

Die dubbele cheeseburger, is daarbij alleen de kaas dubbel of ook het vlees? In het laatste geval wordt het McLunch vandaag. :cool:

McGeenideewatikeetmaarveelvleesziternietin laat ik links liggen... Ook na het verhaal dat een of andere leraar in de US na 6 maanden alleen op Mc voer 17 kilo afgevallen was. Als je eenmaal weet wat die club met hun "voedsel" doen weet je dat je beter wat anders kan eten... Een hamburger lust ik best maar de Mac en consorten doe ik niet meer....

Je hebt helemaal gelijk LMJ, toch geniet ik héél af en toe van een broodje karton van de Mac. Al heeft de burgerking nog altijd mijn voorkeur. Helaas betekent burger king even op en neer naar minimaal Breda. (45 km enkele reis)

De lekkerste hamburger is een zelfgemaakte.... Zelf gehakt en kruiden/specerijen mengen, verse (desnoods biologische) sla, komkommer, tomaat en ui... Heerlijk!
Ik heb de Mc knoop eigenlijk pas begin vorig jaar doorgehakt. Zoals jij ook al aangeeft JD weet je wel dat het niet gezond is maar doe je het toch. Toen ik voor de zoveelste keer mijn "craving" naar een burger bij de Mac had gestild en me wederom meteen afvroeg waar ik nou zo'n zin in had ben ik er mee gekapt. Heb sowieso altijd na een uurtje weer honger na de Mac dus vroeg me altijd al af hoeveel dat "voedsel" dan eigenlijk waard is...

En hoe verslavend die zooi dan toch op een of andere manier is blijkt voor mij wel uit het feit dat ik nog steeds (maar gelukkig steeds zeldener) af en toe ontzettend zin krijg in een burger van de Mac...

Anyway, vanavond maar eens kijken of ik wat moois kan maken van de runderrollade die eigenlijk bedoeld was voor 2e kerstdag maar door buikgriep was blijven liggen... Heb er nu al zin in!
Runderrollade-stap-4.jpg

Ik ben bezig met een "gezonde hamburger", geinspireerd door een artikeltje in de Flair.
Ik heb heel veel geprobeerd. Van zeer mager rundergehakt, via mager rundergehakt gemengd met tartaar tot aan gewoon rundergehakt (evt. gemengd met tartaar).

De beste hamburger is het "volle" rundergehakt gemengd met tartaar. Dan krijg je de meest smaakvolle hamburger. Met sla, ui, augurk en mayonaise.
Kaas en bacon is soms lekker, soms niet.

De gezondste hamburger die ik tot nu toe heb gemaakt is van zeer mager rundergehakt met de nodige groente en fritessaus. Nu zit je tussen twee uitersten: de fritessaus heeft lang niet de romigheid van mayonaise, is zuurder, maar magerder. Het magere rundergehakt heeft minder smaak.

Zie hier mijn worsteling. Ik ben serieus met gezonder eten, dus ik ben bezig met een zoektocht: minder vet, een gezonde hamburger.
In de Flair stond: Gezonde hamburgers bestaan. Nu nog combineren met smaak.

Moeilijk hoor.

Ik hou jullie op de hoogte bij mijn zoektocht.

Solo, minder vet is niet gezonder. Het soort vet wel. Neem boter: de "gezonde" margarines en halvarines zitten boordevol verzadigde transvetten die juist slecht zijn voor je. Becel goed voor je hart? LOL... Je kan beter gewoon roomboter eten. Daar zit weliswaar veel vet in, maar ook de stoffen die je lichaam nodig heeft om die vetten te verwerken. Bovendien heeft je lichaam ook vetten nodig. Mager vlees is dus ook niet gezonder, vooral dat "extra mager" spul wat je steeds meer ziet. Dat wordt namelijk nog eens extra onder handen genomen, waardoor je naast alle antibioticaresten en chemie in het diervoeder ook nog eens naar binnen krijgt wat ze daarvoor gebruiken. En niet te vergeten de kleurstoffen die gebruikt worden om je rundvlees dat mooie "verse" rode kleurtje te geven.

Maar ik kan me voorstellen dat je daar niet teveel over na wilt denken omdat je dan bij alles wat je eet een rotgevoel zou kunnen krijgen. Hoeft niet, heb ik ook geen last van en toch eet ik lekker en geniet.

Het mooiste en beste vlees haal je van een kleine lokale slager die zijn slachtvee zelf koopt bij een boer in de buurt. Helaas zijn er niet heel veel boeren meer die niet aan de bio-industrie meedoen en hun dieren nog "gezond" fokken - ook dankzij overheidsregels die boeren dwingen dingen te doen.

Janus Diedericus zei:
Die dubbele cheeseburger, is daarbij alleen de kaas dubbel of ook het vlees? In het laatste geval wordt het McLunch vandaag. :cool:
Is inderdaad kaas dubbel en vlees dubbel, echt een aanrader!

LoveD MyJeep zei:
McGeenideewatikeetmaarveelvleesziternietin laat ik links liggen... Ook na het verhaal dat een of andere leraar in de US na 6 maanden alleen op Mc voer 17 kilo afgevallen was. Als je eenmaal weet wat die club met hun "voedsel" doen weet je dat je beter wat anders kan eten... Een hamburger lust ik best maar de Mac en consorten doe ik niet meer....
Raar he als die 2000kcal bij de Mcdonalds eet en er nog een stuk of 1000 verbrand ( cardio )
Tuurlijk val je dan af man, het zou niet normaal zijn als je dan niet zou afvallen.
Er zitten inderdaad wat smaak kleur en geurstofjes in het voedsel, maar dat maakt het ook zo lekker.
Overigens is het vlees 100% rundvlees.

Wat betreft de kipnuggets etc vind ik wel troep ( dat is samengeperst kippenafval )
Toch eet ik soms ook kipnuggets :p

Bmwlover1 zei:
Janus Diedericus zei:
Is inderdaad kaas dubbel en vlees dubbel, echt een aanrader!

De triple cheeseburger is goed te doen, wel op in zes happen maar dat is toch weer drie keer zo veel als een enkele cheeseburger. :T

Terug
Bovenaan