VW Jetta Comfortline 2014 TSI 1.4 ratelend geluid bij starten

Bofkont zei:
Daarom ook gelijk mijn opmerking " mocht ik mis hebben mijn excuses"

Om er nu direct discriminatie bij te halen is onzin, het merendeel van de vrouwen interesseert zich totaal niet in auto techniek.

Nogmaals ik heb zo mijn twijfels bij dit topic.

Of TS een dame is weet ik niet. Maar ik ben het met je eens. Dit is een vreemd topic. In het begin is de ratel er altijd, warm of koud. Maar bij de dealer doet hij het niet of veel zachter. Vreemd. Dan nog van alles gaan eisen. Nokkenas versteller, zit daar het probleem? Ik vind de(gespeelde?) woede niet passen bij het euvel. Dat is van geen betekenis. Immers maar een ratel van 3 a 5 seconden die zo nu en dan te horen is.
 
Bovenstaande discussie die jullie nu onderling voeren is redelijk amusant..

Ik ben toch ècht een vrouw, ik kan er niet meer van maken;-)

In het begin, en hiermee bedoel ik de eerste 3 maanden dat ik hem reed, was de ratel er bij het starten NIET, jullie kunnen dat geloven of niet, mij maakt het niks uit. Daar kopt VW overigens ook mee, dat dit juist zo`n bijzondere auto is, omdat je hem niet hoort als je hem start. En die ervaring heb ik nu eenmaal mogen meemaken.

De dealer tast zelf ook in het duister, de auto gaat nu niet voor niks naar Leusden! M.n. na het verhaal van afgelopen maandag, zie boven!
Maar goed, diegenen die me wel geloven dank ik bij deze van harte voor de welgemeende bijdrages en inzichten!

Groetjes
Sophie
 
zeebra zei:
(..). Immers maar een ratel van 3 a 5 seconden die zo nu en dan te horen is.

Tja.. vroeger.. toen er nog slechts monopoint injectie was en een eenvoudige hydraulisch bediende klepstoter.. zou ik je misschien gelijk kunnen geven.. Wat dunnere olie en gáán met de banaan..

Echter, tegenwoordig met de complexe, compacte, onder hoge druk ingespoten benzine motoren.. is een repeterende 'ratel' wellicht toch de voorbode van een naderend technisch onheil.. Lijkt mij toch niet dat de fabrikant het motorblok ontworpen heeft met een zo nu en dan optredende 'ratel' erin ;)
 
@Durashift

Een jaartje geleden heb ik 10 weken in een Golf Sportsvan 1.2 TSI uit dec. 2014 gereden (i.v.m. schade aan m'n eigen auto en niet leverbare deuren.....). Deze ratelde ook regelmatig even kort direct na een koude start. Verder reed hij gewoon prima en maakte hij direct na het wegrijden ook geen gekke geluiden meer. Dit was volgens mij ook een 1.2 met distributieriem. Na wat gegoogle (ik was nieuwsgierig aangezien ik zelf ook in de markt ben voor een andere auto en twijfel bij de TSI's) schijnt dat normaal te zijn bij de 1.2 TSI. Klepstoters die op druk moeten komen door dunne olie aangezien motoren steeds schoner en zuiniger moeten worden... Door alles steeds dunner te maken (gewichtsreductie) maken auto's ook steeds meer hoorbare geluiden. De versnellingsbak van de VW Up! is hier ook een voorbeeld van...
 
Het is meer de angst dat er iets mis zou kunnen zijn dan iets anders. Met andere woorden: het zit gewoon tussen de oren.
 
zeebra zei:
Het is meer de angst dat er iets mis zou kunnen zijn dan iets anders. Met andere woorden: het zit gewoon tussen de oren.

Dat zou kunnen. Interessante vragen zijn dan: Hoe die angst daar is gekomen? En waarom was die angst er nog niet toen VW bv nog 1.9 TDI's in het vooronder schroefde? En waarom wordt er zo ontzettend weinig moeite gedaan om die angst weg te nemen?
 
s velthuis zei:
zeebra zei:
Het is meer de angst dat er iets mis zou kunnen zijn dan iets anders. Met andere woorden: het zit gewoon tussen de oren.

