VW Golf VIII | Nieuw: Variant

Wouter82

Moderator

e97ylr8bb0et.jpg

urzyu3ubm6o6.jpg

wn1ym2ubt7xk.jpg

hccyt46b4p9l.jpg

[size=x-large]Mysterieuze Volkswagen Golf duikt op[/size]

Wat hebben we hier? Op Chinese sociale kanalen zijn foto's opgedoken van een mysterieuze Volkswagen Golf. Het is niet duidelijk waar we precies naar kijken. Volkswagen brengt volgend jaar een volledig nieuwe Golf op de markt en dus zou je de eerste testexemplaren al wel buiten de deur verwachten. In China zijn foto's opgedoken van een half ingepakte Golf, maar het is nog te vroeg om te zeggen of het inderdaad de nieuwe generatie Golf betreft.

De huidige generatie Golf verscheen in 2012 op de markt en Volkswagen heeft eerder al bevestigd dat het de productie van zijn opvolger in juni volgend jaar aanslingert. We zien een Golf met een afgeplakte zijkant, een flank waar een duidelijk zichtbare vouw op is aangebracht. De voor- en achterzijde zijn beter te zien. Aan de voorzijde nemen we opmerkelijk geknepen koplampen waar en ook de bumpers ogen niet zoals we ze kennen. De achterklep lijkt verder omlaag te lopen dan we gewend zijn. Onder het logo op de achterklep lijkt modelnaam 'Golf' geschreven.

We houden nog even een slag om de arm wat betreft de authenticiteit van de afbeeldingen, want mogelijk is hier toch een handige 'photoshopper' actief geweest.
https://www.autoweek.nl/nieuws/mysterieuze-volkswagen-golf-duikt-op/

Ziet er mij teveel fotoshop uit eerlijk gezegd.

Als dat niet zo is, past VW het Golf 6 foefje nogmaals toe. Een uitgebreide facelift van de 7, wordt het een 7,5

Is dit niet gewoon een model voor de plaatselijke markt ofzo? Afgezien van het design van de voor- en achterkant lijkt dit ding gelijk aan de huidige VII.

Of een speciaal EV-model? De neus met hele platte grill (is het eigenlijk wel een grill of zou het gewoon een dichte strip zijn?) versterkt bij mij die gedachte.

BENZine zei:
Of een speciaal EV-model? De neus met hele platte grill (is het eigenlijk wel een grill of zou het gewoon een dichte strip zijn?) versterkt bij mij die gedachte.

Er lijken wel rode letters (GTI?) in die grille te staan. En een uitlaat links en rechts bij een EV is ook vreemd.

Reyner zei:
Ziet er mij teveel fotoshop uit eerlijk gezegd.

Als dat niet zo is, past VW het Golf 6 foefje nogmaals toe. Een uitgebreide facelift van de 7, wordt het een 7,5

Nope, de in 2017 gefacelifte Golf heet al de Golf 7,5

Ik kan sinds vanavond niet meer inloggen om de een of andere reden, maar wel met gebruik van VPN. Dus dan maar even zo... De foto ziet er nogal bewerkt uit, ik geloof niet dat dit echt is. De giraffes op de achtergrond zien er ook niet erg geloofwaardig uit. Ik ga er ook van uit dat de nieuwe Golf een echt nieuw model wordt. Niet dat dat per se nodig is, want de Golf is niet bepaald verouderd en wint nog steeds vergelijkingstests, maar toch.

Total Loss zei:
s velthuis zei:
Gaat het nou om die rode of om die witte golf...

Het gaat om die 2 giraffen op de achtergrond.

Die zijn inderdaad wel het meest opzienbarend van alles wat er op deze foto's te zien is. Of het nou wel of geen photoshop is, je weet nu al dat dit voor 99% toch de golf 8 is. En 9. En 9 3/4. En A3.5. En Leon 4. En 5. En de Polo.
Over die laatste gesproken: ik stond pas geleden op de A325 in de file achter twee polo's. Het duurde even voor ik in de gaten had dat het links en rechts twee verschillende waren. Nu had ik de tijd om er een poosje naar te staren en ineens zag ik het. De ontwerpers hebben gewoon de briljante gedachte gehad om de achterlichten om te draaien. Geen idee wat oud of nieuw was, maar bij de één zat de in de kofferklep uitstekende punt aan de bovenzijde, bij de andere aan de onderzijde. Dat was het. Briljant. Helemaal trots dat ik het zag.

