Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Zo, vandaag de beste aankoop gedaan sinds de camry en de volledige werken van marx:
Een tafellampje voor bij het eten. Het is van hout en heeft een paarse kap.

Verder geeft mij de vakantie tijd om te experimenteren met lunch: en... simpelheid is het beste.
Zo heb ik een zeer dunne hamburger ontworpen, mager rundvlees gemengd met wat tartaar en verse peper en zout. De hamburger heb ik "gesliced", zeer dun, om aan de calorietjes te denken. Dit doe je op een gewone boterham (belangrijk, een bolletje is teveel van het goede) en je garneert het met een beetje knoflooksaus. Het was een enorm succes (voor mezelf dan, ik vraag me af hoe mijn vrouw er over denkt...-> vandaar (de volgende zin)). Ik noem het dan ook Soloslice.

Voorafgegaan met een bekertje pittige runderbouillon en een volkorentje met een plak belegen kaas.

Het valt trouwens uitstekend te combineren met een hele fijne espresso.

Zelf uitgeprobeerd, daarnet!:cool:

Gisteren een verse bami gemaakt. Oftewel, zelf witte kool, prei, ui, knoflook, taugé, peper en vleesvervangers gekocht (we zijn beiden vegetariërs). Wel een pakje Conimex voor de juiste kruiden, maar dat moet kunnen. Erg lekker, vandaag uit gemak de restjes opgegeten. En straks, daar ik in een frietzaak werk (die 's nachts open is) vast nog wel iets 'proeven'.

Groentensoep, gekookte aardappelen, spruitjes, sperziebonen, kalfsoester, kibbeling en pizza toe.

Ongelogen....

Gisteren was het boerenkool met een slagersrookworstje met een kuiltje jus ("dat is wat ik lus")

Vandaag gaan we vrolijk verder de vriezer leeg te eten en dat belooft veel!
De beste friet is echter wel op. Er is alleen nog een beetje mindere friet.

Maar shoarma met een fijne knoflooksaus maakt veel goed.
broodje-shoarma.bmp

@CL: boerenkool is heel weinig werk. Gewoon een zak boerenkool. Piepers jassen, water tot aan de aardappels, klontje boter voor het niet overkoken, boerenkool erboven op en de rookworst (zonder plastic). Is zo klaar, na stampen. Probleem is wel de jus, die moet je over hebben van een vorige keer in de week.

@BMW, shit daar heb ik ook wel zin in.

@Renaultje: lekker, met een beetje sambal en sate, heerlijk, een van mijn favoriete kostjes, alleen kom ik er niet altijd aan toe om het zelf te maken.

Oh... lekker,

deze van Aviko is trouwens ook master:

turkse-aardappelschotel.png

Als je flinke trek heb, zou ik er een pittig gekruide kippepoot aan toevoegen.

Voor de mensen die nog moeten eten, hier een heerlijk filmpje waar je gigantisch honger van krijgt.
Ik was trouwens verbijsterd dat mijn collega's die in de eerste helft van hun werkend leven zitten, de hele man niet kennen. Bizar!

Maar voor de liefhebber: Zuurkool met vette jus (en de rest natuurlijk)
https://www.youtube.com/watch?v=VBffOZNX8Fw

Dit is best wel een stukje geschiedenis, want nergens komt een crackertje brie of een bord nassi voor. En dan de entourage!
(Heb ik ooit zo geleefd?):T

Soloman zei:
De beste friet zit niet in de diepvries.
Agria aardappelen zelf schillen, twee uurtjes in lauw water met flink wat zout laten staan, bakken in verse zonnebloemolie.

Geelhoed zei:
Soloman zei:
De beste friet zit niet in de diepvries.
Agria aardappelen zelf schillen, twee uurtjes in lauw water met flink wat zout laten staan, bakken in verse zonnebloemolie.

Sowieso moet je patat (geen friet) wat wél uit de diepvries komt niet direct in het hete vet gooien. Eerst wat op temperatuur laten komen. Anders frituur je alleen de buitenkant.

Hier was ik vanavond de chef, evenals gisteren, doe het met liefde. Sperziebonen (ook wel groene bonen genoemd), schnitzeltje en aardappels. Heb er toch wel wat aardigs van kunnen maken, als zeg ik het zelf.

Ja, dat weet ik, dat is natuurlijk de beste friet. Kan niets aan tippen, maar ik heb er nu geen zin aan om dat allemaal te gaan doen.
(Maar zal het zeker nog doen)

Nog een Shoarma-"evaluatie-tip".

Koop slager-shoarma, je ziet het verschil duidelijk (supermarktshoarma is veel water, je zit continu af te gieten).
Ik had dit keer slager-shoarma, wat een verschil.

