Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
iDS zei:[D2]: ik sluit me volledig bij jou aan.
En waarom zou je een strak sportief rijgedrag willen met beperkt comfort omdaarna de kilometers af te malen op autosnelwegen.
Voor dagelijks gebruik biedt m.i. elke 17" velg al voldoende mogelijkheden. Groter is puur patsergedrag.
Met een kantbemerking:
Een kolos als een Rolls Royce verdraagt natuurlijk wel een grotere velg, maar dan groeit ook de wang van de band mee. Lager dan een .45 met die wang niet zijn, dan wordt het inderdaad lachwekkend: kijk mijn A6 F1 eens!
[size=medium]Volvo presenteert V60 Cross Country[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 25 september 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]
De nieuwe generatie Volvo V60 komt ook als Cross Country. De stoere uitvoering is vandaag gepresenteerd en staat begin 2019 bij de dealers.
Volvo presenteert de nieuwe V60 Cross Country. De ingrediënten van de ruige uitvoering zijn bekend: extra bodemspeling, vierwielaandrijving en een SUV-achtige uitstraling. Dat laatste heeft Volvo bereikt door de V60 te voorzien van een specifieke grille en bumpers en kunststof beschermingsranden bij de wielkasten en dorpels.
De Cross Country-uitvoering heeft 6 centimeter meer bodemspeling dan de gewone V60, waardoor de vrije ruimte onder de auto nu 21 centimeter is. De grotere spoorbreedte en de aangepaste wielophanging dragen bij aan betere prestaties buiten de gebaande paden. Verder is de Cross Country voorzien van vierwielaandrijving en slimme terreinhulpjes zoals een afdaalassistent en een off road-rijmodus.
Volvo gaat de V60 Cross Country aanbieden met de 250 pk sterke T5-benzinemotor en de D4 diesel met 190 pk. De prijzen worden volgende week bekend gemaakt, dan opent Volvo ook de orderboeken. De eerste leveringen vinden begin 2019 plaats.
Niseko zei:Koffer is 1/1 vergelijkbaar met een 3 Touring naar mijn mening - geen ruimtewonders genre Passat / Superb
Niseko zei:Ik rij al 135K km een F31 en ben als opvolger aan het zien voor een V60. De 2 buitenste zitplaatsen achter van de V60 zijn idd wat ruimer, de middelste plek is net krapper ondanks voorwiel aandrijving. Je moet eens stevig op die belachelijk hoge midden tunnel tikken. het is een holle ruimte voor toekomstige E versies hun batterij pakket. Weinig premium aanvoelen naar mijn mening, voor wat dat waard is uiteraard...
Koffer is 1/1 vergelijkbaar met een 3 Touring naar mijn mening - geen ruimtewonders genre Passat / Superb
Bird Nerd zei:Wat staat die vooras ontzettend ver naar voren trouwens. Willen ze de suggestie wekken dat het RWD is...?
Bird Nerd zei:1. Volkswagen Passat
2. Audi A4
3. Mercedes C-klasse
4. BMW 3-serie
5. Opel Insignia
6. Skoda Superb Combi
7. Mazda6
8. Volvo V60
9. Renault Talisman
10. Kia Optima
Bird Nerd zei:Wat staat die vooras ontzettend ver naar voren trouwens. Willen ze de suggestie wekken dat het RWD is...? Ik ben trouwens alweer uitgekeken op de V60 (net als de V90 trouwens). Ik zie hem nu steeds vaker en eigenlijk vind ik het niks bijzonders. Hij 'hangt' ook nog eens erg naar achter en door de oplopende zijruiten vind ik het erg onevenwichtig ogen irl
929V6 zei:Wel een stomme taalfout op de zijkant.
Rutger DC zei:929V6 zei:Wel een stomme taalfout op de zijkant.
Made in Sweden of Made by Swedes zou je zeggen, maar het is kennelijk de slogan van Volvo: https://www.volvocars.com/intl/discover-volvo/made-by-sweden
929V6 zei:Rutger DC zei:929V6 zei:Wel een stomme taalfout op de zijkant.
Made in Sweden of Made by Swedes zou je zeggen, maar het is kennelijk de slogan van Volvo: https://www.volvocars.com/intl/discover-volvo/made-by-sweden
Omdat geen van beide taalkundig correcte stellingen klopt, waarschijnlijk.
licht metalen
Lijkt me eerder in een topic over de Maybach thuis te horen...Idefiqs zei:Er komt geen opvolger voor de V40. Wel een T2 versie voor de XC40.
Springbok zei:Ik moet zeggen dat de auto in het echt een stuk minder indruk op me maakt dan op foto’s. Vaak vind ik auto’s in het echt juist mooier dan op foto’s.
