Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

Ik vind het er goed uitzien. En dan te bedenken dat ik voor de 75pk heb gekozen :D

Ik heb een Panda geconfigureerd in de uitvoering waarin ik de High Up 75pk heb. Prestaties zijn vergelijkbaar, de Up is iets trager maar veel scheelt het niet.

De uitkomst is opmerkelijk. Alles wat hieronder wordt genoemd voor de Panda heb ik ook op mijn high up! van 13.485 euro zitten (75pk bluemotion, executive pakket, drive pakket, 16-inch classic velgen). En dan heeft de Panda nog steeds geen 16-inch, terwijl juist wielen de auto kunnen maken.

Panda Twin Air 85 Lounge: 11.990
Rijklaar maken: 627,50
Metaallak: 400
Zijairbags: 250
Cool pack (met de vereiste airco): 500
Style pack (15-inch lichtmetaal + mistlampen): 500
Safety Pack (low speed collision mitigation, parkeersensor, ESP): 500
Tom Tom Live voor Fiat Panda: 369

Totaal: 15.136 euro. Ofwel ruim 12% duurder dan een vergelijkbare Up.
 
FGB zei:
Ik vind het er goed uitzien. En dan te bedenken dat ik voor de 75pk heb gekozen :D

Ik heb een Panda geconfigureerd in de uitvoering waarin ik de High Up 75pk heb. Prestaties zijn vergelijkbaar, de Up is iets trager maar veel scheelt het niet.

De uitkomst is opmerkelijk. Alles wat hieronder wordt genoemd voor de Panda heb ik ook op mijn high up! van 13.485 euro zitten (75pk bluemotion, executive pakket, drive pakket, 16-inch classic velgen). En dan heeft de Panda nog steeds geen 16-inch, terwijl juist wielen de auto kunnen maken.

Panda Twin Air 85 Lounge: 11.990
Rijklaar maken: 627,50
Metaallak: 400
Zijairbags: 250
Cool pack (met de vereiste airco): 500
Style pack (15-inch lichtmetaal + mistlampen): 500
Safety Pack (low speed collision mitigation, parkeersensor, ESP): 500
Tom Tom Live voor Fiat Panda: 369

Totaal: 15.136 euro. Ofwel ruim 12% duurder dan een vergelijkbare Up.

Nwe Panda is idd ook absurd duur, alleen zijn er meerdere concurrenten die wel betaalbaarder zijn;)
 
13.5k aan een up uitgeven
schater.gif
 
De Up komt trouwens op 13.800 met 5 deuren. Nog steeds een prima aanbieding vergeleken met de Panda.
 
Lol, je bent wel erg bezig je aankoop te 'rechtvaardigen'... Lijkt alsof je nog bevestiging zoekt voor je keuze:p
 
Carfanatic zei:
13.5k aan een up uitgeven
schater.gif

Ik had ook de helft kunnen uitgeven aan een concurrent die tegenwoordig in de aanbieding is. Maar dat zou voor mij weggegooid geld zijn, ik zou me elke dag storen aan de afwerking, het zitcomfort, het blikkerige gevoel, het kunstmatige gevoel in de pedalen. Ieder zijn smaak. Voor mij graag de Up. Ik rijd er gewoon 15 jaar en 250.000km in, tegen minimale kosten. Wie het laatst lacht
schater.gif
 
FGB zei:
Carfanatic zei:
13.5k aan een up uitgeven
schater.gif

Ik had ook de helft kunnen uitgeven aan een concurrent die tegenwoordig in de aanbieding is. Maar dat zou voor mij weggegooid geld zijn, ik zou me elke dag storen aan de afwerking, het zitcomfort, het blikkerige gevoel, het kunstmatige gevoel in de pedalen. Ieder zijn smaak. Voor mij graag de Up. Ik rijd er gewoon 15 jaar en 250.000km in, tegen minimale kosten. Wie het laatst lacht
schater.gif

Lol, blikkerig gevoel? De Up is een van de enige 'nieuwe' A-segmenter met blik van binneno_O. Ook de afwerking is zéker niet beter dan de rest.
Welk model heeft volgens jou dan een kunstmatig gevoel in de pedalen?
Over smaak valt niet te twisten, maar je argumenten zijn niet bepaald sterk en daardoor niet echt objectief...
 