Deze foto's lijken te zijn genomen bij het Audi research center in Beijing.

https://www.google.nl/maps/@39.9831792,116.4930979,3a,90y,63.12h,62.23t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipPXz4BXEqXN5r8Zs8HL5Q1sKxGhPfZWYoCklz0S!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipPXz4BXEqXN5r8Zs8HL5Q1sKxGhPfZWYoCklz0S%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya121.69317-ro-0-fo100!7i10240!8i5120

Wat opvalt in de spiegeling van de auto's is een soort van hekwerk. Dit komt precies overeen met het hekwerk van de voetgangers brug die langs dit gebouw loopt. Als het een photoshop is dan is het wel gedaan door iemand die gevoel heeft voor detail. Daarnaast gaat het dus hier niet over één photoshop maar zijn er meerdere foto's geshopt.

Wat verder opvalt is dat de verhoudingen van het achterraam anders zijn dan in de huidige golf. Ik heb het in paint nagemeten en de verhouding van hoogte en breedte is anders. Dit komt overeen met want in andere media bekend was en dat is dat de wielbasis verlengt zou zijn en dat de passagiers op de achterbank iets meer ruimte zouden hebben. Alweer heel veel oog voor detail als het om een photoshop zou gaan. Je kan immers niet simpelweg camouflage over een huidige golf zetten en wat details aanpassen als de verhoudingen anders zijn.

Natuurlijk is het altijd mogelijk dat het toch om photoshops gaat maar dan hebben ze wel de moeite genomen om meerdere foto's te photoshoppen en daarbij ook nog rekening te houden met de spiegeling in de ramen en rekening te houden met langere achterruit en wielbasis. Ik denk daarom dat de kans groot is dat het om echte foto's gaat.

Op zich is het ook niet zo heel vreemd dat deze golf opduikt in dit R&D center. Dit R&D center is opgezet om marktaanpassingen te doen voor de Chinese markt. Ze doen dit voor zowel Audi maar ook voor Volkswagen. Ze hebben een grote prototype werkvloer. Ze zullen ongetwijfeld niet de hele auto als prototype hebben opgebouwd maar zullen de nieuwe golf wel binnen hebben gekregen om kleine aanpassingen aan te maken voor de chines markt. Van de haven of vliegveld zal deze golf afgeleverd moeten worden bij dit R&D center en de vervoerder zal hem even daar hebben neergezet, niet wetende dat dit niet de bedoeling was.

s velthuis zei:
Wouter82 zei:
Dat past in elk geval ook bij de rode Golf bovenaan de pagina.

Sterker, het past bij álles van het VAG concern...

Behalve bij een Macan, Fabia, R8 etc etc. Ik bedoel er vooral mee te zeggen dat die rode Golf in elk geval nog niet kan worden afgeschoten als de daadwerkelijke nieuwe.

Die achterlampen passen ook bij wat VW eerder liet zien: https://www.carscoops.com/2018/10/check-vws-upcoming-interactive-headlights-taillights/

9a3cb070-vw-interactive-headlights-and-taillights-25.jpg

Ben benieuwd of de scoops echt zijn, kan me niet herinneren dat een generatie Golf voor de onthulling goed in beeld is geweest.

Mach1 zei:
Ben benieuwd of de scoops echt zijn, kan me niet herinneren dat een generatie Golf voor de onthulling goed in beeld is geweest.

Ze hebben geen geld meer voor verhullende vuilniszakken...

Mach1 zei:

Alles lijkt inmiddels zo op elkaar en de vorige generaties dat het inmiddels niet meer nodig is om iets te camoufleren...

Mach1 zei:
Jullie reacties zijn nog voorspelbaarder dan de nieuwe Golf!

Nee joh dat kan toch niet. ;)
Check die schets dan met mijn foto!
Exact dezelfde C-stijl, velgen zijn ook precies hetzelfde als de foto hierboven, dit moet hem echt wel zijn hoor.

Mach1 zei:
Jullie reacties zijn nog voorspelbaarder dan de nieuwe Golf!

In het verleden behaalde resultaten bieden soms wel garanties voor de toekomst... Als ze bij de Golf hetzelfde gaan doen als de Polo (achterlichten omdraaien en klaar), dan snap ik echt niet waarom je nog de moeite zou doen van camoufleren.

2015_volkswagen_polo_gti_8_1920x1080.jpg

2018-VW-Polo-SE-Review-Rear-Low-carwitter.jpg

Herkenbaar, ok. Maar dit wordt allemaal wel heel gemakzuchtig. Dit heette vroeger net aan een facelift.

