Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Soloman zei:
Die schilmachines zijn perfect, maar is toch alleen voor nieuwe aardappels?

Perfect voor deze tijd van het jaar dus.
Wij gebruikten het voornamelijk voor opperdoezen.
Maar met extra water en wat hoger toerental lukt alles wel. Net als peen/wortels.

Geelhoed zei:
Ik moet de aardappel vasthouden maar inderdaad met een dunschiller ja. De boontjes punt hij wel met een mes.
Een eigen slaafje, handig. :D

Ton. zei:
Geelhoed zei:
Ik moet de aardappel vasthouden maar inderdaad met een dunschiller ja. De boontjes punt hij wel met een mes.

Het wordt zo langzamerhand tijd dat ie een beetje voor zichzelf leert koken. Ik moet ook nog steeds de pannenkoeken omdraaien voor hem. (De rest kan hij allemaal zelf! o_O)

Ze kunnen niet jong genoeg zelfstandig worden. Kan die z'n eigen luier al omdoen?

Geelhoed zei:
Ton. zei:
Geelhoed zei:

Het wordt zo langzamerhand tijd dat ie een beetje voor zichzelf leert koken. Ik moet ook nog steeds de pannenkoeken omdraaien voor hem. (De rest kan hij allemaal zelf! o_O)
Zelfs eieren breken zonder dat er stukjes eierschaal in je pannenkoeken komen? :D

En, zijn het geen beauties???:cool:
gehaktballen.jpg

De laatste bal die ik altijd draai is altijd een beetje minder. Dan is er nog veel paneermeel over. Die noem ik altijd de pindabal.
Die gaat zaterdagsavonds naar binnen met een heerlijke schep pikante sateh.:T

Ton. zei:
carlover zei:
Zelfs eieren breken zonder dat er stukjes eierschaal in je pannenkoeken komen? :D

Jij hebt daar zelf moeite mee? ;)
Nee, maar ik zie mezelf dan ook als een gevorderd amateurkok. :)

Ik ga maar eens kijken wat we vandaag gaan eten. En morgen..........

Ik ben ook amateurkok en er gaat heel veel mis....:(
Dat hoort er nu eenmaal bij.
Gelukkig heb ik een begripvolle vrouw.

Tip: zorg altijd dat je iets achter de hand hebt: Ik heb bijvoorbeeld bakken met zelfgemaakte Nassi (kan niet mislukken) achter de hand in de vriezer.

Heh heh,
in het weekend antwoordde je met Nee op mijn vraag: Is er nog iemand wakker, en je kwam ook niet meer terug:T

Soloman zei:
Renaultje zei:
Vanavond staat er tosti op het menu, lekker met chilisaus!

Is dat alles?;)

Waarom zou het meer moeten zijn? Sinds de mens nog nauwelijks zware arbeid verricht, zijn hele maaltijden overbodig geworden. Met overgewicht als gevolg. En alle ellende die daaruit voortvloeit. Ik heb een uitsmijter ham/kaas op. En een kommetje stoofperenvla. Meer dan genoeg.
Maar zo'n lekker balletje van Soloman zou ik, als die nu voor me stond, ook niet koud laten worden.:)

Ton. zei:

Wacht maar!
Nee, ik wil niet op mijn stoel eten ik wil bij jou op schoot. Nee ik wil geen soep, ik wil aardappels en slavinken, nee ik wil geen aardappels ik wil pap, nee geen boontjes. En dan moet hij zo nu en dan dan ook nog eens getuchtigd worden omdat er in dit huis niet geslagen wordt, ook geen pappa's.

Geelhoed zei:
Ton. zei:

Wacht maar!
Nee, ik wil niet op mijn stoel eten ik wil bij jou op schoot. Nee ik wil geen soep, ik wil aardappels en slavinken, nee ik wil geen aardappels ik wil pap, nee geen boontjes. En dan moet hij zo nu en dan dan ook nog eens getuchtigd worden omdat er in dit huis niet geslagen wordt, ook geen pappa's.

(y)
Ben wel voor een "strakke" opvoeding (in geen geval laissez faire) hoor. Ik ben niet eens tegen een tik op de vingers.
Ach, ik zie t.z.t. wel hoe het mij afgaat.