Dat zou kunnen. Interessante vragen zijn dan: Hoe die angst daar is gekomen? En waarom was die angst er nog niet toen VW bv nog 1.9 TDI's in het vooronder schroefde? En waarom wordt er zo ontzettend weinig moeite gedaan om die angst weg te nemen?

Bij de ouderwetse diesels werd een mogelijke ratel van de klepstoters wel overstemd door de koude motor dieselklop.
Men kreeg daar dus ook geen klachten over ... ;)

Komt denk ik ook door hetgeen je aan (horror)verhalen op het internet leest.

Komt denk ik door het internet. Slechte verhalen worden sneller dan ooit verspreid ...
De werkelijke omvang is vaak lastig te controleren omdat men zijn/haar probleem op meerdere fora neerzet.
 
Dat komt ook doordat VAG een groot marktaandeel heeft, en er meer van geleased worden(gemiddeld meer kilometers per jaar en bestuurders met meer kritiek, zeker als ze verplicht in VAG rijden) Zo komen er standaard veel problemen op internet dan gemiddeld zonder dat dat te maken heeft met de kwaliteit van het merk. Opvallend is wel dat de negatieve verhalen komen van mensen die geen VAG rijden of in het recente verleden gereden hebben. Tel daarbij Dieselgate op(zie je wel dat ze slecht zijn).
 
Hoe gaat het trouwens met de Jetta van Sophie? Is die al in Leusden geweest? Ik ben wel benieuwd.
 
zeebra zei:
Dat komt ook doordat VAG een groot marktaandeel heeft, en er meer van geleased worden(gemiddeld meer kilometers per jaar en bestuurders met meer kritiek, zeker als ze verplicht in VAG rijden) Zo komen er standaard veel problemen op internet dan gemiddeld zonder dat dat te maken heeft met de kwaliteit van het merk. Opvallend is wel dat de negatieve verhalen komen van mensen die geen VAG rijden of in het recente verleden gereden hebben. Tel daarbij Dieselgate op(zie je wel dat ze slecht zijn).

Dat zal het zijn. Al die bedrijven die zich gespecialiseerd hebben in vw specifieke problemen overleven puur omdat 9 van de 10 verkochte auto's nou eenmaal uit de VAG stal is. En bv zo'n opmerking in de laatste klokje rond met die A4 met 9 ton op de klok over het feit dat de huidige dat nooit meer kan halen door uitgeknepen techniek, wat weet zo'n keurmeester daar nou ook van...
Vw heeft zelfs de twijfelachtige eer dat China speciaal voor de vervangingsmarkt O2A versnellingsbakken is gaan fabriceren omdat de originele door goedkope klinknagels zo massaal aan gort gingen dat er te weinig bakken ter vervanging beschikbaar waren. Dat zegt iets over de verkochte aantallen, maar ook iets over het uitvalpercentage.
 
zeebra zei:
gemiddeld meer kilometers per jaar en bestuurders met meer kritiek, zeker als ze verplicht in VAG rijden)

Is dat niet een argument voor de problemen van VAG?
De kettingen gaan problemen geven als er veel korte afstanden mee wordt gereden. De Corsa die ik voor mijn zus gevonden had, moest ook een nieuwe ketting. Het is dat wij het probleem herkende, maar anders had hij de 100k niet gehaald (stond 75k op de teller). Een motor met ketting die 50k/jaar rijd, geen enkel probleem

En je jetta van TS, het kan de ketting zijn die maximaal is uitgerekt (zoals bij de corsa van mijn zus). Oftewel het begin van de problemen. Het kan ook helemaal niets zijn, en volkomen normaal. Best lastig in te schatten vanachter een laptop zonder de auto gezien te hebben.
 
Volgens mij was er al aangegeven dat het om een TSI met riem gaat dus dan valt er weinig uit te rekken aan de ketting. ;-)
 
s velthuis zei:
zeebra zei:
Dat zal het zijn. Al die bedrijven die zich gespecialiseerd hebben in vw specifieke problemen overleven puur omdat 9 van de 10 verkochte auto's nou eenmaal uit de VAG stal is. En bv zo'n opmerking in de laatste klokje rond met die A4 met 9 ton op de klok over het feit dat de huidige dat nooit meer kan halen door uitgeknepen techniek, wat weet zo'n keurmeester daar nou ook van...
.