Total Loss zei:
Kwam toevallig nog een plaatje tegen van de achterkant!

vw-golf-gti-dsg-hatchback-2008-id-31861334-type-main.jpg

Zou best kunnen inderdaad. Komt in elk geval wel ergens bekend van voor, dus zal wel goed zijn. Maakt verder ook niet uit, het zal toch wel verkopen.

En weer een video: https://www.facebook.com/pg/TunedAutomotive/videos/

Toevallig weer vaag gefilmd en niet even extra gas gegeven voor een beter beeld. Nieuwe marketingtruc van Volkswagen..?

Impressies van de Golf (of wat het dan ook moge zijn in tot nu toe opgedoken afbeeldingen)

Alle-Infos-zum-Golf-8-2019-Vorschau-1200x800-3114bc4ab6c6896f.jpg

Alle-Infos-zum-Golf-8-2019-Vorschau-1200x800-b3c8c1f9e37ff2ff.jpg

Hmm, dat is toch niet mooi? Een enorm massieve en brede auto waar bijna iedere wielmaat onder verzuipt. Ongetwijfeld een goede, maar ja, het oog wil ook wat.

Oei, op deze foto's valt hij flink tegen. Een rare lage neus zonder uitstraling, achterkant idem, wielen die waarschijnlijk niet echt klein zijn maar wel zo ogen, etc.

Hij lijkt niet helemaal niet kloppen. Dan vind ik de huidige toch echt mooier. Zal wel weer goed verkocht worden want overal gemiddeld goed in zonder bijzonder te zijn. Echt een auto voor A naar B, autoliefhebbers kopen wel iets anders

Ik vind de auto überhaupt niet meer op een Golf lijken, meer een A-klasse met morbide obesitas. Ja, de raamlijn is typisch Golf en aan andere details zie je dat het om een Golf is, maar het silhouet en de simpele, strakke vorm die een Golf altijd heeft gekenmerkt is overboord gekieperd. Geen evolutie maar revolutie, zoiets zag ik een kritische Fransoos zeggen op het Worldscoop forum.

Dat zeg ik ook naar aanleiding van sommige reacties op de homepage van mensen met fanboy-gedrag. Tijdloos, geen lijntje teveel, strak, benchmark blabla. Natuurlijk, ieder zijn mening, maar ik vraag me dan toch af of ze ook goed hebben gekeken naar de afbeeldingen en eerlijk durven zijn, of dat het eerder een reactie is op het andere uiterste (de VAG-haters) in de trant van: "dit is toch gewoon de huidige?".

*edit: silhouet is het verkeerde woord, het gaat meer om de veranderde verhoudingen. De auto is (optisch) veel breder geworden en de zijkant heeft meer diepte.

D Elzinga zei:
Oei, op deze foto's valt hij flink tegen. Een rare lage neus zonder uitstraling, achterkant idem, wielen die waarschijnlijk niet echt klein zijn maar wel zo ogen, etc.

Je hebt me zojuist overtuigd dat dit inderdaad wel eens de nieuwe Golf kon zijn... Of één van de andere C-segmenters met hetzelfde inwisselbare silhouet. Dat kan natuurlijk ook. BMW 1, Mecedes A, Kia Ceed. Zoiets zal het toch wel zijn.

Tsja, het is natuurlijk nog een prototype. Maar kan niet anders zeggen dat het model mij echt tegen valt tot nu toe. Is Golf is een Golf, dus zal nooit echt veel anders worden. Maar ik het er meer van verwacht.

Ik snap die subtiele lijntjes aan de zijkant ook niet. Juist de nieuwe VW's hebben meer uitgesproken lijnen, zie Polo, Touran, Tiguan, Artheon, Touareg enz.. en ik vind die (behalve de Polo) juist daardoor mooier dan hun voorgangers

Hij ziet er uit als een huidige Golf waar de fietspomp op is gezet, allemaal wat ronder en opgezwollen. maar totaal niet vernieuwend en zaaddodend design. Maar hij zal in veel bladen wel weer de hemel in worden geprezen zolang het dashbord maar lekker zacht aan voelt...

Volgens mij is dit gewoon weer de zoveelste marketingtruc van VW. Nu een nieuw model af en toe vaag op foto's/video laten komen en dan er wat aan bewerken. Zo blijven ze in de spotlight en weten mensen uiteindelijk nog niet helemaal hier hij er uit ziet. Als je de portieren goed bekijkt lijkt het onderste gedeelte afgetapt oid of iig met photoshop alle lijnen/groeven glad te zijn gestreken

d05b345c-vw-golf-0002-1024x631.jpg

En een video: https://www.carscoops.com/2019/02/2020-volkswagen-golf-new-8th-gen-model/

Terug
Bovenaan