FGB zei:
Carfanatic zei:
13.5k aan een up uitgeven
schater.gif

Ik had ook de helft kunnen uitgeven aan een concurrent die tegenwoordig in de aanbieding is. Maar dat zou voor mij weggegooid geld zijn, ik zou me elke dag storen aan de afwerking, het zitcomfort, het blikkerige gevoel, het kunstmatige gevoel in de pedalen. Ieder zijn smaak. Voor mij graag de Up. Ik rijd er gewoon 15 jaar en 250.000km in, tegen minimale kosten. Wie het laatst lacht
schater.gif

Prima keuze hoor, ik denk dat je er veel plezier aan zult beleven. En dat is best wat waard.
 
Carfanatic zei:
13.5k aan een up uitgeven
schater.gif

Je kunt ook 10k aan een up uitgeven. Maar voor 3500 euro meer krijg ik een veel beter gevoel bij de auto, dat is veel waard als je je auto een paar jaar (of langer) houdt. Een kale A6 kost 45K, eentje met dezelfde motor maar met veel opties kost 60-65K, veertig procent meer dan de standaarduitvoering. Zo gaat dat ook in de kleinste klasse, niets bijzonders.
 
Het traditionele dilemma: Een kleine degelijke leuk aangeklede auto of voor evenveel een grotere kale of minder leuke auto. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Ik ken iemand die een Fiat 500 voor 20.000 kocht (en er erg blij mee is).
 
FGB zei:
Ik vind het er goed uitzien. En dan te bedenken dat ik voor de 75pk heb gekozen :D

Ik heb een Panda geconfigureerd in de uitvoering waarin ik de High Up 75pk heb. Prestaties zijn vergelijkbaar, de Up is iets trager maar veel scheelt het niet.

De uitkomst is opmerkelijk. Alles wat hieronder wordt genoemd voor de Panda heb ik ook op mijn high up! van 13.485 euro zitten (75pk bluemotion, executive pakket, drive pakket, 16-inch classic velgen). En dan heeft de Panda nog steeds geen 16-inch, terwijl juist wielen de auto kunnen maken.

Panda Twin Air 85 Lounge: 11.990
Rijklaar maken: 627,50
Metaallak: 400
Zijairbags: 250
Cool pack (met de vereiste airco): 500
Style pack (15-inch lichtmetaal + mistlampen): 500
Safety Pack (low speed collision mitigation, parkeersensor, ESP): 500
Tom Tom Live voor Fiat Panda: 369

Totaal: 15.136 euro. Ofwel ruim 12% duurder dan een vergelijkbare Up.


Een Up past in een Panda! :eek:
 
haarr zei:
Een Up past in een Panda! :eek:

De Panda is 11cm langer en 6cm hoger, maar verder geheel vergelijkbaar. Qua binnenruimte zijn de wielbasis en de spoorbreedtes belangrijk. Op die punten doet de up niet onder voor de Panda. Ik denk niet dat een Panda meer ruimte biedt dan een 5-deurs up.

AFMETINGEN PANDA
Wielbasis (mm) 2300
Spoorbreedte vóór (mm) 1407
Spoorbreedte achter (mm) 1409
Totale lengte (mm) 3653
Breedte (mm) 1643
Hoogte, onbelast (mm) 1551
Bagageruimte (dm3): standaard 215

AFMETINGEN UP:
Wielbasis (mm) 2420
Spoorbreedte vóór (mm) 1428
Spoorbreedte achter (mm) 1424
Totale lengte (mm) 3540
Breedte (mm) 1641
Hoogte, onbelast (mm) 1489
Bagageruimte (dm3): standaard 251
 
Die 11 en 6 cm kan juist voor een stuk meer zitruimte zorgen. Ik weet niet of dat zo is in dit geval.

