Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bimmert zei:Nou misschien dat de moderator mijn melding leest en in zijn wijsheid oordeelt.
MCW zei:Nee trollen is als een spreekbuik fungeren voor bv Duitse auto's en auto's uit andere contreien tot in de eeuwigheid afkraken zonder fatsoenlijke onderbouwing. De ID.3 ophemelen terwijl er vóór introductie en na introductie problemen zijn getuigt niet erg van objectiviteit. Dat de Duurtester van AW vroegtijdig moest worden ingeleverd valt ook niet goed te praten.
Moderator
Wouter82 zei:J.D. Power Vehicle Dependability Study 2021:
1. Lexus
2. Porsche
3. Kia
7. Hyundai
29. Volkswagen
Tesla zou nog achter VW eindigen, maar is buiten de klassering gelaten omdat het niet aan de onderzoeksvoorwaarden voldeed.
Bron: https://www.jdpower.com/business/press-releases/2021-us-vehicle-dependability-study-vds
Erik van Trigt zei:Via mijn werk spreek ik veel mensen waaronder diverse ID3 rijders, en die ervaren geen problemen en zijn over algemeen bijzonder tevreden.
En dan heb je hier de AW reaguurders met hun standaard azijn als het VW betreft.
Die kun je toch niet serieus nemen meer.
Hoeveel van die mensen zullen nu ervaring hebben met de ID3?
Passchier zei:@Daniel de Dion je kunt het nog zo leuk spelen met je Erik, ik trap er echt niet in.
Erik van Trigt zei:De problemen die er niet zijn zijn enkel ver vantevoren aangekondigde updates.
Erik van Trigt zei:Ach overal is wel eens wat, laten we het daar maar bij houden![]()
Boppie zei:Ik ben heel blij voor je. Geef je adres, dan krijg je en een lolly en een sticker.
Moderator
MCW zei:![]()
Toch fijn dat je dit jaar er nog eentje kan bezitten![]()
Moderator
Inmiddels dus al een week op pad met de ID.3. Ik vond het eerst helemaal niks, maar ik ben om: het rijdt gewoon heel fijn. Ja de materialen zijn k*t, je moet wennen aan dat scherm, het is niet moeders mooiste, maar verder is het gewoon top. Rijdt lekker, zit lekker. Is comfortabel maar toch ook sportief. Op een retourtje van 120km met veel snelweg zaten we op 17,5kWh/100km dus hij is ook vrij zuinig.Barri zei:Wij hebben nu een ID.3 als leenauto mee. Ik had er al twee keer eerder mee gereden, maar dit rijdt toch wel lekker. Laag zwaartepunt dus je kan echt hard de bocht door. En hij is heerlijk stil. Alles via het scherm vind ik ingewikkeld, maar mijn vrouw vindt dat geweldig! Ze is een paar jaar jonger, wellicht is dat het verschil![]()
Moderator
Dat doen toch meer EV's? Dus waarom eentje kiezen met duidelijke nadelen?Barri zei:Ik vond het eerst helemaal niks, maar ik ben om: het rijdt gewoon heel fijn. Ja de materialen zijn k*t, je moet wennen aan dat scherm, het is niet moeders mooiste, maar verder is het gewoon top. Rijdt lekker, zit lekker. Is comfortabel maar toch ook sportief. Op een retourtje van 120km met veel snelweg zaten we op 17,5kWh/100km dus hij is ook vrij zuinig.
Moderator
MLL zei:(..)
Er staan er nog 1075 stuks uit 2020 te koop op Gaspedaal, 2 maanden geleden waren dat er nog rond de 1200, zo storm loopt het dus niet met de ID3,.
Barri zei:Een Kona of Niro is echt een stuk minder ruim. Wat is er nog meer vergelijkbaar?
Wel iets irritants: hij ging in storing na het wegrijden na een nachtje laden. Cruise control werkt dan ook niet. M'n vrouw direct googlen, bleek de oplossing te zijn om 'm even opnieuw aan te zetten. Dus stoppen, uitstappen, op slot, weer open en dan kan je weer gaan. Het was de oplossing, maar ik vind het wel vreemd... Maarja, het is geen auto meer maar een computer. Maar wel eentje die goed rijdt![]()
Moderator
Vanuit bijtellingsperspectief misschien nog niet, maar vanuit leasetarief is een nieuwe al snel interessanter.Durashift zei:Ergens komt nu wel het omslagpunt dat een nieuw samen te stellen auto voor 4% meer bijtelling (over een langere looptijd) interessanter wordt..denk ik.
Serspiegel zei:Blijf waakzaam bij deze auto, er zijn er inmiddels 2 uitgebrand. Een vorige week in Groningen
https://www.autobild.de/artikel/vw-id.3-ausgebrannt-akkubrand-feuer-e-auto-20479885.html
Een andere in Duitsland zelf: https://m.facebook.com/emobility4U.de/posts/1328478880845119?_rdr
VW heeft de zaak in onderzoek.
