Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Renaultje zei:
JW, alweer? :T

Mijn vrouw is inmiddels in de Camry gestapt om bij haar zus te gaan eten.

Vrijwillig of onder dwang?

Ik heb net heerlijk pittige kipsaté gegeten met citroendressing en pasta!

Nee, ze gaat elke woensdag naar haar zus. Kwam goed uit, kon ik lekker experimenteren. Het werden gehaktballetjes met aardappelschijfjes. Lekker. Maar een biefstukje zal het nooit worden in zo'n ding. Daar heb je echt een pannetje voor nodig voor het lekkerste resultaat.

Gouden tijden voor deze onfornuize guy!

Vanavond patat satehsaus en een berenklauw satehsaus
[size=x-small]** het leven kan zo mooi zijn als je het maar wil zien **[/size]

Dan vanavond eindelijk tijd om te verdiepen in Nederlandse grammatica en een zwengel te geven aan iets wat een novelle moet gaan heten.
Misschien lukt het niet, misschien lukt het wel.:T

Nou, succes!

Gisteren aten we een kippensoepje - snijboontjes, gekookte aardappels, kipfiletrolletjes met Danablue - tiramisu.

Vandaag was het nasi.

Het dessert voor morgen heb ik zojuist gemaakt en staat in de koelkast op te stijven.

Naast het nodige brood vandaag vreselijk gezondigd met een bamischijf, een aardbeien cakerol en wokkels. Maar moet kunnen, zo af en toe.

Nee, kale bamischijf. Van een snackbar uit Drachten. Kenners weten wel welke. ;)

Een strak regime is nooit goed. Er moet af en toe ontspanning zijn. Ook met voeding.

Twingo1 zei:
Nee, kale bamischijf. Van een snackbar uit Drachten. Kenners weten wel welke. ;)

Een strak regime is nooit goed. Er moet af en toe ontspanning zijn. Ook met voeding.

Snackbar t Centrum gok ik?

Twingo1 zei:
Zou zo maar kunnen. :) Zit naast Royal Smiledog.

Google is mijn vriend! Dit schreef je in 2009:

Ja, dat vinden wij als ordinaire boerenpummels. "Hmm, niet eens een voorruit".
Maar in die kringen gelden andere maatstaven voor smaak. Die halen hun neus op voor een bamischijf. Terwijl die bij snackbar 't Centrum in Drachten juist zo lekker zijn.
* Zuiderbuurt 8
* 9203 CW Drachten
* telefoon: 0512-513468

Hahaha. Verrek, grappig. En die voorruit. Dat gaat over die Stirling Moss SLR zeker?

Maar het klopt wel. Die bamischijven van Het Centrum zijn het lekkerst. Zelfs nu er nieuwe eigenaren in zitten.

Twingo1 zei:
Hahaha. Verrek, grappig. En die voorruit. Dat gaat over die Stirling Moss SLR zeker?

Maar het klopt wel. Die bamischijven van Het Centrum zijn het lekkerst. Zelfs nu er nieuwe eigenaren in zitten.

Dat je als forummers zo dichtbij elkaar kunt zitten zonder elkaar ooit gezien te hebben. Mijn werk zit daar vlakbij! :)

zo zo, rosti, dat is voor mij een tijd geleden, wordt weer eens tijd. At ik vaak als ik een likje sju over had, met een lekker schnitzeltje erbij.

Vanavond zijn er dingen die op moeten: krieltjes, gehaktbal(len), broodje hamburger.
Nog steeds geen fornuis, maar wel grill-oven-magnetron. dus komt goed.

Het was trouwens vreselijk vandaag. Vanmorgen Ikea, tja, na een avondje stappen (vriendinnen en de opening van het EK, mijn god ik was vanmorgen een wrak). Het ontbijt bij Ikea deed me goed, weer 250 euro lichter, maar goed, toen nog boodschappen doen in de schommelende Camry, waarin ik langzamerhand misselijk in werd in de zachte leren stoelen en de felle zon. Daarna de rotzooi in het huis opruimen en nu eindelijk rust. Voetbal en straks broodje hamburger naar binnen werkenn.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Twingo1 zei:

Dat je als forummers zo dichtbij elkaar kunt zitten zonder elkaar ooit gezien te hebben. Mijn werk zit daar vlakbij! :)

Ik zal binnenkort eens goed om me heen kijken daar.

zo zo, rosti, dat is voor mij een tijd geleden, wordt weer eens tijd. At ik vaak als ik een likje sju over had, met een lekker schnitzeltje erbij.

Ik mik er altijd een lading chilisaus overheen, heerlijk! Zo nog maar wat restjes ijs opmaken, even ruimte maken in de vriezer!

Het was trouwens vreselijk vandaag. Vanmorgen Ikea, tja, na een avondje stappen (vriendinnen en de opening van het EK, mijn god ik was vanmorgen een wrak).