Je haalt twee dingen door elkaar. Techniek die geen 9 ton meer meegaat(klopt, is een algemene tendens in autoland) en een auto die bij lage kilometer stand een ratel geluid van nog geen 5 seconden heeft bij de start. Feit is dat recente auto's van VAG in duurtests en consumentenonderzoek goed scoren.
Dat is niet altijd zo geweest. De laatste twee generaties A6 zijn daar een goed voorbeeld van. De eerste scoort niet meer dan gemiddeld. De tweede is gewoon goed.
 
Toch bijzonder dat menig monteur de vag kwaliteit niet zo fantastisch vind, ik heb liever paar vag producten lopen dan andere merken.
Kun je tenminste nog wat aan vervangen en repareren, toch blijven hele volksstammen de vag groep rijden en verdedigen, onbegrijpelijk!
 
@Zeskant
Andere merken zijn evenmin foutloos, maar dat gaat er bij de anti-VAG dan ook weer niet in wat net zo goed onbegrijpelijk (of kortzichtig) is. Het blijft mensenwerk en niets is perfect. Laatst las ik ergens op het forum een software update bij als ik mij niet vergis Renault om het olie verbruik te verlagen, iets met kleptiming. Toyota/Lexus heft ook een hele serie diesels die niet geweldig zijn. Even als bepaalde generaties 1.6 diesels van PSA. Dan hebben we nog het 1.6 THP verhaal, Peugeot 1.6 VTI motoren met hoog olie verbruik (een collega z'n 308 zuipt ook een liter olie op 4 a 5000km). En zo zijn er vast nog een hele lading problemen bij andere merken geweest.


Maar on-topic, is er nog een status update van de topicstartster? Wat ik niet heb gezien in het topic (misschien over heen gelezen) is of het om een handbak of een DSG gaat? DSG's maken ook regelmatig bijgeluiden. Daarnaast komt het ook voor dat de startmotor zelf (!!) ratel geluiden maakt. Dit heb ik op o.a. motor-talk ook vaker gelezen. Na vervangen van de startmotor is het dan ook opgelost.
 
zeskant zei:
Kun je tenminste nog wat aan vervangen en repareren, toch blijven hele volksstammen de vag groep rijden en verdedigen, onbegrijpelijk!

Misschien is de wereld wel groter dan dit ieniemienie forumpje met een paar vaste bewoners? Misschien is het merendeel van de VAG rijders wel tevreden? Oh wacht, dat kan natuurlijk nieto_O
 
Ach...er zijn genoeg mensen die PVDA zouden stemmen al zou Adolf Hitler lijsttrekker zijn.


Google TSI motor en er komen genoeg hits tevoorschijn over problemen.
 
Ah dus "wij" zijn slim en de "rest" is dom? Je haalt Adolf Hitler aan, die dacht ook een beetje zo toch?
 
Werkelijk?


Ik wil aangeven dat veel mensen gewoontedieren zijn en gewoon het vertrouwde blijven kopen ondanks wat dan ook. Ondanks dat VW een aantal jaren best wel wat problemen heeft gehad waar ik best wel van sta te kijken. De Duitse degelijkheid is dan ver te zoeken en als je dan leest dat mensen met een kluitje of een schijntje het riet in gestuurd worden vind ik dat niet heel netjes.

VW is overigens niet het enige merk wat daar last van heeft.
 
Boppie zei:
Ach...er zijn genoeg mensen die PVDA zouden stemmen al zou Adolf Hitler lijsttrekker zijn.


Google TSI motor en er komen genoeg hits tevoorschijn over problemen.

Waar ik van sta te kijken is dat er mensen die denken dat alles op internet de waarheid is. Hoe meer hits hoe groter de problemen? Als ik Renault intoets komen er ook genoeg hits tevoorschijn over problemen, of Honda, of Toyota. Zegt dus niets over het daadwerkelijke probleem.
 
Voor mij is dat wel een leidraad. Kom ik veel shit tegen, dan houdt het gewoon op. Niet alleen bij een auto, maar ook bij andere dingen.

Zoover is een mooi voorbeeld. Staat er een keer een slechte review tussen dan hecht ik daar geen waarde aan. Staan er alleen maar slechte reviews dan ben ik klaar met betreffende accommodatie.