Volgens mij was de vorige Panda in het begin nogal duurder dan in de laatste jaren.
 
haarr zei:
Die 11 en 6 cm kan juist voor een stuk meer zitruimte zorgen

Die extra 11 centimeters van de Panda zitten allemaal vóór de voorwielen en áchter de achterwielen. Tussen de voor- en achterwielen (het stuk dat belangrijk is voor de hoeveelheid zitruimte) is de Up gewoon 12 cm langer.
 
FGB zei:
haarr zei:
Een Up past in een Panda!

AFMETINGEN PANDA
Bagageruimte (dm3): standaard 215

AFMETINGEN UP:
Bagageruimte (dm3): standaard 251

FGB zei:
Die extra 11 centimeters van de Panda zitten allemaal vóór de voorwielen en áchter de achterwielen. Tussen de voor- en achterwielen (het stuk dat belangrijk is voor de hoeveelheid zitruimte) is de Up gewoon 12 cm langer.

Wanneer krijgen we nou eens uitsluitsel over het echte volume van de bagageruimte van de up! ? Want die 251 dm[sup]3[/sup] geloven we toch niet echt? Zeker niet als we de opmerking over de extra centimeters vóór en achter de wielen serieus nemen... Dat zijn dan namelijk extra "bagagecentimeters" voor de Panda.

Op zichzelf zijn de wielbasis en spoorbreedte inderdaad een maatstaf voor binnenruimte, maar automobielfabrikanten zetten ook wel eens een achterbank 'wat meer tussen de achterwielen', waardoor je op een korte wielbasis toch veel binnenlengte krijgt. Of wat dacht je van de voorstoelen wat dichter naar de voorwielen? Dat levert weliswaar een minder brede voetruimte voorin op, maar creëert wel binnenlengte. Kortom, helemaal 100% bindend is die wielbasis niet.
 
Clignoteur zei:
Wanneer krijgen we nou eens uitsluitsel over het echte volume van de bagageruimte van de up! ? Want die 251 dm[sup]3[/sup] geloven we toch niet echt?

Natuurlijk geloven we dat wel.

Clignoteur zei:
Kortom, helemaal 100% bindend is die wielbasis niet.

Het staat inderdaad niet vast dat een auto met een langere wielbasis meer ruimte voor de passagiers heeft. Maar het is een indicator (ook in combinatie met de spoorbreedte), en in dit geval is 12 cm verschil wel heel veel...
 
FGB zei:
Het staat inderdaad niet vast dat een auto met een langere wielbasis meer ruimte voor de passagiers heeft. Maar het is een indicator (ook in combinatie met de spoorbreedte), en in dit geval is 12 cm verschil wel heel veel...

Autobild heeft de up! in een vergelijkingstest naast de Lupo gezet. Je weet wel, die auto van twee generaties terug (introductie 1998).

Ik citeer maar even: "Ein erster Blick in den Innenraum räumt Zweifel aus. Im vergangenen Jahrzehnt hat sich bei VW nicht so viel getan wie zunächst erwartet. (...) Das Platzangebot reicht bei beiden in Reihe eins für große Erwachsene und in Reihe zwei für Kinder. Erstaunlich: Zehn Zentimeter mehr Radstand bringen dem Up kein besseres Platzangebot. Kein Stillstand, sondern ein echter Rückschritt ist die Funktionalität des Up. Erstmals bei einem in Europa konstruierten und gebauten Volkswagen merkt der Fahrer dem Wagen an, dass nicht die Techniker das letzte Wort hatten, sondern Controller."

En qua rijden: "Und auch in Fahrt zeigt der Motor des Lupo die feineren Manieren: Er beschleunigt besser und bietet dank 0,4 Liter Hubraum-Plus einen deutlich kräftigeren Durchzug. (...) Das Fahrwerk der beiden Mini-VW ähnelt sich mit weicher Grundabstimmung und gutem Komfort. Auch hier kann der Up seinen Vorvorgänger nicht auf Distanz halten (...)."