Daarom was je dus zo snel weg uit het nachtbrakertstopic ;)

Renaultje zei:

Ik mik er altijd een lading chilisaus overheen, heerlijk! Zo nog maar wat restjes ijs opmaken, even ruimte maken in de vriezer!

Het was trouwens vreselijk vandaag. Vanmorgen Ikea, tja, na een avondje stappen (vriendinnen en de opening van het EK, mijn god ik was vanmorgen een wrak).

Daarom was je dus zo snel weg uit het nachtbrakertstopic ;)

ja, inderdaad. Vooral het bezoek aan het dorpscafe was nogal eh.. alcoholisch.
ik had behoorlijk wat in m'n mik zitten. Was zeer gezellig. Iedereen in Oranje, met dj en alles. En veel hapjes. Vrolijke boel.
Nu begin ik eindelijk weer mens te worden....
Aan de spa nu:)

Gisteren, we hadden gasten:

entree: bloemkoolsoep
hoofdgerecht: gestoomd groentenpakket (sperzieboontjes, rode paprika, roze ui, knoflook met tijm, zeezout en vier seizoenenpeper) met verse makreel en tijm-rijst
dessert: frisse caloriebom (gestoofde appel, lange vingers, kaneel, mengsel van kwark, slagroom en basterdsuiker; 22 uur opgesteven in de koelkast) - daarbij een heerlijke dessertwijn

Vandaag: zelfgemaakte kipcordonbleu's, maar dan met Danablue (heerlijk pittig). Daarbij gewokte witlof met roze ui en honing.

voiture zei:
Gisteren, we hadden gasten:

entree: bloemkoolsoep
hoofdgerecht: gestoomd groentenpakket (sperzieboontjes, rode paprika, roze ui, knoflook met tijm, zeezout en vier seizoenenpeper) met verse makreel en tijm-rijst
dessert: frisse caloriebom (gestoofde appel, lange vingers, kaneel, mengsel van kwark, slagroom en basterdsuiker; 22 uur opgesteven in de koelkast) - daarbij een heerlijke dessertwijn

Vandaag: zelfgemaakte kipcordonbleu's, maar dan met Danablue (heerlijk pittig). Daarbij gewokte witlof met roze ui en honing.

zitten jullie ook aan een donkerhouten eiken massieven eettafel met een vijfarmige kandelaar waarbij knipperend wordt gezwegen bij een slokje wijn na een vorkje?

(ik bedoel het grappig, je gerechten zijn werkelijk, werkelijk.... om te smullen)

:)

Neen, aan een teakhouten tafel. En gisteren was het nog licht toen we aten. Als het donker is, gebruiken we inderdaad kaarsen voor de sfeer (en om iets te kunnen zien :T).

Nee, we hebben kunstplanten gekocht voor op het balkon. Zijn niet van echt te onderscheiden. Tegenover ons staat ook een flat, 50 meter afstand schat ik? Verreweg de meesten van hun zijn werkende echtparen zoals wij, behalve een bejaard echtpaar die geen hobby's heeft. Ja eentje: gluren naar onze appartementen. Ja, ik vind het ook raar, maar zij bekeken alles. Zelfs als ik een boek zat te lezen achter het bureau. Dus nu is alles bedekt met planten, geen hond kan naar binnen kijken. En het staat nog leuk en sjiek ook.

We hadden eerst echte planten, maar het lukte ons maar niet om ze in leven te houden.

Zo nu iets aparts: we hebben nog steeds geen oven, en ik moet zo lunch maken. Plotseling besef ik me dat. Ik heb we een grill-oven-magnetron combinatie, maar nu komen we aan het meest simpele: een eitje koken?:confused: He!! Ik dacht dat je alles kon in zo'n ding. Nee dus. Ik doe iets met gekluste eieren in een ovenblikje denk ik. Kommetjes soep in de magnetron!

Het wordt improviseren straks!:T

Twingo1 zei:
JW01 (vanaf een Appel) zei:
Twingo1 zei:

Ik zal binnenkort eens goed om me heen kijken daar.

Ik werk op het Moleneind ZZ. :p

On-topic: Vanmiddag heerlijke zoute haring gegeten. Deze gisteren meegenomen uit Rijswijk bij vishandel de Koning. (y)
Gisteren daar ook al twee op! :)

Het is allemaal prima gegaan met de lunch, lekkere broodjes en de scrambled eggs zijn prima gelukt (wel afdekken met alu-folie het bakje)

Vanavond de gehaktballen die over zijn in stukken snijden en in een alu-bakje. Insmeren met een beetje sambal. Bedekken met aardappelschijfjes (tja, wel uit een zakje, die zijn voorgekookt), aardappelschijfjes kruiden met zout peper en knoflookpoeder. Kwartier oven 200 graden, daarna even grill.

Vrouwlief krijgt aardappelschijfjes met garnaaltjes (ze lust geen gehakt).

Aardbeien na.