Snij wat verse knoflook er door heen (twee teentjes, fijngehakt) en twee rode pepers op 1 pond vlees. En een beetje uipoeder (niet teveel).
Snel op hoog vuur aanbakken, totdat alles is "aangebrand", daarna tikkeltje lager.

Smullen!!!!
Lekkkkkuuuurrr!

Vandaag groentensoep, broccoli, varkens chipolata, gebakken aardappelschijfjes, en vanillevla toe. Ik had nog ergens een pak gevonden...

Vanmorgen: twee pistoletjes met ham/kaas, zo uit de oven, lekker warm!
en DE oploskoffie, mijn favoriet.
s_409.jpg

carlover zei:
Oploskoffie........dat drink ik alleen als het écht niet anders kan!

Sinds de DE koffieautomaat op mijn werk vervangen is door een Maes ding, drink ik groene thee...

En ik heb zelfs deze al geprobeerd:
4587241896_4c62a74320_z.jpg

Geelhoed zei:
carlover zei:
Oploskoffie........dat drink ik alleen als het écht niet anders kan!

Sinds de DE koffieautomaat op mijn werk vervangen is door een Maes ding, drink ik groene thee...

En ik heb zelfs deze al geprobeerd:
4587241896_4c62a74320_z.jpg

Die kende ik nog niet!!!:)
Die moet ik absoluut proberen.

@CL: Misschien heb ik teveel kantoorkoffie in mijn leven gedronken. Dit komt aardig in de buurt.
Maar het is het toppunt van efficiency:
1. Het zit niet in een pak (dus geen gehannes met scharen en messen en overal koffiepoeder over de tafel)
Valt me trouwens tegen dat DE geen zelfopende pakken heeft, je moet altijd moeilijk doen met aardappelschilmesjes.
Oploskoffie zit in een glazen potje. Je hoeft alleen de deksel er af te halen.
2. Je hoeft niet dat hele koffieapparaat te installeren, een waterkoker is genoeg.
3. In een koffiezetapparaat hou je altijd over, dat kun je gewoon wegmikken. Ik gok dat ik bij gezette koffie 1/4 weggooi. dat is dus een kwart pak he?
4. Het is zo klaar, effe roere, punt. En het is nog pittiger ook.

Soloman zei:
@CL: boerenkool is heel weinig werk. Gewoon een zak boerenkool. Piepers jassen, water tot aan de aardappels, klontje boter voor het niet overkoken, boerenkool erboven op en de rookworst (zonder plastic). Is zo klaar, na stampen. Probleem is wel de jus, die moet je over hebben van een vorige keer in de week.
Hm, hier had ik overheen gelezen........
Piepers jassen.....heel erg, ik koop ze geschild. Wij eten nooit gekookte aardappels, dus ik heb geen aardappels in huis. Dan kan ik net zo goed die prima stamppotaardappels van de Appie kopen. Valt mee wat dat kost.
Maar ik ga toch anders te werk. Ik kook de boerenkool en de aardappels apart. Dan krijg je de boerenkool beter gaar. Vervolgens de boel afgieten, aardappels stampen, boerenkool erdoor. Klontje boter en een flinke scheut melk erbij. Wat ik er ook bij doe, is een gebakken uitje en spekjes (die bak ik samen terwijl de rest staat te koken). Heerlijk!
Flink wat zout erdoor en een beetje tabasco......geweldig! :D

Soloman zei:
@CL: Misschien heb ik teveel kantoorkoffie in mijn leven gedronken. Dit komt aardig in de buurt.
Maar het is het toppunt van efficiency:
1. Het zit niet in een pak (dus geen gehannes met scharen en messen en overal koffiepoeder over de tafel)
Valt me trouwens tegen dat DE geen zelfopende pakken heeft, je moet altijd moeilijk doen met aardappelschilmesjes.
Oploskoffie zit in een glazen potje. Je hoeft alleen de deksel er af te halen.
2. Je hoeft niet dat hele koffieapparaat te installeren, een waterkoker is genoeg.
3. In een koffiezetapparaat hou je altijd over, dat kun je gewoon wegmikken. Ik gok dat ik bij gezette koffie 1/4 weggooi. dat is dus een kwart pak he?
4. Het is zo klaar, effe roere, punt. En het is nog pittiger ook.
Ik ben thuis verwend met Nespresso. Nou hebben we hier op kantoor ook een Nespresso, maar met mijn koffieconsumptie kan ik het niet maken om de hele dag Nespresso te lopen zuipen. :D De automaatkoffie is hier best te drinken (als je een dubbele extra sterke espresso neemt) en dat wissel ik dus een beetje af met Nespresso.
Maar goed, ik ben dus een verwend nest. Oploskoffie.....nee dank u!

