VOLKSWAGEN PASSAT CC 1.8 TSI 2008/ T/M 2010

NPerf

Net ingestapt
Beste,

Ik heb mijn ogen laten vallen op een Passat CC 1.8 TSI tussen 2008 en 2010. Iemand enige ervaringen met een CC?

Ik kijk uit naar jullie reacties!
 
Neem de 2.0 tdi, staat een review van op de site en ook klokje rond met nu 650dkm op de teller.
 
Deze 1.8 en 2.0 TSI motoren uit deze bouwjaren zijn berucht. Er is al uitgelegd wat er allemaal mis gaat. Volgens het onderzoek van de Consumentenbond uit 2020 was de VW Passat van deze generatie de minst betrouwbare auto op de markt met slechts een 1,4 op betrouwbaarheid.

De Passat CC vind ik wel een hele mooie auto.
 
Bijzonder fraaie auto inderdaad. Maar ga voor diesel of desnoods een fraaie (maar zeldzame) 3.6 FSI en laat die 1.8 of 2.0 TSI van deze jaren staan.
 
Auto encyclopedie zei:
Trouwens wat is het uiteindelijk geworden?

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5963089,596332

Kan de forum helaas niet meer openen. Waar ging het ookal weer over?
 
Jammer van de beruchte TSI problemen rond deze bouwjaren. Ik las namelijk een aantal reviews op Autoweek zelf over de Passat CC die wel positief waren. Hebben jullie wellicht andere suggesties? Sedan, rond de 120/150 pk ( wil namelijk wel een beetje power hebben ;), budget is rond de 8000,-. Uiterlijk moet er ook wel zijn. De Passat CC zag er namelijk wel beetje zakelijk uit. Wellicht de insignia?
 
Mazda 3/6 Ford Focus/Mondeo, Opel Insignia. Probleem is dat sedans niet echt gewild zijn dus beperkt aanbod.
 
Hierboven hadden jullie het ook over de 2.0 tdi. Hoe zit dat met de betrouwbaarheid. Rijd 16.000 km of meer in een jaar dus diesel kan wellicht ook een optie zijn. In de toekomst ook aankijken hoe dat gaat met rekeningrijden ughh... ;(
 
Er is weinig aanbod in sedans, de Honda Accord, Chevrolet Epica en Volvo S60 zijn nog opties.

Bij VW zit je in de sjoemel diesel periode, na de update heb je eerder last van vervuiling of een kapotte EGR klep. Zolang je niet teveel korte stukjes rijdt dan is een 2.0 TDI ook te overwegen.

De Hybride Kia Optima leek mij een hele goede keus, alleen kosten die toch al snel € 12.000,00
 
Oke, laten we de zoekopdracht wat uibreiden. Hatchbacks en station zijn ook welkom. Nog steeds wel 140/150pk of meer en een degelijke uitstraling met een budget van 8000/9000.
 
Frits 2368451 zei:
Mazda 3/6 Ford Focus/Mondeo, Opel Insignia. Probleem is dat sedans niet echt gewild zijn dus beperkt aanbod.
De Insignia is er ook als hatchback. Die ziet er bijna hetzelfde uit als de sedan maar bied wel veel makkelijker toegang tot de bagageruimte.
 
Persoonlijk zou ik dan kijken naar een Renault Laguna 2.0T met 170 of 204 pk.
Laguna GT
renault-laguna-estate-2-0-16v-gt.jpg


Het is jammer dat je er niet meer bij vermeld.
Want als je de ruimte niet nodig hebt, zou ik zelf voor een Coupe gaan.
Laguna Coupe
renault-laguna-coupe-2-0-16v-t-dynamique.jpg
 
Frits 2368451 zei:
Persoonlijk zou ik dan kijken naar een Renault Laguna 2.0T met 170 of 204 pk.
Zelf heb ik 9 jaar lang een Renault Laguna 3 2.0 16V gehad met 140 pk ( de motor komt van Nissan, en heeft geen turbo) , de motor past heel goed bij de auto. Het was een erg fijne, zeer comfortabele, degelijke en zeer betrouwbare auto. De kwaliteit was gewoon erg goed, ik vind het een aanrader.

Met dit budget is een Ford Mondeo ook een hele goede keus, of de hele goede maar vrij dure Honda Accord.
 
Dit zijn wel 2 mooie Insignia's voor dat budget, allebei de 1.6 Turbo en allebei de meest luxe Cosmo uitvoering.