Dan vraag je je af: waar zijn eigenlijk al die miljoenen euro's aan ontwikkelingskosten in gestopt?
 
Clignoteur zei:
FGB zei:
Het staat inderdaad niet vast dat een auto met een langere wielbasis meer ruimte voor de passagiers heeft. Maar het is een indicator (ook in combinatie met de spoorbreedte), en in dit geval is 12 cm verschil wel heel veel...

Autobild heeft de up! in een vergelijkingstest naast de Lupo gezet. Je weet wel, die auto van twee generaties terug (introductie 1998).

Ik citeer maar even: "Ein erster Blick in den Innenraum räumt Zweifel aus. Im vergangenen Jahrzehnt hat sich bei VW nicht so viel getan wie zunächst erwartet. (...) Das Platzangebot reicht bei beiden in Reihe eins für große Erwachsene und in Reihe zwei für Kinder. Erstaunlich: Zehn Zentimeter mehr Radstand bringen dem Up kein besseres Platzangebot. Kein Stillstand, sondern ein echter Rückschritt ist die Funktionalität des Up. Erstmals bei einem in Europa konstruierten und gebauten Volkswagen merkt der Fahrer dem Wagen an, dass nicht die Techniker das letzte Wort hatten, sondern Controller."

En qua rijden: "Und auch in Fahrt zeigt der Motor des Lupo die feineren Manieren: Er beschleunigt besser und bietet dank 0,4 Liter Hubraum-Plus einen deutlich kräftigeren Durchzug. (...) Das Fahrwerk der beiden Mini-VW ähnelt sich mit weicher Grundabstimmung und gutem Komfort. Auch hier kann der Up seinen Vorvorgänger nicht auf Distanz halten (...)."

Dan vraag je je af: waar zijn eigenlijk al die miljoenen euro's aan ontwikkelingskosten in gestopt?
Zoals de auteur zegt: Veiligheidssystemen.

De Lupo is gewoon nog steeds een zeer goed wagentje. Zijn tijd ver vooruit. Daarom was hij nieuw ook duurder dan zijn concurrenten.
 
D.E.N.N.I.S. zei:
Zoals de auteur zegt: Veiligheidssystemen.

Diezelfde systemen die ze ook voor de Polo, Golf etc. ontwikkelen? Op een gegeven moment weten ze toch wel hoe een veiligheidsgordel of AntiBlokkeerSysteem in elkaar moet zitten... Alle (veiligheids)techniek aan boord van de kleinste is doorgaans al uitgebreid beproefd in de grotere en duurdere modellen van een merk.
 
Clignoteur zei:
Autobild heeft de up! in een vergelijkingstest naast de Lupo gezet. Je weet wel, die auto van twee generaties terug (introductie 1998).

En qua rijden: "Und auch in Fahrt zeigt der Motor des Lupo die feineren Manieren: Er beschleunigt besser und bietet dank 0,4 Liter Hubraum-Plus einen deutlich kräftigeren Durchzug. (...) Das Fahrwerk der beiden Mini-VW ähnelt sich mit weicher Grundabstimmung und gutem Komfort. Auch hier kann der Up seinen Vorvorgänger nicht auf Distanz halten (...)."

Dan vraag je je af: waar zijn eigenlijk al die miljoenen euro's aan ontwikkelingskosten in gestopt?