WoW 2…Serspiegel zei:Blijf waakzaam bij deze auto, er zijn er inmiddels 2 uitgebrand. Een vorige week in Groningen
https://www.autobild.de/artikel/vw-id.3-ausgebrannt-akkubrand-feuer-e-auto-20479885.html
Een andere in Duitsland zelf: https://m.facebook.com/emobility4U.de/posts/1328478880845119?_rdr
VW heeft de zaak in onderzoek.
Ik was ook blij verrast met de rijeigenschappen. Ben benieuwd hoe het straks is met dagelijks gebruik. Stoelen zitten in ieder geval top en dat is met 40k per jaar geen sinecure. Lekker de massagestand aan en blik op oneindig.Barri zei:Zoals ik hierboven heb gepost heb ik drie exemplaren gereden, waarvoor eentje een week. Best een fijne auto!
michel1975 zei:Mijn God de droefenis ten top in dit topic met the usual suspects.
Ben wel benieuwd hoeveel er hier van zelf al eens een meter in de ID3 hebben gereden en wie zijn info uit de eerste hand heeft. Ik gok weinig. Allemaal van horen zeggen. Ik zal het komende tijd wel laten horen uit de eerste hand hoe de Max bevalt.
Heb je er al uberhaupt een meter mee gereden? Ik vind de Hyundais en Kia's niet om aan te gluren. Ik weet subjectief maar jij bent een roeptoeter die alleen maar reageert omdat het VAG betreft. Overigens heb ik zelf 2 Hyundai's gehad. De i30 en de i40 die nu ingeruild is. Qua rijden vind/vond ik het helemaal niets. Dus nu weer terug je mand in.CD9LOP zei:michel1975 zei:Mijn God de droefenis ten top in dit topic met the usual suspects.
Ben wel benieuwd hoeveel er hier van zelf al eens een meter in de ID3 hebben gereden en wie zijn info uit de eerste hand heeft. Ik gok weinig. Allemaal van horen zeggen. Ik zal het komende tijd wel laten horen uit de eerste hand hoe de Max bevalt.
Dat is toch logisch. Vw heeft de verwachtingen met de ID serie volstrekt niet waargemaakt. In Nederland zelfs dure mega flop inmiddels. De ID3, en ja wij hebben er zakelijk 1, een zeer matig en goedkoop gemaakt product, zeer matig materiaalgebruik en lakwerk, schande voor zoveel geld. Maar dat boeit Vag niet blijkbaar. De beste EV's heten Hyundai, Kia en vwb EV kwaliteiten alleen, ook Tesla. Met de Ioniq5 een zoveel beter alternatief op de markt.
Je zal mij niet horen afgeven op Aziaten. Heb er zelf een aantal gehad waarvan met name de Mazda's echt heerlijke auto's waren. De Hyundais daarentegen zijn echte no nonsens auto's. Ze doen wat ze moeten doen voor een vriendelijke prijs maar ze hebben mij nooit kunnen raken. Echt 0 emotie. Met name het onderstel vond ik echt minder met rammels en wegligging. Voor wat betreft het interieur in de ID3. Ik vind de schermen niet echt moeders mooiste maar het interieur steekt keurig in elkaar en qua goedkope plastics vind ik het echt wel meevallen. Dat heb ik meer in een KIA of Hyundai. Die kunnen mij echt niet bekoren. Het is het in mijn ogen (subjectief) net niet. Voor wat betreft bedieningsgemak zal het wel even wennen worden. Ik had ook de voorkeur voor gewoon drukknoppen gehad in plaats van swipen. Maar we gaan het meemaken of het went en intuïtief wordt. Ik houd jullie wel op de hoogte.MCW12 zei:Ach en andere zijn weer roeptoeters als het aankomt op Aziatische auto's of overdreven pro-VW zijnIets met pot en ketel.
Dat de ID.3 goed rijdt is sowieso algemeen bekend. Qua rijeigenschappen en ruimte is er niks over te klagen. Software zou nu moeten zijn opgelost (geen idee of dat ook echt zo is) en interieur is gewoon matig. Overal keihard, goedkoop plastic wat je in een Up verwacht, niet in een dure C-segment auto. Maar zoiets opvallends wordt ook al vaak goed gepraat door de VW-fanboys terwijl juist interieur en ergonomie hét argument was om een VW te verkiezen boven andere merken.
Moderator
michel1975 zei:De Hyundais daarentegen zijn echte no nonsens auto's. Ze doen wat ze moeten doen voor een vriendelijke prijs maar ze hebben mij nooit kunnen raken. Echt 0 emotie. Met name het onderstel vond ik echt minder met rammels en wegligging. Voor wat betreft het interieur in de ID3. Ik vind de schermen niet echt moeders mooiste maar het interieur steekt keurig in elkaar en qua goedkope plastics vind ik het echt wel meevallen. Dat heb ik meer in een KIA of Hyundai. Die kunnen mij echt niet bekoren. Het is het in mijn ogen (subjectief) net niet.
De Hyundais daarentegen zijn echte no nonsens auto's.
qua goedkope plastics vind ik het echt wel meevallen