Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

i4S zei:
Mach1 zei:
@ Meeuw: Ik zit helemaal op 1 lijn met jou. Bij de up! wordt gezeurd over kaal staal in het interieur. Ik zie bij de 107 en co ook kaal staal en een zeer cheap dashboard, maar dat schijnt allemaal minder erg te zijn dan wanneer het in een up! zit. Ik vind persoonlijk dat VW met deze up! toch een ijzersterk wagentje in de markt zet!

Die 107 is al zowat zeven jaar op de markt en de opvolger is er waarschijnlijk met een jaartje. Die opvolger heeft dan vast wel een hoogwaardig(er) interieur. (Als je trouwens het 107 topic leest zie je dat daar ook over het interieur 'gezeurd wordt.)
De Up is itt de 107 nét op de markt en moet dus nog ca. zeven jaar mee, mét cheap interieur. Wedden dat hij over een jaar of twee de enige is in dit segment met zo'n basic interieur?;)
@i4S Voor een VAG basher die zegt dat die geen VAG basher is (iets met in de kas, uit de kast???) ben je wel erg actief op alle VW topics. Heb je uberhaupt de Up al eens in het echt aanschouwd??? In mijn zoektocht naar een nieuwe 2e/3e auto ben ik ook wezen kijken bij het drietal. Itt. anderen vind ik het van buiten best leuke autootjes. Maar van binnen??? wat een hok. en dat zicht naar achteren daar word ik op slag claustrofobisch van. Wat een kleine achterraampjes. Echt jammer. Ik ga me irriteren aan dat dashboard weet ik uit mijn i30 tijd. Leuke auto, vermakelijke motor. Maar wat ergerde ik me aan dat kei en keiharde plastic dashboard. Dat deed zo'n afbreuk aan mijn betrouwbaarheids'gevoel' .
Nu over de Up. Ben vandaag even langs de VW dealer gereden om de Up te aanschouwen. Ja itt. velen hier is mijn mening (ja mening) in ieder geval gestoeld op eigen ervaring ipv. vooringenomenheid of van horen zeggen. Stoelen, in mijn ogen één van de belangrijkste punten, een welkome verrassing. Dacht dat ze er alleen leuk uitzagen(net als bij de drieling) maar ze zaten nog lekker ook. Had ik niet verwacht. Dan het dashboard. Netjes en zag er in mijn ogen hoogwaardig uit. Stoel op mijn stand gezet. Eerlijkheidshalve ben slechts 1,73, maar ruimte achterin was zeker respectabel voor zo'n kleine auto. Achterbak viel me absoluut niet tegen. Zeker bruikbaar en ruim genoeg in deze klasse. Helemaal geen nadelen?? Er kunnen slechts 2 personen achterin net als in mijn Benz en weet uit ervaring dat dit soms best lastig is als je iemand extra mee wilt nemen. En ik zou sowieso wachten op de 5 deurs. Ook qua uiterlijk maar dat is puur op smaak gebasseerd. Zal me niet uitlaten over al te subjectieve meningen zoals het dichtslaan van de deuren. Maar net als de oude Panda vind ik dit echt een leuke auto in deze klasse. (moet de nieuwe nog in het echt aanschouwen)

michel1975 zei:
i4S zei:
Mach1 zei:
@ Meeuw: Ik zit helemaal op 1 lijn met jou. Bij de up! wordt gezeurd over kaal staal in het interieur. Ik zie bij de 107 en co ook kaal staal en een zeer cheap dashboard, maar dat schijnt allemaal minder erg te zijn dan wanneer het in een up! zit. Ik vind persoonlijk dat VW met deze up! toch een ijzersterk wagentje in de markt zet!