Als er weet ik niet hoeveel klachten over een bepaalde motor of auto naar voren komen en de oplossing is bagger, dan koop ik het niet. Teveel risico.
 
Ik zal zeker ervaringen wel meenemen, maar het zal mij er meestal niet van weerhouden de auto te kopen. Uit ervaring weet ik inmiddels dat sommige zaken niet op internet verschijnen maar veel vervelender kunnen zijn. Zo was het brandstofverbruik van mijn Ford hoog, maar volgens de dealer binnen de norm. Heb dat op internet nergens kunnen vinden. De auto's die het meest in de garage stonden waren bij mij de Japanners. Dus ja, met een VAG die na bijna twee jaar 1 keer in de garage is geweest geloof ik het allemaal wel. Ik streep dan de slechte ervaringen weg tegen de goede beoordelingen door de ADAC en de consumentenbond bijvoorbeeld. En luister ook goed naar wat monteurs te vertellen hebben.
 
Dat zijn jouw ervaringen en daar mag je naar handelen.

Welk merk er nu wel of niet vaker in de garage staat..ik weet voor mijzelf wat ik wel of niet moet kopen. Daar zit een stukje eigen ervaring in en ik neem ook informatie van anderen op waaronder het internet. Bepaalde Japanse wagens kan je beter links laten liggen idd. Van Toyota weet ik dat een paar motoren best serieuze problemen kunnen hebben. Die zijn vaak beetgepakt (dat moet ik Toyota nageven), maar er schieten wagens doorheen.
 
@ p.klieder, ik moet vaak de ellende van vag oplossen, dat is mijn werk.
Daar is dan ook mijn mening van vag op gebaseerd, ik denk niet dat er veel mensen op dit forum uit die ervaring deze mening hebben opgedaan.

Andere merken hebben zeker ook problemen dit zou ik ook nooit ontkennen, maar vag heeft de kwaliteit gewoon beneden peil vergeleken wat je er voor betaald.
 
zeskant zei:
@ p.klieder, ik moet vaak de ellende van vag oplossen, dat is mijn werk.
Daar is dan ook mijn mening van vag op gebaseerd, ik denk niet dat er veel mensen op dit forum uit die ervaring deze mening hebben opgedaan.

Andere merken hebben zeker ook problemen dit zou ik ook nooit ontkennen, maar vag heeft de kwaliteit gewoon beneden peil vergeleken wat je er voor betaald.
@Zeskant: je krijgt dan wel ellende van VAG om op te lossen, maar weet je ook welk percentage auto’s een bepaald probleem heeft, en hoe dat zich verhoud met andere automerken? Dat lijkt mij ook wel interresant. Is VAG het enige merk wat je onderhanden hebt of zijn er ook nog andere merken?
 
zeskant zei:
Wij repareren alle merken, percentage heb ik niet.

Dat is precies het probleem. Je kent een aantal minder goede kanten van VAG uit ervaring maar je kan het niet plaatsen in het geheel. Mogelijk krijgen jullie extra veel probleemgevallen omdat jullie gewoon goed zijn en de prijs/kwaliteitsverhouding gewoon klopt. Maar dan zouden wel 50% van alle problemen op VAG- gerelateerd zijn. Ik schat dat 25-40% normaal is gezien het aantal nieuw verkochte auto’s, het aantal geïmporteerde auto’s en de complexiteit van de auto’s(VAG is oververtegenwoordigd in het D-, E- en F segment en bij de SUV’s en die zijn gemiddeld wat complexer)
 
Ik sleutel hobbymatig vrij veel aan auto's, vooral aan VAG (ook redelijk nieuwe) en het valt gewoon op dat er vreemde technische keuzes gemaakt worden. Keuzes die zijn ingegeven door kosten. Als je flinterdunne olieschraapveren bednkt omdat je anders op papier niet zuinig genoeg bent, maar vervolgens de motoren na relatief korte tijd in de soep ziet lopen omdat de schraapveren hun werk niet goed doen en dan ook nog eens niet met een fatsoenlijke oplossing komt (itt tot onafhankelijke tuners die wel met een goede oplossing weten te komen), dan klopt er iets niet. In onze Oc en in de Cordoba van mijn broer uit 2006 hebben we tamelijk veel elektrische storingen. Achterramen die niet functioneren, kentekenverlichting wat niet werkt, stoelverwarming die niet aangaat, dat werk. Inmiddels zijn we er ook achter waarom. De koperen bedrading rot gewoon door. Niet op contacten, maar midden in draden. Hele klus om te vinden, je moet met spelden door de isolatie om te kunnen meten waar de draadbreuk zit. Een paar van die draadbreuken hebben we er uit geknipt en gestript. Weet je wat je dan ziet? Compleet groen koper. In de isolerende mantel. Hoe kan dat? Wat voor bedrading gebruik je dan? En waarom hebben de 10 jaar oudere VAG'ers daar blijkbaar helemaal gen last van?

