VW Jetta Comfortline 2014 TSI 1.4 ratelend geluid bij starten

Bedankt voor al jullie flauwe en ondermaatse grappen.......


Ik snap heus wel dat als ik eerst zeg, dat ik nooit meer een VW wil (pure frustratie op dat moment maar daar word ik nu leuk op afgerekend) en er nu wel weer een opteer, dat dat verbazing wekt...

Vergeet even niet dat ik bij VW het meeste geld terug krijg voor de Jetta (ik heb nu eenmaal een beperkt budget) en dat deze Golf de kinderziektes wel heeft gehàd. Bovenal is alles wat in de communicatie met de dealer niet goed verliep, uitgesproken en verholpen.

Ik vraag enkel om advies en voor misplaatste grappen pas ik.



Mvgr De Troll
 
Ja zo zit je dan gevangen bij VW.. zo doen ze dat dus. :)
Ik snap het wel maar soms moet je je verlies nemen.. lijkt me sterk dat ze bij VW-dealers geen occasions van een ander merk hebben, Honda's, BMWtjes of Peugeotjes staan er toch ook wel?
 
Sophie zei:
Bedankt voor al jullie flauwe en ondermaatse grappen.......


Ik snap heus wel dat als ik eerst zeg, dat ik nooit meer een VW wil (pure frustratie op dat moment maar daar word ik nu leuk op afgerekend) en er nu wel weer een opteer, dat dat verbazing wekt...

Vergeet even niet dat ik bij VW het meeste geld terug krijg voor de Jetta (ik heb nu eenmaal een beperkt budget) en dat deze Golf de kinderziektes wel heeft gehàd. Bovenal is alles wat in de communicatie met de dealer niet goed verliep, uitgesproken en verholpen.

Ik vraag enkel om advies en voor misplaatste grappen pas ik.



Mvgr De Troll

Heeft deze Golf een distributieketting?

Alleen als je fors geld toe krijgt zou ik happen. Anders gewoon doorrijden tot einde garantie, en dan pas inruilen.

En realiseer je dat die geforceerde hoge inruil bij VW, geen garantie is voor de kwaliteit van de opvolger. Ergens zal je een verlies moeten nemen.

Freez
 
Een 2014 jetta inruilen op een 2011 Golf die gegarandeerd een slechtere generatie TSI heeft lijkt me geen briljant plan. Daar ga je ook niet gelukkig van worden en zou het ook absoluut niet adviseren. Op de lange termijn ga je spijt krijgen, ook als je de Golf ooit weer weg wilt doen heb je een 3 jaar oudere auto dan nu.

VW heeft ook bij andere merken wel een goede inruilwaarde omdat ze nou eenmaal goed weer te vekopen zijn. Kwestie van een beetje rond shoppen. Je zou ook bij een VAG specialist eens een second opinion kunnen vragen. Daar zijn er ook genoeg van in NL, weet niet in welke regio je woont. Dat soort bedrijven zijn vaak beter dan de dealer zelf omdat ze hun werk met passie en voorliefde voor een bepaald merk doen.

Aan de andere kant, als het bij de korte ratel blijft bij je Jetta en hij laat je niet staan. Dan komt het vertrouwen misschien ook wel weer. En je hebt extra garantie gekregen als ik het goed begreep?

M.b.t. m'n TDI was het tikken geen grapje. Dat doet hij regelmatig als hij koud is en heeft met het injector programma te maken. :)
 
Sophie zei:
Vergeet even niet dat ik bij VW het meeste geld terug krijg voor de Jetta (ik heb nu eenmaal een beperkt budget) en dat deze Golf de kinderziektes wel heeft gehàd. Bovenal is alles wat in de communicatie met de dealer niet goed verliep, uitgesproken en verholpen.

Precies om die reden wilde mijn schoonvader na z'n rampentouran in eerste instantie weer een Touran (gelukkig niet gedaan, nu eindelijk voor het eerst in jaren weer een jaar probleemloos gereden) en mijn buurman zijn probleem-Amarok voor een Tiguan. Elders levert het niets op. Zo blijf je dus bezig.
 
Je krijgt er elders misschien iets minder voor maar 'levert het niets op' gaat nergens over. Niet heel nederland is zo anti VAG zoals een aantal roeptoeters hier op de site. En als je met je Toyota naar een VW dealer gaat krijg je vaak ook iets minder dan bij de Toyota dealer. Idem met alle andere merken. Kwestie van rondshoppen.
 