Die 107 is al zowat zeven jaar op de markt en de opvolger is er waarschijnlijk met een jaartje. Die opvolger heeft dan vast wel een hoogwaardig(er) interieur. (Als je trouwens het 107 topic leest zie je dat daar ook over het interieur 'gezeurd wordt.)
De Up is itt de 107 nét op de markt en moet dus nog ca. zeven jaar mee, mét cheap interieur. Wedden dat hij over een jaar of twee de enige is in dit segment met zo'n basic interieur?;)
@i4S Voor een VAG basher die zegt dat die geen VAG basher is (iets met in de kas, uit de kast???) ben je wel erg actief op alle VW topics. Heb je uberhaupt de Up al eens in het echt aanschouwd??? In mijn zoektocht naar een nieuwe 2e/3e auto ben ik ook wezen kijken bij het drietal. Itt. anderen vind ik het van buiten best leuke autootjes. Maar van binnen??? wat een hok. en dat zicht naar achteren daar word ik op slag claustrofobisch van. Wat een kleine achterraampjes. Echt jammer. Ik ga me irriteren aan dat dashboard weet ik uit mijn i30 tijd. Leuke auto, vermakelijke motor. Maar wat ergerde ik me aan dat kei en keiharde plastic dashboard. Dat deed zo'n afbreuk aan mijn betrouwbaarheids'gevoel' .
Nu over de Up. Ben vandaag even langs de VW dealer gereden om de Up te aanschouwen. Ja itt. velen hier is mijn mening (ja mening) in ieder geval gestoeld op eigen ervaring ipv. vooringenomenheid of van horen zeggen. Stoelen, in mijn ogen één van de belangrijkste punten, een welkome verrassing. Dacht dat ze er alleen leuk uitzagen(net als bij de drieling) maar ze zaten nog lekker ook. Had ik niet verwacht. Dan het dashboard. Netjes en zag er in mijn ogen hoogwaardig uit. Stoel op mijn stand gezet. Eerlijkheidshalve ben slechts 1,73, maar ruimte achterin was zeker respectabel voor zo'n kleine auto. Achterbak viel me absoluut niet tegen. Zeker bruikbaar en ruim genoeg in deze klasse. Helemaal geen nadelen?? Er kunnen slechts 2 personen achterin net als in mijn Benz en weet uit ervaring dat dit soms best lastig is als je iemand extra mee wilt nemen. En ik zou sowieso wachten op de 5 deurs. Ook qua uiterlijk maar dat is puur op smaak gebasseerd. Zal me niet uitlaten over al te subjectieve meningen zoals het dichtslaan van de deuren. Maar net als de oude Panda vind ik dit echt een leuke auto in deze klasse. (moet de nieuwe nog in het echt aanschouwen)

Ik heb de Up inderdaad al eens in het echt aanschouwd, ik heb er ingezeten en goed bekeken zelfs;) (IAA 2010)
Ik vond hem er prima uitzien, alleen viel de hoeveelheid plastic (hele blokken, zoals middenconsole) en ook het metaal van binnen mij erg tegen. Het ziet er allemaal best goed uit, maar het interieur is gewoon zo goedkoop mogelijk in elkaar gezet.
De TPCA drieling is ook niet mijn favoriet, om dezelfde redenen (mocht je me niet geloven, zie mijn reactie in het 107 topic)
Ik ben het met je eens over de i30 overigens, verschrikkelijke materialen van binnen.
Nogmaals, ik ben absoluut niet anti-volkswagen (en al helemaal niet anti-VAG) maar de reacties zijn hier imo nogal overdreven. FGB doet net alsof het een revolutionaire en unieke auto is bijvoorbeeld. De Up is een prima auto, die zeker tot de betere in het segment behoort, maar om hem nou écht innovatief of revolutionair te noemen gaat mij een beetje ver.;)

i4S zei:
FGB doet net alsof het een revolutionaire en unieke auto is bijvoorbeeld

Dat valt ook wel mee. De up biedt echter voor mij het beste op de punten die ik persoonlijk belangrijk vind. Zitcomfort, comfort op de snelweg (onder andere geluidscomfort), goed gevoel in de pedalen, geciviliseerde motor, goed gevoel in de versnellingspook, ergonomie, gebruikte materialen, afwerking. Stuk voor stuk zijn deze pluspunten in veel vergelijkingstesten met de Up naar voren gekomen (zoals in Autoweek en Autovisie). Het zijn nu net de punten die ik zeer belangrijk vind. Daarbovenop komt dan nog dat het design van de up mij erg aanspreekt, gewoon een heel rustig design met veel vlakke lijnen, dat spreekt me aan. Ik zag vandaag een Picanto met allerlei lijntjes in de deuren, wat een drukke vormgeving..., en wat zijn die achterlampen frivool vormgegeven? Helemaal niks voor mij. De up steekt wat mij betreft ver uit boven de concurrentie. Dat kun je wellicht alleen maar snappen als je precies dezelfde aandachtspunten hebt als ik bij het beoordelen van een auto. En anders accepteer je het gewoon als een mening. Waaraan verder niemand gebonden is, maar die wel (op betreffende punten) wordt gestaafd door de pers. Als je vindt dat de up slechte stoelen heeft, of een waardeloos design, of erg lawaaiig is op de snelweg, dan moet je dat vooral vinden. Maar mijn mening is anders. Iedereen zijn eigen mening. Ik heb de up overigens nooit innovatief of revolutionair genoemd. Die termen zeggen me verder ook weinig.

