Volkswagen ID.3 Neo | Vanaf € 32.990

Bimmert zei:
Nou misschien dat de moderator mijn melding leest en in zijn wijsheid oordeelt.

Ben je er zo eentje?!

Zit 18 jaar op dit forum en werkelijk waar nog nooit een melding gedaan naar een moderator, heb zelf overigens ook nog nooit een melding van moderator gehad, dat terzijde.

Hoeveel procent van de berichten gaat hier nog over de auto in kwestie? Zou de 10% nog worden gehaald...?

MCW zei:
Nee trollen is als een spreekbuik fungeren voor bv Duitse auto's en auto's uit andere contreien tot in de eeuwigheid afkraken zonder fatsoenlijke onderbouwing. De ID.3 ophemelen terwijl er vóór introductie en na introductie problemen zijn getuigt niet erg van objectiviteit. Dat de Duurtester van AW vroegtijdig moest worden ingeleverd valt ook niet goed te praten.

Eens MCW. Dat is exact zoals ik de bijdragen van een aantal overduidelijke fans heb ervaren.
("VW heeft geen fraude gepleegd, anderen doen dat" / "VW staat op 1, dus is het de beste" / "ID's zijn onmiddellijk führend).

Het failliet van de argumentatie van Bimmert is vervolgens dat hij over een melding aan een moderator begint terwijl hier een FORUM discussie plaatsvindt.
"Discussie als gevolg van uitwisseling gedachten/ideeen". Blijf weg als je dat niet aankan.
Of, zoals de grote wijsheer BFKNT doorgaans zegt: "If you can't stand the heat, get out of the kitchen"

Herr BIM meldt op zijn zachts gezegd dubieuze statements, krijgt daarover vragen, weet het antwoord niet DUS rent spreekwoordelijk naar mamie.
"dat de moderator mijn melding leest en in zijn wijsheid oordeelt.

Tribulaal AW? Gerechtshof Sanoma? Get a grip, dit is een autosite! De mod's zijn jonge enthousiaste gasten. Hoe sneu en onvolwassen, en dat voor een oldtimer.
Goede nieuws, de startpagina is duidelijk meer zijn domein - obligate reacties en lekker meedeinen op al het nieuws dat binnenkomt.

Nee, dan 110% liever Bof aka Erik T. aka Henk G. aka .....

J.D. Power Vehicle Dependability Study 2021:
1. Lexus
2. Porsche
3. Kia
7. Hyundai
29. Volkswagen

Tesla zou nog achter VW eindigen, maar is buiten de klassering gelaten omdat het niet aan de onderzoeksvoorwaarden voldeed.

Bron: https://www.jdpower.com/business/press-releases/2021-us-vehicle-dependability-study-vds

Wouter82 zei:
J.D. Power Vehicle Dependability Study 2021:
1. Lexus
2. Porsche
3. Kia
7. Hyundai
29. Volkswagen

Tesla zou nog achter VW eindigen, maar is buiten de klassering gelaten omdat het niet aan de onderzoeksvoorwaarden voldeed.

Bron: https://www.jdpower.com/business/press-releases/2021-us-vehicle-dependability-study-vds

Zag ook een US Consumer Report.
Daar eindigde VW wat hoger, onder Toyota
Maar Toyota is dan ook de grootste ;)

Erik van Trigt zei:
Via mijn werk spreek ik veel mensen waaronder diverse ID3 rijders, en die ervaren geen problemen en zijn over algemeen bijzonder tevreden.
En dan heb je hier de AW reaguurders met hun standaard azijn als het VW betreft.
Die kun je toch niet serieus nemen meer.
Hoeveel van die mensen zullen nu ervaring hebben met de ID3?

Autoweek bijvoorbeeld.
Dat was niet onder de indruk.

Erger, de langeduur ID3 heeft de AW redactie inmiddels moeten inruilen voor een ander.
Ding deed het niet meer.

Deze heer heeft zelfs 7 klachten:
https://youtu.be/xvkfw04RTQg

IDee stopte 4x en moest worden afgesleepd. Stond 16 dagen in de garage.

Plaats jij ook even de kentekens en testimonials van de ID enthousiastelingen die jij 'op je werk' hebt gesproken?
Anders blijft je claim een beetje vaag. Thx!

@Daniel de Dion je kunt het nog zo leuk spelen met je Erik, ik trap er echt niet in.

