Guest
Barri zei:Dus een up! GTI is even duur als een Polo (Comfortline) met hetzelfde blok? Dan is de keus wel snel gemaakt.
Dan altijd de up! GTI. Van een VW Comfortline word je niet blij.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Barri zei:Dus een up! GTI is even duur als een Polo (Comfortline) met hetzelfde blok? Dan is de keus wel snel gemaakt.
D. Elzinga zei:Volgens carbase weegt een Lupo GTI 975 kg... Edit: en idd 950 volgens de kentekengegevens van de 12-JX-XN.
Ik vind het sowieso niet heel vreemd, een Up is iets groter dan een een Lupo en is (door de voortschrijdende tijd) luxer uitgerust.
s velthuis zei:Is wel vreemd. De PR marketingafdeling heeft vanaf het allereerste moment dit ding vergeleken met de iconische Golf 1 (110 pk op 925 kg), omdat hij hetzelfde vermogen op hetzelfde wagengewicht zou hebben.
D. Elzinga zei:s velthuis zei:Is wel vreemd. De PR marketingafdeling heeft vanaf het allereerste moment dit ding vergeleken met de iconische Golf 1 (110 pk op 925 kg), omdat hij hetzelfde vermogen op hetzelfde wagengewicht zou hebben.
En ging dat dan om de specifieke waardes of om pk-gewichtsverhouding? Want wat betreft dat laatste zijn ze welhaast aan elkaar gelijk.
Rutger DC zei:Verdwenen zijn de 1.0 75 pk ASG5 en 1.0 115 pk benzinemotoren, dus de GTI is daarmee verleden tijd en de high up! is ook niet meer verkrijgbaar.
Carfanatic zei:Krijg ook het idee dat het A-segment niet zo populair meer is als 10 jaar geleden.
Damianw26 zei:De up gti is vanaf het laatste kwartaal gewoon weer te bestellen, en weer leverbaar vanaf Q1 2020.
A l'instar de ses cousines Seat Mii et Skoda Citigo, la Volkswagen up! va s'offrir un restylage d'automne à l'occasion du salon de Francfort 2019. Mais, selon Jurgen Stackmann, responsable des ventes et du marketing de Volkswagen, seule la e-up! survivra.
"Ces voitures sont trop petites pour embarquer de la haute technologie et un moteur à combustion classique ne pourra pas se conformer aux niveaux de CO2 futurs. Donc, en théorie, nous devons vendre une voiture électrique pour compenser ce problème. Nous allons donc nous concentrer sur la prochaine e-up! pour aller de l'avant".
s velthuis zei:Gaan we elkaar er nou van proberen te overtuigen dat een up echt iets bijzonders is? Jemig. De up doet niets anders of beter dan bv een Uno 25 jaar geleden al deed.
Rutger DC zei:De Up is veel, heel veel veiliger dan zo'n Uno. De auto heeft een stevige kooiconstructie, airbags rondom inclusief een knieairbag, ABS met EBD, noodremassistent, tractiecontrole, stabiliteitsregeling etc. Je kunt met een gerust hart kleine kinderen in een kinderstoeltje op de achterbank zetten met dank aan Isofix-bevestigingspunten. De stoelen van zo'n Up zullen je hoofd bij een ongeval veel beter beschermen tegen een whiplash. Stuk voor stuk zaken die in het geval van een ongeval het verschil tussen leven en dood kunnen betekenen.
Met twee, drie volwassenen van Nederlands formaat achter in een Fiat Uno gaan zitten? Ik wens je veel succes. De Uno opereerde in het toenmalige B-segment en de Up is een auto uit het A-segment. Natuurlijk zijn auto's flink gegroeid, dus zo'n Uno is nog geen vijf centimeter langer dan de Up, maar de Volkswagen heeft de wielen meer op de hoeken staan. Ondanks zijn compactere formaat heeft de Up een langere wielbasis en meer bagageruimte.
Moest m'n hoofd scheef houden vanwege de dakrand. Bij de up idem.
s velthuis zei:Natuurlijk is een up veiliger. En meteen is dat het meest zaaddodende element van iedere nieuwe auto. Motoren zijn ook niet veilig. Wel opwindend. Een nieuwe auto kan en zal dat nooit meer zijn.
Moderator
Bij mijn weten komt de up! GTI inderdaad terug. Ik weet niet wat nog meer, maar volgens mij is er van de up! nog wel een MJ2020 benzine. Maar die elektrische versie, die gaat het wel worden!Damianw26 zei:De up gti is vanaf het laatste kwartaal gewoon weer te bestellen, en weer leverbaar vanaf Q1 2020.
Auto's worden bizar duur. Tien jaar terug kocht je voor 8 a 9k een A-segmenter, met een beetje geluk een vijfdeurs met airco. Ik ken genoeg mensen die toch maar een nieuwe A-segmenter kocht in plaats van een tweedehands B- of C-segmenter. Een nieuwe A-segmenter is tegenwoordig gewoon echt duurder, dat houdt een hele klantengroep tegen. Daarnaast zijn de marges minimaal; een A-segmenter winstgevend maken is erg lastig. En in één van de grootste automarkten in Europa, Duitsland, is zo'n A-segmenter echt niet populair. Sja, dan is er in Europa niet echt markt voor.Carfanatic zei:Krijg ook het idee dat het A-segment niet zo populair meer is als 10 jaar geleden.
Damianw26 zei:Het is meer dan duidelijk dat Velthuis niets heeft met moderne auto's, en vanuit het oogpunt van leuk autorijden helemaal terecht![]()
s velthuis zei:Damianw26 zei:Het is meer dan duidelijk dat Velthuis niets heeft met moderne auto's, en vanuit het oogpunt van leuk autorijden helemaal terecht![]()
Inderdaad. Auto's zijn vervoersoplossingen geworden.