FGB zei:
i4S zei:
FGB doet net alsof het een revolutionaire en unieke auto is bijvoorbeeld

Dat valt ook wel mee. De up biedt echter voor mij het beste op de punten die ik persoonlijk belangrijk vind. Zitcomfort, comfort op de snelweg (onder andere geluidscomfort), goed gevoel in de pedalen, geciviliseerde motor, goed gevoel in de versnellingspook, ergonomie, gebruikte materialen, afwerking. Stuk voor stuk zijn deze pluspunten in veel vergelijkingstesten met de Up naar voren gekomen (zoals in Autoweek en Autovisie). Het zijn nu net de punten die ik zeer belangrijk vind. Daarbovenop komt dan nog dat het design van de up mij erg aanspreekt, gewoon een heel rustig design met veel vlakke lijnen, dat spreekt me aan. Ik zag vandaag een Picanto met allerlei lijntjes in de deuren, wat een drukke vormgeving..., en wat zijn die achterlampen frivool vormgegeven? Helemaal niks voor mij. De up steekt wat mij betreft ver uit boven de concurrentie. Dat kun je wellicht alleen maar snappen als je precies dezelfde aandachtspunten hebt als ik bij het beoordelen van een auto. En anders accepteer je het gewoon als een mening. Waaraan verder niemand gebonden is, maar die wel (op betreffende punten) wordt gestaafd door de pers. Als je vindt dat de up slechte stoelen heeft, of een waardeloos design, of erg lawaaiig is op de snelweg, dan moet je dat vooral vinden. Maar mijn mening is anders. Iedereen zijn eigen mening. Ik heb de up overigens nooit innovatief of revolutionair genoemd. Die termen zeggen me verder ook weinig.

Zitcomfort, ook op de snelweg, gevoel pedalen, geciviliseerde motor etc., etc. dat heeft mijn 107 eigenlijk ook, en ik ben er zéér tevreden over!
Ik heb er vrede mee, dat de Up! inderdaad wat meer aanvoelt als een auto 'uit de hogere klasse', het is dan ook een véél modernere auto dan de 107, maar volgens mij uiteindelijk ook duurder en voor dat verschil heb ik er vrede mee.:)

Nog even over het prijsverschil tussen de Panda en de up!

De goedkoopste versies staan als volgt in de prijslijst (basisprijs + afleveringskosten)
Fiat Panda: € 9290 + 535 = € 9825
VW up: € 8490 + 699 = € 9189
Verschil is € 636 in plaats van € 800, door het simpele feit dat VW meer afleveringskosten rekent. Bovendien, als de dealer korting zou geven bij geen inruil, dan zou hij dat niet doen op de afleveringskosten, dus dan zou het verschil nog verder slinken.

De achterportieren van de Panda zijn toch al gauw 300 euro waard (vgl. bij het Frans-Japanse drietal), dus dan wordt het verschil circa 336 euro.

Er zit ook nog uitrustingsverschil in (Carbase), maar die zaken heffen elkaar ongeveer op:
- remassistent
- centrale deurvergrendeling
- elektrische ramen voor
- toerenteller
- boardcomputer
- buitentemperatuurmeter
voor de Panda

- airbags opzij voor
- tractiecontrole
- hoofdsteunen achter
- middenarmsteun achter
- regelbare dashboardverlichting
voor de up.