Alex81 zei:
Je krijgt er elders misschien iets minder voor maar 'levert het niets op' gaat nergens over. Niet heel nederland is zo anti VAG zoals een aantal roeptoeters hier op de site. En als je met je Toyota naar een VW dealer gaat krijg je vaak ook iets minder dan bij de Toyota dealer. Idem met alle andere merken. Kwestie van rondshoppen.

Jij vindt 1500 euro voor een Touran Highline 2.0 TDI met net 3 ton op de klok veel? Ik noem dat niets. De Peugeot 106 1.5d leverde bijna hetzelfde op.
 
s velthuis zei:
Alex81 zei:
Je krijgt er elders misschien iets minder voor maar 'levert het niets op' gaat nergens over. Niet heel nederland is zo anti VAG zoals een aantal roeptoeters hier op de site. En als je met je Toyota naar een VW dealer gaat krijg je vaak ook iets minder dan bij de Toyota dealer. Idem met alle andere merken. Kwestie van rondshoppen.

Jij vindt 1500 euro voor een Touran Highline 2.0 TDI met net 3 ton op de klok veel? Ik noem dat niets. De Peugeot 106 1.5d leverde bijna hetzelfde op.
Ik vind die prijs niet zo vreemd. Diesels met hoge kilometerstand zijn weinig waard omdat er een overaanbod is. Een 106 is juist een heel gewilde auto waar meer vraag naar is dan aanbod. Ik heb ook wel Toyota’s(diesel) langs zien komen met nauwelijks 2 ton van een paar jaar die ook maar 5000 euro deden.
 
Jammer dat er geen oplossing voor je is gekomen Sophie..

Ik zou er eerst maar eens even goed over nadenken. Je gaat wel ff 3 jaar terug in bouwjaar..
Ik begrijp wel dat je het overweegt.. ik lees namelijk dat de irritatie is uitgesproken tussen dealer en jou..
Kan best zijn dat in zo'n gesprek overstappen op een andere auto een mogelijkheid is om de onvrede mede weg te nemen en vertrouwen in automobielen weer op te bouwen.. Commercieel best een interessante move.. een groep klanten zijn nu eenmaal gevoelig voor 'een oplossing'.. hoe 'vreemd' die dan ook mag zijn..

Het advies is al gegeven.. gewoon doorrijden met de Jetta.. dat geluid hoort er voortaan een beetje bij.. het is ook niet al te lang aanwezig.
Zolang ie functioneert, functioneert het.. en doet het het niet.. dan de 'service waarop je niet zit te wachten' inschakelen en laat de gemaakte afspraken dan maar hun werk doen.. ;)




zeebra zei:
(..). Een 106 is juist een heel gewilde auto waar meer vraag naar is dan aanbod. (..).

Mwah, niet als diesel volgens mij.. Zo geweldig is dat 1 .5 blok nou ook weer niet.. PSA heeft betere gebouwd qua loopcultuur etc.. vind ik.
 
s velthuis zei:
(...)

Jij vindt 1500 euro voor een Touran Highline 2.0 TDI met net 3 ton op de klok veel? Ik noem dat niets. De Peugeot 106 1.5d leverde bijna hetzelfde op.

Bijzonder mager inderdaad.. denk zelfs dat de politie er nog meer voor krijgt bij de BCA.
 
Ho eens alle azijnpissers... Heeft iemand er over nagedacht dat de mogelijkheid bestaat dat de auto gewoon OK is? Iedereen heeft hier -zonder erbij te zijn geweest- al de conclusie getrokken dat het inderdaad niet OK is. Maar als het niet kapot of afwijkend is, kan je het ook niet repareren.

Zolang het niet erger wordt: lekker mee leven, je hebt tenslotte een jaar extra garantie. Maar bewaar goed wat je schriftelijk bevestigd hebt gekregen, met data en alles. Als er dan nog wat misloopt kan je daar altijd terug aan refereren.