Opel Insignia 1.6 Turbo Cosmo
of
Opel Insignia 1.6 Turbo Cosmo

Edit : Die 2e heeft trouwens wel hele aparte ( zelf geinstalleerde? ) navigatie, is in ieder geval zeker niet origineel, kaart/beeld is heel anders en er is nergens een navigatieknop te vinden, apart echt nog nooit gezien zo.
 
Total Loss zei:
Dit zijn wel 2 mooie Insignia's voor dat budget, allebei de 1.6 Turbo en allebei de meest luxe Cosmo uitvoering.

Opel Insignia 1.6 Turbo Cosmo
of
Opel Insignia 1.6 Turbo Cosmo

Edit : Die 2e heeft trouwens wel hele aparte ( zelf geinstalleerde? ) navigatie, is in ieder geval zeker niet origineel, kaart/beeld is heel anders en er is nergens een navigatieknop te vinden, apart echt nog nooit gezien zo.
Die tweede zal inderdaad een after-market geval zijn, de CD300 radio heeft normaal geen navigatie.
 
Total Loss zei:
Dit zijn wel 2 mooie Insignia's voor dat budget, allebei de 1.6 Turbo en allebei de meest luxe Cosmo uitvoering.

Opel Insignia 1.6 Turbo Cosmo
of
Opel Insignia 1.6 Turbo Cosmo

Edit : Die 2e heeft trouwens wel hele aparte ( zelf geinstalleerde? ) navigatie, is in ieder geval zeker niet origineel, kaart/beeld is heel anders en er is nergens een navigatieknop te vinden, apart echt nog nooit gezien zo.
Insignias hele leuke auto's. Heb er zelf ook mee gereden. Alleen zijn ze wel een beetje aan de zware kant..
 
NPerf zei:
Jammer van de beruchte TSI problemen rond deze bouwjaren. Ik las namelijk een aantal reviews op Autoweek zelf over de Passat CC die wel positief waren. Hebben jullie wellicht andere suggesties? Sedan, rond de 120/150 pk ( wil namelijk wel een beetje power hebben ;), budget is rond de 8000,-. Uiterlijk moet er ook wel zijn. De Passat CC zag er namelijk wel beetje zakelijk uit. Wellicht de insignia?

Seat Exeo , is er heel kort met een een 1.8 twintig klepper geweest, grote gros is geleverd met de 1.8 tsi, dus moet je met een lampje zoeken. https://www.autotrack.nl/a/seat-exeo-benzine-2009-51558668?_ga=2.124712714.1478630841.1639954592-1061012555.1558197801

https://www.autowereld.nl/seat/exeo/1-8-style-leer-trekhaak-16inch-bluetooth-35888776/details.html?_ga=2.199152431.1478630841.1639954592-1061012555.1558197801

https://www.autowereld.nl/seat/exeo/1-8-style-ecc-nap-6-bak-vol-opties-35883589/details.html?_ga=2.166050878.1478630841.1639954592-1061012555.1558197801

is er ook als station https://www.autowereld.nl/seat/exeo-st/1-8-turbo-b-j-2010-35962033/details.html?_ga=2.124041994.1478630841.1639954592-1061012555.1558197801
 
spoiler alert zei:
Total Loss zei:
Dit zijn wel 2 mooie Insignia's voor dat budget, allebei de 1.6 Turbo en allebei de meest luxe Cosmo uitvoering.

Opel Insignia 1.6 Turbo Cosmo
of
Opel Insignia 1.6 Turbo Cosmo
De versnellingsbak is een enorm zwak punt van de insignia. Kan iemand die zelfs 3x heeft moeten vervangen. Elke 2 jaar was het raak.

Dat is wel bijzonder want het probleem van de lagers is bekend. En de oplossing is er ook. de nieuwe lagers (is ook ander artikelnummer bij opel) is van betere kwaliteit en ook met iets andere marges wat ik mij heb laten vertellen door de specialist. Eenmaal vervangen dan heb je geen problemen meer. De M32 bak is wel iets om even op te letten, maar eenmaal aangepakt zou ik het wel aandurven. verder ken ik ze als hele prettige fijne auto's. Wel zwaar en vind de motoren daardoor wat loom over komen.
De 1.6T doet onderin toeren helemaal niets. Maar daar rij je wel vaak. Dat icm een zware auto voelt het niet als 180PK. De 2.0T heeft veel meer slagvolume en heeft dat probleem/gevoel niet. maar verbruikt wel weer wat meer.
 
Terug
Bovenaan