Dan is er nog een ongenoemde reden waarom Fiat de Panda hoger prijst dan VW de up: er zit nog een classic Panda onder. Ze moeten wel onderscheid tussen beide modellen houden in de prijslijst. VW biedt niets goedkopers. Wie dus echt een auto voor 8490 euro wil kopen, moet die basis-up misschien vergelijken met de classic Panda. En ook dat is geen gelopen race (vier cilinders versus drie, vijfdeurs versus driedeurs).

Clignoteur zei:

De goedkoopste versies staan als volgt in de prijslijst (basisprijs + afleveringskosten)
Verschil is € 636 in plaats van € 800, door het simpele feit dat VW meer afleveringskosten rekent. Bovendien, als de dealer korting zou geven bij geen inruil, dan zou hij dat niet doen op de afleveringskosten, dus dan zou het verschil nog verder slinken.

Dat gaat niet veel uitmaken, want stel dat je op allebei de auto's 5% korting krijgt, dan heb je dat bij de up niet over de €164,- verschil in afleveringskosten. Komt dus neer op slechts €8,20 voordeel voor de Panda.

Clignoteur zei:

De achterportieren van de Panda zijn toch al gauw 300 euro waard (vgl. bij het Frans-Japanse drietal), dus dan wordt het verschil circa 336 euro.

Er zit ook nog uitrustingsverschil in (Carbase), maar die zaken heffen elkaar ongeveer op:
- remassistent
- centrale deurvergrendeling
- elektrische ramen voor
- toerenteller
- boardcomputer
- buitentemperatuurmeter
voor de Panda

- airbags opzij voor
- tractiecontrole
- hoofdsteunen achter
- middenarmsteun achter
- regelbare dashboardverlichting
voor de up.

Dan is er nog een ongenoemde reden waarom Fiat de Panda hoger prijst dan VW de up: er zit nog een classic Panda onder. Ze moeten wel onderscheid tussen beide modellen houden in de prijslijst. VW biedt niets goedkopers. Wie dus echt een auto voor 8490 euro wil kopen, moet die basis-up misschien vergelijken met de classic Panda. En ook dat is geen gelopen race (vier cilinders versus drie, vijfdeurs versus driedeurs).

Helder prijsoverzicht! Ik zou ook wel eens een vergelijkingstest willen zien tussen de nieuwe Up en de oude Panda.

Zou iemand nog een oude Panda willen kopen voor (circa) de prijs van een Up als er ook nog een nieuwe Panda is 8-)

En dan nog het geneuzel over afleveringskosten: Geld is geld en korting is korting. Uiteindelijk gaat het erom wat je betaalt. Toen ik een demo A1 kocht is er met geen woord over rijklaarmaak/afleveringskosten gesproken. Dat werd volledig buiten de calculatie gehouden.

RenaultF1 zei:
Clignoteur zei:

Dat gaat niet veel uitmaken, want stel dat je op allebei de auto's 5% korting krijgt, dan heb je dat bij de up niet over de €164,- verschil in afleveringskosten. Komt dus neer op slechts €8,20 voordeel voor de Panda.

De korting op een Up! zal minimaal zijn aangezien er bijna geen marge o zit voor de dealer. Reken op een afronding en niet op 5%

meeuw zei:
Zou iemand nog een oude Panda willen kopen voor (circa) de prijs van een Up als er ook nog een nieuwe Panda is 8-)

Lijkt me niet. Als de oude Panda in het programme blijft, moet die gewoon minder dan 7.000 euro kosten om nog een beetje levensvatbaar te zijn. Net zoals de C1 en 107 recentelijk ook overal te krijgen waren voor 6.500 euro.

i4S zei:
michel1975 zei:
i4S zei:
Mach1 zei:

Ik heb de Up inderdaad al eens in het echt aanschouwd, ik heb er ingezeten en goed bekeken zelfs;) (IAA 2010)
Ik vond hem er prima uitzien, alleen viel de hoeveelheid plastic (hele blokken, zoals middenconsole) en ook het metaal van binnen mij erg tegen. Het ziet er allemaal best goed uit, maar het interieur is gewoon zo goedkoop mogelijk in elkaar gezet.
De TPCA drieling is ook niet mijn favoriet, om dezelfde redenen (mocht je me niet geloven, zie mijn reactie in het 107 topic)
Ik ben het met je eens over de i30 overigens, verschrikkelijke materialen van binnen.
Nogmaals, ik ben absoluut niet anti-volkswagen (en al helemaal niet anti-VAG) maar de reacties zijn hier imo nogal overdreven. FGB doet net alsof het een revolutionaire en unieke auto is bijvoorbeeld. De Up is een prima auto, die zeker tot de betere in het segment behoort, maar om hem nou écht innovatief of revolutionair te noemen gaat mij een beetje ver.;)
Dat is al een hele andere benadering. En inderdaad de Up is niet revolutionair maar iets meer krediet verdient de Up wel. Overigens vond ik het dashboard een welkome afwisseling in deze klasse qua afwerking en materialen. Zo zie je maar, smaken verschillen.