Ieder merk heeft z'n sores. Ik ben totaal niet merkgebonden of merkentrouw. Het interesseert me echt letterlijk niets of ik in een Lexus rijd of in een Dacia. Echt niet. Maar VAG heeft in elk geval jarenlang op vele technische vlakken niet de goede keuzes gemaakt, ze nemen er nóóit enige verantwoordelijkheid voor en laten per definitie de klanten in de kou staan. Klanten die doorgaans niet in het goedkoopste blik rijden. Vandaar mijn eerder gestelde vragen. Het is een bekend gegeven dat ieder merk wat groot wordt, ooit een moment krijgt dat er bashers komen. Maar dat is niet waar het mij om gaat. Renault, Toyota, Ford, allemaal hebben de één of meer steken laten vallen. Maar wel met één verschil: ze hebben het altijd serieus opgenomen en aangepakt. Toyota verving de blokken met kantelende zuigers, Ford deed nooit moeilijk over de roestende Focusjes, Renault is algeheel door het stof gegaan. En VW? Mijn oerbuurman rijdt in een tamelijk nieuwe Amarok die nooit goed is geweest. Zo'n beetje alles in de aandrijflijn is al vervangen. Hij wil hem graag inruilen. En wat komt er voor terug? Vermoedelijk een Volkswagen. Waarom, was natuurlijk mijn vraag. Omdat zij de enige zijn die er nog een enigszins acceptabel inruilbedrag voor terug willen geven. Als dat je klantenbinding moet zijn...
 
Ik heb helaas niet de tijd om alles te gaan noteren en ook nog de percentage uit te rekenen.
Is ook niet interessant, ik kan prima aanvoelen welke auto een betere kwaliteit heeft en de andere minder.
Veel collega's/garagehouders wie ik ken, delen deze ervaring met vag.

Wat ook mee speels is de vaak arrogante houding van importeur en dealer, hier door krijg je toch indirect een ander gevoel van een merk.

Wat ik je wel als een feit kan mededelen is dat onze onderdelenleverancier vergeleken met andere merken veel meer andere onderdelen verkopen als de slijtage onderdelen.
 
zeskant zei:
Ik heb helaas niet de tijd om alles te gaan noteren en ook nog de percentage uit te rekenen.
Is ook niet interessant, ik kan prima aanvoelen welke auto een betere kwaliteit heeft en de andere minder.
Veel collega's/garagehouders wie ik ken, delen deze ervaring met vag.

Wat ook mee speels is de vaak arrogante houding van importeur en dealer, hier door krijg je toch indirect een ander gevoel van een merk.

Wat ik je wel als een feit kan mededelen is dat onze onderdelenleverancier vergeleken met andere merken veel meer andere onderdelen verkopen als de slijtage onderdelen.

Dat laatste geloof ik direct. Zoals ik al aangaf zal zeker 40% van zijn verkoop VAG onderdelen zijn. En ja een dealer kan behoorlijk arrogant zijn, vooral bij andere merken. Maar die arrogante houding heb ik bij de VAG - dealer nog niet ervaren. En met een importeur heb ik al helemaal geen ervaring.
 