Het probleem is ook dat mijn vrouw van slap houdt (koffie hoor, ik zal het open doel vast dichtgooien) en ik van sterk.
Ik proef trouwens niet zoveel verschil, ik vind restaurantkoffie/cafekoffie maar zo zo, slapjes. Ben altijd blij als het weer binnen is. Maar zo bij de computer en studie is een kopje oplos heerlijk vind ik. En ik ben niet de enige: de schappen staan er vol mee. Je moet geen Goud nemen, die is niet te zuipen.

CL: Nespresso heeft je vrouw gekocht? :p
(knipoog naar de reclame)

@Soloman, de DE verpakkingen filterkoffie hebben een inkeping in de folie waardoor je de bovenkant zo openscheurt. Dus dát hoeft geen probleem meer te zijn. ;)

Ik zit weer aan een vers bakje Senseo. Geen culinair hoogstandje, maar het gemak (daarom is Nespresso ook ideaal) is zo groot dat ik het verkies boven koffie zetten wanneer ik iets minder tijd heb.

Ton. zei:
@Soloman, de DE verpakkingen filterkoffie hebben een inkeping in de folie waardoor je de bovenkant zo openscheurt. Dus dát hoeft geen probleem meer te zijn. ;)

Ik zit weer aan een vers bakje Senseo. Geen culinair hoogstandje, maar het gemak (daarom is Nespresso ook ideaal) is zo groot dat ik het verkies boven koffie zetten wanneer ik iets minder tijd heb.

Je hebt gelijk! Om te kijken of je gelijk had heb ik een pak koffie uit de voorraadkast gepakt en even gekeken. Het klopt. Hij is wel erg minimaal hoor, 2 millimeter? Vandaar dat ik hem nooit kon vinden.

Het gemak van ander dan verse koffie is voor mij ook het argument. Gedoe met koffie dat over is, nog lekkende filters weggooien, heb ik helemaal geen zin aan. En zo'n klein potje heeft wel wat en kost geen cent.

Senseo vind ik weer een brug te ver (ik heb al zoveel machines in de keuken en een koffieapparaat die echte koffie maakt, is goedkoper)
Of je moet het gewoon lekker vinden natuurlijk...

De Nespresso is er bij ons gekomen dankzij verschillende mensen in onze omgeving die er eentje hebben. Daar hebben we ontdekt dat het toch wel erg lekker is. De Senseo is er toen uitgegaan. Het is prijzig hoor, die Nespresso. Maar wat ons betreft is het dat waard. :D

carlover zei:
De Nespresso is er bij ons gekomen dankzij verschillende mensen in onze omgeving die er eentje hebben. Daar hebben we ontdekt dat het toch wel erg lekker is. De Senseo is er toen uitgegaan. Het is prijzig hoor, die Nespresso. Maar wat ons betreft is het dat waard. :D

Zeker lekker die Nespresso. Je moet het alleen drinken als Senseo of filter. Je zou er arm van worden. :D
Verder wat lastig als je groep vrienden/familie over de vloer hebt. Maar qua smaak uitstekend.

Ton. zei:
carlover zei:

Zeker lekker die Nespresso. Je moet het alleen drinken als Senseo of filter. Je zou er arm van worden. :D
Verder wat lastig als je groep vrienden/familie over de vloer hebt. Maar qua smaak uitstekend.
Klopt, wij hebben ook een gewoon koffiezetapparaat. Als we veel koffiedrinkers hebben, gebruiken we de Nespresso in principe niet.

:)
Aardappels schillen is zo gebeurd. Alleen die nieuwe, dat is moeilijker met zo'n dun schilletje.

Sperziebonen punten vind ik ook niet zulk leuk werk. Dat laat ik Hak doen.:T

Ton. zei:
Bah, inderdaad.
Heb ik vrijdag nog gedaan. Ik punt liever 1 kilogram sperziebonen, dan dat ik 250 gram aardappelen moet schillen.

100% mee eens.

@GH dat werkt het beste inderdaad :)

Vanavond staat boerenkool (uit de vriezer van de vorige keer) met rookworst op het menu (y) :)

Geelhoed zei:
Ton. zei:
Ik punt liever 1 kilogram sperziebonen, dan dat ik 250 gram aardappelen moet schillen.

Ik heb er tegenwoordig hulp bij :)

GH jr.? Met een dunschiller ipv een mesje neem ik aan?

Ik heb in een supermarkt gewerkt waar we een schilmachine hadden. Gooiden we er aardappels in voor de klanten en die kwam "geschild" uit.

Ik moet de aardappel vasthouden maar inderdaad met een dunschiller ja. De boontjes punt hij wel met een mes.

Die schilmachines zijn perfect, maar is toch alleen voor nieuwe aardappels?

Schillen doe ik nog steeds met een schilmesje (ook handig bij broodbelegverpakkingen)

Ik ga koken.

tot zo.:T

Terug
Bovenaan