GerardSuus zei:
De korting op een Up! zal minimaal zijn aangezien er bijna geen marge o zit voor de dealer. Reken op een afronding en niet op 5%

De korting op een up! is inderdaad niet veel. Overigens krijg je in Duitsland veel meer korting, 10% is normaal. En bij een beetje zoeken is in Duitsland 13% haalbaar. Uiteindelijk verschillen de prijzen in D en NL dus na de korting niet zo veel (of niks).

Ik heb dit topic nog eens doorgenomen en ene "Datacentrum" heeft het goed aangepakt bij de koop. Hij bedong als korting de rijklaarmaakkosten, dus een korting van zo'n 800 euro. Dat is nogal wat, de dealer zal er bij inschieten.

Zo kan de Suzuki-koning ook wel een Alto op een voetstuk plaatsen...
Maakt dat filmpje van de Up een betere auto? Leuk dat er van alles met een Up mogelijk is, maar gratis is het vast niet.
Elke auto is te veredelen tot een Maybach, als je er de centen voor over hebt, maar dat zegt niets over de auto zelf.

up! zei:
meeuw zei:

Lijkt me niet. Als de oude Panda in het programme blijft, moet die gewoon minder dan 7.000 euro kosten om nog een beetje levensvatbaar te zijn.

V.a. 6.990 dus, bron https://www.fiat.nl

Waat staat dat?
Ik zie overal op die site dat hij 8195,- kost...

Maar misschien kijk ik verkeerd....

up! zei:
Volkswagen up! designer interview

Eenvoudig, puur, solide, precies wat de up! kenmerkt.

The car has something that has potential to become an icon

Kolere, wat een onzin! Wat een zelfbevlekking!

Dergelijke hoogdravende taal over een "design" dat NUL komma NUL vernieuwend is kan alleen maar komen van een merk dat zoveel succes heeft dat ze zelfs denken dat het design van de VAG WC brillen Ikoon Verdächting ist.

Teiltje.

Fiat bouwt sinds jaar er dag leuke Ukkies! Als de Up! de pretentie van een icoon heeft dan zijn alle kleine Fiat's en Renault's sinds 1970 design MONUMENTEN!

Enige maanden geleden heb ik in een Peugeot 107 gereden en heb me nadien voorgenomen nooit meer in een auto van dergelijk formaat te stappen.
Ik vond het een auto die opzich in de stad wel aardig zijn weg lijkt te vinden, maar zodra je je op de snel weg begeeft...... De 'schuurpapierachtige' afwerking was eveneens niet mijn smaak en ik vond het ook een rumoerige auto.

Per toeval kwam een vriend van me langs met een (uit Duitsland geimporteerde) high-up! (75pk). Na de auto toch even van binnen te hebben bekeken heb ik besloten vooraf gestelde principe aan te kant te zetten en een stukje te rijden. Ik moet bekennen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de rij-eigenschappen en afwerking van dit gebakje. Zodanig onder de indruk, dat ik mijn Peugeot 207 (uit 2006) ga inruilen en een nieuwe up! besteld heb.
Dit omdat mijn Peugeot de 150000 gepasseerd is en ik na wat berekeningen tot de conclusie komt dat de up! ongeveer de helft kost van mijn Peugeot.

Dus mocht je principes tegen de up! hebben die niet het uiterlijk aangaan (want op smaak kan je hem natuurlijk niks vinden), zet ze even aan de kant en ga eens een stukje rijden. Heb niet de verwachtingen van een Golf VI, want dat is niet reëel, maar in vergelijking met een 107, C1 of vergelijkbaar is het een verademing.