Ik wil best geloven dat het verschil tussen een Up en een Lupo niet zo heel groot is. Maar dat geldt voor wel meer auto's. Ik denk dat het verschil tussen een Mercedes S500 uit 2002 en een Mercedes S500 uit 2012 ook niet zo heel groot is. Hoe dichter je de perfectie nadert, hoe moeilijker het wordt om een product te verbeteren. De vergelijkingstest van Autobild toont daarom misschien wel met name aan hoe goed die Lupo reeds was. Het enige waar het om gaat is of de Up de consument anno 2012 kan overtuigen, mede in vergelijking met de concurrentie. Ik heb daar vertrouwen in. Ik denk dat veel mensen een Up zullen verkiezen boven een Lupo en ook boven de concurrentie. We zullen het gaan zien aan de verkoopcijfers. Voor de individuele consument die een Lupo van 10 jaar oud meer value for money vindt bieden dan een hedendaagse Up is er maar één advies: koop een Lupo. Er zijn genoeg mensen die wél zien waar al die miljoenen euro's aan ontwikkelingskosten in zijn gestopt. In verschillende andere testen is weer gezegd dat direct is te zien waar al die ontwikkelingsgelden in zijn gestopt. Maar natuurlijk zijn er altijd mensen te vinden die dat niet zien. Zij zijn tevreden met een andere auto, geen probleem.
 
Een Lupo was circa 1,5x zo duur als een Up! !

Maar had minder prestaties, hoger verbruik, hogere uitstoot, slechter botsproefresultaat, geen tractiecontrole, minder veiligheidsvoorzieningen, etc.

Dus waar gaat het hier over :rolleyes:
 
meeuw zei:
Een Lupo was circa 1,5x zo duur als een Up! !

Maar had minder prestaties, hoger verbruik, hogere uitstoot, slechter botsproefresultaat, geen tractiecontrole, minder veiligheidsvoorzieningen, etc.

Dus waar gaat het hier over :rolleyes:

Geen tractiecontrole lijkt mij geen probleem met 60 of 75 pk.
 
Had vroeger een Renault 6 met nog minder. Bij normaal optrekken op een natte weg sloegen de voorwieltjes al door (onder welke steen woon je Haarr?).
 
haarr zei:
meeuw zei:
Een Lupo was circa 1,5x zo duur als een Up! !

Maar had minder prestaties, hoger verbruik, hogere uitstoot, slechter botsproefresultaat, geen tractiecontrole, minder veiligheidsvoorzieningen, etc.

Dus waar gaat het hier over :rolleyes:

Geen tractiecontrole lijkt mij geen probleem met 60 of 75 pk.
De banden onder een 3-pitter kun je net zo makkelijk laten spinnen als die van een auto met 12 cilinders.
 
meeuw zei:
Had vroeger een Renault 6 met nog minder. Bij normaal optrekken op een natte weg sloegen de voorwieltjes al door (onder welke steen woon je Haarr?).

Maar is dat erg? Als die 'controlesystemen' maken het wel erg kunstmatig allemaal.
 
Doordat ik evaring heb met auto's uit de tijd dat er nog geen controlesystemen waren kan ik het behoorlijk goed beoordelen. Dan heb ik het niet alleen over een Renault 6, maar ook BMW's (320+520), Alfa's (GTV, Sud en Giulia), Opels (Ascona + Kadett), Fords (Escorts) en Audi's (o.a. 90 + 100). Het gaat niet zo zeer om het optrekken uit stilstand, maar ook om het gasgeven in een bocht op een natte weg. Dan weet je pas hoe veel die controlsysemen bijdragen aan de veligheid. Heb het vroeger vaak genoeg meegemaakt dat je bij een beetje gasgeven in een bocht meteen een paar metertjes 'opschoof', nu maak ik dat nooit meer mee (zie slechts een lampje flikkeren). Ja, het verschil is erg groot.

En bij kleine/zwakke auto's is het van evenveel belang. Immers, minder druk op de voorwielen, grotere invloed als er achterpassagiers in de auto zitten en kortere overbrengingsverhouding in de 1e versnelling om het gebakje ondanks 60 pk of minder nog vlot van zijn plaats te krijgen.
 
