Waarom Tesla kwaliteit biedt.

2 vrienden met een Tesla, nr 1 met een S met 150k. Onderhoud excl banden € 900, nr 2 met een 3 en 50k, onderhoud € 350,-. Beide geen problemen, maar wel allebei een afgebroken handvat van een deur. Werd in beide gevallen thuis gerepareerd onder garantie. Iets andere bedragen voor regulier onderhoud dan m'n Laguna (met 280k op de teller)
 
Klassiekerrijder zei:
Beetje jammer dat enkele mensen zich hier blijkbaar op hun stelling hebben ingegraven en niet gevoelig zijn voor informatie die dit tegenspreekt.

Nog even gevraagd aan mijn broer. Bij zijn werkgever rijden inmiddels 25 collega's met een Model 3. Ze hebben een discussiegroep waarin ze updates bespreken en manieren uitwisselen om bijvoorbeeld de gegevens van hun auto in een spreadsheet te gooien (het zijn IT'ers...). Van de 25 is er exact 1 die pech met zijn Tesla heeft gehad, hij kreeg een steen op zijn glazen dak en was aan een nieuw dak toe. Verder niets dan onderhoud. Toegegeven, geen van hen komt op dit moment aan de 25.000 km per jaar.

N = 25 .... dat begint er op te lijken. ;)

Woon ik een wijk waar de de straten vol staan met Model 3's en overige Tesla's (oudere Model S).
Hoor wel eens wat, maar niet over geknakte A stijlen. loslatende batterijen, fikkende dashboards of afbrekende wieldraagarmen.
Dan zullen ze wel okee zijn
 
speedtouch zei:
https://www.ad.nl/auto/chinese-autoriteiten-roepen-tesla-op-het-matje-vanwege-mankementen~aaea8b90/

Je moet toch érgens een oneerlijk competitievoordeel voor de thuismarkt vandaan halen :D
 
En ze lopen als buitenlandse nieuweling tegen een probleem aan waar veel bedrijven mee kampen... wisselende motivatie (en daaruit voortvloeiende kwaliteitsproblemen) van personeel.
 
Zadelsnuiver zei:
speedtouch zei:
https://www.ad.nl/auto/chinese-autoriteiten-roepen-tesla-op-het-matje-vanwege-mankementen~aaea8b90/

Je moet toch érgens een oneerlijk competitievoordeel voor de thuismarkt vandaan halen :D

PS: Zadelsnuiver, geniale nick.
Wil niet weten wat jij in je vrije tijd doet. ;)
 
Eigenlijk wel bizar als je er over nadenkt, en ik weet het, zo gebeurt het heel veel. Maar we hebben het dus over een Amerikaanse autofabrikant die auto's bouwt in China en vervolgens op de boot zet voor de afleveringen in Europa. o_O
 
En ga je voor Tesla kwaliteit, krijg je ook nog eens $7.000 rebate.
"Thx mr Biden!"

https://insideevs.com/news/487380/tesla-400k-7000-dollar-ev-tax-credits-green-act/
 
https://automotive-online.nl/werkplaats/laatste-nieuws/algemeen/28958-tesla-opent-serviceportaal-voor-universelen

Beter laat dan nooit!
 
Wil je geen klachten, koop een Chinese auto (of een Tesla).
Cijfers van aantal klachten van Chinese consumenten en het aantal verkochte auto's in een plaatje hieronder. Wat opvalt is dat de Chinese modellen structureel beter scoren dan de joint-venture modellen. Tesla Model 3 kent ook nauwelijks klachten, maar het meest opvallend is de 0-score voor de Wuling Hongguang Mini EV in januari.

Slechts scorend (met de relatief de meeste klachten dus) zijn:
1. FAW VW Magotan (Passat-achtige; 1 klacht per 122 auto's)
2. GAC Toyota Camry (1 klacht per 165 verkochte auto's)
3. Dongfeng Nissan Teana (Maxima; 1 klacht per 177 auto's)
4. FAW VW Sagitar (Jetta/Bora-opvolger; 1 klacht per 250 auto's)

EviFrnaVcAEeWpP

EviFrndVkAAlvcP
 
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar de opgeblazen luchtbel rondom het EV loopt inmiddels weer een aardig stukje leeg.
https://www.ad.nl/auto/tesla-crasht-260-miljard-euro-beurswaarde-in-rook-op~aa93b2582/
 
Terug
Bovenaan