Voor de geïnteresseerden; ik heb een witte 75pk high-up! besteld met Drive en Executive pakket. De

Gefeliciteerd Noname1987 (tu) Ik herken me in je bevindingen. Welke kleur dashboardpad heb je? Weet je al meer van de levertijd? Haal je 'm bij de fabriek op?

up! zei:
Gefeliciteerd Noname1987 (tu) Ik herken me in je bevindingen. Welke kleur dashboardpad heb je? Weet je al meer van de levertijd? Haal je 'm bij de fabriek op?

Ik heb een blackpearl inleg omdat een zwarte radio en zwarte temperatuurregelaars wit denk ik niet zo mooi is. Wordt waarschijnlijk de tweede of derde week maart geleverd. En ik laat hem afleveren bij de dealer omdat ik daar dan ook mijn 'oude auto' breng. Heb je er al in gereden? Denk je erover ook 1 te kopen?

Noname1987 zei:
Ik heb een blackpearl inleg omdat een zwarte radio en zwarte temperatuurregelaars wit denk ik niet zo mooi is. Wordt waarschijnlijk de tweede of derde week maart geleverd. En ik laat hem afleveren bij de dealer omdat ik daar dan ook mijn 'oude auto' breng. Heb je er al in gereden? Denk je erover ook 1 te kopen?

Het schijnt dat een witte dashboard pad bij een witte high up helemaal niet mogelijk is... Als je een witte up mét witte dashboard pad wil, ben je veroordeeld tot een white up. Iemand op een Duits forum heeft om die reden de bestelling van zijn witte high up gewijzigd naar een bestelling van een white up.

Ik heb begin januari mijn high up 75pk besteld (light silver, zwart/antraciet bekleding, black pearl dashpad, executive & drive pakket, en 16" classic velgen). Levering begin mei naar verwachting.

up! zei:
Noname1987 zei:

Het schijnt dat een witte dashboard pad bij een witte high up helemaal niet mogelijk is... Als je een witte up mét witte dashboard pad wil, ben je veroordeeld tot een white up. Iemand op een Duits forum heeft om die reden de bestelling van zijn witte high up gewijzigd naar een bestelling van een white up.

Ik heb begin januari mijn high up 75pk besteld (light silver, zwart/antraciet bekleding, black pearl dashpad, executive & drive pakket, en 16" classic velgen). Levering begin mei naar verwachting.

Dat wist ik niet (dat een wit dashpad niet kon op een witte high up). Duurt je levering zo lang omdat je light silver hebt? Hun productieplaatsen zijn ver-7-voudigd begreep ik. 250 -> ruim 1800.

Noname1987 zei:
Duurt je levering zo lang omdat je light silver hebt? Hun productieplaatsen zijn ver-7-voudigd begreep ik. 250 -> ruim 1800.

Ongeveer 4 maanden was de standaard levertijd voor elke kleur werd mij gezegd. Wanneer heb jij besteld?

Ik heb op de dag dat de prijzen bekend werden in Nederland een Volkswagen High Up! besteld
28-09-2011
een High Up! 75 pk in het Candy White
met de volgende opties
Executive Pakket
Drive pakket
Maps & More
Decorinleg 'black pearl'

mijn dealer vertelde me productie data week 5
ik zal een van de eerste zijn met een Candy White Up!

@HarryPolo: Ben jij 'afgezakt' van een Polo naar een Up? Voor Meeuwin hebben wij een A3 voor een A1 verwisseld. Mede omdat de A1 qua rij-eigenschappen nauwelijks voor de A3 onderdoet. Maar ondanks de luxe uitvoering van de A1 wel zo'n kwart goedkoper dan de A3. Als veel VAG-klanten dit soort downgrading beoefenen, lijkt mij dat voor VAG niet zo prettig!

Ik ben trouwens van een A6 naar een A4 overgestapt. Welswaar een cabrio (en een stukje duurder dan de A6).

ducruud zei:
Panoramadak is nog steeds niet te bestellen!