Daniel niemand is hier vast jou onder de indruk alles van PSA ophemelen en VW afzeiken.
Feiten zijn dat er talloze tevreden probleemloze ID3 rijders zijn getuige waaronder dus Sportleicht hier.
De problemen die er niet zijn zijn enkel ver vantevoren aangekondigde updates.

Passchier zei:
@Daniel de Dion je kunt het nog zo leuk spelen met je Erik, ik trap er echt niet in.

Bedoel je?
Dat ik bofkont / Erik / Henk / Das Auto / VW uber alles etc ben?

Het moet niet gekker worden ;)
Stuur mij anders ff een PM.

Ennuh, 't is lente:D
Ik ga chillen

"Wist het wel, beide merken zijn zooo slecht" :):cool:
Grt, Toyota Tinus.

Peu in de hens:
https://www.turbo.fr/actualite-automobile/un-peugeot-3008-prend-feu-sur-la106-174436

VW in de hens:
https://www.turbo.fr/actualite-automobile/letrange-affaire-de-la-vw-golf-gte-qui-explose-avant-de-prendre-feu-174319

Consumer Reports: plaats 18 voor VW, mooie gemiddelde score van 65, onder Tesla met 66 punten. De winnaar Mazda haalt 80 punten: https://www.consumerreports.org/cars-driving/which-car-brands-make-the-best-vehicles/

Volkswagen ID.3 is efficiënt en trefzeker gebouwd

Dat pakt prima uit voor de winstgevendheid van VW.
Analisten van zakenbank UBS hebben een Volkswagen ID.3 op de pijnbank gelegd. De elektrische VW is ontmanteld, want dat is de enige wijze om erachter te komen hoe een auto in elkaar steekt. Het resultaat stemt tot tevredenheid en toont aan dat Volkswagen heel goed doorheeft hoe een elektrische auto winstgevend kan worden gemaakt. Enige aanloopproblemen ten spijt, want met de productie ging het niet van meet af aan zoals het zou moeten en er is bovendien noodgedwongen veel tijd genomen om de software op een acceptabel niveau te krijgen.

De constatering is alsnog dat de auto trefzeker is gebouwd, haast als een ouderwetse Volkswagen zonder franje. Volgens UBS kan Volkswagen met dank aan het MEB-platform de concurrentie met Tesla prima aan, dit met dank aan een hoge energiedichtheid van het accupakket en spaarzaamheid als het op stroomverbruik aankomt. De brutowinst die Volkswagen per elektrische auto weet te behalen wordt ingeschat op 15 % en dat komt vrijwel overeen met wat gebruikelijk is voor fossiele modellen. De Volkswagen ID.3 is tot nog toe de meest serieuze poging van een traditionele autobouwer om een geloofwaardige elektrische auto te bouwen, aldus UBS. Uiteraard komt het buitengewoon goed uit dat het MEB-platform voor eindeloos veel modellen gebruikt kan worden, zodat veel schaalvoordeel wordt behaald.

Volkswagen schat in dat in het huidige jaar 6 tot 8 procent van alle auto’s die het verkoopt, volledig elektrisch zal zijn. (Via: bloomberg.com)

https://www.groen7.nl/volkswagen-id-3-is-efficient-en-trefzeker-gebouwd/

Boppie zei:
Ik ben heel blij voor je. Geef je adres, dan krijg je en een lolly en een sticker.

Zo'n sticker?

stickers-bad-boy-calvin-pee-on-volkswagen.jpg

Ik zag gisteren een ID3 rijden met een fietsendrager erop.

steunhaak-volkswagen-id-3-fietsendrager.jpg

Toch een compliment voor VW.. voor de terugkeer van de omklap kentekenplaat. :T

https://vandenbrug.nl/volkswagen/nieuws-acties/bestel-accessoires-voor-de-volkswagen-id-3/9

Vroeger werd dit wel toegepast om het LPG vulpunt netjes weg te werken.. nu past VW dit toe voor de fietsendrager. (y)

Opel had ooit het Flexfix-systeem. Dat is volgens mij maar op één generatie modellen geleverd.
28189272-8ec80e95-e423-463d-b3db-6830b36958ae-fullsize.jpg

Bij de ID.3 is het een stuk doordachter maar ik zie nu niet gelijk heel veel voordeel ten opzichte van een afneembare trekhaak.

Bij de Opels kon je geen trekhaak meer monteren. Bij de ID.3 kan dat sowieso niet, dat scheelt. Ik kwam pas ook een ID.3 met zo'n haak en een fietsendrager tegen.
En zo'n basisuitvoering ID.3 met wieldoppen en zonder gekke stickers, die vind ik eigenlijk het leukst!

