Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wouter82 zei:Ik ben het op zich met je eens hoor, dat de EV-hype behoorlijk overtrokken is en dat het echt niet dé beloofde oplossing is
![]()
Ab 9907668 zei:Het grote probleem van alle EV's is en blijft het gelieg rond de WLTP waarden en de afwijking met de dagelijkse praktijk.
iDS zei:Ab 9907668 zei:Het grote probleem van alle EV's is en blijft het gelieg rond de WLTP waarden en de afwijking met de dagelijkse praktijk.
Over tesla lees ik in testverslagen anders niet dat er onrealistische cijfers worden meegegeven. In het verleden heeft nog niemand een benzinewagen of diesel laten staan omdat hij in realiteit de fabriekswaarden niet haalde. Voor dat type auto's heeft niemand het over 'gelieg' maar als in het plaatje past...wie een hond wilt slaan, vindt licht een stok.
Daarnaast hebben fabrikanten gewoon geen andere keuze, dus ze zullen concurrentiële modellen moeten aanbieden: zonder deze wagens kunnen ze e opgelegde gemiddelde uitstoot nooit halen en volgen boetes van de EU. Daar zitten ze niet op te wachten.
Recente cijfers over verkoop bij VAG spreken de door AB aangehaalde tendens trouwens tegen: bij de Corsa en 208 betreffen 20% van de bestellingen de elektrische modellen.
Moderator
Ab 9907668 zei:Wouter82 zei:Ik ben het op zich met je eens hoor, dat de EV-hype behoorlijk overtrokken is en dat het echt niet dé beloofde oplossing is
![]()
Gelukkig maar
Denk dat het wachten echt is op solid state accu technologie waarmee zeer snel valt te laden en die ook stuk kleiner en lichter zijn. Want wat is nu de vooruitgang van een EV die 2500kg weegt zoals de Polestar sportwagen en 1500kg voor een B segmenter EV..... . Aanzienlijk meer fijnstof bij slijtage banden en wegdek denk ik dan, kan er naast zitten.
Vind dat de EV zo geforceerd wordt opgedrongen met matige producten. Opvallend is dat zelfs Autoweek in voorlaatste nummer maar ook Autovisie met de test van een Peugeot 208 e, allemaal niet echt enthousiast zijn over de actieradius. De matige huidige producten staan een succesvolle duurzame acceptatie van de EV zeer in de weg....., 5 voor 12 voor de EV als de sector niet oppast en snel met betere producten komt. Moet wel eerlijk zeggen dat de Tesla waar de medewerkers mee rijden redelijk scoren als EV, maar voor de rest![]()
Moderator
Heeft het iets met geld te maken wellicht?Barri zei:Ik verbaas me er alleen zo over dat iedereen zo nodig een EV moet rijden.
Gordon zei:Vandaag weer bericht van VW NL, geen vertraging verwacht voor de levering in NL.
Vraag is of het klopt, maar dat wordt er gecommuniceerd.
Pietzoveel zei:Voorstudie?
Moderator
https://www.ad.nl/auto/softwareprobleem-elektrische-volkswagen-komt-in-uitgeklede-vorm-op-de-markt~a4933ad5/[size=x-large]Softwareprobleem: elektrische Volkswagen komt in uitgeklede vorm op de markt[/size]
De langverwachte elektrische Volkswagen ID.3 komt toch deze zomer op de markt, maar wel met minder digitale functies. De oorzaak zit ’m in een lang door VW ontkend softwareprobleem.
VW zegt dat de auto wordt geleverd met ‘essentiële functionaliteiten’, maar wil niet ingaan op individuele kenmerken of uitrustingsvarianten. Digitale functies worden vervolgens ‘regelmatig bijgewerkt', aldus VW.
Yep. Toerenteller, koelvloeistoftemperatuur, olietemperatuur, dat soort dingen.Rutger DC zei:Essentiële functionaliteiten, klinkt goed.![]()
Rutger DC zei:Essentiële functionaliteiten, klinkt goed.![]()
'Vroeger'. Of raak jij je puberteit niet ontgroeid?DeeTwee zei:Doet me toch een beetje denken aan de Duitsers van vroegah, met standaard grijze bumpers en maar 1 buitenspiegel.