@Mach: Het lijkt idd op gezever. Maar als je een kleintje van VW of Audi gaat vergelijken met een kleintje van een ander merk, valt het mij op dat bij VAG er wel diverse controlesystemen standaard op de auto zitten en bij diverse andere kleintjes niet. Ok, het prijsverschil moet wel ergens vandaan komen. Maar als er bij de Up geen of nauwelijks prijsverschil meer is, is de Up toch wel een erg sterke optie. Je kunt je afvragen wat nu belangrijker is. Zulke controlesystemen of standaard mistlampen, cruise control, ...?
 
@ Meeuw: Ik zit helemaal op 1 lijn met jou. Bij de up! wordt gezeurd over kaal staal in het interieur. Ik zie bij de 107 en co ook kaal staal en een zeer cheap dashboard, maar dat schijnt allemaal minder erg te zijn dan wanneer het in een up! zit. Ik vind persoonlijk dat VW met deze up! toch een ijzersterk wagentje in de markt zet!
 
Mach1 zei:
@ Meeuw: Ik zit helemaal op 1 lijn met jou. Bij de up! wordt gezeurd over kaal staal in het interieur. Ik zie bij de 107 en co ook kaal staal en een zeer cheap dashboard, maar dat schijnt allemaal minder erg te zijn dan wanneer het in een up! zit. Ik vind persoonlijk dat VW met deze up! toch een ijzersterk wagentje in de markt zet!

Die 107 is al zowat zeven jaar op de markt en de opvolger is er waarschijnlijk met een jaartje. Die opvolger heeft dan vast wel een hoogwaardig(er) interieur. (Als je trouwens het 107 topic leest zie je dat daar ook over het interieur 'gezeurd wordt.)
De Up is itt de 107 nét op de markt en moet dus nog ca. zeven jaar mee, mét cheap interieur. Wedden dat hij over een jaar of twee de enige is in dit segment met zo'n basic interieur?;)
 
i4S zei:
Mach1 zei:
@ Meeuw: Ik zit helemaal op 1 lijn met jou. Bij de up! wordt gezeurd over kaal staal in het interieur. Ik zie bij de 107 en co ook kaal staal en een zeer cheap dashboard, maar dat schijnt allemaal minder erg te zijn dan wanneer het in een up! zit. Ik vind persoonlijk dat VW met deze up! toch een ijzersterk wagentje in de markt zet!

Die 107 is al zowat zeven jaar op de markt en de opvolger is er waarschijnlijk met een jaartje. Die opvolger heeft dan vast wel een hoogwaardig(er) interieur. (Als je trouwens het 107 topic leest zie je dat daar ook over het interieur 'gezeurd wordt.)
De Up is itt de 107 nét op de markt en moet dus nog ca. zeven jaar mee, mét cheap interieur. Wedden dat hij over een jaar of twee de enige is in dit segment met zo'n basic interieur?;)


Wat een onzin. Je gebruikt 'als' argumenten om iets aan te tonen.
 
meeuw zei:
Had vroeger een Renault 6 met nog minder. Bij normaal optrekken op een natte weg sloegen de voorwieltjes al door (onder welke steen woon je Haarr?).

Je kunt rijden, of niet................... ;)


Ik heb liever cruise control dan tractiecontrol.
 
Jammer ook dat we ons zo blind moeten staren op het hoogwaardige. Alsof we te kort worden gedaan als het dashboard van mijn auto minder is als die van mn buurman. Alsof mijn aankoop zwakker zou zijn dan die van de ander.
Vroeger (nu meeuw het er toch over heeft) reed ik een eend. Heerlijk dat 'dashboard'. Ik wou dat we dat duitse ergonomisch eens los konden laten en weer lol in de interieuren konden hebben. Citroen doet een hele goede poging met het daah in de ds5, kudos daarvoor. Maar dat gejank over hoogeaardigheid etc, ik word er droevig van.
 
Vind het wat het interieur betreft ook belangrijker dat het effectief/ergonomisch en degelijk is. Zachte materialen op je dashboard zijn wel handig als je er met je koop op knalt.