Tuchtigen bestaat uit het op de mat moeten zitten. Daarin zijn drie gradaties, de mat bij de achterdeur in de keuken de lichtste vorm je kan immers nog iedereen zien en horen. De tweede is al een stuk enger, dat is de mat in de hal bij de voordeur. En als het helemaal te gek wordt ligt er buiten ook een mat, maar die is nog niet nodig geweest :)

Slaan gebeurt hier echt niet!

Ik heb gelukkig geen kinderen, maar met de feestdagen moet ik voor een paar pubers zorgen. Ik zie er heel erg tegenop!
Maar ik zorg wel dat ze een goede hap naar binnen krijgen.:T

Geelhoed zei:
Spinazie met pindasaus en rijst. Heerlijk!

Vertel eens wat meer. Klinkt goed in ieder geval.

Soloman zei:
Ik heb gelukkig geen kinderen, maar met de feestdagen moet ik voor een paar pubers zorgen. Ik zie er heel erg tegenop!
Maar ik zorg wel dat ze een goede hap naar binnen krijgen.:T

Waarom doe je dat dan?
Heb geen kinderen, maar ik zie er absoluut niet tegenop. Lijkt me gaaf zelfs.

Soloman zei:

Leven en laten leven kom je een heel eind mee.

Ton. zei:
Geelhoed zei:

Niet zo heel veel meer over te vertellen. That's it. Spinaziebladen koken met aanhangend water, pindasaus opwarmen en serveren met rijst.
Wat wel een tip is; de rijst voor het koken even bakken in een klontje boter. Krijg je mooie korrels van!

Weide1 zei:
Soloman zei:

Precies. Ik moet best vaak op kinderen letten (ben zelf 18). Als je gewoon normaal met de kinderen omgaat (rechtvaardig en niet alleen streng doen maar ook eens een lachertje enz.) is het geen enkel probleem

Geelhoed zei:
Ton. zei:
Geelhoed zei:

Niet zo heel veel meer over te vertellen. That's it. Spinaziebladen koken met aanhangend water, pindasaus opwarmen en serveren met rijst.
Wat wel een tip is; de rijst voor het koken even bakken in een klontje boter. Krijg je mooie korrels van!

Kind kan de was doen. :D

De jongens waar ik voor moet zorgen zijn ook 18 (twee weken lang).
Het gaat niet om controle, maar om het er zijn.
Dat ik er ben.

Daarnaast: ik zorg voor een goeie pot eten, wat moet ik straks tegen hun moeder vertellen als ze 14 dagen patat hebben gegeten?
nou?

En ik slaap er 's nachts, dat willen ze nou eenmaal graag.

opel-omega zei:
Weide1 zei:
Soloman zei:

Precies. Ik moet best vaak op kinderen letten (ben zelf 18). Als je gewoon normaal met de kinderen omgaat (rechtvaardig en niet alleen streng doen maar ook eens een lachertje enz.) is het geen enkel probleem

En dat geldt ook voor de omgang met pubers. Sterker nog, dat geldt voor de omgang met iedereen.

Ja klopt. Wederzijds respect is de basis voor iedere goede omgang. Wel jammer dat dit zo weinig gegeven wordt.

Probeer hem maar eens tegen te houden.
Hij "moet" ook meehelpen met koken, groenten wassen, afwassen, stofzuigen. En als hij even niet mag dan zijn de rapen gaar!

Hmmmm rapen....

2 jaar en 11 maanden. Ik weet het niet hoor maar volgens mij gaat het allemaal een beetje te snel.
Vorig jaar stond er in een tijdschrift een pagina mat alle letters van het alfabet in chocoladeletters. Die kon hij met sinterklaas allemaal lezen...

Hmmmmm, chocoladeletters

Geelhoed zei:
Probeer hem maar eens tegen te houden.
Hij "moet" ook meehelpen met koken, groenten wassen, afwassen, stofzuigen. En als hij even niet mag dan zijn de rapen gaar!

Papa en mama helpen, nu vinden ze het nog leuk. :D

Terug
Bovenaan