Volvo ES90 (OP aangevuld)

Hij lijkt inderdaad wat te hoog voor een sedan en hij wordt alvast met taxi bordje geleverd… jammer dat daar de Lidar moet zitten, kan mooier in de bumper verwerkt worden.

Hij lijkt inderdaad wat te hoog voor een sedan en hij wordt alvast met taxi bordje geleverd… jammer dat daar de Lidar moet zitten, kan mooier in de bumper verwerkt worden.
Maar is veel accurater op deze plek, heb ik me laten vertellen.

@der Magistrat daar kan ik wel enigszins bij inkomen omdat hij op een hogere en dus overzichtelijkere plek zit maar het blijft gek ogen… wellicht zoals de andere sensoren in de voorruit, bijv.?

@der Magistrat daar kan ik wel enigszins bij inkomen omdat hij op een hogere en dus overzichtelijkere plek zit maar het blijft gek ogen… wellicht zoals de andere sensoren in de voorruit, bijv.?
Tsja, dan heb je weer last van reflectie. Ik vind het ook suf ogen hoor, maar goed, ik rijd dan ook een vrij simpele HR-V. :)

• Leuk
Waarderingen: JL86
Erg fraaie auto om te zien. Sowieso +1 dat er nog een flinke sedan wordt geïntroduceerd.

Het Volvo design wordt wel met het model minder herkenbaar en vooral meer algemeen Geely. Als het een Polestar of Zeekr zou zijn had ik het ook geloofd ..

Ik vind hem ook best mooi op het eerste gezicht. Alleen die Lidar radars zou ik alleen al niet meebestellen omwille van hoe slecht dat eruit ziet (n).Neem aan dat deze luchtvering krijgt ivm het hoge gewicht, dus die kan vast wel op een lager standje, dan is het hoog op de posten staan ook weer opgelost.

Aangezien dat “scoop”-topic is gesloten mis ik hier toch wel die eerste plaatjes die ook door Volvo zelf waren “geteased”. Dat laat toch ook de uiteindelijke auto zien?

Lijkt inderdaad veel op de Polestar 2, maar ik ga er toch vanuit dat deze een flinke slag groter is.

Dit ziet er niet slecht uit, maar ben vooral benieuwd naar de achterzijde; met name hoe die extra lichtclusters aan weerszijde van de achterruit het totaalbeeld gaan bepalen.

Verder leuk zo’n ruim bereik van 700km, maar daar heeft ie een accu van 106kWh voor nodig. Dus ook benieuwd naar het gewicht van de auto, en meer nog naar het verbruik.

• Leuk
Waarderingen: rw54
oj9hhbz1333htf.jpg

Volvo-ES90-Achterkant.jpg

46zvcc5buinz2c.jpg

Helaas, ik haak dan toch af. Het achterruitje, die lichtbalken daarnaast; wat is er mis met een fatsoenlijke achterruit? Bij de Polestar 4 is de implementatie van 'geen achterruit' niet echt gelukt, dit komt bij mij ook wat gekunsteld over. Noem me ouderwets, ik vind 't niks. Maar goed, ik mis ook de fysieke knoppen in de Volvo's ;)

Ik vind het een prachtige auto, maar die lichtbalken in de achterruit zijn een gimmick wat mij betreft, had niet gehoeven. Kofferbak 424 liter volgens Volvo, belachelijk klein voor zo'n joekelige auto.

Ik vind het helemaal niets, de S90 vind ik een stuk mooier. Anderzijds, ik waardeer de lichtbalken in/naast de ruit juist wél. :)

Ik vind het een van de weinig mooie Volvos, maar autos van ca. 5 meter waar je in de foetushouding op de achterbank moet gaan zitten komen bij mij niet in aanmerking. En, je benen kunnen strekken is geen argument, want je knieen staan nog steeds significant hoger dan de heupen en dat is gewoon geen prettige houding voor lange reizen.

Ik vind hem in elk geval mooier dan de DS No. 8, als hij daarmee moet concurreren. Vooral omdat er meer werk is gemaakt van de flanken. Dat de wielen iets naar binnen staan maakt hem ook wat minder lomp. En geen wagenbrede lichtstrips, gelukkig.

Qua cleane looks een benchmark. Onderscheid tussen Polestar en Volvo vervaagt wel

de verhoudingen van die auto kloppen gewoon niet...
Inderdaad. Ik vind het ook geen goed ontwerp vanwege die niet kloppende verhoudingen. De auto is te hoog voor een sedan, de achterkant oogt en profil ongelukkig. De hele auto oogt als een compromis. Dan heeft Zeekr toch veel mooiere alternatieven in de aanbieding.

Doet mij denken aan de Nio ET9. Ook een grote auto dat wat crossover-achtig is. Dat is de zitpositie sowieso op basis van het filmpje. Je ziet bij veel EV's dat er compromissen zijn; achterin je knieën opgetrokken en het ontwerp wat onevenwichtig of evenwichtig gemaakt door zwarte dorpels, wielkastranden en andere ontwerptrucjes. Voor mijn gevoel is de tijd van écht mooie auto zo wel een beetje voorbij.

Porsche is dan toch een van de weinige die een goede sedan als EV kwa design heeft gemaakt. Waar het dan aan schort is de kwaliteit van de auto, maar op z’n minst een echte lage sport sedan.

Dat klopt, maar wel wat minder opgetrokken benen, omdat ze uitsparingen in het accu pakket hebben gemaakt, en tevens van het zijaanzicht geen cross-over "looks".

Terug
Bovenaan