Zou nu toch te bestellen moeten zijn. In de nieuwste folder staat dat de up! met panoramadak vanaf maart geleverd gaat worden. Dan zou je zeggen dat je 'm nu moet kunnen bestellen.

nee hoor de Up! is voor erbij voor de zakelijke ritten naar klanten toe kan je niet met scirocco voor komen
polo is na 8maanden ingeruilt vorigjaar feb en heb er een scirocco voor gekocht
die bevalt me beter als de polo

Ik vind de Up! geweldige auto iedereen die ik spreek vind hem super.
ik ga hem vol laten beplakken met scikers van mijn bedrijf weer wat anders dan een VW Caddy
kan niet wachten nog 2 weken gaat hij in productie wilde liever een bluemotion maar toen eind dec de dealer belde om bluemotion mee te bestelenen ging dat niet meer hij was al definitief week 5 en weer 7 maanden wachten doe ik niet heb de auto meteen nodig. en de wegen belasting word 12 euro per maand
ik had begin december al gebeldt naar Pon maar die wisten nog van niks in duitsland stond deze al op het net

HarryScirocco zei:
de wegen belasting word 12 euro per maand

Pas vanaf 1 januari 2014. Tot die tijd is ook jouw Up wegenbelastingvrij! Eigenlijk is het enige voordeel van de bluemotion uitvoering dat die (volgens de fabrieksopgave) 0,5 liter per 100km zuiniger is. Zoveel is dat ook weer niet. Bij 15.000km per jaar scheelt dat 75 liter :} En dan moet je het verbruik van 4,2 liter gemiddeld nog maar zien te halen ook.

De Up! bluemotion blijft wegenbelasting vrij tot 2014
maar de Up! die nu bij de VW dealers staan gewoon na 1 juli wegenbelasting!!

HarryScirocco zei:
De Up! bluemotion blijft wegenbelasting vrij tot 2014
maar de Up! die nu bij de VW dealers staan gewoon na 1 juli wegenbelasting!!

Nee hoor, ik kan je geruststellen! Voor de Up! die nu bij de VW dealers staat betaal je na 1 juli géén wegenbelasting. Ze zijn allemaal wegenbelastingvrij tot 1 januari 2014 (tu) Zie het eindejaarsbericht van het Ministerie van Financiën (link hieronder). Je bent in de war met de BPM. Voor de gewone Up (anders dan bluemotion) betaal je namelijk BPM als je 'm op of na 1 juli op kenteken zet.... Alle Up's blijven gewoon wegenbelastingvrij tot 2014! :-D

Minister van Financiën zei:
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting (MRB ) voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto’s. Vanaf 2014 zal de MRB hierdoor alleen nog op gewicht gebaseerd zijn. [size=large]Tot 1 januari 2014 gelden de huidige CO2-grenzen voor de vrijstelling in de MRB voor zeer zuinige auto’s (benzine 110 gr/km, diesel 95 gr/km).[/size]

https://www.rijksoverheid.nl/bestan...astingheffing-2012/ejb-2012-versie-120112.pdf

[
Minister van Financiën zei:
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting (MRB ) voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto’s. Vanaf 2014 zal de MRB hierdoor alleen nog op gewicht gebaseerd zijn. [size=large]Tot 1 januari 2014 gelden de huidige CO2-grenzen voor de vrijstelling in de MRB voor zeer zuinige auto’s (benzine 110 gr/km, diesel 95 gr/km).[/size]

https://www.rijksoverheid.nl/bestan...astingheffing-2012/ejb-2012-versie-120112.pdf[/quote]

Dat is niet helemaal waar voor de UP. Nieuwe auto moet wel voor 1 juli op kenteken staan, want per 1juli is de norm 103 gram. Kom je na 1 juli op kenteken (UP 108 gram) betaal je gewoon wegenbelasting, niet voor de UP bluemotion want die heeft 98 gram uitstoot.

Nee ducruud!! Ook jij bent in de war met de BPM.... Alleen voor de BPM wordt de grens per 1 juli a.s. op 103 gram gelegd. Maar niet voor de motorrijtuigenbelasting (MRB )! Alle Up's blijven wegenbelastingvrij tot 1 januari 2014.

Ik had het nota bene in koeieletters geschreven: Tot 1 januari 2014 gelden de huidige CO2-grenzen voor de vrijstelling in de MRB voor zeer zuinige auto’s (benzine 110 gr/km, diesel 95 gr/km).

Terug
Bovenaan