Idefiqs zei:Ik heb het leder trouwens nog gewijzigd in Nappa, met massage functie. Het moet natuurlijk wel ingetogen blijven.![]()
MBdoubleyou zei:Idefiqs zei:Ik heb het leder trouwens nog gewijzigd in Nappa, met massage functie. Het moet natuurlijk wel ingetogen blijven.![]()
Die luxe zien ze niet. Stiekeme verwennerij. Je T8 badge gaat er ook af, neem ik aan
?
[size=medium]Volvo vernieuwt V60[/size]
12 augustus 2021 | De Volvo V60 is aangepast voor modeljaar 2022. De aanpassing heeft betrekking op de motorvarianten B3 en B4. De 2,0-liter benzinemotoren maken vanaf nu gebruik van de Miller cyclus voor het bereiken van een efficiënter verbrandingsproces. Het verbruik en de CO2-uitstoot dalen (tot onder de 150 gram CO2 per kilometer) en de prestaties verbeteren. Nieuw is ook een 7-traps automaat met dubbele koppeling (7-DCT EVO) die sneller schakelt en bovendien lichter is. De Volvo V60 B3 Momentum Advantage is er voortaan vanaf 40.995 euro.
Bijkomend voordeel is een lager voertuiggewicht, waardoor de V60 B3 en B4 voordeliger zijn in de wegenbelasting. Veel bedrijven voeren daarnaast een beleid dat benzineauto's niet meer dan 150 gram CO2 mogen uitstoten. Door de technische upgrade komen zowel de B3 als de B4 onder deze grens met een uitstoot van respectievelijk 147 gram en 148 gram CO2 per kilometer.
Het Miller-concept is een manier om de compressieverhouding van de motor te verhogen. Dit maakt het mogelijk om meer energie uit de verbrandingsgassen te halen en voorkomt energieverlies tijdens het afblaasproces dat plaatsvindtbij het openen van de uitlaatkleppen. In het Miller-concept sluit de inlaatklep vroeg, waardoor het volume ingesloten lucht kleiner is. Dit wordt gecompenseerd door de inlaatdruk te verhogen, zodat de ingesloten luchtmassa nagenoeg hetzelfde blijft.
Het Miller-concept wordt mogelijk gemaakt met behulp van doorontwikkelde technologieën zoals variabele turbinegeometrie (VNT) voor een hogere efficiënte in een breed bereik en een snellere variabele kleptiming (VVT) voor een beter beheer van de ingesloten luchtmassa. Dit resulteert in een lager brandstofverbruik met behoud van het motorvermogen (maar niet de levendigheid).
De 7-DCT EVO versnellingsbak in de vernieuwde V60 B3 en B4 is een doorontwikkeling van de 7-DCT uit de XC40 Recharge Plug-in hybride. De bak heeft een dubbele koppeling. Deze technologie draagt bij aan snellere schakelacties. De nieuwe transmissie heeft eveneens een gunstig effect op het brandstofverbruik door een lager gewicht. Mede daardoor is het voertuiggewicht van de B3 nu met 27 kg verminderd en is de B4 zelfs 43 kg lichter. Daardoor vallen beidein een lagere categorie voor de wegenbelasting. De nieuwe versnellingsbak maakt tevens automatische motoruitschakeling mogelijk bij gas los. Dit systeem heet Stop in Drive in Speed (SIDIS). De auto kan vrij uitrollen en verbruikt dan geen brandstof, ook bekend als zeilen. Wanneer de motor weer start, wordt een versnelling geselecteerd die past bij de snelheid.
De Volvo B3 levert weliswaar hetzelfde vermogen als voorheen, te weten 120 kW (163 pk) en een maximum koppel van 265 Nm, de acceleratie is sneller. In 8,6 seconden bereikt de V60 B3 vanuit stilstand 100 km/uur, dat was 9,1 seconden. Hetzelfde is te zien bij de V60 B4. De motor levert nog steeds 145 kW (197 pk) en een maximum koppel van 300 Nm maar de B4 accelereert van 0 naar 100 km/uur in 7,6 seconden, dat was 8,0 seconden.
Volvo biedt voor de V60 Momentum Advantage een Sport Pack. Dit stylingpakket bestaat uit 19-inch R-Design lichtmetalen wielen, een diffuser achter met dubbele uitlaateindpijpen plus een grille en spiegelkappen in Glossy Black. Deze accessoires vertegenwoordigen een waarde van € 4.115. Het pakket wordt tijdelijk aangeboden voor € 2.995. Het pakket is verder uit te breiden met een Exterieur Styling set met verbrede dorpels voor € 1.000 in plaats van € 1.250.
De vernieuwde V60 B3 en B4 zijn per direct te bestellen. De B3 is er vanaf € 40.995, de B4 vanaf € 47.995. De productie van beide varianten start medio oktober 2021.