Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
De Enyaq duurder dan de ID.7, rare jongens die BelgenMaar als ik de Enyaq 85 Corporate bekijk, is die 2d Euro duurder dan een ID7 Tourer Pro S 86 kwh. En die is groter vanbinnen
Ik rij vaak afstanden van 400-500km voor mijn werk, dus voor mij heeft het wel een meerwaarde. 2de punt is dat die 86kwH batterij van een nieuwe generatie is, en die haalt aan de snellader 200kwh laadsnelheid, en die met 77kwH slechts 135 kwH.Waarom niet de gewone Pro? De 77kWh accu lijkt mij voldoende. In Kings red staat er dan toch een best aardige auto. Als ik een leaseauto zou mogen (utopie vrees ik...) zou ik twijfelen tussen een ID.7 en een Enyaq. Nadeel van de ID.7 vind ik dat ie wel érg groot is. In parkeergarages vind ik mijn Golf al lang met z'n 4,55m maar een ID.7 gooit er gewoon nog 40cm bovenop. Mijn vrouw zei het mooi toen ik een ID.7 mee had: 'die luxe en sfeer, maar dan een meter korter'.
De Enyaq is ook groter dan een ID4, en het interieur ziet er luxer uit. Rare Duitsers :dDe Enyaq duurder dan de ID.7, rare jongens die BelgenDie VW lijkt me toch wel een klasse hoger dan die Skoda. En heel aangenaam, zou zeker mijn voorkeur zijn. Al is-ie als hatchback ook al heel ruim en praktisch.
Update over het probleem: de volgende poging mislukte opnieuw, blijkbaar vanwege de batterij. Er zijn weer onderdelen besteld - ze zouden binnen ongeveer 2 weken binnen moeten zijn, op zijn vroegst
VW heeft kennelijk geen idee wat het probleem is en de onderdelen die vervangen moeten worden, zijn allemaal heel moeilijk te verkrijgen. Tot nu toe zijn de hoogspanningslader en de hoogspanningskabelset (naar verluidt) vervangen (en zijn er enkele software-updates uitgevoerd).
Afgelopen weekend hebben we de tweede oplostermijn op 20.januari gezet. Mentaal heb ik de auto al gedag gezegd. Vandaag heb ik de laatste persoonlijke spullen uit de auto gehaald. Hij staat al 2 maanden in de werkplaats, maar nu heb ik de accu en dergelijke al eens kunnen bekijken. Dat is ook interessant.
Omschrijving van het probleem:
Bij het snelladen (alias DC-laden) breekt de auto de poging na 1 tot max 3 minuten af.
Constatering van uitzondering: als het snellaadstation zo drukbezet is, dat je onder de 60kW blijft, gaat de sessie door.
Shell laden is duidelijk geen snel laden.....Bij mij om de hoek zit een Karwei en de reclameborden voor 50kW Shell laden + de verf op de parkeerplaatsen is al aanwezig..het belangrijkste ontbreek alleen nog: de lader zelf..![]()