Lycan Capri zei:Alsof die Cordoba en Octavia van jou zou spannend zijn![]()
s velthuis zei:Lycan Capri zei:Alsof die Cordoba en Octavia van jou zou spannend zijn![]()
Dat is al vaker gezegd. Atmosferische achtkleppers, laag gewicht, hydraulische stuurbekrachtiging en in één geval verder 0,0 vorm van ondersteuning of vangnet rijdt verrassend vermakelijk. Leuker dan een BMW 116i, kia Ceed of v40 t3 om een paar alternatieven te noemen die ik veel en veel minder leuk vond rijden. Stuk voor stuk vond ik die afstandelijk, gevoelloos en zelfs traag overkomen. Ik kan ze me allemaal per direct veroorloven, ik wil ze geen van alle hebben. En m'n cordoba is echt niet meer kleurloos te noemen inmiddels, met verschillende kleuren of ontbrekende plaatdelen
Octavia is gewoon een gezinsvervoerder, we hebben iets nodig voor onze tochten door Europa.
s velthuis zei:Lycan Capri zei:Alsof die Cordoba en Octavia van jou zou spannend zijn![]()
Dat is al vaker gezegd. Atmosferische achtkleppers, laag gewicht, hydraulische stuurbekrachtiging en in één geval verder 0,0 vorm van ondersteuning of vangnet rijdt verrassend vermakelijk. Leuker dan een BMW 116i, kia Ceed of v40 t3 om een paar alternatieven te noemen die ik veel en veel minder leuk vond rijden. Stuk voor stuk vond ik die afstandelijk, gevoelloos en zelfs traag overkomen. Ik kan ze me allemaal per direct veroorloven, ik wil ze geen van alle hebben. En m'n cordoba is echt niet meer kleurloos te noemen inmiddels, met verschillende kleuren of ontbrekende plaatdelen
Octavia is gewoon een gezinsvervoerder, we hebben iets nodig voor onze tochten door Europa.
Lycan Capri zei:En je "misbruikt" ze allebei
Geen probleem natuurlijk, ze zijn van jou en auto's moeten gebruikt worden
Maar je auto wassen met schuursponsjes...... Dan zie je die hokken meer als voorwerp dan als auto
Dus er kan probleemloos tweehonderd kilometer worden afgelegd. Meer is zinloos en niet nastrevenswaardig in een compacte auto is deze, een enkele uitzondering daargelaten. De basisprijs komt uit op € 21.975. Een kleine tienduizend meer dan de benzinevariant. Daartegenover staat wel een vrij behoorlijke standaarduitrusting. Voor de relatieve luxe van automatische airconditioning, radio met bluetooth en DAB, een docking station om de eigen telefoon voor infotainment te gebruiken en een lane departure warning system hoeft niet te worden bijbetaald.
De Volkswagen Groep is flink aan de slag gegaan met zijn compacte trio: de Up, Citigo en Mii. Voor het eerste krijgen alle drie de autootjes een volledig elektrische aandrijflijn. De Nederlandse importeur laat nu weten hoe groot de investering is voor een vernieuwde Volkswagen e-Up.
De Up was het voorheen als enige al beschikbaar met een stekker, maar geniet nu ook van de stevig vernieuwde techniek waardoor de compacte auto 260 kilometer (WLPT) ver moet komen. In Nederland kan dat voor het minimale bedrag van €23.475. Standaard is de auto voorzien van een automatische airco, verschillende smartphone-aansluitmogelijkheden, elektrisch bedienbare ramen aan de voorkant en centrale deurvergrendeling.
Voor €25.230 biedt Volkswagen de luxere Style e-Up. Deze versie heeft standaard cruisecontrol, een achteruitrijcamera, parkeersensoren en een regen- en lichtsensor. Verder sieren 16-inch lichtmetalen wielen en een in zwart metallic gespoten dak en zijspiegels de buitenkant.
De nieuwe instapprijs ligt iets onder de huidige nieuwwaarde van €25.095. Speculaties dat de auto onder de €20.000 zou duiken zijn klaarblijkelijk niet waar. Deze nieuwe versie komt zoals gezegd wel een stuk verder. De 83 pk sterke elektromotor haalt zijn kracht uit een 36,8 kWh accupakket. Daarnaast lust de e-Up vanaf nu stroom uit een snellader waarmee hij binnen een uur weer tot 80 procent gevuld is. Aan een reguliere lader (7,2 kW) duurt het zo’n 5,5 uur voordat de e-Up weer volledig volgeladen is.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prijzen-vernieuwde-volkswagen-e-up-bekend/
Moderator
Klopt, deze blijft. De uitrusting is iets rijker en hij moest aangepast worden vanwege strengere veiligheidseisen. De prijzen tonen inderdaad aan dat het A segment uitsterft.Rutger DC zei:De (niet elektrische) up! blijft kennelijk wel gewoon in het programma:
1.0 60 pk €15.581
1.0 60 pk Beats €17.155
1.0 60 pk R-Line € 17.875
1.0 TSI 115 pk GTI € 22.630
1.0 68 pk EcoFuel €17.491
Airco is standaard, alsnog is het best een prijzig karretje geworden. Mooi dat 'ie nog even blijft, maar de stap naar iets als een Suzuki Swift is niet groot. De goedkoopste Swift, de 1.2 Comfort Smart Hybrid, kost € 16.799,- (met ook standaard airco). Dan heb je een auto die een klasse groter en een generatie moderner, is in dezelfde gewichtsklasse zit (iets lichter zelfs) en 50% krachtiger is.
Barri zei:Klopt, deze blijft. De uitrusting is iets rijker en hij moest aangepast worden vanwege strengere veiligheidseisen.