S Velthuis: Ik weerspreek niet dat er issues geweest zijn. Door de steeds strengere regelgevend moeten er steeds andere keuzes gemaakt worden, die achteraf niet allemaal goed uitgepakt zijn. Bedenk ook dat VAG voorloper is op tal van gebieden zoals directe benzine injectie met turbo, DSG en quattro techniek. De olie schraapveren zijn daar ook een voorbeeld van. Verminderd de weerstand, dus de CO2 uitstoot maar leverde bij slijtage een behoorlijk olieverbruik. Overigens bij lang niet alle auto's met deze veren trad dit probleem op. Vervolgens zie je allerlei indianenverhalen over de toegepaste garantie of coulance. Wat blijkt: de verhalen van de direct betrokkenen kloppen wel maar niet van die van horen zeggen. Vaak zie je ook dat een zeker olieverbruik niet wordt geaccepteerd, ook als dit volgens de BOVAG binnen de normen valt. Ja, dan wordt het een lastige als je uit een Japanner stapt, die 1 keer per 15.000 km een beurt heeft en er geen merkbaar olieverbruik is. Dan kom je in een VAG met een beurt 1 keer per 30.000 km en moet je 6 keer een liter bijvullen. Binnen de norm dus. Tja en dan?
 
Maar zebra, motortjes testen zou je niet aan de klant over moeten laten. Je kunt nog zoveel vooruit lopen, maar dat zou niet ten koste mogen gaan van de kwaliteit. Wij hebben thuis een Golf 4 1.6 16v uit 2003, geweldige auto! er is nooit iets mee. Een keer per jaar een beurtje, en we hebben een heel enkele keer een litertje olie moeten bijvullen (zo'n 15/20k na een beurt). En of al die indianenverhalen nou wel of niet kloppen, feit blijft dat de kwaliteit enorm achteruit is gegaan (of zullen al de garages bij mij in de omgeving ook liegen?).

Tuurlijk, andere merken hebben dat ook gehad (renault (Laguna) rond 2002 bijv.), en die laat ik dan ook maar staan

Alex81 zei:
Volgens mij was er al aangegeven dat het om een TSI met riem gaat dus dan valt er weinig uit te rekken aan de ketting. ;-)

Ah daar had ik overheen gelezen ;)
 
@Goedendag:

feit blijft dat de kwaliteit enorm achteruit is gegaan (of zullen al de garages bij mij in de omgeving ook liegen?).

Bovenstaande klopt dus niet. Feiten zijn meetbaar: hoeveelheid, percentage, kilometerstand enz.( En, helaas, de BOVAG vind 1 liter olieverbruik per 3000 KM normaal)
Bovenstaande zijn dus geen feiten maar boterzachte aannames. Daar kan je dus niets mee.
 
zeebra zei:
Ja, dan wordt het een lastige als je uit een Japanner stapt, die 1 keer per 15.000 km een beurt heeft en er geen merkbaar olieverbruik is. Dan kom je in een VAG met een beurt 1 keer per 30.000 km en moet je 6 keer een liter bijvullen. Binnen de norm dus. Tja en dan?

Olieverbruik komt ook bij jappen voor. Las gisteren nog een review van een Mazda 6 2.2 diesel die door iemand vanaf nieuw tot 185.000km is gereden. De enige twee problemen die hij had met de auto waren roest en.....olieverbruik. VAG motoren hebben de reputatie maar in de praktijk zijn het niet de enige met hoog olieverbruik bij bepaalde typen. Mijn eigen 2.0 TDI met inmiddels bijna 190.000km op de teller verbruikt verwaarloosbaar olie. Ik hoef tussen de beurten (30.000km) minimaal bijvullen. Het varieert tussen de 0,5L en 0,75L.

Maar volgens mij gaat het flink off-topic en is deze bedoeld voor de issues die Sophie heeft met haar Jetta.
 
zeebra zei:
S Velthuis: Ik weerspreek niet dat er issues geweest zijn. Door de steeds strengere regelgevend moeten er steeds andere keuzes gemaakt worden, die achteraf niet allemaal goed uitgepakt zijn. Bedenk ook dat VAG voorloper is op tal van gebieden zoals directe benzine injectie met turbo, DSG en quattro techniek.