Soloman zei:
Het is allemaal prima gegaan met de lunch, lekkere broodjes en de scrambled eggs zijn prima gelukt (wel afdekken met alu-folie het bakje)

Vanavond de gehaktballen die over zijn in stukken snijden en in een alu-bakje. Insmeren met een beetje sambal. Bedekken met aardappelschijfjes (tja, wel uit een zakje, die zijn voorgekookt), aardappelschijfjes kruiden met zout peper en knoflookpoeder. Kwartier oven 200 graden, daarna even grill.

Aardbeien na.

Klinkt lekker.

Heeft ook wel wat toch, dat improviseren (mits het niet te lang duurt...)?

haarr zei:
voiture zei:
Een rolmops? Of gewoon een Hollandse nieuwe? Beide aan mij niet besteed, overigens.

Een rolmops is opgerolde zure haring met een augurk erin, dus dat was't niet.

Klopt. Zure haring vind ik ook niet lekker, dus rolmops zal ik ook niet snel lekker vinden. Zeker omdat augurk ook zuur is.
Maar deze vishandel staat al jaren in de top-3 van het AD, en na gisteren kan ik zeker zeggen dat dat meer dan terecht is!
Wat een lekkere haring was dat.

voiture zei:
Soloman zei:

Aardbeien na.

Klinkt lekker.

Heeft ook wel wat toch, dat improviseren (mits het niet te lang duurt...)?

inderdaad. Voordeel: ik leer dat apparaat kennen. Ik had hem eerst lange tijd laten staan omdat hij rook naar schoonmaakmiddel na mijn grondige schoonmaakbeurt. Die geurtjes zijn nu weg. Maar ja, schoonmaken is nu eenmaal wel nodig, dus daar moet ik iets op verzinnen.

Je kunt er leuke dingen mee doen. Oven/grill voor de kortdurende dingen gaat uitstekend (kwartier), maar als je bouten of wat dan ook lange tijd moet laten garen (een uur of meer) heb ik toch liever een fornuis (energiegebruik????)

Maar.... ik denk dat dit gerecht huize Voiture niet haalt....:):T

Welk gerecht? Gehaktballetjes met aardappelschijfjes? Mwah, kan best hoor, maar dan wel met groenten :).

Wat me overigens aansprak was gehaktballetjes met sambal. Ik heb vorige week sperzieboontjes gewokt met ketjap en sambal, en dat smaakte me uitstekend.

voiture zei:
Welk gerecht? Gehaktballetjes met aardappelschijfjes? Mwah, kan best hoor, maar dan wel met groenten :).

Wat me overigens aansprak was gehaktballetjes met sambal. Ik heb vorige week sperzieboontjes gewokt met ketjap en sambal, en dat smaakte me uitstekend.

Ik vind de Hollandse keuken vrij futloos. Hoe het is gekomen weet ik niet. Maar we zijn in een ijsjes- en appelcultuur beland. Prima hoor, iedereen moet eten wat hij wil, alleen zijn de kruidenmixen uit de supermarkt er flauwtjes, over de sauzen maar te zwijgen. Blijkbaar is de Hollandse tong van suiker.

Dus moet jezelf wat verzinnen. Valkuil is het overdrijven daarvan, het is altijd zoeken.

Soloman zei:
voiture zei:

Ik vind de Hollandse keuken vrij futloos. Hoe het is gekomen weet ik niet. Maar we zijn in een ijsjes- en appelcultuur beland. Prima hoor, iedereen moet eten wat hij wil, alleen zijn de kruidenmixen uit de supermarkt er flauwtjes, over de sauzen maar te zwijgen. Blijkbaar is de Hollandse tong van suiker.

Dus moet jezelf wat verzinnen. Valkuil is het overdrijven daarvan, het is altijd zoeken.

Doet me denken aan een stukje van Najib Amhali. Kan 'm even niet terug vinden, maar gaat ook over zoiets.

Vandaag rijst met stukjes kip in een saus van champignon, paprika en andere meuk

dat is inderdaad geen vreten.:T
Voor mij maar weer eens spaghetti uit de vriezer vanavond.

Gelukkig ben je het met mij eens! Alhoewel spaghetti ook niet mijn favoriete maaltijd is. Net nog een bakje kaneelijs weggewerkt, dat gaat er dan wel weer in! ;)

Rijst met kip is heerlijk. Natuurlijk voedsel. Beter dan dat fabriekskaneelijs. Wij hadden vandaag macaroni. Ook lekker.

Gisteravond helemaal niets gegeten.

Allemaal meubels zitten tillen naar buiten (is niet bevorderlijk voor het huwelijk, kan ik jullie vertellen, maar het is weer goed hoor).
Om 11 uur klaar. Toen ik puffend achter Met het oog op morgen ging zitten, dacht ik, nee, dit wordt het niet en ben in bed gevallen.

nu met de belastingen bezig, nog niet ontbeten niks, alleen een glaasje water. Voel me wel een beetje flauwtjes, maar heb geen brood in huis.

Leef je nog, Soloman?

Wij gaan straks lekker aan de Hollandse maaltijd: snijboontjes, gekookte aardappels en een gehaktbal.

Terug
Bovenaan