"Bouwkwaliteit Volkswagen ID.3 gaat omhoog

Weg met de goedkope kunststoffen binnenin de ID.3."

https://www.groen7.nl/bouwkwaliteit-volkswagen-id-3-gaat-omhoog/

Misschien ineens die schaapachtige smile van zijn front halen, dan kan het zelfs nog een mooie wagen worden.
Nog een suggestie: weg met dat schuifsysteem voor al die instellingen van het multimediascherm. Niks beter op ergonomisch vlak dan fysieke knoppen om de verwarming/ventilatie te bedienen.

Wij hebben nu een ID.3 als leenauto mee. Ik had er al twee keer eerder mee gereden, maar dit rijdt toch wel lekker. Laag zwaartepunt dus je kan echt hard de bocht door. En hij is heerlijk stil. Alles via het scherm vind ik ingewikkeld, maar mijn vrouw vindt dat geweldig! Ze is een paar jaar jonger, wellicht is dat het verschil :)

Ik snap dat 'rijd' de juiste spelling is, maar ik zou de voorkeur geven aan 'rij'. Leest net iets makkelijker.

MCW zei:
6TcccAa.jpg

Toch fijn dat je dit jaar er nog eentje kan bezitten ;)

Er staan er nog 1075 stuks uit 2020 te koop op Gaspedaal, 2 maanden geleden waren dat er nog rond de 1200, zo storm loopt het dus niet met de ID3,.

Barri zei:
Wij hebben nu een ID.3 als leenauto mee. Ik had er al twee keer eerder mee gereden, maar dit rijdt toch wel lekker. Laag zwaartepunt dus je kan echt hard de bocht door. En hij is heerlijk stil. Alles via het scherm vind ik ingewikkeld, maar mijn vrouw vindt dat geweldig! Ze is een paar jaar jonger, wellicht is dat het verschil :)
Inmiddels dus al een week op pad met de ID.3. Ik vond het eerst helemaal niks, maar ik ben om: het rijdt gewoon heel fijn. Ja de materialen zijn k*t, je moet wennen aan dat scherm, het is niet moeders mooiste, maar verder is het gewoon top. Rijdt lekker, zit lekker. Is comfortabel maar toch ook sportief. Op een retourtje van 120km met veel snelweg zaten we op 17,5kWh/100km dus hij is ook vrij zuinig.

Barri zei:
Ik vond het eerst helemaal niks, maar ik ben om: het rijdt gewoon heel fijn. Ja de materialen zijn k*t, je moet wennen aan dat scherm, het is niet moeders mooiste, maar verder is het gewoon top. Rijdt lekker, zit lekker. Is comfortabel maar toch ook sportief. Op een retourtje van 120km met veel snelweg zaten we op 17,5kWh/100km dus hij is ook vrij zuinig.
Dat doen toch meer EV's? Dus waarom eentje kiezen met duidelijke nadelen? :confused:

Een Kona of Niro is echt een stuk minder ruim. Wat is er nog meer vergelijkbaar?
Wel iets irritants: hij ging in storing na het wegrijden na een nachtje laden. Cruise control werkt dan ook niet. M'n vrouw direct googlen, bleek de oplossing te zijn om 'm even opnieuw aan te zetten. Dus stoppen, uitstappen, op slot, weer open en dan kan je weer gaan. Het was de oplossing, maar ik vind het wel vreemd... Maarja, het is geen auto meer maar een computer. Maar wel eentje die goed rijdt :cool:

MLL zei:
(..)

Er staan er nog 1075 stuks uit 2020 te koop op Gaspedaal, 2 maanden geleden waren dat er nog rond de 1200, zo storm loopt het dus niet met de ID3,.

Dat 'probleem' heeft de Kona ook. 8% bijtelling.. maar nog slechts over 54 maanden.. Maar goed, wél leverbaar.. niet gehinderd door chips tekorten.
Ergens komt nu wel het omslagpunt dat een nieuw samen te stellen auto voor 4% meer bijtelling (over een langere looptijd) interessanter wordt..denk ik.