Nou, zo vernieuwend vind ik het allemaal niet meer bij VAG. Als Toyota nou veel gedoe gehad zou hebben met hybrides, had ik dat kunnen begrijpen. Maar dat lijkt dan allemaal wel tamelijk bullitproof te zijn. Het vreemde is dat VAG op alle vlakken technische fouten lijkt te maken. Draagarmrubbers zijn zo oud als de weg naar Rome, waarom monteren ze dan en masse rubbers met twee ipv vier verbinders, met als gevolg dat ze allemaal scheuren, met als gevolg dat de wielophanging ineens 10 cm speling heeft? En waarom geen terugroepaktie? Alle Fabia's/Polo's/Ibiza's hebben daar last van, behalve de GTI's. En waarom gaat het fout met de aluminium cilinderkoppen bij bv de diesels? Dat is ook waar uitleg over wordt gegeven in de genoemde Klokje Rond. Toch niet iets heel nieuws. De versnellingsbakken van bv de 1.4 16V maar ook de eerder genoemde, goedkope geklonken 02A bakken; geen nieuwe techniek, maar ze gaan zo veel kapot dat vervanging nauwelijks te krijgen is/was. Wat kun je nou fout doen aan raamhouders? Veel blijkbaar. Zuigers die kantelen in de 1.4. Waarom? Hou oud is dat principe? En die strenge regelgeving gaat voor alle fabrikanten op. Maar waarom dan vooral bij VAG weer zo ingrijpend qua gevolgen? Olieverbruik hebben veel auto's tegenwoordig door de veel te dunne olie die tegenwoordig gebruikt wordt, maar de eerder genoemde olieschraapveren, de foute software, de interne vervuiling bij de directe injecties (reden waarom VAg nu ook weer terug gaat naar gecombineerde indirecte injectie), maar bv ook de zwakke, slecht bereikbare en werkelijk peperdure EGR's van de 1.2 TDI's die en masse stuk gaan (op weg naar vakantie nog gas getankt bij een VAG werkplaats, stond een oudijzerbak buiten waar ik snel geteld zelfs 10 (!) van die dingen in heb zien liggen), hoe kan het? En inderdaad, als je het allemaal zelf moet betalen is het niet vreemd dat consumenten huiverig worden voor hun eigen auto en zeker gerustgesteld willen worden.
 
Beste S Velthuis: Ik merk dat je veel ervaring hebt met VAG. Je rijdt er zelf ook 2 en sleutelt er ook aan. Maar je verbind daar conclusies aan die niet kloppen. En dat is nu zo jammer. Heel veel zaken zijn al achterhaald en verbeterd en sommige zaken(gecombineerde directe/indirecte injectie) zijn om een andere reden zo aangepast. Maar laten we stoppen met dit verhaal. Samen komen wij hier toch niet uit. Het gaat om Ts met haar Jetta.
 
Ik heb zo'n vermoeden dat we het resultaat niet meer zullen vernemen?
 
Hallo allemaal,

Mijn auto is helaas niet naar Leusden maar sinds vorige week woensdag terug naar mijn dealer.

Na veel papierwerk en bijgeleverde documentatie kreeg mijn servicemonteur een "no go" terug van Leusden.

Ze willen dat de dealer het euvel zelf eerst constateert en probeert op te lossen (wat ze al ruim 4 maanden proberen te doen) alvorens de auto naar Leusden te laten komen.

Vreemd want PON/Leusden moet toch als back up voor de dealers zijn als ze er niet uitkomen....zo ook mijn servicemonteur die dit ook koud op het dak viel. Hij hèèft het geluid gehoord maar blijkbaar is dat niet genoeg.


Toen we vorige week de auto samen koud startten, hoorden we beiden een geluid wat er niet thuishoort.

Tevens is er een 2de incident bijgekomen (lees mijn bericht van 25/7) waar ze nu ook eerst naar moeten gaan kijken alvorens Leusden ingeschakeld kan worden.

Het enige wat mij nu rest is afwachten.....zodra ik wat weet laat ik het jullie heus wel horen!

Mvgr
Sophie
 
zeebra zei:
Beste S Velthuis: Ik merk dat je veel ervaring hebt met VAG. Je rijdt er zelf ook 2 en sleutelt er ook aan. Maar je verbind daar conclusies aan die niet kloppen. En dat is nu zo jammer. Heel veel zaken zijn al achterhaald en verbeterd en sommige zaken(gecombineerde directe/indirecte injectie) zijn om een andere reden zo aangepast. Maar laten we stoppen met dit verhaal. Samen komen wij hier toch niet uit. Het gaat om Ts met haar Jetta.