Maar volgens mij heeft een 2014 Jetta nog steeds een riem en geen ketting (of t moet een zgn "overjarig" model zijn geweest).
 
s velthuis zei:
Alex81 zei:
Je krijgt er elders misschien iets minder voor maar 'levert het niets op' gaat nergens over. Niet heel nederland is zo anti VAG zoals een aantal roeptoeters hier op de site. En als je met je Toyota naar een VW dealer gaat krijg je vaak ook iets minder dan bij de Toyota dealer. Idem met alle andere merken. Kwestie van rondshoppen.

Jij vindt 1500 euro voor een Touran Highline 2.0 TDI met net 3 ton op de klok veel? Ik noem dat niets. De Peugeot 106 1.5d leverde bijna hetzelfde op.

Dat is zonder meer info niet te beoordelen, er zijn zo veel factoren die een inruil prijs bepalen. En er zit tussen verschillende garages ook veel verschil. M'n ouders hebben jaren geleden een Toyota Carina E GTSI ingeruild op een nieuwe Golf 4 Variant TDI. Bij de dealer hier in de stad kregen ze 10000, bij een dealer in een dorp in de omgeving uiteindelijk zelfs 17000! (Gulden tijdperk).
 
Alex81 zei:
s velthuis zei:
Alex81 zei:
Je krijgt er elders misschien iets minder voor maar 'levert het niets op' gaat nergens over. Niet heel nederland is zo anti VAG zoals een aantal roeptoeters hier op de site. En als je met je Toyota naar een VW dealer gaat krijg je vaak ook iets minder dan bij de Toyota dealer. Idem met alle andere merken. Kwestie van rondshoppen.

Jij vindt 1500 euro voor een Touran Highline 2.0 TDI met net 3 ton op de klok veel? Ik noem dat niets. De Peugeot 106 1.5d leverde bijna hetzelfde op.

Dat is zonder meer info niet te beoordelen, er zijn zo veel factoren die een inruil prijs bepalen. En er zit tussen verschillende garages ook veel verschil. M'n ouders hebben jaren geleden een Toyota Carina E GTSI ingeruild op een nieuwe Golf 4 Variant TDI. Bij de dealer hier in de stad kregen ze 10000, bij een dealer in een dorp in de omgeving uiteindelijk zelfs 17000! (Gulden tijdperk).

Bij de betreffende Amarok gaat het om een veel groter verschil, zowel procentueel als absoluut. Het zal wel een soort klantenbinding zijn. Commercieel slim in elk geval, het werkt wel.
 
2800i zei:
Ho eens alle azijnpissers... Heeft iemand er over nagedacht dat de mogelijkheid bestaat dat de auto gewoon OK is? Iedereen heeft hier -zonder erbij te zijn geweest- al de conclusie getrokken dat het inderdaad niet OK is. Maar als het niet kapot of afwijkend is, kan je het ook niet repareren.

Dit is denk ik een te zwart-witte conclusie. Het gaat niet alleen om wel of niet kapot, maar vooral ook om wel of geen vertrouwen kweken. Een extra jaar garantie is wat dat betreft wel een handreiking, als dat ten minste ook daadwerkelijk goed wordt toegepast als dat toch nodig mocht blijken te zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat een ouder probleem pas na het verlopen van de garantie "ontdekt" wordt en waar vervolgens een "coulance"regeling voor wordt aangeboden. Alles moet in elk geval goed op papier staan, ook de huidige melding en omschrijving van de waargenomen geluiden.
 
Sophie zei:
Bedankt voor al jullie flauwe en ondermaatse grappen.......


Ik snap heus wel dat als ik eerst zeg, dat ik nooit meer een VW wil (pure frustratie op dat moment maar daar word ik nu leuk op afgerekend) en er nu wel weer een opteer, dat dat verbazing wekt...

Vergeet even niet dat ik bij VW het meeste geld terug krijg voor de Jetta (ik heb nu eenmaal een beperkt budget) en dat deze Golf de kinderziektes wel heeft gehàd. Bovenal is alles wat in de communicatie met de dealer niet goed verliep, uitgesproken en verholpen.

Ik vraag enkel om advies en voor misplaatste grappen pas ik.



Mvgr De Troll

Serieus antwoord:
Ik zou de extra garantie voor de Jetta aanpakken en voorlopig gewoon doorrijden.
Kijk eerst maar of de garage de garantie waar weet te maken met de huidige auto.
Als het (weer) fout gaat, zou ik de garage inruilen, niet de auto ... ;)
 
Terug
Bovenaan