Barri zei:
Een Kona of Niro is echt een stuk minder ruim. Wat is er nog meer vergelijkbaar?
Wel iets irritants: hij ging in storing na het wegrijden na een nachtje laden. Cruise control werkt dan ook niet. M'n vrouw direct googlen, bleek de oplossing te zijn om 'm even opnieuw aan te zetten. Dus stoppen, uitstappen, op slot, weer open en dan kan je weer gaan. Het was de oplossing, maar ik vind het wel vreemd... Maarja, het is geen auto meer maar een computer. Maar wel eentje die goed rijdt :cool:

Och, dat heeft mijn Veloster ook zeer af en toe. Als dat het maar is... :T

Durashift zei:
Ergens komt nu wel het omslagpunt dat een nieuw samen te stellen auto voor 4% meer bijtelling (over een langere looptijd) interessanter wordt..denk ik.
Vanuit bijtellingsperspectief misschien nog niet, maar vanuit leasetarief is een nieuwe al snel interessanter.

Blijf waakzaam bij deze auto, er zijn er inmiddels 2 uitgebrand. Een vorige week in Groningen
https://www.autobild.de/artikel/vw-id.3-ausgebrannt-akkubrand-feuer-e-auto-20479885.html
Een andere in Duitsland zelf: https://m.facebook.com/emobility4U.de/posts/1328478880845119?_rdr
VW heeft de zaak in onderzoek.

Tja, net op het moment dat Chevrolet alle Bolts terugroept vanwege een montagefout met de accu's wat tot brand kan leiden. Niet handig voor het imago allemaal...

Serspiegel zei:
Blijf waakzaam bij deze auto, er zijn er inmiddels 2 uitgebrand. Een vorige week in Groningen
https://www.autobild.de/artikel/vw-id.3-ausgebrannt-akkubrand-feuer-e-auto-20479885.html
Een andere in Duitsland zelf: https://m.facebook.com/emobility4U.de/posts/1328478880845119?_rdr

Er branden per jaar meer dan 5000 auto’s uit. Alleen als de auto electrisch is heeft het nieuwswaarde. Procentueel is een het risico op brand bij een elektrische auto niet groter. Daar is onderzoek naar gedaan.

Serspiegel zei:
WoW 2…:)
Over het algemeen erg veilig EVs. Je moet alleen niet gaan snelladen en dan je wagen met hete accu’s parkeren. Dan kan er een akkefietje van komen.
Maar voor de rest: zie zeebra.

Mijn God de droefenis ten top in dit topic met the usual suspects.
Ben wel benieuwd hoeveel er hier van zelf al eens een meter in de ID3 hebben gereden en wie zijn info uit de eerste hand heeft. Ik gok weinig. Allemaal van horen zeggen. Ik zal het komende tijd wel laten horen uit de eerste hand hoe de Max bevalt.

Zoals ik hierboven heb gepost heb ik drie exemplaren gereden, waarvoor eentje een week. Best een fijne auto!

Barri zei:
Zoals ik hierboven heb gepost heb ik drie exemplaren gereden, waarvoor eentje een week. Best een fijne auto!
Ik was ook blij verrast met de rijeigenschappen. Ben benieuwd hoe het straks is met dagelijks gebruik. Stoelen zitten in ieder geval top en dat is met 40k per jaar geen sinecure. Lekker de massagestand aan en blik op oneindig.:)

michel1975 zei:
Ben wel benieuwd hoeveel er hier van zelf al eens een meter in de ID3 hebben gereden en wie zijn info uit de eerste hand heeft. Ik gok weinig. Allemaal van horen zeggen. Ik zal het komende tijd wel laten horen uit de eerste hand hoe de Max bevalt.

Dat is toch logisch. Vw heeft de verwachtingen met de ID serie volstrekt niet waargemaakt. In Nederland zelfs dure mega flop inmiddels. De ID3, en ja wij hebben er zakelijk 1, een zeer matig en goedkoop gemaakt product, zeer matig materiaalgebruik en lakwerk, schande voor zoveel geld. Maar dat boeit Vag niet blijkbaar. De beste EV's heten Hyundai, Kia en vwb EV kwaliteiten alleen, ook Tesla. Met de Ioniq5 een zoveel beter alternatief op de markt.