Maar mijn Panda van 2005 heeft wel een verrassend mooi dashboard. En alles zit nog op zijn plaats. Heb laatst door een brandgat een stoelzitting laten vervangen. Geen kleurverschil met de andere zitting! Bij een 307 van 2007 die ik had was dat wel anders. Diverse kartonachtige panelen hingen los en moesten van nieuwe klemmetjes worden voorzien en plastic dat erg krasgevoelig is. Overigens laat bij mijn Audi van 2004 bij verschillende knopjes de verf op de randjes los. Dat had ik ook niet verwacht.

Ik kan mij nog herinneren dat (ergens rond 1995/1996) de toen nieuwe Opel Corsa werd aangemerkt als de eerste kleine auto waar erg veel aandacht aan het interieur werd besteed. Ook een lekker dik stuur dat goed aanvoelde. Veel mooier dan de Polo toen.

Opvallend vind ik nu dat de andere kleintjes een beetje vreemd beleid aanhouden. Een Panda met een veel hogere prijs dan de UP! En de (traditionele) drieling waar ik meer hoor over faceliftst dan echte nieuwe modellen. Zouden de 3 fabrikanten er geen geld meer in willen steken?

Denk dat de concurrentie voor de Up straks echt uit de Oriënt moet komen. Tegen de tijd dat er een echt nieuwe drieling komt is het misschien al weer tijd voor de 1e Uplift?
 
Mach1 zei:
Nee, gewoon een mening.

Carfanatic ziet iets niet wat andere mensen wél zien. Zijn manier om hiermee om te gaan, is het niet serieus nemen van de mening van die ander. Door de ander af te schilderen met een roze bril stelt hij eigenlijk dat alleen hij het goed ziet en dat de ander iets ziet dat er eigenlijk niet is :rolleyes: Zo iemand is niet serieus te nemen in een discussie.
 
meeuw zei:
Denk dat de concurrentie voor de Up straks echt uit de Oriënt moet komen. Tegen de tijd dat er een echt nieuwe drieling komt is het misschien al weer tijd voor de 1e Uplift?

De Europese markt wil parkeersensoren, 64 airbags en verkeersbordherkenning in zelfs de kleinste auto. Het Up-trio voorziet in veel van die behoeftes.
De Aziatische markt vraagt om een kleine betrouwbare auto, die zo weinig mogelijk moet kosten. Vandaar dat de Aziatische merken het accent minder op accessoires gooien, maar meer op prijs.
Fiat hobbelt overal tussenin: een beetje van alles, alleen zijn ze bij de laatste Panda de lage prijs vergeten.
 
Ik ben een tevreden 107 rijder en heb er geen last van dat mijn dash niet hoogwaardig zou zijn (what's in the name). Hij zit fijn, alles wat ik nodig heb zit er in radio/cd, centrale vergr./afst., stil bij kruissnelheden, zuinig, stuurt heerlijk het is gewoon een genot om in het autootje te rijden; hij is nou 2 jaar oud (2.900 km) en zit wel te dubben óf een nieuwe 107 (met de 2e facelift) óf een vijfdeurs 208, die wellicht ' meer auto' is, maar dan weer opnieuw, waar ben je tevreden mee? Ik zie het heus wel het verschil, maar het is maar net je eigen instelling.
 
@ Speedtouch,

Als je 1450 km. per jaar rijdt zou ik lekker doorrijden met je huidige 107.
Het kopen van een 208 terwijl je zo weinig kilometers per jaar rijdt is simpelweg zonde naar mijn idee.
 
Bentley Arnage zei:
@ Speedtouch,

Als je 1450 km. per jaar rijdt zou ik lekker doorrijden met je huidige 107.
Het kopen van een 208 terwijl je zo weinig kilometers per jaar rijdt is simpelweg zonde naar mijn idee.

Weet ik, maar je mag jezelf toch wel eens wat gunnen? Mijn 'nabestaanden' zijn allemaal welgesteld, dus ik maak alles maar op!;)
Maar................. de auto is nog niet besteld hoor, maar ik speel wel met het idee! Beetje fantaseren mag toch?
 
Terug
Bovenaan