Moderator
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nederlandse-orderboeken-volkswagen-id-3-openen-later/[size=x-large]Nederlandse orderboeken Volkswagen ID.3 openen later[/size]
Een topman van Volkswagen liet eerder weten dat op 17 juni - of moeten we 'juno' zeggen - de definitieve orderboeken van de ID.3 zouden opengaan. Nu blijkt echter dat de Nederlandse klant nog iets meer geduld moet hebben.
De Nederlandse importeur laat weten dat “eind juli” de Nederlandse orderboeken opengaan. Navraag leert dat er geen probleem vanuit Volkswagen aan ten grondslag ligt: “In Nederland moesten we wat langer wachten, omdat in Nederland een auto pas verkocht mag worden zodra de typegoedkeuring bevestigd is. Dat is bij wet geregeld, en dat is niet in ieder land gelijk."
Volgens de importeur heeft deze maand vertraging geen invloed op de geplande levertijd. De eerste ID.3’s staan dus nog steeds bevestigd voor deze zomer. Met de maand juli achter ons lijkt het grootste gedeelte van de zomer achter ons, maar het moet volgens de woordvoerder geen probleem zijn: “Een specifieke afleverdatum van de eerste exemplaren hebben we echter nog niet.” De orderboeken worden geopend voor de ID.3 1st. Deze versie is al ‘uitverkocht’, want mensen konden zich vorig jaar al pre-orderen voor deze versie.
Op zijn eigen kanaal deelde Volkswagens bestuurslid Sales, Marketing & After Sales Jürgen Stackmann dat de eerste ID.3-klanten met een pre-order op 17 juni de hun wensen kunnen doorgeven. De rechtsgestuurde landen zouden vier weken later volgen.
Over die productie van de ID.3 deden veel geruchten de ronde. Door softwareproblemen zouden enkele duizenden reeds geproduceerde ID.3’s niet verkoopbaar zijn. Verschillende bronnen lieten weten dat de monsterklus die volgde “echt geen grap meer is” en er werden dan ook veel vraagtekens bij de geplande introductie van deze zomer gezet. Al die tijd hield Volkswagen echter de boot af en hield het merk vast aan de zomerintroductie.
GT 1973 zei:Wordt het niet tijd voor een nieuwe ID.3? Het model is al zo lang in ontwikkeling, dat hij nu al verouderd oogt.
Barri zei:Ik verwacht eerder dat er een aantal ID.3's komen waarna het EV succes wordt overgenomen door de ID.4.
Wouter82 zei:[size=x-large]Nederlandse orderboeken Volkswagen ID.3 openen later[/size]
Een topman van Volkswagen liet eerder weten dat op 17 juni - of moeten we 'juno' zeggen - de definitieve orderboeken van de ID.3 zouden opengaan. Nu blijkt echter dat de Nederlandse klant nog iets meer geduld moet hebben.
De Nederlandse importeur laat weten dat “eind juli” de Nederlandse orderboeken opengaan. Navraag leert dat er geen probleem vanuit Volkswagen aan ten grondslag ligt: “In Nederland moesten we wat langer wachten, omdat in Nederland een auto pas verkocht mag worden zodra de typegoedkeuring bevestigd is. Dat is bij wet geregeld, en dat is niet in ieder land gelijk." (..)
Knap trouwens om de RDW de schuld te geven van de vertraging, dat heb ik bij andere merken volgens mij nog niet gehoord.
speedtouch zei:We wachten gewoon op een vergelijkingstest tussen de ID3 en bijv. de Hyundai Kona om zo te weten te komen of de ID3 een wereldwonder is, zoals jij een beetje laat doorschemeren,
Total Loss zei:Heb je helemaal speciaal voor deze post vol fouten en aannames een account aangemaakt om dit ons mede te delen?
Apart.
Rutger DC zei:ID.3 1ST
Circa € 38.000
ID.3 1ST Plus
Circa € 44.000
ID.3 1ST Max
Circa € 49.000
Dit zijn de indicatieprijzen die worden genoemd op https://www.volkswagen.nl/modellen/id3-1st van de ID.3 1ST. Minder dan 36.000 euro is de prijs voor een ID.3 (58 kWh) in basisuitvoering.
Als eerste komt de ID.3 1ST naar Nederland. Deze limited edition heeft de 58 kWh accu voor een comfortabele actieradius van 420 km*.