CD9LOP zei:
michel1975 zei:

Dat is toch logisch. Vw heeft de verwachtingen met de ID serie volstrekt niet waargemaakt. In Nederland zelfs dure mega flop inmiddels. De ID3, en ja wij hebben er zakelijk 1, een zeer matig en goedkoop gemaakt product, zeer matig materiaalgebruik en lakwerk, schande voor zoveel geld. Maar dat boeit Vag niet blijkbaar. De beste EV's heten Hyundai, Kia en vwb EV kwaliteiten alleen, ook Tesla. Met de Ioniq5 een zoveel beter alternatief op de markt.
Heb je er al uberhaupt een meter mee gereden? Ik vind de Hyundais en Kia's niet om aan te gluren. Ik weet subjectief maar jij bent een roeptoeter die alleen maar reageert omdat het VAG betreft. Overigens heb ik zelf 2 Hyundai's gehad. De i30 en de i40 die nu ingeruild is. Qua rijden vind/vond ik het helemaal niets. Dus nu weer terug je mand in.

Ach en andere zijn weer roeptoeters als het aankomt op Aziatische auto's of overdreven pro-VW zijn :rolleyes: Iets met pot en ketel.

Dat de ID.3 goed rijdt is sowieso algemeen bekend. Qua rijeigenschappen en ruimte is er niks over te klagen. Software zou nu moeten zijn opgelost (geen idee of dat ook echt zo is) en interieur is gewoon matig. Overal keihard, goedkoop plastic wat je in een Up verwacht, niet in een dure C-segment auto. Maar zoiets opvallends wordt ook al vaak goed gepraat door de VW-fanboys terwijl juist interieur en ergonomie hét argument was om een VW te verkiezen boven andere merken.

MCW12 zei:
Ach en andere zijn weer roeptoeters als het aankomt op Aziatische auto's of overdreven pro-VW zijn :rolleyes: Iets met pot en ketel.

Dat de ID.3 goed rijdt is sowieso algemeen bekend. Qua rijeigenschappen en ruimte is er niks over te klagen. Software zou nu moeten zijn opgelost (geen idee of dat ook echt zo is) en interieur is gewoon matig. Overal keihard, goedkoop plastic wat je in een Up verwacht, niet in een dure C-segment auto. Maar zoiets opvallends wordt ook al vaak goed gepraat door de VW-fanboys terwijl juist interieur en ergonomie hét argument was om een VW te verkiezen boven andere merken.
Je zal mij niet horen afgeven op Aziaten. Heb er zelf een aantal gehad waarvan met name de Mazda's echt heerlijke auto's waren. De Hyundais daarentegen zijn echte no nonsens auto's. Ze doen wat ze moeten doen voor een vriendelijke prijs maar ze hebben mij nooit kunnen raken. Echt 0 emotie. Met name het onderstel vond ik echt minder met rammels en wegligging. Voor wat betreft het interieur in de ID3. Ik vind de schermen niet echt moeders mooiste maar het interieur steekt keurig in elkaar en qua goedkope plastics vind ik het echt wel meevallen. Dat heb ik meer in een KIA of Hyundai. Die kunnen mij echt niet bekoren. Het is het in mijn ogen (subjectief) net niet. Voor wat betreft bedieningsgemak zal het wel even wennen worden. Ik had ook de voorkeur voor gewoon drukknoppen gehad in plaats van swipen. Maar we gaan het meemaken of het went en intuïtief wordt. Ik houd jullie wel op de hoogte.

michel1975 zei:
De Hyundais daarentegen zijn echte no nonsens auto's. Ze doen wat ze moeten doen voor een vriendelijke prijs maar ze hebben mij nooit kunnen raken. Echt 0 emotie. Met name het onderstel vond ik echt minder met rammels en wegligging. Voor wat betreft het interieur in de ID3. Ik vind de schermen niet echt moeders mooiste maar het interieur steekt keurig in elkaar en qua goedkope plastics vind ik het echt wel meevallen. Dat heb ik meer in een KIA of Hyundai. Die kunnen mij echt niet bekoren. Het is het in mijn ogen (subjectief) net niet.

Vind je dat ook echt gelden voor de Ioniq 5? In geen enkele review of beschrijving gaat het over rammels, de wegligging of een goedkoop interieur. In tegendeel zelfs... Niet alleen objectief, maar ook subjectief lijkt iedereen lovend over die auto.

De Hyundais daarentegen zijn echte no nonsens auto's.

Precies wat VW's altijd zijn. Waarin qua rijgedrag de EV's de positieve uitzonderingen zijn. Vind overigens zelf de Niro ook maar een kraak noch smaak auto en vind de interieurs ook vaak een beetje net niet.

qua goedkope plastics vind ik het echt wel meevallen

Voor € 33.490 hard materiaal overal in een C-segmment auto kan niet meevallen. Tenzij je je verwachtingen wel erg laag hebt.

Terug
Bovenaan