Ik denk wel dat er "onder het plaatwerk" naarstig gezocht wordt naar goedkopere oplossingen. De tijd dat een motorblok over-ge-engineerd was (de 1.3, 1.6 achtkleppers van VAG bijv, de 1.9 TDI) is voorbij. Niet alleen bij VAG, ook bij andere merken. Verschillen in aanpak bij de verschillende fabrikanten zie je ook. Ik rij een Auris Hybrid. Daar wordt dan niet bespaard op techniek (denk ik) maar wel op andere dingen. Stang om de motorkap omhoog te houden, goedkope interieurafwerking, weinig geluidsisolatie, achterpassagiers hebben geen luchtuitstroom openingen, allerlei afdekkapjes in het interieur die afbreken of spontaan loslaten en niet meer her bevestigd kunnen worden etc. Qua "beleving" is de Auris in mijn beleving een goedkope auto. De Sportsvan van kennissen geeft je een heel ander gevoel. Soort luxe, je krijgt het idee in een hele dure auto te rijden. Fijn gevoel. Maar daar heb je niks aan als je een uitgerekte D- ketting hebt. Wellicht leert VAG ervan, wellicht is het gewoon ingecalculeerd en blijft het zo.
 
Vervelend Sophie..

Blijkbaar een stapje verder, de monteur heeft jouw geluid ook gehoord.. en beoordeeld als niet erbij horend... (y)

Het wordt volgende week mooi zomer weer. Lijkt mij prima 'technisch weer'.. :)
Als mozes niet naar de berg gaat.. komt de berg toch gewoon naar mozes?

Kortom, een mannetje van TD PON zou ook naar de dealer toe kunnen gaan.. waar jouw auto dan staat..
Misschien is de beste man/vrouw wel te verleiden met een lekker ontbijtje ofzo? ;)
 
Hallo,

De Jetta staat weer voor mijn deur........dealer kan niks vinden. Nu 1 jaar garantie extra....


Maar al met al is het goede gevoel weg en heb ik er alleen maar ellende mee (gehad)

Ik opteer een Golf uit 2011, TSI 1.4 Highline automaat.


Iemand ervaring mee????

Graag hoor ik van jullie!

Hartelijke groet
Sophie
 
Sophie zei:
Hallo,

De Jetta staat weer voor mijn deur........dealer kan niks vinden. Nu 1 jaar garantie extra....


Maar al met al is het goede gevoel weg en heb ik er alleen maar ellende mee (gehad)

Ik opteer een Golf uit 2011, TSI 1.4 Highline automaat.


Iemand ervaring mee????

Graag hoor ik van jullie!

Hartelijke groet
Sophie

Dat je een troll bent is nu wel duidelijk. Ga ergens anders baggeren.
 
Sophie zei:
VW krijgt van mij de meest slechte beoordeling die er maar kan zijn.

Sinds vanmorgen 9h probeer ik voet aan de grond te krijgen, welliswaar de baas gesproken over het mankement wat maar niet verholpen wordt maar de monteur in kwestie die dit moet oppakken heeft nog steeds, het is nu16:30h, niet terug gebeld....

Om moedeloos van te worden! grrrrr. ..nooit meer een VW

Sophie zei:
Hallo,

De Jetta staat weer voor mijn deur........dealer kan niks vinden. Nu 1 jaar garantie extra....

Maar al met al is het goede gevoel weg en heb ik er alleen maar ellende mee (gehad)
Ik opteer een Golf uit 2011, TSI 1.4 Highline automaat.
Iemand ervaring mee????

Graag hoor ik van jullie!

Hartelijke groet
Sophie

Ik zou deze eens gaan bekijken: Vw Golf automaat 1986

$_85.JPG


Heeft automaat, stuurbekrachtiging, elektrische ramen en die fijne 1.8 liter injectiemotor.
Uit de tijd dat VW nog echte auto's maakte ... ;)
 
Sophie zei:
Een paar dagen terug zeg je: VW krijgt van mij de meest slechte beoordeling die er maar kan zijn.

Nu zeg je:

Ik opteer een Golf uit 2011, TSI 1.4 Highline automaat.

Dan klopt er toch iets niet,Sophie?
 
K wil je Jetta wel ruilen voor m'n Golf TDI :p Al tikt die koud soms ook wel wat, zijn de injectoren. :)
 
Terug
Bovenaan